Villa Le Nautilus

7.6Goed

Frankrijk, Normandië, Mesnil-Val-Plage

Op vakantie geweest naar Le Nautilus?

7.6Goed

• 7.2Inrichting
  • 7.1Hoeveelheid ruimte

Villa info

Meer villa info

18 reviews over Villa Le Nautilus

• 8van Steijn26-06-2017

Heerlijke tijd gehad!!

Bij aankomst werd er op ons gewacht door de Franse huisdame. Erg vriendelijk en uitleg gekregen over het huis en alle opties (BBQ, schuur met tuinmeubulair etc.) De zon scheen, dus snel auto uitladen en genieten geblazen.

Het is een karakteristiek huis waar ontzettend veel tijd en liefde in gestoken is door de huiseigenaren. Elke ruimte is zorgvuldig ingericht en overal is aan gedacht. Boeken, dvd's, spelletjes (voor binnen en buiten) en zelfs een heerlijk recept voor ratatouille die je echt moet uitproberen!! Verder van alle gemakken voorzien voor een heerlijk verblijf.

Wij waren met onze dochter van 1 jaar en onze hond. Beide vonden het heerlijk en genoten volop van de ruime tuin! Voor de kleintjes een leuk glijbaantje en een trampoline.

De omgeving is erg rustig (tenminste toen wij er waren, juni). In de tuin hoor je alleen de zee en vogeltjes. Vlakbij is een bakkertje en slager. Verder een heerlijk restaurant aan zee en een hotel waar je ook een drankje kan doen. In de wijde omgeving is ook voldoende te zien en te doen. Vooral de marktjes in de omliggende dorpen/steden zijn het bezoeken waard!

Gereisd met jonge kinderen in juni 2017

• 5Gerard14-06-2017

Nooit meer.

De ligging is mooi. Maar bij aankomst was niet de beloofde mevr. aanwezig. We moesten het maar zelf uitzoeken, waardoor we toch het een en ander hebben gemist b.v.de tuinmeubels! Het huis was Niet schoongemaakt. De douche was zwart van de schimmel en op de wastafel zat een ondefinieerbaar schuim. Hierover met de eigenaresse gecommuniceerd, maar daar was ze niet van gediend. Ze werd zelfs beledigend. We hebben zoiets nooit meegemaakt! Wij komen hier natuurlijk Nooit meer terug.

Gereisd met vrienden in mei 2017

• 7Fam. de Voogd02-09-2016

Nostalgisch huis, wel stevig aan de prijs

Ons verblijf in Villa Le Nautilus is goed bevallen. We kwamen aan in een net en schoon huis. Er is een ruime tuin, geschikt voor allerlei bezigheden, zoals badminton, cricket, trampoline springen en luieren in een hangmat. Heerlijk om buiten te kunnen eten en 's avonds de zon te zien ondergaan vanaf het balkonnetje. Het dorp is zeer rustig, daardoor ook bijna geen voorzieningen. Wel een geweldige bakker op loopafstand en een slager. De omgeving is erg afwisselend, er was genoeg te doen zoals mountainbiken, wandelen of stadjes te bezoeken. Het huis ademt een sfeer van vroeger uit, maar wel met hedendaagse voorzieningen zoals wifi, heel veel dvd's, een playstation en boeken. Wat ons tegenviel was de hoeveelheid ruimte in het huis zelf. Alle ruimtes waren kleiner dan de website(s) doen voorkomen. Ook is de tuin geen 1200m². Wij vonden de keuken erg krap, weinig afzetruimte en weinig opbergruimte. Voor 4 volwassen personen is het huis groot genoeg, voor 6 of 7 volwassenen is het krap. Er is maar 1 toilet . De prijs/kwaliteit verhouding vinden we matig.. Le Nautilus is, in verhouding tot wat geboden wordt, een duur vakantieverblijf. Bij huur voor 7 personen zelfs erg duur.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

• 9Fam. De Klerk15-05-2016

We komen zeker weten terug!

Dit huis is gemaakt voor mensen die van warmte en gezelligheid houden, het huis is het met veel smaak en liefde ingericht. Schilderijtjes van de omgeving, accessoires uit de omgeving en de zee, wij kwamen binnen en waren verliefd. De woonkamer is ruim en prachtig met de rustieke vloeren, en bijzonder dat er gewoon een giga boekenkast staat met boeken over de omgeving, maar ook leesboeken voor volwassenen en kids. Heerlijk voor als je in een van de 4 hangmatten in de enorme tuin ligt! De kids hebben ook de trampoline goed gebruikt. Bij thuiskomst vonden ze onze eigen trampoline ineens maar klein. De slaapkamers zijn ruim en netjes, en sfeervol ingericht. Het tweepersoonsbed had van ons een slagje groter gemogen, maar was prima zo. Het mooie bad bij de hoofdslaapkamer stal de harten van onze dochters. Onze oudste was blij met de gratis WiFi, dat ook nog snel is! Mooie tv met schotel dus vele zenders met goed ontvangst. De keuken is klein, maar van alle gemakken voorzien, ik heb thuis minder keukengerei.

De zee op enkele minuten lopen was een absolute pre, de kids kregen er geen genoeg van, net als de hond trouwens ;-) bakker ook echt om de hoek, ideaal! Omdat het echt een frans dorpje is, ben je zo dicht bij huis toch echt op vakantie. Mooie ligging voor uitstapjes naar de omgeving, wij gingen onder andere naar Treport, Eu en Dieppe. We hebben al gekeken of we dit huis op de terugweg vanuit zuid Frankrijk nog een paar dagen konden huren deze zomer, omdat we hier zo'n fijne tijd hadden en heerlijk tot rust zijn gekomen.

