Camping Huttopia Calvados - Normandie

Camping Huttopia Calvados - Normandie

7.3Goed

Frankrijk, Normandië, Moyaux (Calvados)

7.3Goed

• 6.4Eetgelegenheden
  • 7.8Staat v/h sanitair

Meer camping info

Verblijf tussen de appelbomen op camping Château le Colombier in Normandië. Geniet van de rust aan het verwarmde zwembad of haal een crêpe bij de crêperie. Bij het afhalen van brood op de camping is geduld nodig, maar je hebt natuurlijk alle tijd op vakantie. Pak de auto en bezoek de steden Corneille, Deauville, Caen en Honfleur.

67 reviews over Camping Huttopia Calvados - Normandie

• 8Dennis29-08-2020

Leuke, simpele camping

Leuke, simpele camping, met prima zwembad. Erg leuk pleintje met twee caravans waar je eten kunt bestellen. Geeft een soort foodmarked sfeer. In het hoogseizoen is de capaciteit misschien wat te klein en moet je even wachten op je eten. (Bij ons waren de camping plaatsen enkele nachten volgeboekt) Maar als je dat weet kun je daar prima rekening mee houden! Brood bestellen ging prima, geen wachtrij, waar anderen het over hadden. Het toiletgebouw was nog gloednieuw, nog maar 2maanden in gebruik, helemaal top dus! Erg fijn dat alle kinderen jong/oud einde dag samen met elkaar speelden in de speeltuin. Dat gaf een echte campingsfeer hoe ik die zelf nog van vroeger kende. Wel een beetje jammer dat het chateau niet meer bij de camping hoort. Is de laatste paar jaar van alles veranderd bij de camping, ik zou me dan ook niet te veel laten lijden door de wat oudere beoordelingen. Tip: Vergeet je elektrische vliegenmepper niet voor de wespen

• 8Eetgelegenheden
    • 10Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2020

• 2019
    6Erik Gorter02-08-2019

Mooie ruime plekken, service kan beter bij snacks.

We gingen s'avond alleen wat frites halen, dus verder niks alleen frites, ik heb hier meer als een uur op moeten wachten, ik heb er 2 keer iets van gezegd en kreeg te horen dat er meer orders waren. Heb verteld dat ik alleen frites had, maar kreeg als antwoord dat er burgers werden gemaakt en ik moest wachten tot hiervoor de frites klaar waren. Er waren mensen een half uur later voor pizza en waren weer eerder weg als mij. Vraag mij af of het de bedoeling is om meer als een uur te moeten wachten op alleen frites? Had al 12 euro betaald voor de friet wat al aan de prijs was anders was ik vertrokken. Toen ik na een uur boos begon te worden duurde het maar 5 minuten.

Snap dat je op je buurt moet wachten als je iets besteld maar vond dit een slechte zaak. Sanitair was aan vervanging toe. Paar dagen geen warm water. Lange rij bij het brood halen. Toiletpapier vaak op en hoop dat ze er iets van leren. Verder een mooie tijd gehad.

• 4Eetgelegenheden
    • 4Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 6Dhr. Hoff01-08-2019

redelijk

Viel een beetje tegen, geen Huttopia sfeer die wij kennen. Onze Roulotte stond naast het voetbalveld en dus niet lekker rustig. Zou zeker en plek reserveren op een meer rustige plek. Veel tenten op kleine plekken, weinig bomen, dus weinig schaduw. Lange rij bij brood halen en bij bestellen avondeten. Wij verbleven er maar 3 dagen, zou er zeker niet langer willen staan. Mooi nieuw zwembad.

• 6Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 9Mark Hurenkamp18-07-2019

Geweldige vakantie op een mooie en rustige plek.

