Camping La Plaine

Camping Info

Meer campinginfo

98 reviews over Camping La Plaine

• 8Edith04-08-2019

Erg fijn, gemoedelijk en een prachtige rivier

Natuur en rust vind je hier volop

• 6Staat v/h sanitair

• 8Siebren de Jonge20-07-2019

Camping, waar rust en gezelligheid samen gaan!

Wij hebben met 4 personen voor 10 dagen een Safari-tent gehuurd. Dit is prima bevallen! De tenten zijn compleet met alles erop en eraan, heerlijk rustig gelegen aan de rand van de camping.

Het sanitair was gewoon top👍iedere tent heeft zijn eigen ruimte met een regen douche met jetstralen, toilet en wastafel.

Goede service van de eigenaren en de vrijwilligers, een prima camping om een leuke en gezellige vakantie te hebben,

• 9Staat v/h sanitair

• 2017
    9Yan de Bakker03-08-2017

Heerlijk plekje weg van de drukte

Via touroperator hebben we deze camping in het landelijke Saint-Parthem gevonden. Het ligt ver van de snelweg, maar verder is het er geweldig. Het is heerlijk rustig en het ligt aan de rivier de Lot die je de hele dag heerlijk hoort ruisen. In het dorpje is iedere woensdagavond een gezellige markt met lokale kazen, wijnen en worsten. Het sanitair is schoon en de eigenaren dragen bij aan de relaxte sfeer. Geen zin om te koken? Dan eet je bij de receptie/ bar voor heel schappelijke prijzen. Het zwembad zorgt voor verkoeling op hete dagen en er is voldoende ruimte om de tent om lekker buiten te spelen.

• 10Staat v/h sanitair
    • 9Eetgelegenheden

• Oude reviews

9Elzo Sanders04-09-2015

Meer dan fantastisch

Als je wilt camperen in een huislijke en gemoedelijke sfeer, dan is camping La Plain jou camping. De eigenaren en echtpaar Ruud en Leida verpersoonlijken de gastvrijheid van de camping en dat doen ze meer dan uitstekend. De camping is klein schalig van opzet. De camping heeft prachtige ruime plekken waarvan een groot aantal direct aan de rivier de Lotte. Het zwembad ligt centraal op de camping en is een genot voor de kinderen. Ik mis, nu na de vakantie, het dagelijkse ritueel om 's morgens om 8 uur met Ruud een paar kopjes koffie te drinken en te praten over onze gemeenschappelijk passie fietsen. Het sanitair is wat gedateerd, maar wordt meerdere malen per dag schoon gemaakt. De omgeving is ronduit prachtig. Meerdere kleine stadjes en dorpjes zijn met de auto makkelijk te bereiken. De toppers zijn Conques en Entraygues sur Truyère. Restaurantjes en andere eetgelegenheden zijn er ook makkelijk te vinden. Een echte aanrader voor mensen die van rust en gezelligheid houden.

• 8Staat v/h sanitair
    • 10Eetgelegenheden

• 10Brigitte van Bezouw09-08-2015

Geweldige vakantie gehad.

Omdat de vorige reactie wel zwaar overdreven is, ook mijn mening hierover: sanitair is verouderd, maar wordt goed schoongemaakt. Daarbij ook nog gratis. Wil je top sanitair, boek dan een vier of vijf sterren camping, waar je veel meer betaald, en in de rij moet staan om je bij de massa aan te kunnen sluiten.

Eigenaars zijn enorm vriendelijk, camping ligt prachtig. Lekker eten, je kan rustig op het terras wat drinken, om vervolgens geen rib uit je lijf te hebben. Tegenwoordig ook een winkel dichtbij.

Hou je van camperen, natuur en mensen zonder poeha, zou ik de camping van Ruud en Leida zeker aanraden!

