Les Andelys

We hebben een aantal aanbieders voor Les Andelys voor je op een rij gezet:

We hebben een aantal aanbieders voor Les Andelys voor je op een rij gezet:

Reviews over Les Andelys

Prachtig stadje aan de Seine met mooie ruïne

Johan en Roelie
    30-7-2017

Eigenlijk zijn het 2 dorpen. Het kleine deel ligt aan de Seine met een mooi wandelpad ernaast. In de avond is het er heerlijk wandelen bij de zonsondergang. Jammer genoeg zijn er geen winkels meer. Wel zijn er twee restaurants. Het grotere dorp heeft een leuk, druk centrum met veel winkels, restaurants, etc en een mooie kerk. Boven op de heuvel ligt de ruïne van Château Gaillard waar je ook lopend naar toe kunt. Als je boven aangekomen bent, wordt je moeite beloond met een prachtig uitzicht over de Seine (en camping). Je kunt de ruïne ook bezoeken. In de omgeving is er genoeg te doen. De tuinen van Claude Monet bijvoorbeeld.

super

Otto
    20-2-2017

Mooi plaatsje met historische bezienswaardigheden, prima uitvalsbasis om bijvoorbeeld naar Versailles te rijden. Ook de sterfplaats van Vincent van Gogh en de tuinen van Claude Monet zijn op redelijke afstand. De omgeving van Les Andelys heeft vele toeristische bezienswaardigheden.

Mooie plaats en goed vertrekpunt voor uitstapjes

M. Schramm
    29-9-2013

De plaats Les Andelys (bestaande uit 2 delen) is aantrekkelijk om te bekijken, bv. de mooie kerk. Groen en goed onderhouden straten, met indrukwekkende huizen/bouwwerken. Het kasteel is een aanrader om te bezoeken. Na een redelijk steile beklimming (ook met de auto mogelijk) ontdek je een prachtig uitzicht. Giverny met de tuin van Monet is nabijgelegen.

Gereisd Met partner in Thu Aug 01 2013 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Het bezoeken waard

trixie_niemand
    17-9-2013

Als je van geschiedenis houd kan je er in Les Andelys wat aan opsteken. Je hebt er het kasteel fort van Richard Leeuwenhart, Het collégiale Notre-Dame des Andelys kerk met prachtige brandramen. Het museum Nicolas Poussin. L'eglise Saint Sauveur en de bron van Clothilde (vrouw van Clovis) die in 511 een klooster liet bouwen waar nu de collégiale Notre Dame staat . Je kan er ook genieten van de kalmte en de rust in de groenzone langs de seine

Gereisd Met partner in augustus 2013

Leuke plaats, schitterende omgeving.

erik van wier
    4-7-2012

De tuinen en het huis van Monet zijn de zeker de moeite waard. Wel een toeristische attractie a la Keukenhof............

Veel kastelen en andere bezienswaardigheden in de buurt.

Goed om stukken te fietsen (veel fietspaden).

Gereisd Met partner in Mon Jul 02 2012 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)
Les Andelys scoort een 7,8 uit 10, op basis van 8 reviews