Vakantiehuis Le Lieu Thomain

Met jonge kinderen

Leuk & Leerzaam

Fam Mansens
23-9-2018

Le Lieu Thomain is een superleuk adres als je én Normandië wilt leren kennen én het boerenleven van dichtbij wilt meemaken. We hadden geluk want door de droge zomer gebeurde het oogsten 3 weken eerder en konden we het van dichtbij meemaken. Indrukwekkend om te zien hoe in een paar dagen het land vol tarwe verandert in leeg land met de welbekende rollen stro. Bijzonder was het dat ik mee mocht rijden op de tractor terwijl de avond viel en de lucht rood kleurde. Onze dochter van 5 had het reuze naar de zin: met andere kinderen in een laadbak met tarwekorrels spelen, honden en veulens aaien, spelen op het erf, kalfjes voederen en verse melk drinken! We vonden de omgeving mooi en de kustroute, invasiestranden en Honfleur zijn de moeite waard om te bezichtigen. De boottocht vanuit de haven is een aanrader. We hebben een hartelijke ontvangst gehad! Voor wie het wil zien heeft Le Lieu Thomain elke dag pareltjes die het leven mooi maken.

Op naar de volgende vakantie bij Le Lieu Thomain

Fam. Van der Weerd
1-9-2018

Super om met kinderen te zijn. Heerlijk om op zo’n groot erf te zijn! Leuk en tegelijk leerzaam.

Vrij en toch persoonlijk.

Heerlijk verblijf in Normandië

Joost
15-8-2018

In mei zijn we op herhaling geweest bij Le Lieu Thomain. Ook de tweede keer hebben we een heerlijke week gehad. We troffen het geweldig met het weer en hebben ervaren dat het voorjaar in Normandië prachtig is. Het huisje is heerlijk en de kinderen konden fijn spelen en wat mee krijgen van het boerenleven. Yvonne en haar gezin zijn erg gastvrij en zorgen voor een perfect verblijf.

Fantastisch!

Henry en Jeannette Bos
13-8-2018

In mei zijn we een weekje naar Normandie geweest en we verbleven bij Le Lieu Thomain. Wauw, wat hebben we genoten, wat een prachtige plek!!

Onze dochter van 2 heeft (net als wij) een geweldige tijd gehad; de trampoline, het buitenspeelgoed, de koeien, de honden, het veulentje. Ze wilde niet meer mee terug ;-)

Heerlijk om zo bij het boerderijleven betrokken te worden en wat een gastvrije familie. 's Avonds de koeien binnenhalen uit de wei en elke dag even kijken bij het melken. En de kippen voeren met restjes eten.

Het is een heerlijke rustige plek en toch dichtbij veel bezienswaardigheden in Normandie. Het huisje is klein, maar echt alles is aanwezig. En helemaal in stijl :-)

Als we dan een minpuntje moeten noemen is het de haan die vroeg in de ochtend van zich liet horen ;-)

Zalige week vakantie!

Tom
13-8-2018

Bij aankomst werden we verwelkomd door gastvrouw Yvonne. Ze gaf ons de nodige uitleg en we voelden ons onmiddellijk thuis. Ons zoontje werd al direct door de kinderen uitgenodigd om mee te spelen.

Alles is aanwezig in het huisje, en je wordt betrokken bij het boerderij-leven. De 2 grote honden zijn ontzettend lief.

Je kan verschillende uitstappen doen in de buurt.

Kortom: een echte aanrader!

Heerlijke week op de boerderij!

Fam. Hermans
21-7-2018

Zojuist terug van een heerlijk weekje in Gite le Verger bij le lieu thomain in bonnebosq. De kids hebben zich goed geamuseerd op de boerderij, vooral de trampoline en de twee honden waren favoriet. Lekker kunnen genieten van de rust op het erf. Verder is er genoeg te doen in de buurt, strand op 20 minuutjes, leuke dorpjes/stadjes in de buurt, mooie streek.

Wij gaan eigenlijk nooit terug naar dezelfde adresjes maar nu twijfelen we toch. Het is in ieder geval een aanrader!