We hebben de laatste week van juni en de eerste 9 dagen van juli een Roulotte gehuurd. Dat is ons uitstekend bevallen. In het verleden zijn we vaker op deze camping geweest en we hebben het er altijd naar onze zin gehad. In 2019 is de camping overgegaan naar Huttopia. Het kasteel met zwembad en Colombier maken geen onderdeel meer uit van het kampeerterrein. Het was dus wel spannend hoe het er nu zou zijn. Wij hebben daar een heel positief gevoel aan overgehouden. Het blijft een heel mooi ruim en rustig kampeerterrein en er is geïnvesteerd in een nieuw (gedeeltelijk overdekt) zwembad en nieuwe eetgelegenheden. Wij verwachten dat er nog meer verbeteringen aankomen. Er is een enthousiast en jong team aanwezig en zij zijn zeer behulpzaam. Vanaf de camping en in de nabije omgeving kan je mooie (eventueel bewegwijzerde) routes wandelen . Voor een uitstapje naar de kust met al zijn bezienswaardigheden hoef je niet lang in de auto te zitten.

• 7Eetgelegenheden
    • 9Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juni 2019

• 2018
    8KarmannCamper21-09-2018

Camper tussen de appelbomen

Boomgaard bij een chateau, gewoon prima.

• 1Eetgelegenheden
    • 9Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in september 2018

• 6Suzanne Habers15-09-2018

Prima camping, maar niet voor langere tijd.

Ongedwongen sfeer en grote plekken. Daar moet de camping het van hebben. Verder valt er weinig te beleven. Voor activiteiten moet je minimaal een half uur reizen. Het stadje op 5 km biedt weinig. De supermarkt daar is prima, maar ook de enige in de omgeving. Voor brood moet je 's ochtends op de camping heel vroeg zijn of lang in de rij staan. Toiletgebouwen voldoen en zijn schoon, maar water is niet altijd warm, zeker bij de afwasbakken niet. Toiletpapier wordt niet altijd bijgevuld. Wat ik echt vies vond was het storten van chemische toiletten dat in dezelfde ruimte moet gebeuren als was en afwas. De wifi rond de gebouwen was prima maar verderop is er nauwelijks ontvangst. De camping ziet er gezellig uit maar er zijn veel verbeterpunten die niet heel moeilijk te realiseren zouden moeten zijn.

• 5Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

• 8Annemiek10-09-2018

Heerlijk!

Wat een heerlijke camping! Niet van die laantjes, maar ongedwongen tussen de appelbomen. Superaardig personeel. Wij waren er de eerste week van september en dat is uiteraard geen hoogseizoen. Dat vertaalt zich in rust en ruimte. Tja, het sanitair is inderdaad niet heel modern, maar wat een heerlijk warme douches! Daarbij ligt de camping niet al te ver bij touristische bezienswaardigheden vandaan. Met in Cormeille, 4 km verderop, een heel goede supermarkt! Bon vacances!

• 8Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in september 2018

• 5Joeri15-08-2018

Matige camping

Pluspunten Mooie omgeving leuke ligging zwembad

minpunten Brood afhalen gaat erg langzaam, je staat dagelijks 20 min. te wachten op je bestelling Staat sanitair Groen onderhoud, caravan moet tussen de struiken door Prijzig Boekingsfee van 15 euro

• 5Eetgelegenheden
    • 3Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

• 7Peter01-08-2018

Leuke camping maar 4 sterren is wat veel

Mooi gelegen camping met ruime plaatsen onder appelbomen. De staat van het sanitair is net als toen we jaren geleden op deze camping stonden. Over het algemeen goed schoon, zelfs nu de camping vrijwel vol stond. Maar... nu toch ook wel aan een opknapbeurt toe. Wifi matig maar wel in de prijs inbegrepen. Het onderhoud van het groen kan wat beter, vanaf ons veldje moesten wij over het pad tusse twee hagen door die zo uitgegroeid waren dat de takken langs de caravan schuurden. Graag ook het systeem om brood te bestellen en af te halen optimaliseren, dat duurt veel te lang.

• 5Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juli 2018

• 8Lisette10-07-2018

Geweldig!

Heerlijke ongelooflijk rustige camping met prima faciliteiten. Heel vriendelijke en behulpzame receptie. Goed sanitair.

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met vrienden in juni 2018