Camping Le Domaine de Pont Mahé

Meer camping info

41 reviews over Camping Le Domaine de Pont Mahé

• 4Jaap16-08-2017

Doe het niet!

De camping is erg Frans georiënteerd met veel stacaravans en vaste seizoen plekken. De plaatsen voor tijdelijke kampeerders zijn her en der verspreid over het terrein, sommige tussen 2 stacaravans in. Wij werden op een plek gezet aan straat-kant van de camping. De weg is niet heel erg druk maar de meeste voorbijgangers maken er een sport van om zo hard mogelijk door het '30-gebied' te rijden. Er komt veel vrachtverkeer en agrarisch verkeer voorbij vanaf 05:30 uur in de ochtend. Een andere plek konden we niet krijgen omdat 'alles volgeboekt was'. Uiteindelijk hebben wij het grootse gedeelte van de vakantie met lege plekken om ons heen gestaan terwijl wij graag een andere plek wilden. Bijzonder want het was toch volgeboekt... dussss... Franse gasten die wilden verhuizen van plek? Geen enkel probleem! Wij stonden op plek 76 en dat is dus aan de weg maar ook achter het zwembad... Hierbij staat een pomp die dag en nacht draait en een irritant tikkend geluid geeft. Erg vervelend. Last but not least! De camping zegt op haar website dat ze 250 meter verwijderd zijn van de zee. Dit klopt niet want als je 250 meter hebt gelopen kom je bij een strand maar de zee, vooral tijdens eb, is dan nog ver ze zoeken! Tijdens eb kan je het water niet eens bereiken met kinderen omdat het veel te ver lopen is. Met vloed (wanneer je kinderen op bed liggen) staat er, zover als je kan lopen, een laagje water waarmee je knieën nog niet eens nat worden...

We hebben de camping eigenaren verzocht om eerder weg te kunnen zodat we naar een andere plaats konden waar we wél toegang hadden tot de zee. Uiteraard was dit geen probleem maar je krijgt niet je geld terug. O, sorry, nog een last but not least. Wij zouden op woensdag vertrekken en op zondag leek het de campingeigenaren wel verstandig om ons te verblijden met nieuwe buren: 6 jongens van 17 tot 19 jaar in 3 pup tentjes. Heerlijk hash roken en Franse rap luisteren etc. Super buren, vooral wanneer je zelf 3 kinderen hebt van 4, 8 en 11 jaar. Als je vervolgens bij de receptie vraagt of dit niet anders had gekund krijg je de reactie dat ze er zelf ook niet blij mee zijn. Maar…. Als je overlast hebt, dan moeten de jongens direct weg… Ik ben zelf ook jong geweest dus snap echt wel dat het voor die jongens leuk is om samen weg te gaan. Een klager ben ik ook niet (al doet bovenstaande misschien anders vermoeden)… Uiteindelijk besloten om dinsdag naar huis te gaan omdat we er echt klaar mee waren. Die laatste dag kregen we overigens ook niet vergoed.

Ik kom er nooit weer!

• 4Eetgelegenheden
    • 4Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

• 8John30-07-2015

Leuke camping, behulpzaam en vriendelijk personeel

De camping is vorig seizoen overgenomen door de huidige eigenaren. Dit gezin doet keihard zijn best om het iedereen naar de zin te maken en zijn druk bezig om de camping op te knappen. Sanitair is prima net als het zwembad. Dagelijks verse broodjes en stokbrood en leuke activiteiten voor de kids. Het is geen grote camping maar dat vonden wij niet erg!

En... strand is 250 meter van de camping verwijderd dus ideaal!

• 8Staat v/h sanitair
    • 6Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in juli 2015

• 4Geen aanrader25-07-2015

Geen aanrader voor tentkampeerders

Deze camping vinden wij geen aanrader voor tentkampeerders die langer dan enkele dagen willen blijven. Ingang van de camping is leuk, maar na 30 meter oogt alles rommelig. Tentkampeerplekken tegen een betonnen muur, of tegenover de wc-hokjes. Sanitair is goed en schoon, maar hokjes en douches zijn gesloten tussen 14.00 en 18.00 en na 23.00. Animatie-avonden gaven veel lawaai-overlast. Wel leuk: het strand is dichtbij, en bij laag tij ver weg…. De beste supermarkt vonden wij in Herbignac, op 15 km. Grote HyperU.

