Camping Le Brévedent

7.9Goed

• 7.5Eetgelegenheden
  • 7.6Staat v/h sanitair

Meer camping info

In Normandië, met een oud landhuis als middelpunt, ligt Camping Le Brévedent. De camping doet landelijk aan met onder andere een kruidentuin en er lopen kippen. Er is een zwembad en bij het restaurant vind je ook een speeltuin. Met een half uur rijden zit je op het strand of bezoek steden als Honfleur en Caen.

66 reviews over Camping Le Brévedent

• 7Wilco30-06-2013

Mooie plek

Prima plek om te verblijven. We hebben erg geluk met het weer gehad waardoor we indrukwekkende uitstapjes hebben kunnen maken. De camping voldoet prima zelfs voor een niet campeerder!

Gereisd met partner in juni 2013

• 8ofLude04-09-2012

Mooi plekje, matig sanitair

We verbleven hier een nacht, op doorreis naar Bretagne. We hadden een plek naast de huurtenten. Leuk, afwisselend aangelegd met hoogteverschillen op het terrein en geen rechttoe-rechtaan indeling. De camping ligt aan een riviertje (loopt over /langs het terrein, er kan in gespeeld worden) en in een prachtig groen dal. De speeltuinen zijn erg leuk voor kinderen. De pizza's van het restaurant waren goed voor camping maatstaven, evenals de snelle bediening. Het centrale sanitair in de buurt van het restaurant is ontzettend verouderd en slecht (te) onderhouden. Tegeltjes met aanslag en de geur van urine. De douches heb ik vermeden vanwege de viezige indruk die het geheel op me maakte. Pas bij vertrek zag ik dat het andere sanitairgebouwtje, vlak bij de uitgang, moderner en schoner is. Het personeel was vriendelijk en behulpzaam. Knus winkeltje met lekker brood. Op ons kwam de camping toch wat onrustig en benauwend over. Wellicht door de indeling, ligging in een dal en de kleine plaatsen.

• 5Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2012

• 8Matthijs21-08-2012

Leuke camping voor het gezin!

Een paar dagen naar Normandie geweest en hadden deze camping al op het oog. Camping is mooi en lekker rustig gelegen. Dichtbijzijnde dorpje is Blagny (3 km). We kregen een mooie ruime plek voor onze tent vlakbij het zwembad. Winkeltje en Café (met wifi) voldoen. Restaurant met eenvoudige kaart (ook afhalen) en grote speeltuin is een kinderparadijs. Nadeel is geen supermarkt in de nabije omgeving (+10 km). Sanitair verschilt per gebouw. Het gebouw vlakbij ons was moderner en had ruime gezins douchruimtes. Douche/ Kinder/ babybadje/ Wastafel. Algemene Prijs/ Kwaliteit is in orde. Camping wordt vooral door Britten bevolkt. Wij hebben geen last (midden in het hoogseizoen) gehad van luide buren.

Gereisd met partner in augustus 2012

• 8mi moonen14-07-2012

Heel rustige camping met zeer vriendelijke mensen

We hebben hier getent met 4 kinderen. Ze hebben hier mooie familie badkamers een gezellige club met springkasteeel. Eenvoudige kajaks voor op de vijver (geweldig voor 7- 10 jarigen). Op vrijdagavond kan je in het engels van een brok familie geschiedenis genieten. Fijne bar met geweldige cider en heerlijke Calvados.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2012

• 7Ronald19-08-2011

leuke camping

ontvangst vriendelijk, algemene indruk een camping die hier en daar wel een opknap beurtje mag hebben zoals de bar en de toiletgroepen. Wij hebben er een week gestaan maar best naar ons zin gehad. De eigenaar is een vriendelijk en rustig persoon. De toiletgroepen worden keurig onderhouden. Eigenlijk een camping wat een aanrader is.

Gereisd met partner in augustus 2011

• 7Marja24-07-2011

...

Ontvangst erg vriendelijk, de bar in het chateau is gezellig om 's avonds een drankje te nemen. Wifi aanwezig, echter zeer slecht bereik. Van een 4*camping mag je schoner en beter sanitair verwachten, dit was ver beneden de maat. Camping zelf prima plek om een aantal nachten te zijn.

• 4Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juli 2011

• 8Elsbeth26-06-2011

Mooie camping

Mooie, rustige camping. Wij waren er in het voorseizoen, er waren toe voornamelijk veel oudere Engelse echtparen. Er is een mooie speeltuin en een prima zwembad, beide goed onderhouden en veilig voor kinderen (wel meegaan natuurlijk!). Toen wij er waren, waren er dus weinig/geen kinderen, dat was voor onze dochter (2) wel jammer. In de directe omgeving kun je vooral goed wandelen en fietsen, echte 'attracties' zijn er weinig. De dierentuin bij Lisieux is wel een aanrader! Het grote zwembad in Lisieux is dit seizoen (2011) helaas gesloten. Er zijn verschillende hypermarchés in de buurt. Op de camping is een klein winkeltje, dat handig is voor vergeten boodschappen. Het restaurant is ook handig, maar biedt veel 'vlees met friet'-gerechten. Wel fijn dat het uitkijkt over de speeltuin, kunnen de kinderen lekker spelen terwijl je zelf aan tafel zit. Er is WiFi, maar alleen rondom het café, zodra je daar een paar meter vanaf loopt is de verbinding ook weg. Mobiel heb je maar weinig bereik.

Gereisd met jonge kinderen in mei 2011

• 7Heidi23-09-2010

Leuke camping, slechte friet.

Mooi gelegen kasteel camping, hoewel dat kasteel een vervallen landhuis bleek te zijn. Mooie ruime plaatsen, vriendelijk personeel. Wi-Fi spot alleen maar beschikbaar op een terras, niet fijn op koude en natte dagen. Zelfde gold voor het sanitair, het was in redelijke staat maar alles was open, dus koud en vol insekten. Ligging van de camping is prachtig, het heeft zelfs zijn eigen meertje. Ga geen friet afhalen in het restaurant! Voor 2,5 euro krijg je een plastic schaaltje opgewarmde magnetronfriet mee, met de smaak van bordkarton en de stevigheid van te lang gekookte spaghetti.

• 3Eetgelegenheden
    • 6Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in september 2010

• 8Esther07-08-2010

Mooie camping rondom vijver

Zojuist terug van een campervakantie door Frankrijk waarbij we heel veel verschillende plaatsen en campings hebben bezocht. Le Brévedent is een Castel camping en stond op ons lijstje vanwege de rust en kindvriendelijkheid. Het zwembad is eenvoudig, vijver is leuk om in te kanoën en te vissen (helaas hengel vergeten) en het restaurant is prima met een speeltuin ernaast, zodat je zelf lekker kunt natafelen als de kids al aan het spelen zijn. Vlakbij kun je pony rijden (1/2 uur € 8), geen dorp of supermarkt op de fiets te bereiken, wel met de auto.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2010

• 9kristel de graef02-08-2010

Ontspanning met een grote hoofdletter...

Fantastische familiebadkamers. Geweldige klimboom voor de kinderen. Gezellige muziekavond. Supersympathieke uitbaters. Heerlijke croissants 's morgens. Rust in 't kwadraat. Enige minpunt : de fietsroute waarvoor je een plannetje meekrijgt is geschikt voor doorwinterde mountainbikers met aan gepast materiaal (of wij hebben het plan slecht gelezen; dat kan natuurlijk ook). We'll be back !

Gereisd met jonge kinderen in juli 2010

Camping Le Brévedent info