Camping Capfun Lac de Ribou

4.2Onvoldoende

Frankrijk, Pays de la Loire, Cholet (Marne)

4.2Onvoldoende

• 3.9Eetgelegenheden
  • 4.2Staat v/h sanitair

We hebben een aantal aanbieders voor Capfun Lac de Ribou voor je op een rij gezet:

Meer camping info

49 reviews over Camping Capfun Lac de Ribou

• 2019
    4Annemie25-09-2019

Onwelkom en geen fijne sfeer

Laat je niet misleiden... De aankondiging van Engelstalig personeel en reclame in Nederland suggereert een gemêleerde, internationale camping, maar niets is minder waar. De camping op zich is nieuw, het zwembad had veel speelgelegenheid en onze stacaravan was meer dan compleet ingericht en netjes. De omgeving is ook prachtig. Maar.. de activiteiten en faciliteiten op de camping zijn alleen toegankelijk voor Fransen, buitenlandse gasten worden letterlijk te kakken gezet en uitgejoeld. Niet- Franse kinderen worden door medegasten uitgescholden. Onze kinderen van 14 werden zelfs bij de geleide animatieactiviteiten genegeerd. Deze camping is geen aanrader, zeker niet met niet-Franstalige pubers. Het is een volledig Frans onderonsje,zelfs voor ons als je goed Frans spreekt. Misschien nog wel eens deze regio, maar zeker nooit meer hier.

• 3Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

• 2018
    9Roos21-08-2018

Heerlijke vakantie, voor herhaling vatbaar!

Super vakantie! Last minute geboekt, we zaten in een stacaravan naast de entertainment-tent. Misschien niet voor iedereen leuk, er was vaak (harde) muziek tot laat in de avond, wij vonden het geweldig. Vanaf onze veranda regelmatig shows om naar te kijken. De kinderen waren moe genoeg om daar doorheen te slapen. Ook zaten we vlakbij het zwembad met leuke glijbanen en een speeltuin met springkussens, de kinderen waren hier erg blij mee. Personeel was heel vriendelijk en probeerden ons zo goed mogelijk in het Engels te woord te staan. Het is een camping waar veel Fransen komen. Dit maakte dat wij een extra vakantiegevoel hadden. Mooie stadjes in de 'omgeving' (op +/- 1 uur rijden), en Cholet zelf is ook een heel leuk stadje waar je alles vindt wat je nodig hebt. En natuurlijk het mooie meer onderaan de camping. De caravan was als nieuw en netjes. Helaas veel wasmachines kapot (wasserette in Cholet) en piepende geiser. Verder geen klagen.

• 8Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

• 5Maselis31-07-2018

Mooie accomodatie, mindere camping

Wij huurden Tribu voor 10 personen. Kregen onze sleutel op dag 1 maar om 17u30, kuisploeg was niet klaar. De accomodatie leek heel nieuw, mooi ingericht en alle luxe voorzien, groot terras met schaduw, goeie bedden... Ligging daarentegen kon iets beter. Tribu ligt naast de animatietent, dus tot middernacht hoor je zowel muziek buiten als binnen. Voor ons is dit niet erg maar kleuters die moeten slapen... Er is geen winkeltje, een simpel rekje aan de bar en je kan brood bestellen. Het bestelde brood betaal je heel duur. Beter vlug in uw auto springen en naar dichtsbijzijnde bakker rijden. Scheelt bijna de helft. De eetgelegenheid is simpel maar wel ok. Het zwembad was top, verwarmd, animatie en redelijk proper. De bijhorende kleedkamers en toiletten waren soms ronduit vies. Als het snot en uitwerpselen aan grond en muren plakken...

• 6Eetgelegenheden
    • 4Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

• 5Sofie Boydens14-07-2018

Geen 4* waard niet voor herhaling

De staanplaatsen zijn duidelijk bijzaak. Sanitair is oud en absoluut niet proper. Het zwembad is zonder toezicht waardoor het heel chaotisch wordt als het druk is. Het groene licht glijbaan werkt niet meer dus wacht niemand en krijg je iemand over je tijdens de rit naar beneden. Zwembadwater was zo vies dat ze het moesten ontruimen om te desinfecteren.In het meer mag je niet zwemmen wegens een bacterie maar daar wordt niets over gemeld door de camping. Mooi Speelkasteel en ruimte voor de kinderen.

• 3Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

• Oude reviews

7fam. Geertsema28-08-2017

Beetje een lawaaierige camping

Mooi zwembad, wel wat klein. Sanitair is oud en niet heel erg schoon. Ook deed de lamp het niet gedurende heel ons verblijf.

