Les Andelys

We hebben een aantal aanbieders voor Les Andelys voor je op een rij gezet:

We hebben een aantal aanbieders voor Les Andelys voor je op een rij gezet:

Reviews over Les Andelys

• 8Johan en Roelie30-07-2017

Prachtig stadje aan de Seine met mooie ruïne

Eigenlijk zijn het 2 dorpen. Het kleine deel ligt aan de Seine met een mooi wandelpad ernaast. In de avond is het er heerlijk wandelen bij de zonsondergang. Jammer genoeg zijn er geen winkels meer. Wel zijn er twee restaurants. Het grotere dorp heeft een leuk, druk centrum met veel winkels, restaurants, etc en een mooie kerk. Boven op de heuvel ligt de ruïne van Château Gaillard waar je ook lopend naar toe kunt. Als je boven aangekomen bent, wordt je moeite beloond met een prachtig uitzicht over de Seine (en camping). Je kunt de ruïne ook bezoeken. In de omgeving is er genoeg te doen. De tuinen van Claude Monet bijvoorbeeld.

• 8Zorg voor natuur
    • 7Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur

Gereisd met partner in juli 2017

• 9Otto20-02-2017

super

Mooi plaatsje met historische bezienswaardigheden, prima uitvalsbasis om bijvoorbeeld naar Versailles te rijden. Ook de sterfplaats van Vincent van Gogh en de tuinen van Claude Monet zijn op redelijke afstand. De omgeving van Les Andelys heeft vele toeristische bezienswaardigheden.

• 9Zorg voor natuur
    • 9Uitgaanslevenn
    • 9Cultuur

Gereisd met oudere kinderen in juli 2015

• 7Astrid28-06-2014

Mooi gebied

Blijkt veel te zien in de omgeving, wij hadden geen tijd jammergenoeg.

• 8Sfeer in stad
    • 8Zorg voor natuur

Gereisd met partner in juni 2014

• 8M. Schramm29-09-2013

Mooie plaats en goed vertrekpunt voor uitstapjes

De plaats Les Andelys (bestaande uit 2 delen) is aantrekkelijk om te bekijken, bv. de mooie kerk. Groen en goed onderhouden straten, met indrukwekkende huizen/bouwwerken. Het kasteel is een aanrader om te bezoeken. Na een redelijk steile beklimming (ook met de auto mogelijk) ontdek je een prachtig uitzicht. Giverny met de tuin van Monet is nabijgelegen.

• 7Sfeer in stad

Gereisd met partner in augustus 2013

• 9trixie_niemand17-09-2013

Het bezoeken waard

Als je van geschiedenis houd kan je er in Les Andelys wat aan opsteken. Je hebt er het kasteel fort van Richard Leeuwenhart, Het collégiale Notre-Dame des Andelys kerk met prachtige brandramen. Het museum Nicolas Poussin. L'eglise Saint Sauveur en de bron van Clothilde (vrouw van Clovis) die in 511 een klooster liet bouwen waar nu de collégiale Notre Dame staat . Je kan er ook genieten van de kalmte en de rust in de groenzone langs de seine

• 9Cultuur

Gereisd met partner in augustus 2013

• 6Fam Vons12-08-2012

Mooie plek

Prima als doorgangscamping of voor een paar nachtjes

• 6Sfeer in stad

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2012

• 8Niels29-07-2012

Leuk plaatje aan de Seine

het heeft alle noodzakelijke voorzieningen en verschillende restaurantjes voor elke smaak en portemonnaie. Een must is het bezoek aan de prachtige ruine uit de 12de eeuw met zicht over de Seine.

• 8Sfeer in stad

Gereisd met oudere kinderen in juli 2012

• 7erik van wier04-07-2012

Leuke plaats, schitterende omgeving.

De tuinen en het huis van Monet zijn de zeker de moeite waard. Wel een toeristische attractie a la Keukenhof............

Veel kastelen en andere bezienswaardigheden in de buurt.

Goed om stukken te fietsen (veel fietspaden).

• 7Sfeer in stad
    • 10Omgeving