Camping Huttopia Calvados - Normandie

Camping Huttopia Calvados - Normandie

7.3Goed

Frankrijk, Normandië, Moyaux (Calvados)

7.3Goed

• 6.4Eetgelegenheden
  • 7.8Staat v/h sanitair

Meer camping info

Verblijf tussen de appelbomen op camping Château le Colombier in Normandië. Geniet van de rust aan het verwarmde zwembad of haal een crêpe bij de crêperie. Bij het afhalen van brood op de camping is geduld nodig, maar je hebt natuurlijk alle tijd op vakantie. Pak de auto en bezoek de steden Corneille, Deauville, Caen en Honfleur.

67 reviews over Camping Huttopia Calvados - Normandie

• 10L Visser15-05-2014

Geweldige camping

Wij waren hier in het voorseizoen en konden zelf onze plek kiezen. De eigenaar was erg behulpzaam. Het weer was niet zo goed maar er is een groot gebouw op de camping met banken, tv en spelletjes waar je je de hele avond kunt vermaken. Ook is er een bibliotheek met een open haard en een bar die elke avond open is. Je kunt eten bij de creperie of op het kasteel, waar de kasteelvrouwe zelf voor je kookt! Daarnaast kregen we elke ochtend vers brood en croissantjes bij onze tent bezorgd. Het sanitair is iets verouderd, maar mooi schoon en de douches zijn warm. Het zwembad is mooi gelegen en ook verwarmd. Daarnaast is er voor kinderen een speeltuin, tafeltennistafels en een midgetgolfbaan. Deze camping is een geweldige aanrader!

• 10Eetgelegenheden

Gereisd met partner in mei 2014

• 8E14-08-2013

Schoon en ruim

We komen hier alleen op doorreis, voor hooguit twee of drie nachten. Dit jaar voor de derde keer. Het zwembad is erg fijn, maar het allerfijnste is het schone sanitair met heerlijke douches en daar heb je na drie weken kamperen wel behoefte aan. :) De plaatsen zijn ruim. Vanaf de camping met je hond gaan wandelen vind ik wat minder, want het zijn allemaal wegen waar auto's mogen komen en het is dan wel heel rustig, maar men rijdt erg hard. Ik hou van wandelpaden waar je je hond los kunt laten lopen en dat mis ik hier. Verder niets dan goeds. De mensen bij de receptie zijn erg vriendelijk. Het kraanwater is niet te drinken, maar daar kunnen zij niets aan doen. Een lekker kopje thee kun je er niet van zetten.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2013

• 8Rudi Vermeij11-08-2013

Mooie Camping

Net terug en het was een erg mooie plek om te kamperen. Grote plaatsen en een mooi terrein met leuke gebouwen. Puntje van kritiek: het sanitair in aan vernieuwing toe en ook de schoonmaakster mag iets beter haar best doen. Niet dat het vies was maar even de dode beestjes weg halen bv. Verder zeer tevreden. Prima personeel waaar meerendeel prima engels spreekt en allen even vriendelijk zijn. Ook prettig is dat de receptie de gehele dag tot 22.30u open is elke dag!

• 5Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juli 2013

• 9m_latta09-08-2013

Leuke camping

Mooie grote campingplaatsen tussen de fruitbomen. Vriendelijk ontvangst, engels sprekende medewerkers. Wifi is beperkt aanwezig, gratis. Sanitair is redelijk oud maar goed en schoon. Warmwatervoorziening prima. Veel speelmogelijkheden voor jonge kinderen, midgetgolf en tafeltennis-materialen te leen bij de receptie. Zwembad is simpel maar met een bal en een zwemband vermaken de kinderen zich prima en ouders genieten van het uitzicht op het kasteel. Weinig animatie voor de kinderen. We hebben genoten van een muzikaal optreden bij het kasteel onder genot van een glaasje cider en huisgemaakte quiche.

• 8Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2013

• 10Annemarie20-07-2013

Wat een heerlijke plek!

