Equihen Plage

Reviews over Equihen Plage

Idyllisch

Ruiz
    13-11-2017

Equihen is een prachtig vissersdorp. De ideale plek voor mensen die van rust en natuur houden. Er is geen uitgaansleven. In het dorp is er een geweldige bakker die heerlijke baguetten en croissants en nog veel meer lekkers verkoopt. Er is ook een bancontact ophet pleintje tegenover de bakker aan de muur van het postkantoor. Verder is er 1 restaurant dat goed schijnt te zijn, 1 ouderwets café er is ook een apotheek en naast de bakker is er een klein kruidenierswinkeltje dat ook open is op zondagvoormiddag. Om uit te gaan of meer te beleven moet je wel met de auto naar Boulogne of Hardelot.

Gereisd met partner in Wed Nov 01 2017 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Goede plek, heel rustig,

Monique_Baecke
    21-9-2014

Je moet wel over een zeer goede fysieke conditie beschikken. Zeker niet geschikt voor kleine kinderen gezien er geen enkele aktviteit voorzien is. Villaatjes zijn net en voorzien van alle comfort, geen enkele opmerking in de negatieve zin. Enkel is het een verlaten stadje waar er amper een restaurantje is je kan er lekker eten maar het is er niet zo net, bv stofzuiger staat in het midden van het restaurant !! Verder geen enkele bar of terrasje waar je s avonds eens iets kan drinken. Foute info betreffende accomodatie nl geen WiFi, satelliet tv met enkel een paar kwetterende Franse zenders, geen dvd player dus voorzie je van een paar goede boeken of gezelschapsspelletjes voor de avonden. Cultuur is ver te zoeken, aanrader eventueel Montreuil, le Touquet met de vergane gorie van Paris Plage. Strand is heel groot bij lage tij, bij hoge tij geen strand, dan moet je vluchten. Misschien foute maand gekozen, wel schitterend weer gehad maar slechts 20% vd huizen bezet door oudere echtparen.

Gereisd met partner in september 2014

Rustig en mooie stranden

H.Schurink
    10-4-2014

Mooie goede camping. Bij helder weer zie je Engeland. Mooie ruime stranden. In de duinen kun je mooie wandelingen maken en kom je nog regelmatig bunker resten uit de 2e wereld oorlog tegen. In een straal van +/- 60 km is er nog veel meer te zien, o.a. V1 basis La Coupe. Heel indruk wekkend. Boulonge sur Mer is de moeite waard, met zijn oude stad / haven en Aquarium Nausicaa. Neem de auto en rijdt eens richting Calais / Cap Nes. Schitterende route met mooie uitzichten, bunkers etc.

Gereisd met partner in augustus 2013

mooie uitvalsbasis voor allerlei activiteiten

Kelly
    12-12-2012

Ligging aan het strand, leuk vissersdorp vlakbij de stad boulogne met oude binnenstad. Vanuit Equihen maak je mooie wandelingen door de duinen, langs het strand of over de kliffen. Wij hebben hier een geweldige vakantie gehad! Er waren veel leuke markten en brocantes.

Gereisd met partner in januari 2012

Rustige badplaats & mooi strand

Stephan
    29-5-2012

Equihen Plage ligt net ten zuiden van Boulogne op zo'n 4 uur rijden van Utrecht. Prachtige omgeving en een mooi strand. Het dorpje is klein en er zijn 2 campings, 2 bakkers en een kleine supermarkt. Het strand is perfect voor de kinderen.

Gereisd met jonge kinderen in mei 2012
Equihen Plage scoort een 7,3 uit 10, op basis van 17 reviews