Camping Mas du Midi

38 reviews over Camping Mas du Midi

• 2019
    9Fam Bruinsma11-09-2019

Rustiek en gastvrij

Camping Mas du Midi wordt met passie geleid door Frank en Quinta. Het is een kleinschalige, rustieke camping met uitzonderlijk grote campingplaatsen. De eigenaren zijn zeer gastvrij en altijd beschikbaar voor hun gasten. Het zwembad is tot 22.00 uur open en gaat van ondiep naar diep (2,20 m). Hier gelukkig geen plastic stoeltjes en Ola-parasolletjes bij het zwembad. Het sanitair voelt bijna als thuis en is zeer schoon. Hapjes en drankjes betaal je pas op het eind van je verblijf. Er heerst een goede gemoedelijk sfeer en er wordt af en toe wat klein vermaak georganiseerd (kampvuurtje/tafeltennis). Voor de kinderen is er een enorme hoeveelheid aan spelletjes en strips aanwezig in de spelkamer en speeltent. Drie keer per week wordt er een etentje georganiseerd waar een paar gezinnen aan kunnen deelnemen. Geen stacaravans maar alleen tenten!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 10Gezin met 2 kinderen13-08-2019

Heerlijk!!

Mas du Midi is een heerlijke kleinschalige camping met persoonlijke aandacht. Wij kennen geen camping waar de kampeerplaatsen zo groot zijn. Het zwembad met de aangrenzende overkapping waar je wat kan drinken en spelletjes kan doen is uniek. We hebben twee avonden mee gegeten. Quinta had heerlijk gekookt. Onze kinderen van 9 en 11 willen volgend jaar weer terug. Dat doen we normaal gesproken nooit. Maar wie weet. We hebben zelf ook erg genoten. We hebben in de gite geslapen van 2-5 personen. Normaal gesproken slapen we in een ingerichte tent, dit was voor ons dan ook heel luxe. Het is ons dan ook goed bevallen. We dachten dat we misschien wat last zouden hebben van de activiteiten rondom het zwembad omdat de gite daar vlak bij (boven) ligt. Dat was niet het geval. Het was juist gezellig en makkelijk dat we zo centraal zaten. Detail: in Villefranche zit een grote supermarkt. Dat is ruim 20 minuten rijden.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 10Roos23-07-2019

Pareltje in de zuid Franse zon

Als je opzoek bent naar een kleine camping met veel ruimte waar oog is voor detail, een relaxte sfeer en gastvrijheid...?! Hier moet je zijn! Wat een fantastische plek. Een pareltje die wij alleen maar kunnen aanbevelen.

• 10Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 2018
    9gezin met jonge kinderen23-08-2018

Hele fijne camping!

We hebben een hele fijne vakantie gehad op deze camping. Wat ons opviel is de vriendelijke persoonlijke benadering van Frank en Quinta. De camping is ruim opgezet. Op het grote terrein staan de tenten verspreid. Er is altijd wel een schaduwplekje te vinden rond de tent wanneer het erg warm is. Het zwembad is precies groot genoeg en grenst aan de receptie. Dit vormt de ontmoetingsplek van de camping. Er is een mooie collectie boeken voor volwassenen, donaldduckjes en spelletjes voor de kinderen. De tables d'hotes is ongeveer 3 keer per week en was heerlijk. Houd wel rekening met dat je niet altijd kunt mee eten, aangezien er een beperkt aantal plaatsen is en Frank en Quinta iedereen de kans willen geven een keer mee te eten. Op de camping waren veel jonge Nederlandse kinderen waardoor de kinderen zich goed hebben vermaakt. Enige minpuntje: wat weinig sanitair, maar verder: Ga zo door Frank en Quinta!

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

• 8Gezin17-08-2018

Prima camping

Zeer kleine camping qua aantal kampeerplaatsen, volgens mij zijn het er 12 plus een aantal verhuurtenten en 2 gites. Als je hierheen gaat hoef je alleen wat speelgoed voor in het water/zwembandjes mee te nemen en verder is alles er: boeken en tijdschriften voor volwassenen en kinderen (heel veel donaldduckjes), stapels spelletjes, een speeltent met video’s, Playmobil. Heerlijk rustig, goede table d’hote. Het is wel een wat duurdere camping en dat zie je wel terug in het type bezoekers, deels wat kakkineus. Ondanks het weinige aantal plekken een overdaad aan Nederlandse kinderen waardoor het fijn vriend(innet)jes maken is en daar geniet je als ouders ook weer van.

