Cherbourg Octeville

Vakantie in Cherbourg Octeville

• Met wie en wanneer reis je?

Als we dat weten, kunnen we je overal de juiste prijsinformatie laten zien.

2 volwassenen
    Volwassenen

12+

Kinderen

2 tot 12 jaar

Baby's

Jonger dan 2

Leeftijd bij thuiskomst. Min. 1 persoon ouder dan 18.

vakanties Cherbourg Octeville

Reviews over Cherbourg Octeville

• 8cherbourg de moeite waard!01-10-2017

super!

De kust vanaf Cherbourg nar het zuiden(naar het puntje, waar je het eiland Jersey ziet liggen is een prachtige route, lieflijk en ruig landschap, mooie wandelingen kan je er maken. Heerlijk eten aan de haven van Cherbourg, leuk binnen stadje en mooi museum aan het water la Cite de la Mer aquarium. Wij dachten dat het alleen vissen had, maar de hele onderwater wereld is te zien en ook een mooie rondleiding met in het Nederlands een koptelefoon, die je door de onderzeeër loodst. Wij waren er 2 nachten en dat hadden er 3 of 4 kunnen zijn.

• 8Uitgaanslevenn
    • 8Zorg voor natuur

Gereisd met partner in september 2017

• 7Sven & Celine24-06-2016

Vermijdt de buitenwijken

Wij zaten op meer dan één uur rijden van Cherbourg maar hebben op aanraden van ons hotel toch deze stad bezocht. Chäteau des Ravalet is zeker mooi om eens gezien te hebben ook Cité de la mer is een must om te bezoeken al is het wel prijzig. Er is hier en daar wel nog een tuintje of museum te bezoeken maar die zijn meestal zeer klein in vergelijking met andere tuinen en musea in Normandië. Vermijdt vooral de buitenwijken en zijstraatjes van Cherbourg. Vanaf iemand doorheeft dat je als toerist in een buitenwijk of zijstraat terecht komt , komen de handelaars je lastig vallen en worden de aangegeven prijzen plots 3x zo duur als je daar iets over zegt doen ze alsof ze je niet begrijpen terwijl wij toch een aardig woordje frans praten en komen er plots meerdere mensen rondom je staan waardoor je toch snel toegeeft en maakt dat je weg komt.

• 7Cultuur
    • 7Omgeving
    • 6Sfeer in stad
    • 7Zorg voor natuur

Gereisd met partner in juli 2015

• 8Fam. van Alphen07-08-2011

leuke havenstad

WE zijn hier een dagje geweest en hebben heerlijk rondgelopen langs de haven en de kinderen hebben zich prima vermaakt met alle boten en bootjes. Het centrum is niet groot maar wel gezellige winkeltjes en terrasjes te vinden. Vooral de grote ferries waren favoriet van de kinderen.

juli 2011

• 8jgbteg17-07-2011

Auqua park en winkelen

je kan in het aquapark de atoomonderzeeer Le redoutable bezoeken en een mooi klein aquarium, beide zijn zeer de moeite waard. Ook is er een atractie gedeelte maar dat is voor de kleintjes. In Cherbourg zelf kan je leuk winkelen. restaurants zijn er volop maar je moety wel van vis houden en dat doe ik niet.

Gereisd met partner in juli 2011

• 7Rinus18-03-2011

Weinig indrukwekkend

Cherbourg is een (veer)havenstad die de toerist op enkele musea na niet zo heel veel te bieden heeft, we bezochten er in het centrum het kleine, tusen bebouwing verscholen Parc Emanuel Liais, het is een klein intiem parkje met wat mooie oude bomen, bloeiende azalea's en wat subtropische planten. Ten zuidwesten van de stad ligt in het dorpje Martinvast het gelijknamige kasteel, het interieur is fraai en het bouwwerk word omgeven door uitgestrekt landschapspark waar het heerlijk wandelen is.

• 7Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur
    • 7Omgeving
    • 7Sfeer in stad

Gereisd met vrienden in april 2007

• 8schoon14-10-2010

tof

echt een tofe plek,ge kunt er echt mooie dingens zien.echt bekend voor hun paraplus

• 9Uitgaanslevenn
    • 9Cultuur
    • 5Stranden

Gereisd met partner in januari 2010

• 8giulia mantovani05-10-2010

La città dei transatlantici

Bellissima città portuale della MACHE. ricca di storia e di cultura. da non perdere la Cité de mer (museo oceanografico con il più grande acquario d'EUROPA), ma anche il vecchio museo di scienze naturali e le antiche serre. Diversi musei sulla seconda guerra mondiale e un centro storico bellissimo. Da non perdere la gita in battello lungo gli arsenali napoleonici. Dintorni splendidi.

• 9Omgeving
    • 9Sfeer in stad