Vakantie in Calais

vakanties Calais

We hebben een aantal aanbieders voor Calais voor je op een rij gezet:

Reviews over Calais

• 8Roos14-05-2018

Budgetastisch!

Ontzettend spontaan hadden wij een dag van te voren besloten om een weekendje weg naar Calais, Frankrijk te gaan. Het uitgaansleven is hier erg leuk. Tip: Als je voor weinig geld een weekend 2 landen wenst te bezoeken, is dit de ideale plek! Wij hebben namelijk er ook voor gekozen om een dagje naar Dover, Engeland te gaan met de veerboot. Daar hebben we een prachtige wandeling gemaakt naar de White Cliffs of Dover.

• 9Sfeer in stad
    • 7Zorg voor natuur
    • 9Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur
    • 8Stranden

Gereisd met vrienden in mei 2018

• 9hennebel31-05-2015

Calais is een mooie plaats

Calais is een mooie plaats waar u naar toe kunt voor even te relaxen in Calais heb je mooie plaatsen om te eten in Calais ben ik al een paar keer geweest hier heb je ook een mooi strand wel jammer van de vluchtelingen die daar kamperen met hun tenten in op het strand

• 8Sfeer in stad
    • 6Zorg voor natuur
    • 10Stranden

Gereisd met vrienden in mei 2015

• 8MEIJERS11-12-2013

Is verrassend

Is een goede uitvalbasis voor tripjes in de omgeving.

• 7Sfeer in stad
    • 8Zorg voor natuur

Gereisd met partner in juli 2013

• 7Ter Bruggen18-09-2013

Mooie plaats

Wij komen hier al jaren met onze camper het blijft mooi op een paar uur rijden van Nederland bij mooi weer naar het strand en lekker shoppen of eten in de stad

augustus 2013

• 6A. Steen12-08-2013

Nooit weer......

Voor ons nooit meer een 'Studio voor 2 personen bij Hotel Pacific" We zijn nog nooit eerder zo geschrokken en we zijn ook nog nooit ergens zo slecht behandeld. Wat we daar aantroffen kwam totaal niet overeen met het plaatje zoals op internet geboekt. We werden na direct te moeten betalen, naar een zijgebouw(?) van het hotel geleid wat er meer als een kraakpand uitzag dan als een hotel... bij binnenkomst : Geen complete kitchenette maar een smoezelig 1-pitter kookplaatje op een soort tafeltje in een smal nisje, een magnetron op de smoezelige vloer, de beloofde zithoek ontbrak in zijn geheel, het bed stond pal naast een raam wat standaard niet meer open kon, op de kast lag 1 verfrommelde deken met hondenhaar (verder geen dekens), de badkamer was zeer maar dan ook zeer gedateerd, overal behang wat losliet, deurtjes die je bij het open doen meteen in de hand had, de smoezelige kledingkast had geen achterkant meer. Dit was voor ons een eenmalige slechte ervaring met dit hotel helaas!!

• 5Sfeer in stad
    • 5Cultuur

Gereisd met partner in juli 2013

• 7Linda26-02-2013

Franse havenstad

Vanaf hier vertrekt de ferry naar Dover (Engeland). De stad zelf staat zeer duidelijk aangegeven vanaf ver, maar op het terrein is het een beetje onduidelijk hoe je moet rijden. Het is namelijk een erg groot terrein met meerdere boten en rijen. Het dorpje zelf is niet zo heel bijzonder.

Gereisd met partner in januari 2013

• 5David30-12-2012

Typical port town

We only usually stop for a wine shopping expedition or we speed straight through so it was interesting to spend some time in the town - its fine for shopping but other than that really quite dull

• 5Sfeer in stad

november 2012

• 8Rosenegg07-05-2012

Calais und die Küste

bieten erstaunlich viel. Das Kommen und Gehen der Fähren nach England, bei guter Sicht sieht man die Kreidefelsen von Dover, leere Strände, herrliche Dünen, idyllische Örtchen, großer Fischereihafen von Boulogne, gute, gehobene Restaurants in Calais sowie in allen Orten an der Küste. Kein Ort für Langeweile, bisschen rumfahren lohnt sich. Nicht weit von Calais - in Bergues - wurde der Film "Willkommen bei den Sch'tis" gedreht. Bergues ist auch einen kleinen Ausflug wert. Überall freundliche Menschen.

• 9Sfeer in stad

Gereisd met partner in augustus 2011

• 7Rinus21-03-2011

Mooi centrum

We bezochten Calais slechts vluchtig op weg naar de veerboot maar we hebben toch genoten van enkele prachtige gebouwen in het centrum, vooral het 15e eeuwse stadhuis met zijn 75 mtr hoge Belforttoren is een bezienswaardigheid, het gebouw vertoont veel gelijkenis met het Internationale Hof van Justitie in Den Haag. Voor het stadhuis ligt het mooie park St. Pièrre met fleurige bloemperken en enkele fraaaie beeldengroepen waaronder het bekende Monument des Bourgeois. Ook het wat verderop gelegen Operagebouw is bezienswaardig.

• 7Sfeer in stad
    • 7Cultuur

Gereisd met partner in juli 1994

• 8mia bruggeman25-08-2010

mooie stad en dichtbij prachtige natuur!

enerzijds kan je van het stadsleven genieten met de parken en prachtige bloemenperken en anderzijds heb je de zee.'svonds een glaasje drinken op één van de vele terrasjes... en daarnaast heb je dichtbij de prachtige streek rond cap gris nez.we bezochten ook het pittoreske Wissant.

• 8Sfeer in stad
    • 7Stranden