Camping La Plaine

Camping Info

Meer campinginfo

98 reviews over Camping La Plaine

• 8Kees21-09-2019

Fijne camping en prima wandelarrangement

Camping ligt direct aan de rivier de Lot en in een prachtige omgeving. Wij hadden het wandelarrangement geboekt i.c.m. een huurtent. Die tent was perfect. Erg fijn om zonder kampeerspullen te reizen en je tent niet meer op te hoeven zetten of af te breken. Ook het wandelarrangement voldeed helemaal aan onze verwachtingen. Heerlijk eten verzorgd door Leida en vier (voor ons) stevige maar mooie wandelingen gemaakt in de omgeving met Ruud, de campingeigenaar, als gids. Wij vonden het vooral ook fijn om niet zelf te hoeven uitzoeken waar de mooiste wandelingen zijn en hoe die routes dan precies lopen. Gewoon volgen en genieten van het wandelen en het uitzicht. Daar is het tenslotte vakantie voor. Ook vrienden van Ruud en Leida lopen vaak mee en dat maakt het nog leuker. Direct na de wandeling met de hele groep een gezellige picknick en dan 's-middags op de camping lekker bijkomen bij het zwembad. Wij hebben ervan genoten.

• 7Eetgelegenheden

• 9Frank22-08-2019

Erg mooie charme camping aan de rivier de Lot

Erg mooie camping gelegen direct aan de rivier de Lot. Je hebt dus vanuit de tent een mooi uitzicht op de rivier. Iedere ochtend door de weeks een kids club voor de jongsten en er is een klein restaurantje. Helemaal top en fijne eigenaren. Na een mooie wandeling in de omgeving kan je lekker afkoelen in het zwembad of de rivier.

• 8Edith04-08-2019

Erg fijn, gemoedelijk en een prachtige rivier

Natuur en rust vind je hier volop

• 6Staat v/h sanitair

Met oudere kinderen

• 8Siebren de Jonge20-07-2019

Camping, waar rust en gezelligheid samen gaan!

Wij hebben met 4 personen voor 10 dagen een Safari-tent gehuurd. Dit is prima bevallen! De tenten zijn compleet met alles erop en eraan, heerlijk rustig gelegen aan de rand van de camping.

Het sanitair was gewoon top👍iedere tent heeft zijn eigen ruimte met een regen douche met jetstralen, toilet en wastafel.

Goede service van de eigenaren en de vrijwilligers, een prima camping om een leuke en gezellige vakantie te hebben,

Met oudere kinderen

• 8Jolanda20-07-2019

Lekker bijkomen in een prachtige omgeving.

Op camping la Plaine werd een wandelweek aangeboden. Ontbijt, lunch, diner en wandeltochten in de prachtige omgeving. Onze hond was ook welkom wat ons deed besluiten om het een keer te proberen. Ook verblijven in een safaritent was nieuw voor ons maar eerlijk is eerlijk de tent is ingericht met alles erop en eraan en zelfs een eigen sanitaire ruimte! Zoals op de site stond aangegeven ligt de camping aan de rivier de Lot. Deze bracht ons heerlijke verkoeling na het wandelen. Overigens was het zwembad ook goed vertoeven. Ruud was onze begeleider tijdens het wandelen en had daarbij veel te vertellen over de mooie omgeving. Leida heeft de controle in de keuken en maakte onze lekkere diners. Het weer zat ons mee, de thermometer gaf hoge temperaturen aan. Volgend jaar gaan we nog een keer mede omdat we zo blij werden van onze harige vriend die zich opperbest vermaakt heeft op de prachtig door groen omgeven camping.

• 9sjaak blokker15-07-2019

Gewoon een top Camping !

Twee weken op deze hele mooie Camping geweest, mooi aan de rivier De Lot gestaan, met hele ruime plaatsen, waar je lekker kan zwemmen of mooi met een luchtbed op de rivier kan laten afdrijven .
    Als je geen zin hebt om te koken , kan je hier lekker eten op het terras en waar je ook gezellig wat kan drinken.

