Appartement
Kleine hotelsWeer vandaag17°10°
8,6

We hebben een aantal aanbieders voor Les Dunes du Golf voor je op een rij gezet:

12 reviews over Appartement Les Dunes du Golf in het Nederlands

Vakantiehuis Les Dunes du Golf

Jeroen
30-8-2016

Wij zaten in het huis Hameau 1.07 van de familie Berends. Het is een heerlijk huis voorzien van alle gemak. Het heeft een persoonlijke touch waardoor je je meteen welkom voelt. Je merkt meteen dat zij hier zelf ook hun vakantie vieren en het niet alleen hebben voor de verhuur.

Wimereux is een redelijk rustige badplaats 20 km onder Calais op twee uur rijden van Breda. De kust vinden wij spectaculair. Bij vloed water tot aan de promenade en bij eb heb je brede stranden waar je kunt zonnen, wandelen, heerlijk kunt spelen, krabbetjes, visjes en/of mosselen kunt vangen. Tussen de badplaatsjes heb je ruige duinen en hoge krijtrotsen. Bij mooi weer kun je Engeland zien liggen. In de omgeving zijn diverse musea en vier golfbanen. Er zijn voldoende restaurantjes waar je heerlijk kunt eten, maar verwacht geen bruisend nachtleven.

Ideaal voor gezinnen met jonge kinderen, kitesurfers en golfers.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

Dit gaat over Hameau 1.07 (huis) op vakantiepark Dunes du Golf wat aan zee ligt naast de golfbaan in Wimereux.

Wat een heerlijk huis is dit. Het is ruim, persoonlijk en van alle gemakken voorzien, zoals vaatwasser, wasmachine, droger en een heerlijke bbq. Ook in de keuken is alles wat je maar wensen kan, zelfs scherpe messen. Je kunt een heerlijke maaltijd bereiden en mocht je geen inspiratie hebben dan zijn er genoeg moderne Nederlandstalige kookboeken. Ook de kinderen vermaken zich prima want er is speelgoed, een ruime tuin en na een dag op het strand kunnen ze ‘s avonds in bad. Dit is echt even iets anders dan de dertien in een dozijn huisjes van de grote Nederlandse vakantieparken. En dat op nog geen drie uur rijden vanaf Eindhoven.

In de buurt is genoeg te beleven. Er schijnen prachtige golfbanen te zijn, Nausicaa in Boulogne is geweldig, er zijn diverse (oorlogs)musea in de omgeving en ook de omliggende dorpen zijn mooi. Het leukste is echter toch de ruige kust. Je kunt er heerlijke strandwandelingen maken, door de duinen banjeren, je eigen kostje bij elkaar scharrelen als het eb is (mosselen & schelpen) of proberen krabbetjes, visjes en garnaaltjes te vangen. Als je gelukt hebt ontdek je nog een paar zeeanemonen en zie je nog een zeehond. Op bepaalde plekken wordt veel gekitesurft, maar daar heb je geen last van. Bij mooi weer kun je Engeland zien liggen. In het gastenboek in het huisje staan nog veel meer tips van andere gasten. Erg leuk om te lezen vond ik.

Na zo’n heerlijke dag buiten heb je natuurlijk wel wat lekkers verdient. Dat kun je wel aan die Fransen overlaten. Er is meer dan genoeg keus in kaas, wijn en bier. Zowel bij de plaatselijke buurtsuper (op een paar honderd meter afstand → ‘s ochtends vers stokbrood) als bij de reuze supermarkten op 10 minuten rijden. Als bierman kan ik een “Noire de Slack” na het eten aanbevelen. Donker bier met een diepe smaak met hints van koffie en chocola. En mocht je het lekkerste bier van de wereld willen proberen, dan kun je proberen om een plaats te reserveren om bier te mogen afhalen bij de Sint-Sixtusabdij in Westvleteren. Die bieren zijn meermaals verkozen tot het lekkerste ter wereld. Op de terugweg is het slechts 20 km om. Of tijdens de vakantie een uur enkele reis.

Je kunt het overigens ook illegaal kopen o.a. via website. Schrik dan alleen niet van de prijs € 14,05 per fles.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

De omgeving in en rond Wimereux beviel zeer goed, het uitzicht vanuit ons appartement op de eerste verdieping ook (golfterrein met daarachter heuvels en opzij de zee)! Houd er rekening mee dat er op het park weinig entertainment is voor kinderen. Zelf vonden we dit positief ;-) De appartementen worden door verschillende particulieren verhuurd. Er is geen centrale receptie wat in ons geval gedoe gaf bij de aankomst: er was niemand die ons de sleutel kon geven. Gelukkig troffen we toevallig een schoonmaakster met de juiste sleutels. De verhuurder van het appartement waar wij in zaten (F.16.17) beloofde ons een luxe appartement, maar we troffen een stoffig appartement (geen stofzuiger aanwezig), doorgezakte banken, vlekken op banken, matrassen en dekbedden, meerdere kapotte lampen. Erg jammer, de potentie tot iets moois en luxueus is er zeker! Er zijn gelukkig verhuurders die hun appartement wel op orde hebben!

