Vakantiehuis Le Lieu Thomain

118 reviews over Vakantiehuis Le Lieu Thomain

• 2018
    9Henry en Jeannette Bos13-08-2018

Fantastisch!

In mei zijn we een weekje naar Normandie geweest en we verbleven bij Le Lieu Thomain. Wauw, wat hebben we genoten, wat een prachtige plek!!

Onze dochter van 2 heeft (net als wij) een geweldige tijd gehad; de trampoline, het buitenspeelgoed, de koeien, de honden, het veulentje. Ze wilde niet meer mee terug ;-)

Heerlijk om zo bij het boerderijleven betrokken te worden en wat een gastvrije familie. 's Avonds de koeien binnenhalen uit de wei en elke dag even kijken bij het melken. En de kippen voeren met restjes eten.

Het is een heerlijke rustige plek en toch dichtbij veel bezienswaardigheden in Normandie. Het huisje is klein, maar echt alles is aanwezig. En helemaal in stijl :-)

Als we dan een minpuntje moeten noemen is het de haan die vroeg in de ochtend van zich liet horen ;-)

Gereisd met jonge kinderen in mei 2018

• 9Tom13-08-2018

Zalige week vakantie!

Bij aankomst werden we verwelkomd door gastvrouw Yvonne. Ze gaf ons de nodige uitleg en we voelden ons onmiddellijk thuis. Ons zoontje werd al direct door de kinderen uitgenodigd om mee te spelen. Alles is aanwezig in het huisje, en je wordt betrokken bij het boerderij-leven. De 2 grote honden zijn ontzettend lief. Je kan verschillende uitstappen doen in de buurt. Kortom: een echte aanrader!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

• 10Fam. Hermans21-07-2018

Heerlijke week op de boerderij!

Zojuist terug van een heerlijk weekje in Gite le Verger bij le lieu thomain in bonnebosq. De kids hebben zich goed geamuseerd op de boerderij, vooral de trampoline en de twee honden waren favoriet. Lekker kunnen genieten van de rust op het erf. Verder is er genoeg te doen in de buurt, strand op 20 minuutjes, leuke dorpjes/stadjes in de buurt, mooie streek. Wij gaan eigenlijk nooit terug naar dezelfde adresjes maar nu twijfelen we toch. Het is in ieder geval een aanrader!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

• 10Martina W.23-05-2018

Gewéldig

Via hier deze prachtige plek gevonden. Andere plek ervoor gecanceled en geen moment spijt van gehad. Wat een heerlijk huisje op een prachtig erf. Onze zoon van 1.5 jaar voelde zich enorm vrij om lekker op het erf te spelen tussen de pony's, veulen en de honden. De familie is enorm gastvrij, geïnteresseerd en betrokken. Er is veel mogelijk om mee te kijken/doen op het erf en ook leuke tips en handige weetjes kan je bij de familie terecht. Het huisje is echt een Normandische plaatje en er ontbreekt niks aan wat je nodig hebt in je vakantie. Zoals je misschien wel aan mijn recensie verneemd, hier willen wij echt weer naar terug.. wij, die altijd naar een nieuw land of nieuwe plaats willen. Onze familie keek er verrassend van op en na de foto's wilden zelfs familieleden mee op de volgende vakantie..

Gereisd met jonge kinderen in mei 2018

• 10Van Lierop13-05-2018

Heerlijk, veel rust en privacy.

Afgaande op het goede resultaat in zoover een verblijf geboekt in de gite Les 3 soeurs. Niet op de boerderij, maar in het centrum van Bonnebosq. Mooi opgeknapte authentieke woning, van alle gemakken voorzien. Schoon, opgemaakte bedden bij aankomst, appelcider, bbq. Ook gedacht aan kaart van de omgeving, excursie mogelijkheden, tijdschriften, film over d-day. Boeking snel en eenvoudig geregeld via e-mail, terplekke contact via App. Goede uitvalsbasis voor uitstapjes in de regio, invasiestranden, musea en herdenkingsplaatsen, mondaine badplaatsen, dierentuin Cerza, streekmarkt, en veel leuke dorpjes. Natuurlijk ook meegekeken op de boerderij, kinderen hebben geholpen met voeren van de kalfjes. Melk en eieren gehaald. In 2 minuuten loop je naar de bakker en de slager. Heel veel rust, stilte en privacy. Wij (ouders met 2 meiden van 10 en 13) hebben het heerlijk gehad. Bedankt Yvonnen en Rick!

Gereisd met oudere kinderen in mei 2018

• 10Sofie, Bart, Lotte & Sam13-04-2018

Topvakantie op de boerderij!

