Camping La Plaine

Camping Info

Meer campinginfo

98 reviews over Camping La Plaine

• 8Kees21-09-2019

Fijne camping en prima wandelarrangement

Camping ligt direct aan de rivier de Lot en in een prachtige omgeving. Wij hadden het wandelarrangement geboekt i.c.m. een huurtent. Die tent was perfect. Erg fijn om zonder kampeerspullen te reizen en je tent niet meer op te hoeven zetten of af te breken. Ook het wandelarrangement voldeed helemaal aan onze verwachtingen. Heerlijk eten verzorgd door Leida en vier (voor ons) stevige maar mooie wandelingen gemaakt in de omgeving met Ruud, de campingeigenaar, als gids. Wij vonden het vooral ook fijn om niet zelf te hoeven uitzoeken waar de mooiste wandelingen zijn en hoe die routes dan precies lopen. Gewoon volgen en genieten van het wandelen en het uitzicht. Daar is het tenslotte vakantie voor. Ook vrienden van Ruud en Leida lopen vaak mee en dat maakt het nog leuker. Direct na de wandeling met de hele groep een gezellige picknick en dan 's-middags op de camping lekker bijkomen bij het zwembad. Wij hebben ervan genoten.

• 7Eetgelegenheden

• 8Jolanda20-07-2019

Lekker bijkomen in een prachtige omgeving.

Op camping la Plaine werd een wandelweek aangeboden. Ontbijt, lunch, diner en wandeltochten in de prachtige omgeving. Onze hond was ook welkom wat ons deed besluiten om het een keer te proberen. Ook verblijven in een safaritent was nieuw voor ons maar eerlijk is eerlijk de tent is ingericht met alles erop en eraan en zelfs een eigen sanitaire ruimte! Zoals op de site stond aangegeven ligt de camping aan de rivier de Lot. Deze bracht ons heerlijke verkoeling na het wandelen. Overigens was het zwembad ook goed vertoeven. Ruud was onze begeleider tijdens het wandelen en had daarbij veel te vertellen over de mooie omgeving. Leida heeft de controle in de keuken en maakte onze lekkere diners. Het weer zat ons mee, de thermometer gaf hoge temperaturen aan. Volgend jaar gaan we nog een keer mede omdat we zo blij werden van onze harige vriend die zich opperbest vermaakt heeft op de prachtig door groen omgeven camping.

• 9Staat v/h sanitair

• 9sjaak blokker15-07-2019

Gewoon een top Camping !

Twee weken op deze hele mooie Camping geweest, mooi aan de rivier De Lot gestaan, met hele ruime plaatsen, waar je lekker kan zwemmen of mooi met een luchtbed op de rivier kan laten afdrijven .
    Als je geen zin hebt om te koken , kan je hier lekker eten op het terras en waar je ook gezellig wat kan drinken.

• 9Staat v/h sanitair

• 8Jos Schraven14-07-2019

Met recht een charmecamping !

Camping uit Anwb-gids Charmecampings. Verblijf ruim een week in juni 2019 met eigen caravan. Plaatsen zijn ruim met voldoende schaduw. Camping ligt op een mooie plek, direct aan de rivier. Omgeving is de moeite waard . Mooie dorpjes, veel te zien. De markt in Figeac op zaterdag is een aanrader. Het kasteel van de familie Giscard dÉstaing (oud president Valery Giscard Estaing) in het dorpje Estaing is de moeite waard, gevolgd door een maaltijd in restaurant Aux Armes D'Estaing. Ruud en Leida, de campingeigenaren hebben volop tips . Bij terugkomst op de camping aan het einde van de dag een koel biertje of wijntje op het terras gevolgd door een pizza of heerlijk gericht van Leida. Heerlijke wijn te krijgen in de buurt. Zelf wijn en kaas gekocht bij Ferme La Vidalie (adresje van Ruud) Prima camping uit de categorie "Hier komen we terug" En de campingeigenaren. Op zijn Brabants gezegd, goei volk.

• 2018
    9Willem en Carla24-08-2018

Heerlijke camping aan de rivier

Wij hebben 2 top weken gehad op deze camping. Mooie plekken, wij stonden prachtig aan de rivier de Lot, schoon sanitair, prima douches. Er is een restaurant waar je heerlijk kunt eten en een gezellige bar. En niet in de laatste plaats de gastvrijheid en de inzet van eigenaren Ruud en Leida! Wij komen zeker terug!

• 8Staat v/h sanitair

Leida, Mede-eigenaar, 09-09-2018

Bedankt voor jullie positieve review. We hopen jullie gauw weer te zien.....