• 9Eetgelegenheden

• 7Pim02-08-2015

Rustige en aangename camping

Familiecamping, heerlijk rustig aan de Lot met mooi zwembad en tennisbaan. Met name de kidsclub met Ivanka, Romy en Marleen deden het super goed met leuke dingen als kampvuur, avondzwemmen en voetbal toernooi. Sanitair is al veel over gezegd. Het is heel sober en moet echt aangepakt worden. Schoonmaak hiervan is met de franse slag. Omgeving is top met kanoën, zomerfeest St Parthem en woensdagavond eetmarkt in hetzelfde dorpje. Kortom, zeker een aanrader maar met verbeterpunten.

• 6Eetgelegenheden

• 6Bemener22-09-2014

Leuke camping maar wel aan verbetering toe

Leuke niet te grote camping. Camping is wel toe aan verbetering. Sanitair erg oud, werd schoongehouden, maar muren werden vergeten. Douches zijn warm alleen niet tijdens de topdrukte, geldt ook voor de afwasplekken. Zwembad is voldoende maar vloer om het zwembad erg glad. Tennisbaan aan vervanging toe. Eigenaar tijdens de topdrukte snel aangebrand vooral naar de kinderen. Na de topdrukte komt de rust en verandert het gedrag. Camping richt zich tot 12 jaar, ondanks zoover berichten niet echt geschikt voor oudere kinderen, geen kampvuur. Pizza,s waren erg lekker, eten van het restaurantje was ook goed. Tijdens noodweer loopt camping deels onder. , eigenaren gaan nog niet mee met de behoeftes van de tegenwoordige jeugd en diens ouders., dat frustreerde de eigenaar. Wifi is gratis maar beperkt capaciteit, omgeving is prachtig, dorpsfeest aan te bevelen. Als je het niet erg vind een uurtje te rijden is veel te bezichtigen.

• 6Eetgelegenheden

• 5Mirjam van Zuijdam18-08-2014

Mooie plek , de camping loopt VOL bij regen.

Het is een mooie locatie aan de rivier de Lot. De camping ligt aan een weg in een dal waardoor er beperkt gewandeld kan worden vanaf de camping. De wandeling naar het dorpje is mooi. Ons kind heeft zich er super vermaakt. Als kinderen zich maar niet te spontaan en aan de regels van de eigenaar houden. Anders kan hij best uit de bocht komen naar kinderen toe!!!
    Hou rekening mee dat als het gaat regenen dat op vele plaatsten de camping gewoon onder kan lopen, 25 cm is geen probleem dan en het water kan niet naar de rivier weg! Ondanks dat hebben we ons bij de tent reuze vermaakt met de kids en de mensen om ons heen. Zeker als het warm was is de rivier een aangename afkoeling en hebben we gelachen. Onze bar maakte we bij onze tent!

• 4Eetgelegenheden

Leida Vaandering, Mede-eigenaar, 23-02-2015

De camping loopt niet altijd vol, maar bij een regenbui van ruim 100mm kan het water niet weg. Dit is begin augustus 1 maal gebeurt.

• 9S.Ploeger30-09-2013

Stukje paradijs in Frankrank

We hebben genoten van de drie weken dat we bij jullie op de camping stonden. We vinden de rust en het uitzicht in de ochtend geweldig,vooral als je net wakker word en een kabbelende rivier voor je tent vind met aan de overkant everzwijnen, herten en bevers,die zich aan het badderen zijn, Dat gevoel van rust en vree neem je mee naar huis. De omgeving is geweldig,we hebben zoveel gezien en gedaan, we hadden tijd te kort, daarom zijn we ook blij dat we het volgend jaar terug mogen komen en dat de caravan op stalling staat in de buurt van de camping en wat ons betreft mag de caravan oud worden bij jullie. Onze kleindochter praat bijna dagelijks over Frankrijk We gaan er dus ook echt voor dat we het volgend jaar weer terug zijn op ons stekkie aan de Lot.