• 6Staat v/h sanitair
    • 4Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in juli 2015

• 3martijn15-01-2012

nooit meer

Wanneer je de brochure bekijkt lijkt de camping idd kindvriendelijk, met opblaaskussen en peuterbad. Dat was dan ook de reden voor ons om deze camping te kiezen. Het peuterbad was onze gehele vakantie geen moment gevuld (3 weken) waarbij wij meerdere keren hebben gevraagd of deze gevuld zou gaan worden. De plek was qua grootte prima, maar we keken tegen een betonnen muur aan wat ons nou niet bepaald een natuur/camping gevoel gaf! Klachten werden idd niet serieus genomen en het sanitair is niet bepaald fris en na 23.00 kun je je niet meer wassen want dan zijn de hokjes dicht. Tegenover ons lekte een waterkraan wat niet gemaakt, maar dan maar afgesloten werd zodat je weer verder moest gaan lopen om water te halen. Leuk wel, dichtbij een strand. Moet je wel gaan wanneer het vloed is anders heb je honderden meters ver modder ipv water/strand. Kortom het viel ons behoorlijk tegen en we zullen de camping niemand aanraden.

• 2Staat v/h sanitair
    • 2Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2011

• 6Jan Willem06-09-2011

Redelijk, maar geen topper

Ik sluit me deels aan bij de vorige schrijvers. Hoewel ik moet zeggen dat de eigenaresse wel moeite deed, ook qua (Engelse) taal, is haar man een echte fransoos, die liever met de Franse gasten aan de bar stond dan te werken op de camping. De animatie was 1 dame die alleen Frans en beetje Engels kon, maar daar hebben kinderen van 4 of 5 niet zoveel aan. Het grote zwembad was fijn, maar het kinderbadje stond idd leeg. Op de feestavonden veel herrie. De schoonheid van het sanitair vond ik meevallen, maar wij waren ook laat in het seizoen, dus minder druk. Wij zaten in een huurtent, de matrassen kun je beter mijden en dus luchtbedden meenemen plus eigen kussen. de inventaris was bruikbaar NADAT ik deze zelf eerst had afgewassen. Over de hele camping is gratis Wifi met redelijk bereik, verwacht echter niet dat je Youtube o.i.d. kan draaien. Slecht punt: na 1 sept gaat alles in 1 keer dicht, de kampwinkel en de receptie waren zonder opgaaf ineens niet meer open. LET OP: Borg is 400 euro!

• 6Staat v/h sanitair
    • 5Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2011

• 5Westenbroek24-08-2011

Franse camping met franse slag

Precies zoals de vorige recentie. Bij de receptie deden ze niet of nauwelijks moeite je te verstaan. De plek was te klein voor onze vouwwagen, er stond namelijk een dikke eikelboom op ons plekje. Er werd geen moeite gedaan om te wisselen van plek ondanks er wel mogelijkheden waren. De website is idd erg veel belovend maar is puur gericht op fransen andere nationaliteiten hebben hier niets te zoeken. De omgeving is mooi zeker het strand op loop afstand. Je kunt 100den meters het water in lopen en is lekker warm. Als je goed weer hebt is dit strand voor kleine kinderen the place to be.

Onze kinderen (3 en 6) hadden in de eerste week nog wat aanspraak met een ander nederlands gezin maar verder was er voor de kleintjes niets te doen op de camping. Wij gaan er nooit meer naar toe. Wij hadden bij ons plekje last van muggen, maar dat kan ook te maken hebben met de hoeveelheid water die gevallen is.

• 4Staat v/h sanitair
    • 2Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2011

• 4de Sprengers08-08-2011

Niet nog eens!

We hebben aan de hand van de internet site geboekt, zag er veel belovend en vriendelijk uit.

De ontvangst was kort, communicatie was minimaal ondanks het proberen om ons verstaanbaar te maken in het Frans en of Engels. De staanplaats was kleiner dan voorgesteld, in gesprek hierover was niet mogelijk. Het sanitair werd niet vaak genoeg gereinigd, was regelmatig kapot en slecht onderhouden. Het restaurant was geopend naar aanleiding van een gebeurtenis, in ons geval 2x per week: bij het mosselfeest en de pannenkoek avond. De zo kindvriendelijke beloften werden naar onze smaak niet vervuld, het springkussen was regelmatig niet opgeblazen, peuterbad was niet met water gevuld en de animatie had geen programma. De omgeving heeft veel goed gemaakt: het strand was dichtbij, leuke plaatsen in de buurt als Penestin, Guerande en Piriac sur Mer. Voor mensen met kleine kinderen die daar de faciliteiten voor verwachten, valt de camping vooral tegen, helaas.

• 3Staat v/h sanitair
    • 3Eetgelegenheden