Wij hebben een heerlijke tijd gehad op deze camping met onze zoons van 6 en 9 jaar op een zeer riante campingplaats aan de rand van de camping. Sanitair is schoon en in orde, 25-meterbad met verwarmd water en liggend in verzorgde tuin fantastisch, creperie heerlijk om bij de hand te hebben, veel speelruimte voor de kinderen, vriendelijk personeel, georganiseerde bbq prima verzorgd, mooi concert in kasteeltuin en spullen gratis te leen bij receptie (midgetgolfstokken, tennisrackets, jeu-de-boule ballen en voetballen). Het weer zat mee in onze week en Normandie is een heerlijke streek om te ontdekken (kust, historie, terrasjes, mogelijkheden tot wandwelen/fietsen). Kortom, we hebben een hele fijne tijd gehad.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2013

• 9geertenmarjo20-07-2013

super relaxte camping

we zijn net terug van 11 dagen kamperen bij de Colombier. Het is echt een aanrader, enkel positieve punten, Heerlijk zwembad, gratis midgetgolf, tafeltennis (materieel bij de receptie te leen) zeer vriendelijk personeel, heerlijk overzichtelijk complex, kinderen van 6 en 8 konden zelf het terrein verkennen, terwijl wij toch een oogje in het zeil konden houden. Heerlijke in de zon of in de schaduw vertoeven, vele uitstapjes mogelijk. tips, neem extra sokken mee of waterschoenen, veel kinderen hadden soort brand/schaafplekken op hun tenen, wsl van de vloer van het zwembad. Onze kinderen hebben met sokken aan gezwommen. Boodschappen kun je prima in Moyeux zelf doen, er is een bakker, slager en een kleine winkel.....

Gereisd met jonge kinderen in juli 2013

• 8leoo5712-02-2013

Leuke camping

Deze camping is rustig gelegen, saniter is wat verouderd. Kleine camping winkel, kleine bar voor een borrel. Leuk zwembad.

• 7Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in juni 2012

• 8Roger_Sudwind17-01-2013

Aanrader

We zijn hier in de zomervakantie 1 week geweest met eigen caravan. Mooie rustige sfeervolle camping met grote tot zeer grote staanplaatsen gelegen in een voormalig fruitboomgaard van een kasteel. Hier zijn zelfs in de bouwvak-/schoolvakantie genoeg vrije staanplaatsen, zodat je niet hoeft te reserveren. Mooi groot zwembad in de tuin van het kasteel. Er is een manege aanwezig. Er is een heerlijke crêperie. Een minpunt van het sanitair is dat de riolering niet goed werkt, waardoor de wc’s vaak niet doorspoelen. De camping ligt afgelegen. Brood elke dag vers verkrijgbaar op de camping.

• 5Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2011

• 8Joke30-08-2012

Een heerlijke, sfeervolle camping !

Zeer ruime kampeerplekken in oude boomgaard. Veel authentieke elementen. Straalt sfeer, gemoedelijkheid en ruimte uit. Prima zwembad. Geen camping die bol staat van de activiteiten en overbodige luxe, maar heerlijk de ruimte en rust voor lekker badmintonnen, boekje lezen, baantje zwemmen, een lekkere crepe eten en af en toe een concert of een kampvuur (met voor de kids marshmallows en voor de ouderen een glaasje zelf gebottelde appelcider !) Geweldig !!
    De omgeving is prachtig (natuur en dorpjes) Ook prima uitgangspunt voor dagtochtjes (Invasiestranden/Honfleur etc.) Wij komen graag nog eens terug.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2012

• 8Erwin22-08-2012

Erg mooie camping

Wij hebben begin augustus een aantal dagen op deze camping gestaan. Het is een erg mooie kastelencamping. Verder is het zwembad goed verwarmd en daarom ook prettig bij minder warm weer. In het kasteel hebben we niet gegeten, dat kan maar 2 x per week. Wel in de crêperie, erg vriendelijke bediening en ook een lekkere crêpe gegeten. In de buurt staat een calvados distilleerderij waar je een rondleiding kan krijgen, erg leuk om te zien (en proeven natuurlijk!)

• 9Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2012