• 4Welwillendebezoeker23-08-2018

Veel tegenstrijdigheden. Nog meer potentie.

Beste eigenaren, voordat ook wij een snauw krijgen en jullie niets met deze info doen, wil ik vragen: doe alsjeblieft wél iets! Er is een reden waarom jullie vele vrijwilligers weglopen en waarom jullie mooie camping vroeger vol stond en nu niet. Positief: dag 1 welkomstdrankje, en we konden rustig rondkijken. Inschrijven had geen haast. We kregen meteen een haspel en een waslijn te leen. We hadden prachtige plek. De pizza's zijn erg lekker maar alleen op donderdag te verkrijgen.

Negatief: na de flinke overstroming zie je nog veel sporen. De tennisbaan staat te verpieteren. En waar zijn alle andere gasten? De wc is pal naast douche en beide aan de bovenkant open. De medewerker doet al het zware werk terwijl de beheerder wijn en facebook belangrijker vind. Met een open houding naar de vrijwilligers en individuele gasten het meer naar hun zin maken is er zóveel meer mogelijk!

• 3Eetgelegenheden
    • 2Staat v/h sanitair

Leida, Mede-eigenaar, 09-09-2018

Bedankt voor je review. Ik vind het alleen jammer dat je je commentaar niet hier op de camping hebt verteld, dan hadden wij ons ook kunnen verdedigen.

• 9Cees van Laerhoven20-08-2018

Leuke camping met erg vriendelijke eigenaren.

Mooi gelegen kleinschalige camping met erg leuke en vriendelijke Nederlandse eigenaren die als het nodig is voor je klaar staan. Iedere ochtend brengt de bakker lekker vers brood. Het camping terrein wordt prima bijgehouden. Er is voor iedereen wel wat te beleven. Van lekker zwemmen in de naastgelegen rivier of zwembad tot leuk georganiseerde muziek avonden. Ook de omgeving is erg mooi om te verkennen. Mooie natuur en kleine oude dorpjes. Voor ons was afgelopen vakantie de 3e keer dat we hier terug kwamen en dat doen we alleen als we het ergens zo naar ons zin hebben als op deze camping.

Ruud, Mede-eigenaar, 20-08-2018

Jullie zijn altijd van harte welkom. We begrijpen ook dat dit niet elk jaar is, maar om het jaar is ook prachtig...

• 9Desiree19-08-2018

Fantastische camping in een heerlijke omgeving

Geweldige camping, we hebben genoten van onze 3e vakantie hier. Camping ligt prachtig aan de Rivier de Lot. Ook de omgeving is mooi, veel dingen om te doen. Historische dorpjes, veel wandelingen, voor ieder wat wils. Ook onze hond vermaakt zich hier prima, zeker de Lot is voor hem fantastisch! Vriendelijke eigenaren, die dag en nacht klaar staan voor hun gasten. En bij noodweer midden in de nacht zelfs vervangende tenten voor hun gasten aanbieden. In het restaurant kun je heerlijk eten en na afloop genieten van een lekker drankje. Sanitair is prima, verouderd maar schoon. De warm water voorziening was prima in orde tijdens ons verblijf. Ook de rest van terrein wordt keurig onderhouden. Wij kijken nu al weer uit naar onze volgende vakantie op camping La Plaine bij Ruud en Leida!

• 10Eetgelegenheden

• 4Bert11-08-2018

Met deze eigenaren Nooit meer

We hadden ons verheugd op ons bezoek aan deze camping en hadden afgesproken daar te helpen. Maar wat een enorme teleurstelling is het dan wanneer alles enorm tegenvalt. Sanitair is oud en wanneer er twee tegelijk douchen heeft er eentje geen water, scheuren in de tegels waardoor er nooit sprake kan zijn van normale hygiene. Een eigenaar die niets doet met klachten, te lui is om het dagelijks onderhoud op de camping op een nette manier uit te voeren en geen oog heeft voor zijn gasten. Met hem viel dan ook niet samen te werken. Deze camping verdiend een enthousiaste, betrokken eigenaar, maar zolang de huidige eigenaar er zit zal er hier nooit sprake van zijn. Het is voor de camping te hopen dat de huidige eigenaren snel hun biezen pakken. We zijn dan ook voortijdig vertrokken en hebben toch nog genoten van de mooie omgeving en wel op Camping de Coursavy in de buurt van Grand Vabre. Deze camping is een echte aanrader. Bert

• 2Staat v/h sanitair
    • 4Eetgelegenheden

Leida, Mede-eigenaar, 19-08-2018

Hallo Bert, Bedankt voor je "positieve reactie". Leuk dat je ons zo neer haalt. Gelukkig dat andere mensen het hier wel naar hun zin hebben.