Gereisd met jonge kinderen in mei 2016

• 9charlotte loomans21-03-2016

heerlijk knus en mooi ingericht huis!

Verwacht geen jan de bouvrie huis en alles strak ( plastiek) wit als ik de recensies lees denk ik echt, wat verwachten mensen eigenlijk.. Deze villa is juist een hele persoonlijke, eigenaresse heeft het met heel veel liefde ingericht en sommige recensies lezend, schaam ik mij voor de nederlandse gasten. Het gastenboek in de villa laat alle andere mensen spreken, die die het wel begrijpen en het een heerlijk huis vinden.. De villa is meer dan 100 jaar oud, maar wordt goed onderhouden , wij hebben alleen maar positieve dingen te melden!. Waar vindt men tegenwoordig nog een vrijstaand huis met zoveel boeken, spelletjes en dvds , flesje wijn bij aankomst , speelgoed voor kinderen voor binnen en buiten, en die BBQ is zelf gebouwd begreep ik uit gasten boek, tijdens een feest en ja die ene muur staat een beetje scheef, zal ongetwijfeld te maken hebben met du vin haha maar de bbq doet het en de zon gaat inderdaad op die plek in de tuin als laatste onder!

Gereisd met vrienden in oktober 2015

• 9paul kerstholt21-03-2016

in 1 woord geweldig

prachtige oude villa die natuurlijk af en toe kraakt bij storm maar van all luxe is voorzien, waaronder gratis wifi en TV, playstation en talloze DVD's en boeken/ spelletjes bij de open haard

Gereisd met vrienden in maart 2016

• 9Peelen04-06-2015

Wederom een super week gehad in huis Le Nautilus. een paar jaar geleden zijn wij ook geweest, toen had de eigenaresse dit huis net in haar bezit. Wij vonden het toen al geweldig leuk maar zoals het nu opgeknapt is.... geweldig! Ik snap niet dat er mensen zijn die negatieve uitlatingen doen over dit huis. Tuurlijk zijn er misschien wat "mindere puntjes", maar dat is overal. Men moet altijd wat te zeuren hebben. De eerste keer dat wij daar kwamen waren de kinderen klein en nu zijn het tieners. Zij vonden het ook geweldig om daar terug te komen omdat zij zoveel leuke herinneringen hadden aan dit huis. Het moment dat wij daar weer binnen stapten was onze reactie; Wauw, zo mooi geworden. En onze herinneringen zijn echt waargemaakt. Kortom.... geweldig verblijf voor jong en oud! Prachtige omgeving, straalt rust uit, maar ook veel te doen en te zien in de omgeving! Wij komen zeker terug!!!!

Gereisd met oudere kinderen in januari 2015

• 3Louisa15-02-2015

Vies, oud, niet waar voor je geld!

Op de foto's ziet het er prachtig uit maar ter plaatsen kom je bedrogen uit De eetkamertafel viel bijna uit elkaar van ellende en plakte ontzettend Na een reis van 5 uur kon ik meteen beginnen met de vieze keuken en badkamer schoonmaken In het bad zat nog een vieze rand van het sop van de vorige huurder en tandpasta resten op wasbak en kraan

Dit is absoluut het geld niet waard oud hoeft nog niet te betekenen dat het vies en aftands moet zijn De "prachtige" barbecue in de tuin was een aanfluiting In de keuken had je geen werkruimte en alles plakte vies bestek uit een oud vies kastje wat enorm stonk naar koperpoets

Leuk voor familie of vrienden die er waarschijnlijk een leuke tijd beleven maar schandalig om het in deze staat en voor dit bedrag aan derden te verhuren Oud, vies, veel te mooi omschreven een aanfluiting De vrieskastdeur was in jan 2012 al stuk en wij zaten er juli 2014 en er stond opgeschreven dat het niet geopend mocht worden! Foto's laten alleen de "mooie" kant zien!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2014

• 9Gerdien Wenting25-08-2014

Heerlijk!

Een prachtig huis op een prachtige plek. Volop rust en ruimte. Mesnil Val is een prima uitvalsbasis voor uitjes naar dorpjes en steden in de omgeving. En na zo'n dagje uit voelt thuiskomen in villa Nautilus ook echt als thuiskomen. Het huis is heel persoonlijk en met liefde ingericht. Ruime tuin, uitzicht op zee en op onze laatste avond (15 augustus) grandioos vuurwerk :-)

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2014

• 8PH de Vries28-05-2014

Heerlijke plek om tot rust te komen!!

Een huis van meer dan 100 jaar oud in Frankrijk. Tja.. geen 5 sterren bungalow met moderne inrichting en maar goed ook!! Het huis is lekker authentiek en daar hoort een krakende trap bij! Dat geeft het juist charme!
    Wij waren met zijn vijven (3 kinderen) en hadden ruimte zat! Vrienden hadden afgehaakt en eerlijk ... met zijn 8ten was het mogelijk wat dringen geweest...
    Maar wat hebben we genoten! Rust alom, een gigantische tuin met TRAMPOLINE!! We kregen de kids bijna niet meer mee op excursies!!

1 x hadden we een probleem met het toilet maar dat was 1 belletje en nog dezelfde middag stond de lokale klusjesman al op de stoep!!

Iemand klaagde over de krappe keuken?? Nou, ik heb met 3 kinderen staan pannenkoeken bakken!
    Het lijkt wel of die mensen meer oog hadden voor wat niet goed was dan voor alles wat hier wel goed is!! Jammer voor ze dat ze daar niet meer op gelet hebben! Wij hebben een heerlijke week Frankrijk gehad in een warm ingericht Frans huis!

Gereisd met jonge kinderen in mei 2014

Villa Le Nautilus info