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

Wij huurden Appartement Fairway C.06.07. Dit prachtige appartement was van alle gemakken voorzien. We hadden zelfs een wasmachine en vaatwasser. Prachtig uitzicht op de duinen en zelfs (vanuit één raam) op de zee. Loopafstand van de zee. Supermarkt op een paar 100m. Op 10 minuten rijden een prachtige overdekt zwembad en natuurlijk het niet te missen het Nausicaa (aquarium). Prachtige stranden en grillige kuststrook.

Gereisd met jonge kinderen in Mon May 05 2014 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Prettig park

Kris
      10-6-2011

De ligging van het park is schiterend. Het is er rustig en schoon. Als je van veel animatie en nederlanders om je heen houdt, moet je hier niet zijn.

De stranden zijn ruig en mooi en ook bij wat minder weer is er in de omgeving genoeg te beleven. Nausica is Boulogne sur mer is echt een aanrader, leuk en leerzaam. Op de kade in Boulogne kun je heerlijke verse vis kopen (Boulogne is een van de belangrijkste havens van Franrijk voor de aanvoer van vis). Wandelaars en fietsers kunnen zich in deze streek ook erg goed uitleven (de GR 120 loopt langs de kust). Wij hebben ons erg goed vermaakt en waren verbaasd over de schoonheid van dze streek.

Gereisd met jonge kinderen in Sun May 01 2011 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

perfecte ligging, prachtige huizen met ruime tuin

Ingrid & familie
      25-5-2011

wij hadden huis c1102 gehuurd, een prachtig huis met ruime tuin. Het huis is van alle gemakken voorzien, prima bedden. Voor de liefhebbers een prachtige golfbaan. Leuk speeltuintje voor de kids. Locatie ook perfect alle bezienswaardigheden dichtbij. Hebben een dagje Engeland gedaan via de tunnel, wel vooraf via internet de tickets boeken, scheelt echt 50%. Ook prachtige zandstranden, een paradijs om te spelen. Kortom een echte aanrader.

Gereisd met jonge kinderen in Sat Apr 30 2011 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

mooi, nieuw, veel zenders

Nicole Acx
      7-11-2010

Nieuwe TV met heel veel zenders, alle NL,B D. Leuke omgeving, jammer genoeg was er wat veel regen. denk toch dat we terug gaan

Gereisd met partner in november 2010

Schitterend huis aan ruige kust

Jaap Voets
      26-8-2009

Een paar dagen uitwaaien aan de franse kust. Dit park bestaat uit vakantiewoningen in prive bezit. Alle huizen zijn zo te zien erg ruim, in de onze konden 8 personen slapen, verdeeld over 3 slaapkamers. Bij het huis hoort een ruime tuin en de inrichting laat niks te wensen over (magnetron, wasmachine, vaatwasser enz..). Het strand is op een paar minuten rijden, het plaatsje wimereux ook. Het park zelf heeft een klein speeltuintje en zandbak voor jonge kinderen.

Gereisd met jonge kinderen in Sun Feb 01 2009 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

heerlijk huis op prachtige plek

familie harmsen
      31-7-2009

een week met onze koters van 9 en 13 genoten van de prachtige omgeving van wimereux. het huis is heerlijk comfortable en van alle gemakken voorzien. echt een week onthaasten want geen internet, geen krant van de dag en geen hollandse t.v.....de meegebrachte d.v.d.'s waren prettig voor de avond. de omgeving is verrassend mooi: wat een onbekend gebied was dit voor ons en wat heeft het ons positief verbaasd: cap gris nes waar je heerlijk kunt poedelen en bij mooi weer kunt zwemmen in zee..nausicaa: een mooi zee-museum. het park biedt weinig vermaak voor de kids, alleen een tennisbaan en speeltuintje...de omgeving en het huis zoregen voor een prachtige vakantie

Gereisd met oudere kinderen in juli 2009
      2008

Fantastische omgeving

Desander Frederik
      29-7-2008

Ideaal voor zowel actieve mensen, als mensen die het iets rustiger aan willen doen. Wij zijn er geweest met een pasgeboren tweeling en hadden ruim voldoende comfort.

Gereisd familie in Mon May 01 2006 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Appartement info

• Aantal personen2 tot 4

• Balkon / terrasAanwezig
      • TemperatuurregelingCentrale Verwarming
      • Huishoudelijke apparatuurAfwasmachine, Kluis, TV, Wasmachine

• Overige servicesHanddoeken(service)

• ParkeermogelijkhedenParkeerplaats

• TennisbaanAanwezig

Overweeg je om een verblijf te boeken in Appartement Les Dunes du Golf in Wimereux, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Appartement Les Dunes du Golf zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.