• 9De fietsers10-08-2018

Fantastisch en uniek.

Wat hadden we een fantastische groene grote plek voor onze tent! We zaten pal aan de rivier. En wat smaakte het eten heerlijk ' s avonds op het terras op de camping. Ruime keus. Ook het brood, besteld op de camping, smaakte heerlijk. Er is een goede op- en afrit om op de reguliere weg te komen. Ook met caravan. Voor ons kwam het erg goed uit dat Ruud en Leida flexibel waren met de reservering. We wisten immers niet hoe lang onze fietstocht in de Aveyron zou duren en wanneer we weer terug kwamen op de camping. Ook had onze auto een prima plek tijdens onze fietstocht van 2 weken. We kregen alle medewerking en ook fantastische tips voor onze fietsroute. Kortom deze camping is echt een aanrader!!

Hartelijke groeten, De fietsers.

Leida, Mede-eigenaar, 19-08-2018

Bedankt voor jullie review. Blij dat we jullie hebben kunnen helpen met de routes, wellicht tot een volgende keer.

17 tips over Camping La Plaine

• j_defouw, 28-07-2013

Avondmarkt in St Parthem.

• js, 06-08-2013

Markt in Figeac, maar pas op dat je niet wordt afgezet.

• Henry Dukel, 18-08-2012

Wandeling (2 uur) in La Vinzelle Bakkertje in Moulin d'olt ( op houtvuur gebakken brood) ieder donderdag Lokale marktje in Grand Vabre Markt in Maurs Wandenling naar chateau Le Gironde

4 vragen over Camping La Plaine

• Nico , 18-01-2017

Temperatuur

Hallo hoe warm en zonnige is het overdag en wat zijn de nachttempreraturen? Kan vanuit de camping makkelijk een eind wandelen om de hond uitgelaten te worden.

• Familie Britstra, 22-02-2013

Vissen

Wat is de meest effectieve manier van vissen in de Lot? Voorgaande jaren vierden we onze vakantie aan de Dordogne en daar viste ik gericht met de feeder op barbeel. Vorig jaar zijn we naar de Ardèche geweest en dat is wel een andere rivier dan de Dordogne. Om verassingen voor te zijn zou ik graag wat ervaringen van andere vissers krijgen.

C1000, 09-02-2014

Dan denk ik dat het gewoon een stevige feeder hengel gaat worden. Had u nog bijzonder aas gebruikt of gewoon een blokje kaas of pellets? Succes met de forel.

Wobbe, 19-01-2014

Mark, om privé redenen zijn we vorig zomer niet op vakantie geweest. Dit jaar proberen we het opnieuw. In de Dordogne viste ik met een heavy feeder op de barbeel en over het algemeen niet zonder succes. Ik vis met name op witvis dus over het vangen van snoekbaars weet ik niet veel. Als ik het niet vergeet wil ik ook wat spullen mee nemen om op forel te gaan vissen. Gewoon met de feeder, foreldobber en de juiste onderlijnen. Ben benieuwd of het gaat lukken.

Mark, 19-01-2014

Hallo,

Ik zag uw berichtje over vissen in de Lot. Ik was eigenlijk wel benieuwd of u er nog achter bent gekomen wat in de Lot de meest gangbare manier van vissen is. Is het bijvoorbeeld goed vissen met een feeder op Barbeel of juist snoekbaars?

Vriendelijke groet, Mark

wobbebritstra, 09-02-2014

In de Dordogne en de Ardèche heb ik altijd op de hair gevist. Als aas gebruik ik dan 8-10 mm boillies of mais. Een haak zonder weerhaak maat 8 of 10 is prima. Als jullie dit jaar jullie vakantie bij La Plaine vieren treffen we elkaar misschien nog.

• JvdK, 12-02-2013

Ligging/omgeving

Hallo,

Graag zou ik deze zomer samen met mijn vriend gaan kamperen op de camping La Plaine. Ik vraag me af hoe de ligging van de camping is. Is er om de camping heen voldoende te doen? Zijn er gezellige dorpjes/terrasjes waar je s'avonds gezellig kunt zitten? En is dit lopend te doen? Of is het vooral de natuur wat de camping aantrekkelijk maakt?

Dehuizer, 12-08-2014

Er zijn in de omgeving van de camping geen mogelijkheden om terrasjes of dorpjes te bezoeken.

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • BBQToegestaan