Camping La Plaine

Camping Info

Meer campinginfo

98 reviews over Camping La Plaine

• 8Joke de Vries31-07-2016

Bezoek deze camping van rust en vriendelijkheid

Als je van ruime plekken houdt met zowel zon als schaduw, dan is dit je camping. Als je houdt van kanoen en in het water spelen van de rivier, een superplek. Goed onderhouden. Eenvoudig doch goed sanitair ( geen luxe). Rust en ruimte. En heb je geen zin om te koken, eet gerust in het restaurant op de camping, het eten is er van goede kwaliteit.

• 7Eetgelegenheden

• 9Rita31-07-2016

Fijne camping!

We zouden 4-5 dagen op deze camping blijven, het werden er 11 . Mooi aangelegde camping met fijn zwembad. Mooie plaatsen met uitzicht op de rivier. Ruud en Leida, de eigenaren, weten wat gastvrijheid is en zorgen voor een gezellige sfeer. De bar is de hele dag open voor een lekker kopje koffie of een ander drankje. ''s Avonds kun je er lekker eten, en niet duur. Dit alles in een prachtige omgeving. Voor ons zeker een plek om naar terug te gaan!

• 8M. fens29-07-2016

Prachtige omgeving en mooi uitzicht rivier

We zaten in een mooie safaritent met een prachtig uitzicht op de rivier. Het aparte sanitair bij de tent is prima. Helaas hadden wij zeer slecht weer en alle dagen regen. Eigenaren vriendelijk en eten prima. Tent was zeer schoon. De gedeeltes rondom de bar en het terras hadden iets schoner gemogen. Hier lagen veel hondenharen. Verder een aanrader, vooral vanwege de mooie, rustige ligging.

• 8Aginus en Hillie Kroeze24-07-2016

Mooie rustgevende camping

Mooie ruime staan plaatsen op gras aan de rivier De Lot, klein schalige camping, gemoedelijk en zeer gastvrij. Camping wordt beheerd door Nederlanders. Sanitair enigsinds gedateerd, maar elke dag super schoon. Mogelijkheid om er te eten tegen zeer betaalbare prijs. WiFi op het terras goede ontvangst en gratis. Wij hebben 2 week genoten van deze rustige camping in een prachtige omgeving. Wij komen zeker nog een keer terug.

• 9Jan en Marjolein van der Greft08-07-2016

Zeker voor herhaling vatbaar!

Gemoedelijke, schone en gastvrije camping. Prachtige omgeving waar je heerlijk kunt wandelen, de eigenaar kan daar mooi over vertellen. Heerlijk eten kan ook op de camping. Geen grote kaart maar voldoende variatie en zeer ruime porties voor een leuke prijs. Geen hypermodern sanitair, maar wel schoon! sanitair. Wij hadden een safaritent gehuurd, zeer goed bevallen! Wij hebben 2 weken genoten van rust en de natuur. Wil je drukte dan zijn voldoende leuke dorpjes. Eigenaar weet een hoop te vertellen over de omgeving, heeft folders en wandelroutes. Deze camping is echt een aanrader! Wij komen zeker terug!

• 9Koos Kruijs07-07-2016

Heerlijk ontspannen 14 dagen gekampeerd

Wij waren letterlijk te gast bij het echtpaar Ruud en Leida. Beginnend bij een gastvrije ontvangst tot en met een hartelijk afscheid. De camping is schitterend gelegen aan de oever van de Lot met ruime goed verzorgde plaatsen.Het eenvoudige sanitair wordt goed schoon gehouden. Iedere morgen (met uitzondering van maandag want dan wordt er niet gebakken) vers brood. Op donderdag avond een wekelijks terugkerend evenement: heerlijke pizza's, maar ook op andere avonden kan je er terecht voor een heerlijke maaltijd. Tijdens de openingstijden van de bar maar ook daar naast is er altijd tijd voor een praatje en worden vragen over toeristische tips en wandeltochten goed beantwoord. Kortom deze camping blijft op mijn lijst staan voor een tweede bezoek.

• 9Ada Marquart07-07-2016

Fijne camping met leuke mensen

De eigenaren, Leida en Ruud, zijn gastvrije eigenaren die voor een prettige sfeer zorgen tijdens het verblijf. Er zijn mooie ruime kampeerplekken, waarvan een groot aantal uitzicht bieden op de rivier De Lot.

• 9fam Wierenga05-07-2016

Heerlijke vakantie gehad!

Voorlopig ons laatste jaar in het voorseizoen op vakantie. We hadden een van de safaritenten geboekt van Tentensuite en dat was heerlijk! Wij hadden een fijne schaduwrijke plek, een tent met alles erin wat je nodig hebt en een hele fijne douche. En dat alles met een prachtig uitzicht op de Lot. Ik mis het geluid van het stromende water nu al :) We hebben twee weken super mooi weer gehad. En omdat de camping in het dal ligt tussen bergen, koelt het in de avond al lekker af, waardoor je gewoon onder dekens kunt gaan slapen en in de nacht geen kinderen extra hoeft toe te stoppen. De campingeigenaren waren echt de hele dag bereikbaar voor een vraag of een praatje. En de broodjes service was erg fijn en we hebben er ook heerlijk gegeten! In de buurt is ook genoeg leuks te doen en moois te zien. Het was jammer dat er geen andere kinderen nu nog waren, maar we hebben genoten van de rust en vaak een privé zwembad ;).

• 10Staat v/h sanitair

Met jonge kinderen

• 7Aad van der Gulik26-06-2016

Veel bomen en gedateerd sanitair.

