Sorteren

vakanties Boulogne-sur-Mer

Reviews over Boulogne-sur-Mer

Beetje triest en uitgestorven....

Sandra
    4-9-2017

Het oude ommuurde gedeelte van de stad is erg mooi: prachtige historische gebouwen (waar Napoleon nog gewoond heeft), de crypten onder de Notre Dame zijn zeer uitgebreid en indrukwekkend, er zijn wat leuke kleine cafétjes en restaurantjes waar ze allemaal "moules frites" serveren. Als je de stadsmuren verlaat dan tref je veel leegstaande panden wat een beetje triest aandoet. Het is zeer rustig op straat zelfs midden in augustus. Restaurants zijn bijna leeg. De haven en het strand zijn onaantrekkelijk. Meer dan 2 nachten zou ik hier niet doorbrengen. Er is meer vertier in Wimereux en Le Touquet (Paris Plage). Dat gezegd is de Cote d'Opale prachtig. Neem de kust route en stop bij Cap Blanc Nez waar je de White Cliffs of Dover kunt zien liggen aan de overkant.

Leuke stad

Jack
    30-9-2016

Boulogne sur Mer is een leuke havenstad. het is leuk om even langs de havens te wandelen. Interessant is de oude 'bovenstad', het oorspronkelijke Boulogne. Nog geheel ommuurd en met een kasteel waar naar het schijnt de oude Napoleon menigmaal gelogeerd heeft. Vooral bijzonder is de tuin die voor het gemeentehuis ingericht is. Ieder jaar is er een ander onderwerp. Dit jaar (2016) was het De Tuin der Lusten van Jeroen Bosch met de prikkeling van de zintuigen door planten. (Geur, smaak, gevoel, kleur, en geluid) De hoofdstraat hier is de moeite waard, helaas blijft de rest iets achter. Het Belfort is ook de moeite waard om even te bekijken. Dit bouwwerk uit de dertiende eeuw is Cultureel erfgoed van Unesco.

oké voor korte periode.

DESMET Dirk
    18-5-2014

heel rustig (in mei, buiten seizoen)

Boulogne-sur-Mer scoort een 7,1 uit 10, op basis van 18 reviews