Camping Huttopia Calvados - Normandie

Camping Huttopia Calvados - Normandie

7.3Goed

Frankrijk, Normandië, Moyaux (Calvados)

7.3Goed

• 6.4Eetgelegenheden
  • 7.8Staat v/h sanitair

Meer camping info

Verblijf tussen de appelbomen op camping Château le Colombier in Normandië. Geniet van de rust aan het verwarmde zwembad of haal een crêpe bij de crêperie. Bij het afhalen van brood op de camping is geduld nodig, maar je hebt natuurlijk alle tijd op vakantie. Pak de auto en bezoek de steden Corneille, Deauville, Caen en Honfleur.

67 reviews over Camping Huttopia Calvados - Normandie

• 9Pleun en Joke18-08-2015

Wat een schitterende camping en wat een comfort

Voor de zesde keer, maar nu voor slechts een nachtje. Dan doe je de deze prachtige camping eigenlijk te kort. Zeer ruime plaatsen. Sfeervolle sanitaire gebouwen, wel wat gedateerd maar brandschoon. Bijzonder zwembad met de colombier op de achtergrond. In de colombier een fraaie bar en bibliotheek. Klassieke concerten eens per week.Een van de mooiste campings die we ooit bezochten. Mooie en historisch gezien interessante omgeving

• 10Eetgelegenheden
    • 8Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in augustus 2015

• 10han.en.minke16-08-2015

Ruimte, natuur, rust en sfeer

Voor de derde keer op deze camping, nu zonder kinderen, weer een relaxte week gehad tussen de appelbomen op onze ruime plaats. Luisteren naar alle vogels, in het zonnetje of in de schaduw zitten, zwemmen in het heerlijk grote zwembad, veel gefietst in de omgeving. leuke plaatsjes bezocht (Cormeille, Deauville, Caen, Honfleur - hoewel dit laatste heel erg druk is). Kortom, wil je tot rust komen en toch veel dingen kunnen doen: een absolute aanrader camping. De speeltoestellen zijn vernieuwd, en waar heb je nog zo veel ruimte voor kinderen om lekker hun gang te gaan? En zo veel ruimte op de camping zelf dat je ook als stel zonder kinderen er absoluut geen last van hebt??

• 8Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in augustus 2015

• 9Dafne15-08-2015

Onze favoriete camping!

Erg leuke camping, grote plekken en vooral caravans en tenten, dus geen velden met stacaravans gelukkig. Erg gemoedelijke sfeer en voor deel dat er overdag bijna geen auto's over de camping rijden, waardoor de kinderen veel zelf kunnen rondrennen. Verder erg leuk restaurantje en de bar is ook zeker een aanrader in het torentje van het kasteel. Enige nadeel is dat wanneer je aan de rand staat en het heeft hard geregend, dat er dan een vieze lucht hangt op die plekken. Makkelijk naar het strand te reizen in Deauville en een bezoek te brengen aan Honfleur. Verder in de omgeving van de camping ook leuke dingen als een kaasboerderij, pony rijden voor de kids en een dierentuin.

• 10Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2015

• 8Sjors13-08-2015

Super

Top camping....

Ruime plekken, ongedwongen sfeer, mooi landgoed, veel vertier voor de kinderen en "gelukkig" geen georganiseerde retteket animatie. Alhoewel er genoeg georganiseerd wordt voor klein en groot, maar ook dat weer zonder poespas, leuk en nogmaals voor iedereen.

Zoals eerder vermeld, ja er is veel verloop. Veel Engelsen die deze camping gebruiken als doorreis camping, maar wij vonden dat juist wel leuk, je ziet zo nog eens wat. De camping wordt prima bijgehouden, maar de toiletgebouwen zouden wel een update'tje kunnen gebruiken, niet vies, iets verouderd.

Het strand is prima te bereiken, wel even een stukje rijden, maar dat moet je toch in deze omgeving, die trouwens ontzettend mooi is.

Kortom, zou ik teruggaan,..... jazeker...maar dan als we weer eens in de buurt zijn.

• 6Eetgelegenheden
    • 6Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2015

• 10j_vandommelen21-09-2014

Aanrader!

Zo veel speelgelegenheid voor kinderen en zo ruim opgezet, fantastisch! Zwembad in stijl. Met een drankje en een boek bij de open haard in de sfeervolle ( voormalige) duiventil, een verrassende ervaring. Afstand tot de kust is prima. Heerlijk tot rust komen na een dag aan de drukke kust.

