Camping Le Pô Doré

7.9Goed

Frankrijk, Pays de la Loire, Allonnes (Maine et Loire)

Op vakantie geweest naar Le Pô Doré?

7.9Goed

• 8.8Staat v/h sanitair
  • 8.3Eetgelegenheden

Meer camping info

7 reviews over Camping Le Pô Doré

• 9De Jong31-08-2017

Verrassend!

Omdat er op de vele campings rondom Saumur geen plaats was zijn wij hier bij toeval terecht gekomen. Voldoende plaatsen beschikbaar en een zeer vriendelijke ontvangst. Zelf een ontzettend ruime plaats uit mogen kiezen. We waren van plan om 3 nachten te blijven maar dat zijn er uiteindelijk 12 geworden....... De camping is prima verzorgd met schoon sanitair. Het zwembad is toch wel het meest bijzondere wat wij ooit op een camping aangetroffen hebben. Geen standaard exemplaar maar een natuurlijk aangelegd bad met daar omheen een heerlijk strandje met ligbedden en palmbomen. Geheel omsloten door een hek voor de veiligheid van de kinderen. Er was een klein speeltuintje. Wat ons betreft zou deze iets uitdagender mogen voor de wat oudere kinderen (6+). In de omgeving voldoende te beleven. Saumur op 10 min. rijden. In Allonnes een heerlijke boulangerie (brood ook te bestellen op de camping) en een middelgrote supermarkt waar alles te koop is. Net buiten de camping heerlijke pizza te verkrijgen bij de pizza kiosque. Verwacht op deze camping geen drukte en uitgebreid animatieprogramma maar gewoon een Franse camping waar af en toe wat georganiseerd wordt voor de kampeerders (beperkt aantal mobilhomes).

• 8Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

• 9Helen31-08-2017

Een heerlijk verblijf met een mooie omgeving

Wij hebben 3 weken op deze camping gestaan in augustus 2017. Bij aankomst prima ontvangen door de eigenaresse die samen met ons op zoek ging naar een plek met schaduw onder de middag als ons zoontje in de caravan ligt te slapen. Mooie plek gevonden maar er moesten wel wat laag hangende takken van de boom af. Meteen kwam de eigenaar met een zaag aan. Dat geeft de gastvrijheid wel aan. Het natuurzwembad was echt geweldig voor onze kleine kinderen. Het loopt langzaam af dus ze konden ook heerlijk in het water spelen. Ook een leuke kleine speeltuin voor jonge kinderen. Prima en schoon sanitair. Fijn was dat er wat kleine gerechten af te halen waren in de avond. Er was beperkte animatie en dit was allemaal in het Frans, dus dat was minder geschikt voor onze oudste van 4. Dit hebben we echter niet gemist. Op maximaal een half uur rijden heel veel verschillende leuke uitstapjes te doen (Bocamp dierentuin en Terra Botanica echte aanraders). Camping was helemaal niet druk: vooral Fransen en een paar Nederlanders (heel fijn geen Nederlandse enclave). Als ik dan toch een minpuntje moet noemen dan zijn het de grindpaden waardoor de kinderen niet goed konden fietsen op de camping. Verder alles top. Wij hebben hier genoten.

• 8Eetgelegenheden
    • 9Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

• 9Bep30-07-2017

Heerlijke camping in mooie Loire gebied (Anjou)

Een super camping, met een uniek natuur zwembad. Met 82 plaatsen lekker overzichtelijk. Een afwisseling van vaste staanplaatsen, ruime plekken voor tent, caravan of camper en een ruime keuze aan diverse accomodaties. Voor elk wat wils. In de zomer een bescheiden maar aardig aanbod aan animatie voor de kinderen. Je kan er bij de bar wat drinken of je avondeten bestellen. Of je eet mee als ze een BBQ organiseren of patat/mosselen serveren san 1 lange tafel. 1 avond in de week is er ee soort disco maar dat geeft verder geen geluidsoverlast als je daar geen zin in hebt. Het mooiste is het zeer grote natuurzwembad. Met zeer schoon zand rondom en echte palmbomen waan je jezelf aan de Zuid Franse kust. De omgeving us meer dan de moeite waard. Veel oude historische stadjes, kastelen etc maar ook voldoende sportieve activiteiten mogelijk. Of gewoon lekker shoppen. En dat allemaal op korte rijafstanden. Wifi is gratis. Een enorme aanrader deze camping!

• 8Eetgelegenheden
    • 9Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

• 9annemie27-07-2015

Rustige camping

De camping ziet er erg verzorgd uit met grote afgebakende plaatsen. De camping licht dichtbij de snelweg en dicht bij Saumur. Er zijn ook verschillende grote supermarkten in de buurt van de camping. De camping ligt in landbouwgebied. De eigenaars waren zeer vriendelijk en behulpzaam. De hele Loirestreek is zeer de moeite waard, veel mooie kastelen, grotten, wijn proeven. Het "zwembad", een aangelegd meertje is prachtig! Compleet met zandstrand en palmbomen.

Gereisd met partner in juni 2015

• 7treuren30-05-2008

hier geweest in 2006.campingeigenaar erg vriendelijk,wil graag nederlanders op zijn camping.Leuk zwembad.Rustige camping met hele grote plaatsen

• 7Eetgelegenheden
    • 8Staat v/h sanitair