Vakantiehuis Lavau Vacances

VakantiehuisWeer vandaag30°14°
Vakantiehuis Lavau Vacances
9,6

38 reviews over Vakantiehuis Lavau Vacances in het Nederlands

Zeker nog een paar keer terugkomen!

Pancras van der Vlist
4-6-2018

Wij zaten in de gîte La Colline. Deze was net klaar gekomen uit de verbouwing en met goed gevoel voor de rustieke locatie maar ook voor een moderne leefstijl ingericht. Alles was spik- en- span en goed uitgedacht (la Colline, door de prachtige eeuwenoude lage oude balken, wel even oppassen voor lange mensen dat ze niet hun hoofd stoten). De eigenaren Anita en Vries vroegen en stonden ook open voor feedback. Zij zorgen ook voor een fijn ontvangst en zijn tijdens het verblijf altijd bereikbaar voor vragen maar geven je tegelijkertijd niet het gevoel dat je in de gaten wordt gehouden. Lavau Vavances is prachtig verzorgd, ligt prachtig gelegen en is een oase van rust met heel veel bezienswaardigheden in de omgeving. Er zijn ook heel veel activiteiten bij de locals in de buurt te doen van wijnproeverijen tot zelf pizzabakken! Supervakantie gehad!

Ongelofelijk relaxt en rustgevend

Marco Wagemans
3-6-2018

Onwijs gezellig en mooi ingericht huisje met alle voorzieningen ,met smaak ingericht en degelijk uitgevoerd echt voor herhaling vatbaar !! Ook het eigenaars echtpaar was zeer gastvrij en behulpzaam bij alle vragen en wensen (en zij is ook een geweldige kokkin )

Thuiskomen!

Ad Goossens
31-7-2017

We waren afgelopen week voor de tweede keer op Lavau Vacances en net als vorige keer hebben we weer erg genoten van ons verblijf. Onze gîte was van alle gemakken voorzien en smaakvol ingericht. Het uitzicht vanaf het terras dat bij de gîte hoort is geweldig. Anita en Vries de eigenaren zijn erg gastvrij en doen hun uiterste best om het je naar de zin te maken, overigens zonder opdringerig te zijn. Anita kan geweldig goed koken, dus wij maken altijd graag gebruik van de mogelijkheid om op de dag van aankomst en vertrek een 'gemaksmaaltijd' te eten. Twee keer per week is het mogelijk om samen met de andere gasten een driegangen-diner te gebruiken. Zeker een aanrader!

Verblijven op Lavau Vacances is erg ontspannend en een goede manier om te onthaasten. Wij trekken er graag met de fiets of te voet op uit en daarvoor is deze plek prima geschikt. Voor ons voelde het een beetje als thuiskomen en wij gaan dan ook zeker nog een derde keer naar deze mooie plek.

Gastvrijheid zoals gastvrijheid bedoeld is...

Frank & Anita
15-7-2017

Ontvangen worden door Vries, Anita en hond Hopper de krullenbol is als bij goede vrienden op bezoek gaan, ook al heb je hen nooit eerder ontmoet.

Hun warme gastvrijheid en oprechte interesse maken een verblijf op "Lavau" tot een uniek verblijf.

De gîtes in de voormalige stallen en bijgebouwen van het boerenbedrijf zijn eigenhandig door Vries en Anita ontworpen en verbouwd. Ruim, smaakvol, van alle gemakken voorzien. Goede bedden, ruime badkamer, de keuken waaraan niets ontbreekt. De inrichting verschilt per gîte, maar is bij allen even charmant! Elke gîte heeft een goed terras met een geweldig uitzicht. Tijdens ons verblijf wuifden de zonnebloemen in het veld vóór het huis ons vriendelijk toe. De zonsondergangen zijn elke avond anders, maar steeds weer schilderachtig mooi.

Twee keer per week scharen de gasten zich om de grote tafel op het erf om naar goed Frans gebruik te genieten van de heerlijke, creatieve culinaire uitspattingen van Anita, begeleid door een heerlijk glas wijn en mooie, leuke, fijne gesprekken met de medegasten.

Sommige dagen bestaat de mogelijkheid gebruik te maken van de gemaks maaltijden; een eenpansgerecht, heerlijk op de dag van aankomst en de dag voor vertrek. Ook deze maaltijden worden door Anita bereid met verse producten, waar mogelijk uit de eigen prachtige tuin welke met veel liefde wordt onderhouden door Vries.

Elke dag vers stokbrood, croissant of andere wensen worden op een vroeg tijdstip door Vries bij de dorpsbakker gehaald en stilletjes aan de deur gehangen; elke morgen weer een verrassing.

Veel adviezen en ideeën m.b.t. uitstapjes die bij je passen. Vries en Anita zijn inmiddels zo ingeburgerd dat ze erg veel kunnen vertellen over de omgeving.

Ons verblijf van twee weken was door de enorme gastvrijheid een feestje. Niets is de gastheer en –vrouw te veel. Nooit eerder voelden wij ons zo welkom op een vakantieadres.

Wij gaan zeker terugkomen op deze prachtige, gastvrije, rustige plek met zijn mooie bewoners, en heerlijke hond Hopper in een geweldige omgeving.