We logeerden begin april een weekje bij Yvonne en Rick en het was super! Zeker een aanrader! Onze 2,5 jarige dochter en 1,5 jarig zoontje gingen volledig op in het boerderijleven. We maakten er een dagelijkse gewoonte van om meerdere keren langs te gaan bij de kippetjes, hondjes, pony'tje en uiteraard de koetjes en de kalfjes. De hondjes zijn groot maar heel erg lief en rustig. Lotte, die normaal zo bang is van hondjes, durfde ze na een paar dagjes te aaien. Er werd een kalfje geboren en we zagen hoe ze de fles kreeg, en de kindjes hielpen ook graag met het eten geven van de andere kalfjes. Ook het melken van de koeien bewonderden ze met grote ogen. De streek is fantastisch, maar het fijne boerderijleven maakte ons reisje toch af, leuk om dit van dichtbij te kunnen meemaken. Kindjes gelukkig = ouders gelukkig. Dankjewel voor jullie gastvrijheid!

Gereisd met jonge kinderen in april 2018

• 10Familie Ortega-Houzet12-04-2018

Fantastisch verblijf op de boerderij!

Genoten van een fantastische week op de boerderij bij de familie van den Oord! Mooi authentiek ingerichte gites, van alle confort voorzien. De gites liggen heel centraal om Normandië te verkennen. Mooie streek met veel bezienswaardigheden. Heel vriendelijk ontvangen door Yvonne, Rick en hun kinderen. Gastvrouw Yvonne gaf ons interessante tips voor uitstapjes. De kinderen zijn heel attent, open en behulpzaam en betrokken onze kinderen bij de activiteiten op de boerderij. Zelfs bij de paaseierenraap werden ze uitgenodigd! Unieke kans om het leven op de boerderij van zo dichtbij te beleven! Een paradijs voor kinderen: pony's kammen, kalfjes helpen voeren (zelfs een pasgeboren kalfje de fles mogen geven!), spelen met de honden, verstoppertje spelen in het hooi, springen op de trampoline, ... Een aanrader, zowel voor gezinnen met jonge als met iets oudere kinderen!

Gereisd met oudere kinderen in april 2018

• Oude reviews

10Maria31-10-2017

Geweldig!

Wát een voltreffer.

Zonder verwachtingen sloten we onze drie weken durende vakantie in Normandië af met een week bij Yvonne & Rick. Het werd één groot feest. Eenmaal gewend aan de beestenboel waren onze stadse kleintjes (2 en 4) niet weg te krijgen bij de honden, kippen, geit en poesjes.

En dan het voeren van de kalfjes voor het slapen gaan: een bijzondere taak die onder de kundige en lieve begeleiding van de dochters des huizes trouw iedere avond werd uitgevoerd.

Kers op de taart - of eigenlijk: kersen - de geboorte van niet één, maar twee (!) kalfjes, waarvan we de laatste van dichtbij mochten aanschouwen. Of was de kers de uitvoerige rit op de monster-tractor?

Voor ons, de ouders, naast een zalig zorgeloze week in een prachtige omgeving, de buitengewoon gezellige laatste avond met Yvonne en Rick.

Over de gîte kunnen we kort zijn: bijzonder smaakvol ingericht, aan alles is gedacht. De omgeving: heerlijk, vooral voor liefhebbers van fruits de mer, zee, strand en de toeristische rust van het najaar.

Écht een aanrader.

Gereisd met jonge kinderen in oktober 2017

• 10Judith23-10-2017

Superleuke plek voor jonge gezinnen

Wat een leuke plek is dit in Normandië. Het huisje is knus en sfeervol en toch lekker ruim en vooral ook zeer compleet. Op de boerderij altijd wat te beleven. De familie is supergastvrij en we mogen overal kijken en meedoen op de boerderij. Eitjes rapen, melken, kalfjes eten geven, pony's borstelen etc, onze kids vonden het fantastisch! Ook de omgeving is mooi, veel leuke dorpjes in de omgeving, het strand op ca 20 min. rijden en vele andere bezienswaardigheden. In het huisje is heel veel informatie beschikbaar over de diverse uitjes. Wij hebben het ontzettend naar ons zin gehad hier en kunnen deze locatie zeker aanbevelen.

Gereisd met jonge kinderen in september 2017

• 9Cor Knippels22-10-2017

wij komen hier 4a5 keer per jaar

de natuur ,de mooie omgeving, de stranden op kleine afstand, vooral voor kleine kinderen op de boerderij, ze mogen de kalfjes mee voeren, en er is altijd wel wat te beleven op een boerderij,en voor ouderen is er ook genoeg te zien, zoals de mooie steden;Trouville en Deauville en Honfleur ,en dan nog de vele museums en invasie stranden langs de hele westkust, de siderroute en mooie keine dorpjes met zijn gezellige restaurantjes, en het lekkere franse eten, genoeg te zien en te doen.
    we hebben eigenlijk niets dan goeds te vertellen over ;t mooie Normandië

Gereisd met partner in september 2017

Vakantiehuis Le Lieu Thomain info