Villers-sur-Mer

Reviews over Villers-sur-Mer

Rustig verzorgd stadje

A.Maas,
    14-7-2012

Rustig kustplaatsje. Mooie statige oude huizen op de boulevard.

Fijn wandelpad langs het strand. Prettig dat er ook toiletten zijn op het strand. Een kleine supermarkt in het centrum, maar die heeft alles wat je nodig hebt. Er zijn genoeg eetgelegenheden en een handvol winkeltjes.

Gereisd met partner in juli 2012

Mooi en gezellige badplaats.

Fam.Vledder,
    13-7-2011

Villers-sur-Mer hebben we afgelopen 2 jaar tijdens een vakantie in Normadie verschillende keren bezocht. We zaten toen op campings in de nabijheid. Altijd met plezier naar het stadje gegaan. Strand is mooi en schoon, het stadje ademt vriendelijkheid en gemoedelijkheid uit en het winkelaanbod is groot. Er is voor een ieder wat te doen. Meer dan genoeg horecagelegenheden, in verschillende prijsklasse. Mooie huizen. Dit jaar gaan we er weer heen.

Wetenswaardig: Als je het strand ten zuiden van het stadje af loopt, richting Houlgate, dan kom je bij de Vaches Noires. Als je van fossielen en stenen zoeken houdt, een belangrijke vindplaats. Je hoeft niet lang te wandelen en je ziet vaak wel meer liefhebbers daar zoeken op het strand en tussen de stenen.

De Vaches Noires liggen tussen Villers sur Mer en Houlgate. Zie kaartje. De plek dankt zijn naam (Vaches Noires betekent letterlijk: zwarte koeien) aan de grote zwarte rotsblokken op het strand , die bij vloed in de zee komen te liggen.

Gereisd met partner in januari 2011

Heerlijk

Marleen,
    10-10-2008

Villers sur Mer is een klein, schoon stadje aan een prachtig breed zandstrand.

Er zijn veel winkeltjes, bars en restaurants.

Er staan prachtige vakwerk-huizen en typische strandhuizen.

Ook de omgeving is het bezoeken waard. Bezoek zeker Deauville, Honfleur en Villerville. Via kleine landweggetjes kom je in verrassend mooie dorpjes. Het landschap is glooiend en bezaaid met engels uitziende cottages, geknipte heggen en bloemen.

Gereisd met partner in oktober 2008

fantastische vakantiebestemming,prachtige villa's, zeer in

carine,
    14-9-2005

fantastische vakantiebestemming,prachtige villa's, zeer mooi aangelegde bloemperken, heel veel bezienswaardigheden in de omgeving.Een plaats om zeker meerdere malen terug naar toe te gaan.

Ideaal om te genieten, wat cultuur mee te pikken en heel leerzaam wat betreft geschiedenis.

Gereisd anders in september 2005
Villers-sur-Mer scoort een 8,1 uit 10, op basis van 22 reviews