Op en top op alle gebied.

Albert en Yvonne
24-4-2017

Inmiddels meer dan 10 keer geweest bij de zeer gastvrije gastheer en gastvrouw Anita en Vries. En natuurlijk hond Hopper. (net zo gastvrij). Service is (slechts) een van de kernkwaliteiten van Anita en Vries. Behulpzaam met alles. Vooral in het teken om de gasten een onvergetelijk verblijf te geven en daardoor een terugkeer te overwegen maakt. Voor de gasten wordt 2 keer in de week heerlijk gekookt met verse producten en heerlijke wijn. Daarnaast kun je op alle dagen een verse dagmaaltijd bestellen indien je zelf even geen zin hebt om te koken. De omgeving nodigt uit om er op uit te gaan. De Loire streek is ideaal om mooie wandeltochten te maken of zelfs te fietsen. Aan mooie kastelen ook geen gebrek. Wil je alleen lekker uitrusten in een mooie omgeving en zeer luxe gites, ook geen probleem. Dan ben je bij Anita en Vries ook aan het goede adres.

Heerlijke rust en ruimte

Talitha
5-1-2017

Heerlijk een paar dagen kunnen uitrusten bij de gastvrije Anita en Vries, een mooi huisje met terras, waarop je heerlijk kan genieten van een lekker glaasje wijn. Ook zeer behulpzaam om een paar tripjes in de omgeving uit te stippelen. Wij komen zeker nog eens terug.

Oude reviews (archief)

Uitzicht, rust, lekker eten..

Susan en Frans
5-9-2016

Wij hebben met onze twee kleine kinderen twee heerlijke weken gehad bij Vries en Anita (en kindervriend Hopper de hond).

Een prachtige, landelijke omgeving met weids uitzicht, een grote tuin rondom, smaakvol ingerichte, knusse, comfortabele en bijdetijdse huisjes (wij zaten in Le Muguet), heerlijk eten (Anita kookt fantastisch en is niet te beroerd haar keukengeheimen te delen :)

Voor kleine kinderen zijn er in de directe omgeving voldoende speelgelegenheden (zwemmeertje op enkele kilometers afstand). Wij komen hier graag een keer terug!

Geweldige gastvrije en mooie locatie!

Frans
24-8-2016

We hebben een weekje bij Anita en Vries verbleven in de gite "La Cabane".

We hebben erg genoten van hun gastvrijheid,de broodjes service van Vries, en de heerlijke kookkunsten van Anita!

De gite is zeer netjes en compleet ingericht en van alle gemakken voorzien.

Heerlijke bedden ,douche , en buiten s,avonds heerlijk genieten van de schilderachtige zonsondergangen!!

Anita en Vries helpen je graag met tips om de omgeving te ontdekken.

Een weekje is dan echt te kort!

Des te meer een reden om nog eens terug te keren richting "Lavau Vacances"!!

Geweldig; alles klopt!

B.W.G. Mieremet
21-7-2016

“Gastvrij met een grote Gé”

In Juni verbleven we in de gîte La Gloriëtte bij Anita en Vries van Lavau Vacances.

Wat voelden we ons welkom bij deze twee betrokken, spontane en hardwerkende mensen. Ze doen er werkelijk alles aan om het hun gasten naar de zin te maken. Behalve de schitterende gîte , zeer smaakvol en vooral praktisch ingericht en van alle gemakken voorzien, incl. een terras, moeten ook de heerlijke "gemaksmaaltijd" en de twee menu's die Anita (creatief keukentalent) ons voorschotelde, hier vermeld worden. Wat hebben we hiervan genoten! De welkomstwijn stond bij aankomst al in de koeling! Uiteraard hebben we ook de gelegenheid aangegrepen om deel te nemen aan de wijnproeverij ,geleid door een enthousiaste Johan Paardenkooper. Door de ligging van Lavau zijn er legio mooie plaatsen en bezienswaardigheden binnen handbereik. Vries geeft maar al te graag een rondleiding over hun domein en zijn grotten en geeft ook een inkijkje in de historie ervan . Kortom, het was een heerlijke week en ondanks dat het weer qua temperatuur niet echt meewerkte, zorgden deze twee kanjers voor een "warme douche". Lavau Vacances wordt zeker weer opgenomen in onze vakantieplannen.

Anita en Bob

De directe omgeving is rustig. Groot voordeel is dat de snelweg op niet te grote afstand is zodat je overal snel kunt komen.

Vries en Anita zijn zeer gastvrij en kunnen je goed helpen met vragen over trips in de omgeving. Zelf verse croissants halen is niet nodig Vries haalt ze voor je, perfect. Ook de gemaksmaaltijden zijn aan te bevelen.

Ons appartement La Cabane is zeer compleet met twee mooie terassen. De omgeving rondom de appartementen geeft een gezellige Franse uitstraling.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Vakantiehuis Lavau Vacances in Fontaine-Guerin, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Vakantiehuis Lavau Vacances zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Vakantiehuis Lavau Vacances scoort een 9.58 uit 10 op basis van 40 reviews.