Gewéldig

Martina W.
23-5-2018

Via hier deze prachtige plek gevonden. Andere plek ervoor gecanceled en geen moment spijt van gehad. Wat een heerlijk huisje op een prachtig erf. Onze zoon van 1.5 jaar voelde zich enorm vrij om lekker op het erf te spelen tussen de pony's, veulen en de honden. De familie is enorm gastvrij, geïnteresseerd en betrokken. Er is veel mogelijk om mee te kijken/doen op het erf en ook leuke tips en handige weetjes kan je bij de familie terecht. Het huisje is echt een Normandische plaatje en er ontbreekt niks aan wat je nodig hebt in je vakantie. Zoals je misschien wel aan mijn recensie verneemd, hier willen wij echt weer naar terug.. wij, die altijd naar een nieuw land of nieuwe plaats willen. Onze familie keek er verrassend van op en na de foto's wilden zelfs familieleden mee op de volgende vakantie..

Heerlijk, veel rust en privacy.

Van Lierop
13-5-2018

Afgaande op het goede resultaat in zoover een verblijf geboekt in de gite Les 3 soeurs. Niet op de boerderij, maar in het centrum van Bonnebosq. Mooi opgeknapte authentieke woning, van alle gemakken voorzien. Schoon, opgemaakte bedden bij aankomst, appelcider, bbq. Ook gedacht aan kaart van de omgeving, excursie mogelijkheden, tijdschriften, film over d-day. Boeking snel en eenvoudig geregeld via e-mail, terplekke contact via App. Goede uitvalsbasis voor uitstapjes in de regio, invasiestranden, musea en herdenkingsplaatsen, mondaine badplaatsen, dierentuin Cerza, streekmarkt, en veel leuke dorpjes. Natuurlijk ook meegekeken op de boerderij, kinderen hebben geholpen met voeren van de kalfjes. Melk en eieren gehaald. In 2 minuuten loop je naar de bakker en de slager. Heel veel rust, stilte en privacy. Wij (ouders met 2 meiden van 10 en 13) hebben het heerlijk gehad. Bedankt Yvonnen en Rick!

Topvakantie op de boerderij!

Sofie, Bart, Lotte & Sam
13-4-2018

We logeerden begin april een weekje bij Yvonne en Rick en het was super! Zeker een aanrader! Onze 2,5 jarige dochter en 1,5 jarig zoontje gingen volledig op in het boerderijleven. We maakten er een dagelijkse gewoonte van om meerdere keren langs te gaan bij de kippetjes, hondjes, pony'tje en uiteraard de koetjes en de kalfjes. De hondjes zijn groot maar heel erg lief en rustig. Lotte, die normaal zo bang is van hondjes, durfde ze na een paar dagjes te aaien. Er werd een kalfje geboren en we zagen hoe ze de fles kreeg, en de kindjes hielpen ook graag met het eten geven van de andere kalfjes. Ook het melken van de koeien bewonderden ze met grote ogen. De streek is fantastisch, maar het fijne boerderijleven maakte ons reisje toch af, leuk om dit van dichtbij te kunnen meemaken. Kindjes gelukkig = ouders gelukkig. Dankjewel voor jullie gastvrijheid!

Fantastisch verblijf op de boerderij!

Familie Ortega-Houzet
12-4-2018

Genoten van een fantastische week op de boerderij bij de familie van den Oord! Mooi authentiek ingerichte gites, van alle confort voorzien. De gites liggen heel centraal om Normandië te verkennen. Mooie streek met veel bezienswaardigheden.

Heel vriendelijk ontvangen door Yvonne, Rick en hun kinderen. Gastvrouw Yvonne gaf ons interessante tips voor uitstapjes. De kinderen zijn heel attent, open en behulpzaam en betrokken onze kinderen bij de activiteiten op de boerderij. Zelfs bij de paaseierenraap werden ze uitgenodigd!

Unieke kans om het leven op de boerderij van zo dichtbij te beleven! Een paradijs voor kinderen: pony's kammen, kalfjes helpen voeren (zelfs een pasgeboren kalfje de fles mogen geven!), spelen met de honden, verstoppertje spelen in het hooi, springen op de trampoline, ...

Een aanrader, zowel voor gezinnen met jonge als met iets oudere kinderen!

Overweeg je om een verblijf te boeken in Vakantiehuis Le Lieu Thomain in Bonnebosq, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Vakantiehuis Le Lieu Thomain zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.