Vriendelijke Groet, Siert en Anneke Sheila

• 8Staat v/h sanitair

• 8Marion03-08-2013

prachtig plekje, sfeervol en persoonlijk

Wij hebben een super vakantie gehad. Persoonlijke contacten en gemoedelijke sfeer. ook voor oudere kinderen gezellig, mits er andere leeftijdgenoten zijn kunnen ze zich goed vermaken. En anders in ieder geval met de twee medewerkers van de recreatie. ook heel gezellig voor de jongere kinderen. Onze kinderen (16 en 22) hadden leuke contacten maar dat moet je wel treffen. mooi zwembad en leuk om in de stromende rivier te zwemmen. Prachtige omgeving, mooie uitstapjes. Eén keer een live-band ( had nog wel een keer gekund in die drie weken, maar daarom werd er spontaan een eigen band geformeerd met jongeren van de camping. Een aanrader voor wie van rust, sfeer en gezelligheid onderling houdt.

• 7Eetgelegenheden

17 tips over Camping La Plaine

• j_defouw, 28-07-2013

Avondmarkt in St Parthem.

• js, 06-08-2013

Markt in Figeac, maar pas op dat je niet wordt afgezet.

• Henry Dukel, 18-08-2012

Wandeling (2 uur) in La Vinzelle Bakkertje in Moulin d'olt ( op houtvuur gebakken brood) ieder donderdag Lokale marktje in Grand Vabre Markt in Maurs Wandenling naar chateau Le Gironde

4 vragen over Camping La Plaine

• Nico , 18-01-2017

Temperatuur

Hallo hoe warm en zonnige is het overdag en wat zijn de nachttempreraturen? Kan vanuit de camping makkelijk een eind wandelen om de hond uitgelaten te worden.

• Familie Britstra, 22-02-2013

Vissen

Wat is de meest effectieve manier van vissen in de Lot? Voorgaande jaren vierden we onze vakantie aan de Dordogne en daar viste ik gericht met de feeder op barbeel. Vorig jaar zijn we naar de Ardèche geweest en dat is wel een andere rivier dan de Dordogne. Om verassingen voor te zijn zou ik graag wat ervaringen van andere vissers krijgen.

C1000, 09-02-2014

Dan denk ik dat het gewoon een stevige feeder hengel gaat worden. Had u nog bijzonder aas gebruikt of gewoon een blokje kaas of pellets? Succes met de forel.

Wobbe, 19-01-2014

Mark, om privé redenen zijn we vorig zomer niet op vakantie geweest. Dit jaar proberen we het opnieuw. In de Dordogne viste ik met een heavy feeder op de barbeel en over het algemeen niet zonder succes. Ik vis met name op witvis dus over het vangen van snoekbaars weet ik niet veel. Als ik het niet vergeet wil ik ook wat spullen mee nemen om op forel te gaan vissen. Gewoon met de feeder, foreldobber en de juiste onderlijnen. Ben benieuwd of het gaat lukken.

Mark, 19-01-2014

Hallo,

Ik zag uw berichtje over vissen in de Lot. Ik was eigenlijk wel benieuwd of u er nog achter bent gekomen wat in de Lot de meest gangbare manier van vissen is. Is het bijvoorbeeld goed vissen met een feeder op Barbeel of juist snoekbaars?

Vriendelijke groet, Mark

wobbebritstra, 09-02-2014

In de Dordogne en de Ardèche heb ik altijd op de hair gevist. Als aas gebruik ik dan 8-10 mm boillies of mais. Een haak zonder weerhaak maat 8 of 10 is prima. Als jullie dit jaar jullie vakantie bij La Plaine vieren treffen we elkaar misschien nog.

• JvdK, 12-02-2013

Ligging/omgeving

Hallo,

Graag zou ik deze zomer samen met mijn vriend gaan kamperen op de camping La Plaine. Ik vraag me af hoe de ligging van de camping is. Is er om de camping heen voldoende te doen? Zijn er gezellige dorpjes/terrasjes waar je s'avonds gezellig kunt zitten? En is dit lopend te doen? Of is het vooral de natuur wat de camping aantrekkelijk maakt?

Dehuizer, 12-08-2014

Er zijn in de omgeving van de camping geen mogelijkheden om terrasjes of dorpjes te bezoeken.

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • BBQToegestaan