Gereisd met partner in augustus 2014

• 6wilbert Schaapman21-08-2014

Prima camping voor max een wek

De camping kent veel verloop als tussen camping daardoor erg onrustig. Dat is jammer aangezien het een mooie ruim opgezette camping is. Tevens vinden wij de afstand naar de zee iets te groot, ruim 45 minuten..

• 6Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in januari 2014

• 9Geertien15-08-2014

Prachtige sfeervolle camping

Wij waren hier met onze zoon van 12 jaar voor de eerste keer en het was vanaf de eerste dag heerlijk. Er waren op dat moment veel jongeren van zijn leeftijd en er werd iedere avond gevoetbald op het sportveld een eind verderop. Er is een fijne slecht weer accommodatie waar gebiljart kan worden en diverse zitjes. Twee keer een klassiek concert in de prachtige kasteeltuin meegemaakt. Heel sfeervol. Omgeving is redelijk. De aangeprezen kuststadjes vonden wij erg toeristische en naar de invasiestranden is het nog een behoorlijk eind rijden, maar wel de moeite waard. Wij vonden het ook voor pubers een erge leuke camping.

• 7Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in juli 2014

• 9Jasper14-08-2014

Als 'niet-terugkomers' blijven we terugkomen!

Recent voor de 4e keer in 25 jaar geweest (Als kind, als student, als net vader en als groot gezin ;)). Camping blijft geweldig. Perfect hybride tussen rust-camping en ietwat reuring. Veel is al gezegd in anderen hun recensie.

De jonge kinderen (baby, 3.5 en 5.5) durven wij rustig rond te laten scharrelen. Erg veilige camping met vriendelijke gasten, ruim van opzet, erg schoon en zeker i.c.m. het kasteel een super uitstraling. Met het wekelijkse tuinconcert wordt het helemaal classy, zonder gelijk grachtengordel decadent te worden. Zeer toegankelijk en voor alle leeftijden. Alleen met of als pubers zou ik het denk ik te rustig vinden.

Erg groene omgeving en prima uitvalsbasis voor plaatsen als Honfleur, Deauville en Pont-l'Évêque. Zwemmen in het zwembad onder de toren (zeker een borreltje drinken daar!) is prima. De speeltoestellen zijn deels minstens 25 jaar oud, maar keurig onderhouden en aangevuld met basketbal/voetbalkooi en springkussen.

Wij gaan zeker weer over paar jaar!

• 7Eetgelegenheden
    • 9Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2014

• 9mo10-08-2014

Zonder allerlei regeltjes

Wij verblijven nu nog op le Colombier. Heerlijk rustige camping, ruim opgezet zonder allerlei regels. Ruime plaatsen, het sanitair is al wat verouderd maar wel schoon en met heerlijke douches! In de kasteeltuin geluisterd naar klassiek concert met gratis cider en quiche gemaakt door de jonkvrouw. Alles op de camping is zo ruim opgezet waardoor er voldoende speelruimte is voor kinderen (groot weiland voor voetbal e.d., verhard basketbalveld, midgetgolfbaan, tennisveld, mooie speeltoestellen. De rackets en midgetgolfsticks zijn gratis zelf te pakken bij de receptie. De tenten van touroperator staan verdeeld over het terrein en niet allemaal bij elkaar er zijn ook geen stacaravans. Kortom een rustige camping waar iedereen zich vermaakt zonder al te veel toeter en bellen!

Gereisd met partner in augustus 2014

• 9Vicky van der Heide30-07-2014

Geweldige camping!

We logeerden hier in een touroperator tent en werden ontvangen door het supervriendelijke echtpaar Ton en Eef met een ijskoud biertje voor ons en een koel glas water voor de kinderen. De tent was prima ingericht met o.a. lekkere bedden, een gigantische ijskast met vriesvak en een driepits-gasstel. Op de camping zelf is veel te doen. We hebben vooral enorm veel lol met elkaar gehad in het enorme zwembad. Ook hebben we een avond heerlijk in het chateau gegeten, echt een aanrader, je waant je opeens in een andere wereld. Al het personeel op de camping is erg vriendelijk en behulpzaam. Er heerst een prettige, vriendelijke sfeer ook onder de gasten. Om 22.00 uur 's avonds is het al rustig.

• 9Eetgelegenheden
    • 9Staat v/h sanitair