Toulouse (Haute Garonne)

We hebben een aantal aanbieders voor Toulouse (Haute Garonne) voor je op een rij gezet:

vakanties Toulouse (Haute Garonne)

Reviews over Toulouse (Haute Garonne)

Een ontdekking van formaat

Koen,
    22-8-2012

Toulouse, de roze stad, is een ontdekking waard. Een bruisende stad met een fantastisch centrum. Zelfs Mc Donald heeft er zijn logo's aangepast!

Met de grootste Romaanse basiliek (bijzonder, van 1096!), een prachtig Place du Capitole, de vele winkels in de lange verkeersvrije winkelstraten, en de vele kleine straatjes met de duizenden balkons laten je dromen van het Zuiden. De Garonne is een machtige stroom, er slenteren gaat niet vervelen.

In de omgeving is vooral de luchthaven (met de bouw van Airbus 380 en raketten) een uitstapje waard.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2012

Prachtige zuid-franse stad

Erna ,
    1-7-2012

Toulouse heeft een heerlijke zuid-franse sfeer. Gemoedelijk, stijlvol, mooie historie en goede restaurants. Lange lanen met platanen en veel schaduw. Parkeren kan heel makkelijk onder het grote plein midden in de stad (Place du Capitole).

Gereisd met partner in juni 2012

Studenten, luchtvaart en rode baksteen

Chris ,
    5-12-2010

Toulouse ligt aan de Garonne halfweg de Middellandse zee en de Atlantische Oceaan. Het is de vierde grootste stad van Frankrijk en de stad is vooral bekend vanwege een sterk ontwikkelde lucht- en ruimtevaartindustrie. De stad is ook een belangrijk universitair centrum met meer dan 100.000 studenten. Over de Garonne liggen een aantal oude bruggen. In de stad zelf zijn er verscheidene mooie kerken en paleizen, meestal in rode baksteen opgetrokken. Het is een gezellige stad, dankzij de vele pleintjes en smalle straten, en dankzij de studenten die voor sfeer zorgen. Er is een grote immigratie, wat de laatste jaren wel voor spanningen gezorgd heeft.

Gereisd met partner in april 2005

leuke stad

tanny,
    22-3-2009

Leuke stad, door de vele studenten een losse sfeer. Je hebt echt al het idee ver in het zuiden te zitten door de 2-talige straatnaamborden en de zigeuners. Jammer dat ook hier de grote winkels ook al oprukken. Mooie kerken, en makkelijk parkeren ondergronds valk bij het centrum. Kamperen moet je gewoon wat verder doen, bijv. in Gaillac; heeft een paar campings, is kleiner dan Toulouse, maar charmant en maar een uurtje rijden vanaf Toulouse. Veel wijngaarden en lekkere wijnen.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2008

Leuke, zeer levendige Zuid-Franse stad ter grootte van (de

Willem,
    10-1-2007

Leuke, zeer levendige Zuid-Franse stad ter grootte van (de stad) Utrecht. Oud centrum met smalle straatjes en leuke pleinen. Vele mogelijkheden om uit te gaan. Het heeft zeker niet de allure van Parijs, maar het is authentiek en toeristisch nog onbedorven.

Gereisd anders in januari 2007
Toulouse (Haute Garonne) scoort een 8,3 uit 10, op basis van 24 reviews