• 5Staat v/h sanitair

Gereisd met vrienden in augustus 2017

• 6An23-08-2017

redelijke camping

Er is een leuk zwembad, in de avond [Franse] animatie, maar de nadruk ligt vooral op de chalets en stacaravans. Wij stonden er met een tent en dat is dichtbij de animatietent waar dagelijks een programma is tot 00.00 uur. Behalve op zondag! Met kleine kinderen in een tent wordt je daar niet vrolijk van. Wij hebben geen kleine kinderen maar vonden een week ook wel genoeg.

Het toiletgebouw is veroudert. Er wordt schoongemaakt, maar bij de wc's is de urine in de stenen getrokken. Wordt tijd om op te knappen naar hygienischere stenen. In de buurt, op 10 minuten rijden heb je een centre commercial waar een grote Carrefour is, maar ook de Decathon of Intersport en meer zoals de Fransen dat organiseren met winkels. Vanaf de camping is een grote Leclerq op 5 minuten rijden met de auto.

• 3Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

• 4Richard19-08-2017

Zeer luidruchtige camping en slecht sanitair.

Enigste positieve is de ligging aan het meer en de glijbanen bij het zwembad. De chalets wordt flink in geinvesteerd en nieuwe paden aangelegd. Echter de kampeerder wordt flink achter gesteld. Er is een animatietent naast de kampeerderplaatsen gezet, waarbij op zondagavond na iedere avond tot 12 uur een bak herrie wordt geproduceerd van karaoke tot optredens. Ouders lopen van ellende met hun kroost tot deze tijd buiten. Echt niet normaal.Ook andere Nederlanders gesproken die dit zo ervaarden. De complete goot rondom het zwembad ontbeerd een roosterrand waardoor je dus gemakkelijk jezelf kunt bezeren. Tevens is het sanitair om te huilen, Oud vies en onvoldoende toiletten. Ook het gebouw zelf bladdert de verf van de muren en zijn de ramen stuk. Blijkbaar zijn de chalets de nieuwe strategie en zal de kampeerder langzaam moeten verdwijnen van deze camping. Jammer want de ligging aan het meer en park puy du fou in nabijheid zouden in potentie ook voor de kampeerder een mooie stek moeten kunnen bieden.

• 2Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

• 6Fam. vee17-08-2017

lawaaierig maar super mooi zwembad

het zwembad en de speelgelegenheid is prachtig. Echter de avondanimatie minden op de camping vonden wij minder prettig. Een beetje muziek oké, maar dit was echt te luid en te lang doorgaand. Er was 6 avonden van 21.30-00.00 uur muziek en we stonden op steenworp afstand hiervan. De chalets staan allemaal aan de rand van de camping maar met je tent/caravan sta je pal naast de animatietent en zwembad. We hebben 71 decibel gemeten voor de caravan. Na aandringen bij de receptie konden we dan wel een andere plek krijgen, maar ze vonden ons wel erg lastig! Het sanitair is gedateerd,oud en kapot. De invalide douche had geen douchekop, er waren diverse ramen stuk en het warme water was niet warm maar ronduit koud. Dit is zeker geen 4 sterren waard. Wij laten deze camping voortaan links liggen.

• 7Eetgelegenheden
    • 4Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

• 10.15-08-2016

Zeer goed

Wij zaten in een gloednieuwe mobilehome. Alles was fris en schoon. Het zwembad is geweldig!! Heel veel verschillende glijbanen. Het buitenbad is lekker verwarmd. Bijna alle gasten komen uit Frankrijk dus je voelt je ook echt in het buitenland. Wij vonden dat heel prettig. Bij aankomst kregen wij in de brandende zon in hoog tempo in het Frans uitgelegd hoe de camping werkt. Vervolgens mochten we binnen onze borg betalen. Hier spraken ze wel Engels. Misschien handig om die paar niet Fransen binnen in te laten checken.

Gereisd in januari 2016

• 3Erna12-08-2016

Nooit meer!

Wij hebben hier 2 nachten een kampeerplaats gehad omdat we het Grand parc Puy du Fou wilden bezoeken. Om te beginnen ziet er geen hek om de camping. Iedereen kan zo het terrein oplopen wat een onveilig gevoel geeft. Het toiletgebouw is echt niet meer van deze tijd. Bij de douches zijn de roostertjes verwijderd waardoor het een soort open riool is. Echt heel vies. Bij het zwembad is nauwelijks toezicht. Ook daar laat de hygiene te wensen over. Tijdens het zwemmen constant haren aan je vingers. Verder liggen er rond het zwembad grindtegels die of losliggen of gebroken zijn. Kortom echt geen 4 sterren waard. Het Grand parc Puy du Fou heeft veel goed gemaakt. Wat een belevenis! Zeker de moeite waard!!!

• 1Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016