Hotel Ferme de la Ranconnière

Hotel Ferme de la Ranconnière

9Fenomenaal

Frankrijk, Normandië, Crépon

9Fenomenaal

We hebben een aantal aanbieders voor Ferme de la Ranconnière voor je op een rij gezet:

90 reviews over Hotel Ferme de la Ranconnière

• 2019
    9bianca swart horsman15-08-2019

geweldig hotel

Mooi hotel,prima uitval basis voor de vele bezienswaardigheden in de buurt.We hadden een hotel kamer waarbij je het idee had dat in een woonkamer zit gezellig.Ontbijt was in orde elke morgen een glaasje vers geperste sinaasappel sap, alleen voor gebakken ei moest je bijbetalen.Diner hadden we met half pension meegeboekt ,w ehadden de keuze uit meerdere gerechten per gang,is allemaal van uitstekende kwaliteit.Wifi werkt overal prima.Alles is wel wat aan de prijs

Gereisd met partner in augustus 2019

• 2018
    9a six27-01-2018

vaut le detour

zeer mooie heel oude gerestaureerde hoeve. uitstekende keuken. prima ligging op slechts enkele kilometer van het strand van arromanches. heel veel toeristische bezienswaardigheden in de omtrek, vooral met betrekking tot wereldoorlog II. helemaal niets negatiefs over te zeggen

Gereisd met vrienden in november 2017

• Oude reviews

9Daan09-10-2014

Schitterende locatie / uitstekende uitvalsbasis

Wij verbleven met een groep van 6 echtparen een aantal dagen in dit hotel om, van daaruit, Normandië te ontdekken. Qua ligging lukt dat uitstekend: Omaha Beach, Caen, Bayeux e.d. zijn goed te bereiken. De kamers in het hotel zijn allemaal bijzonder. We hadden standaard-kamers geboekt maar kregen bij aankomst ook een aantal betere aangeboden. Alle kamers (van standaard tot junior suite) bevielen uitstekend. Het bij de boeking inbegrepen diner was uitstekend. De prijzen zijn wat hoger dan gemiddeld maar dat is het allemaal ook wel waard. Personeel is vriendelijk maar als je helemaal geen Frans spreekt, is dat wel beetje lastig in Ferme de la Raconniere!

Gereisd met vrienden in oktober 2014

• 9Patsy25-07-2014

aanrader om landingskusten te verkennen

Gerestaureerde kasteelhoeve met antiek meubilair en prachtig aangelegde tuin. Mooie nette kamers. Rustig gelegen te midden van akkers maar vele excursiemogelijkheden met auto in nabije omgeving. Voldoende gevarieerd maar geen uitgebreid ontbijtbuffet. Avondmaal zeer lekker en verfijnd. Bar mocht gezelliger ingericht worden.

Gereisd met partner in juli 2014

• 7Jens Corten17-06-2014

Een prachtig hotel, in een mooie omgeving.

Een mooie accommodatie, in een prachtige omgeving. De keuken is perfect, en enorm uitgebreid. De kamers zijn zeer, zeer ruim en je waant je als een prins of prinses in een suite. De prijs is (zeker voor een single kamer) vrij duur. We hebben gelogeerd in het bijgebouw (circa 10 minuten van het hotel, te voet). Probeer dit te vermijden: er is bij deze vertrekken geen enkele bar of drankgelegenheid, je kan dus niet anders dan je eigen kamer op te zoeken. Persoonlijk is dat niet mijn idee van een weekendje weg of op vakantie te gaan. Er is bijzonder weinig contact met het personeel. De ontvangst was goed, maar niet bijzonder goed. In verhouding is prijs/kwaliteit niet echt zoals ik had gehoopt. De kamermeisjes leveren goed werk.

Gereisd met vrienden in juni 2014

• 10Nijs23-08-2013

Stijl en Klasse

Restaurant is TOP. Zou daar al eens iemand van Guide Michelin of GaultMillau passeren...doen! Bijkomende troef van het hotel is het stiltegebied waarin het is gelegen. Rust en kalmte en toch een uitstekende uitvalsbasis voor Bayeux, Caen, alle D-day aangelegenheden aan de kuststreek en zelfs Honfleur, Deauville en soortgelijke steden en dorpjes liggen op een redelijke afstand, waard om een bezoek te brengen. Een pluspunt is dat een Vlaamse (of Nederlandse) gast gewoon in zijn eigen taal kan worden geïnformeerd. Verder viel mij ook de zeer uitgebreide infostand op met folders en flyers en soortgelijke zaken. Gratis WIFI is in het ganse gebouw ter beschikking. En er is nu ook een bar ingericht: je waant je in de mooiste ruimte van een kasteel! Kortom, het staat in de titel: stijl en klasse!

Gereisd met partner in augustus 2013

• 9Fam Romijn08-07-2013

Geweldig verblijf gehad !

Vanaf het hotel zijn alle bezienswaardigheden goed te bereiken. Heerlijk rustige ligging, prachtig verzorgd !! De kamers en de hele accommodaties is heel verzorgd en erg schoon. Het eten is echt geweldig. Complimenten voor de kok !!!!

Gereisd met partner in juni 2013

• 8Wereldsteden28-12-2012

Uniek verblijf voor een bezoek aan Normandie

De uitstraling van het gebouw op het moment van aankomst is veelbelovend en de ouderwetse kamers voldoen helemaal aan dat beeld. De kwaliteit is er goed bij.

Het restaurant maakt de verwachtingen helaas niet waar, het uitgebreide meergangenmenu valt tegen in vrijwel iedere gang.

Gereisd met partner in oktober 2011

• 9Ste20-09-2012

Wij plannen momenteel ons vierde verblijf. Geen beter adres te vinden in de streek... Alles is super!

Gereisd met partner in juni 2010

• 7info29-08-2012

Aparte charmante locatie

Deze Ferme is een authentieke boerderij, met een binnenhof omgeven door vier gebouwen. Verbouwd tot hotel en dat maakt dat in de kamers zich veel oude balken bevinden waaromheen gebouwd is. Dat merk je: de badkamer was daardoor wat klein uitgevallen, met de douche in een hoekje. Van de andere kant: heel charmant. Wel vonden wij de ramen een punt: kleinere klap- of dakramen, je kunt zel wel open zetten maar echt doorluchten is lastig. We hadden een kamer voor 3 met extra bed gereserveerd. Bij aankomst bood de receptie (overigens zeer vriendelijk) ons een grotere dubbele kamer aan, wel voor hogere kosten. We bekeken beide kamers: die met het extra bed werd daardoor echt heel krap en benauwd (zeker met die kleine ramen), dus we kozen voor de grotere dubbele kamer met verbindingsdeur. Hadden daar uiteindelijk geen spijt van, maar het wordt wel duurder daardoor. Het diner (menu terroir) is goed, maar niet exquise. Bediening goed, maar niet persoonlijk en ook niet met een glimlach.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2012

Hotel Ferme de la Ranconnière info