Camping aan de Lot die heel hard stroomt. Geen speelrivier. Kans op overstroming. Wel mooi klein zwembad maar ga daar niet te dicht bij staan want de pomp maakt storend geluid. Plaatsen met veel laag vertakte bomen, bijna geen plaatsje in de zon te vinden en bij nat weer drassig. ( Gaat de eigenaar wat aan doen) Saint Parthem is leuk plaatsje op loopafstand langs de rivier maar weinig te doen en geen winkels o.i.d.

• 7Eetgelegenheden

Leida Vaandering, Mede-eigenaar, 27-06-2016

Ik wil u bedanken voor uw review, maar de Lot is normaal wel een speelrivier. Door de vele regen afgelopen weken binnen heel Europa staan alle rivieren hoog. Er wordt zomers door vele kinderen in gespeeld, dammen gebouwd, met luchtbedden gedreven etc. Zie ook de foto's die geplaatst zijn.

• 9Elzo Sanders04-09-2015

Meer dan fantastisch

Als je wilt camperen in een huislijke en gemoedelijke sfeer, dan is camping La Plain jou camping. De eigenaren en echtpaar Ruud en Leida verpersoonlijken de gastvrijheid van de camping en dat doen ze meer dan uitstekend. De camping is klein schalig van opzet. De camping heeft prachtige ruime plekken waarvan een groot aantal direct aan de rivier de Lotte. Het zwembad ligt centraal op de camping en is een genot voor de kinderen. Ik mis, nu na de vakantie, het dagelijkse ritueel om 's morgens om 8 uur met Ruud een paar kopjes koffie te drinken en te praten over onze gemeenschappelijk passie fietsen. Het sanitair is wat gedateerd, maar wordt meerdere malen per dag schoon gemaakt. De omgeving is ronduit prachtig. Meerdere kleine stadjes en dorpjes zijn met de auto makkelijk te bereiken. De toppers zijn Conques en Entraygues sur Truyère. Restaurantjes en andere eetgelegenheden zijn er ook makkelijk te vinden. Een echte aanrader voor mensen die van rust en gezelligheid houden.

• 10Eetgelegenheden

Met oudere kinderen

17 tips over Camping La Plaine

• j_defouw, 28-07-2013

Avondmarkt in St Parthem.

• js, 06-08-2013

Markt in Figeac, maar pas op dat je niet wordt afgezet.

• Henry Dukel, 18-08-2012

Wandeling (2 uur) in La Vinzelle Bakkertje in Moulin d'olt ( op houtvuur gebakken brood) ieder donderdag Lokale marktje in Grand Vabre Markt in Maurs Wandenling naar chateau Le Gironde

4 vragen over Camping La Plaine

• Nico , 18-01-2017

Temperatuur

Hallo hoe warm en zonnige is het overdag en wat zijn de nachttempreraturen? Kan vanuit de camping makkelijk een eind wandelen om de hond uitgelaten te worden.

• Familie Britstra, 22-02-2013

Vissen

Wat is de meest effectieve manier van vissen in de Lot? Voorgaande jaren vierden we onze vakantie aan de Dordogne en daar viste ik gericht met de feeder op barbeel. Vorig jaar zijn we naar de Ardèche geweest en dat is wel een andere rivier dan de Dordogne. Om verassingen voor te zijn zou ik graag wat ervaringen van andere vissers krijgen.

C1000, 09-02-2014

Dan denk ik dat het gewoon een stevige feeder hengel gaat worden. Had u nog bijzonder aas gebruikt of gewoon een blokje kaas of pellets? Succes met de forel.

Wobbe, 19-01-2014

Mark, om privé redenen zijn we vorig zomer niet op vakantie geweest. Dit jaar proberen we het opnieuw. In de Dordogne viste ik met een heavy feeder op de barbeel en over het algemeen niet zonder succes. Ik vis met name op witvis dus over het vangen van snoekbaars weet ik niet veel. Als ik het niet vergeet wil ik ook wat spullen mee nemen om op forel te gaan vissen. Gewoon met de feeder, foreldobber en de juiste onderlijnen. Ben benieuwd of het gaat lukken.

Mark, 19-01-2014

Hallo,

Ik zag uw berichtje over vissen in de Lot. Ik was eigenlijk wel benieuwd of u er nog achter bent gekomen wat in de Lot de meest gangbare manier van vissen is. Is het bijvoorbeeld goed vissen met een feeder op Barbeel of juist snoekbaars?

Vriendelijke groet, Mark

wobbebritstra, 09-02-2014

In de Dordogne en de Ardèche heb ik altijd op de hair gevist. Als aas gebruik ik dan 8-10 mm boillies of mais. Een haak zonder weerhaak maat 8 of 10 is prima. Als jullie dit jaar jullie vakantie bij La Plaine vieren treffen we elkaar misschien nog.

• JvdK, 12-02-2013

Ligging/omgeving

Hallo,

Graag zou ik deze zomer samen met mijn vriend gaan kamperen op de camping La Plaine. Ik vraag me af hoe de ligging van de camping is. Is er om de camping heen voldoende te doen? Zijn er gezellige dorpjes/terrasjes waar je s'avonds gezellig kunt zitten? En is dit lopend te doen? Of is het vooral de natuur wat de camping aantrekkelijk maakt?

Dehuizer, 12-08-2014

Er zijn in de omgeving van de camping geen mogelijkheden om terrasjes of dorpjes te bezoeken.

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • BBQToegestaan