• 10Fence09-08-2018

Een echte aanrader!

• bijzondere campingplaatsen in een mooie omgeving
    • plaatsen zijn zo groot dat er altijd schaduw en zon is
    • Frank en Quinta zorgen dat alles top is en blijft!

• 9Familie29-07-2018

Een klein paradijsje

Goed: * De gastvrijheid van Frank en Quinta. Ze werken keihard en staan altijd voor hun gasten klaar. * De heerlijk relaxte, gezellige en vriendelijke sfeer onderling tussen de gasten. * De mega grote plekken waarbij je zelf mag kiezen waar je op het terrein gaat staan. * De vriendschappen die de kinderen onderling binnen een dag met elkaar sluiten. * De super gezellige avonden bij de Table d’hôtes waar iedereen geniet van Quinta d’r kookkunsten. * Het prachtige terrein vol bloemen, vlinders en typisch mooie Franse huis waar alles rondom plaatsvind. * De mega boeken- en spelletjeskast. Je hoeft zelf eigenlijk niks mee te nemen. * Het heerlijke zwembad dat altijd schoon is.

Minpuntje: Er zijn 3 sanitairruimtes en dat maakt dat je soms lang moet wachten voordat je naar het toilet kan of je tanden kan poetsen. Een plasemmer in je tent is aan te raden voor de nachten, want vanaf sommige plekken is het ver lopen.

• 8D&D&L29-07-2018

Charme camping waar je echt tot rust komt!

Mas du midi is een hele kleine, rustige en persoonlijke camping. Voor ons is het de eerste keer dat we zo'n kleine camping bezochten. Eens iets helemaal anders dan de massale campings die we normaal bezoeken. Wel heel moeilijk te vinden en nog een uur van de snelweg. Onze tomtom kon het adres niet vinden dus we moesten echt gaan zoeken. Ook nog een paar keer verkeerd gereden. Na zo'n lange reis is dat binnendoor zoeken echt niet leuk. Eenmaal aangekomen en gesetteld kom je hier heerlijk tot rust. Klein privé zwembadje met heerlijke ligbedden. Ook de badkamer heeft zo z'n charmes. Wel onhandig dat er eigenlijk maar 2 badkamers aanwezig zijn en 1 los toilet. Wij vonden het een unieke ervaring en hier kom je echt tot rust. Daarnaast vonden we de persoonlijke sfeer en aandacht ook wel fijn. De omgeving heb je wel snel gezien. Onze hond was hier echt de koningin en mocht alles. Ze kon ook lekker los lopen, dat vond ze super en wij dus ook !

• 7Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juni 2018

• 10Anita Velmans04-07-2018

Wij hebben een week genoten in dit prachtige rustgevende paradijsje op Mas du Midi. Zowel Frank en Quinta waren zo gastvrij niets was hun te veel. Alles ging relaxed , een lekkere cappuccino als je er om vroeg. En dan die rust het was echt genieten ook s'avonds was de camping sfeervol verlicht en we mochten ook nog gebruik maken van de table d'hôtes. Het zwembad lag er ook schitterend bij. Kan deze rustieke camping iedereen aanbevelen. Frank en Quinta nogmaals bedankt fantastisch

Gereisd met partner in juni 2018

• Oude reviews

10Daniel Doorduin27-08-2017

Fantastische, heerlijke vakantie

We hebben het enorm naar onze zin gehad bij Mas du Midi. Het is een prachtige locatie met mooie dorpjes en landschappen in de omgeving.

We hebben eerst een paar dagen dagen in gite overnacht. De gite was gelegen op de eerste verdieping en was mooier en groter dan we vooraf hadden ingeschat. Daarna hebben we een week in de safaritent gebivakkeerd. Ook die was erg ruim en prachtig ingericht op een groot veld ideaal gelegen bij het zwembad en het hoofdgebouw.

De camping is ideaal voor kinderen, ze kunnen er lekker spelen in een speeltuin, de speeltent en het zwembad. Door de kleine schaal is het makkelijk vriendjes en vriendinnetjes te maken. Wassen en douchen kan in de (schone!) badkamers, ideaal voor ons gezin met jonge kinderen. Bij de table d'hote werd er apart voor de kinderen gekookt, lekker en gezond.

De gastvrijheid van Quinta en Frank maakten het helemaal af. Wij komen hier graag weer!

• 10Eetgelegenheden
    • 10Staat v/h sanitair