Jumieges (Seine Maritime)

We hebben een aantal aanbieders voor Jumieges (Seine Maritime) voor je op een rij gezet:

Reviews over Jumieges (Seine Maritime)

Fantastische plek

Caroline Lefevere,
    14-8-2013

De ideale uitvalsbasis om wat meer te zien in de omgeving van de meanders van de Seine.

Als met uitgaansleven bedoeld wordt eetgelegenheden: het is geen haute cuisine, maar er zijn degelijke resto's. Uitgaan in de letterlijke zin van het woord , daar moet je toch een ietsje verder voor gaan.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2013

Jumieges leuk voor rust en cultuurliefhebbers

paul markus,
    1-9-2012

Geschikt voor enkele dagen fietsen in de omgeving. Via de gratis pontjes kun je een andere meander van de Seine pakken. Goed fietsgebied zonder last van jakkerende automobilisten. Wel eten en drinken meenemen want tussen de middag kun je bijna nergens wat eten of drinken.

Gereisd met vrienden in juli 2012

Een weekje er tussen uit....

Fam.,
    22-4-2012

Hou je van cultuur en weet je veel van geschiedenis dan is dit een streek waar je je hart kunt ophalen. Van de middeleeuwen tot aan WW II, er is voor iedereen wat wils. Camping de la Foret is een mooie uitvalbasis voor de omgeving. Op loop afstand van het dorpje Jumièges waar je natuurlijk elke ochtend bij de plaatselijke bakker het overheerlijke brood haalt. In het hoogseizoen komt de bakker naar de camping.

En dat voor zo'n 6,5 uur rijden vanuit Nederland is het echt wel te doen voor één weekje.....

Gereisd met jonge kinderen in mei 2008

Mooie abdij ruïne

Rinus,
    19-3-2011

Het dorp is bekend vanwege zijn historische abdijruïne, de overblijfselen van wat eens een prachtig klooster moet zijn geweest liggen in een aardig landschapspark met oude bomen, ook nu straalt de grandeur van weleer nog van de ruïne af, men betreed het terrein via een mooi poortgebouw in vakwerk stijl, een bezoek is de moeite waard.

Gereisd met vrienden in mei 2007
Jumieges (Seine Maritime) scoort een 6,8 uit 10, op basis van 11 reviews