• 9Eetgelegenheden

• 8Jos Schraven14-07-2019

Met recht een charmecamping !

Camping uit Anwb-gids Charmecampings. Verblijf ruim een week in juni 2019 met eigen caravan. Plaatsen zijn ruim met voldoende schaduw. Camping ligt op een mooie plek, direct aan de rivier. Omgeving is de moeite waard . Mooie dorpjes, veel te zien. De markt in Figeac op zaterdag is een aanrader. Het kasteel van de familie Giscard dÉstaing (oud president Valery Giscard Estaing) in het dorpje Estaing is de moeite waard, gevolgd door een maaltijd in restaurant Aux Armes D'Estaing. Ruud en Leida, de campingeigenaren hebben volop tips . Bij terugkomst op de camping aan het einde van de dag een koel biertje of wijntje op het terras gevolgd door een pizza of heerlijk gericht van Leida. Heerlijke wijn te krijgen in de buurt. Zelf wijn en kaas gekocht bij Ferme La Vidalie (adresje van Ruud) Prima camping uit de categorie "Hier komen we terug" En de campingeigenaren. Op zijn Brabants gezegd, goei volk.

• 6Familie Kreule11-01-2019

Nooit meer heen door de eigenaar!

Een goede basiscamping heerlijk aan de Lot! Voor sportievelingen een goede uitvalbasis. In de omgeving enkele leuke stadjes om door heen te struinen. Must see is de 'son et lumière' in Flagnac, must do is de foodmarket in St. Parthem. Groot minpunt van de camping vinden wij de eigenaren. Ze zijn nauwelijks vriendelijk te noemen, het lijkt hen allemaal te veel te zijn. Ruud en Leida lijken geen plezier te hebben in het houden van een camping.

• 6Eetgelegenheden
    • 6Staat v/h sanitair

• 2018
    8Robin en Monique Post23-10-2018

Aanrader voor rust en frankrijkgevoel!

Mooie kleinschalige, rustige camping aan de idylische rivier de Lot. Welkomstdrankje! Kwamen op donderdag aan, pizza dag! niet van te voren besteld maar Ruud en Leida hielden er wel rekening mee. zouden eigenlijk dag eerder aankomen maar een dag later was geen probleem. Besproken plek op top locatie, Ideaal voor onze 3 honden, Deze konden zo de rivier in of de heg om het losloopveld op! Vanwege prive-omstandigheden moesten we helaas na 6 dagen alweer terug naar Nederland. Kinderen heerlijk gedobberd op de Lot en stroom afwaarts bij het kiezelstrandje er weer uit. Vanaf de camping mooie fietsroutes, racefiets mee. Ruud weet de weg! Conque ook zeker een aanrader om te bezoeken. Saint Phartem leuk dorpje, te bereiken vanaf de camping lopend langs de Lot. Sanitair simpel en schoon! broodjesbestelservice bij de bar. Enige nadeel is eigenlijk dat er geen grote supermarkt in de buurt is.

• 9Willem en Carla24-08-2018

Heerlijke camping aan de rivier

Wij hebben 2 top weken gehad op deze camping. Mooie plekken, wij stonden prachtig aan de rivier de Lot, schoon sanitair, prima douches. Er is een restaurant waar je heerlijk kunt eten en een gezellige bar. En niet in de laatste plaats de gastvrijheid en de inzet van eigenaren Ruud en Leida! Wij komen zeker terug!

• 9Eetgelegenheden

Leida, Mede-eigenaar, 09-09-2018

Bedankt voor jullie positieve review. We hopen jullie gauw weer te zien.....

17 tips over Camping La Plaine

• j_defouw, 28-07-2013

Avondmarkt in St Parthem.

• js, 06-08-2013

Markt in Figeac, maar pas op dat je niet wordt afgezet.

• Henry Dukel, 18-08-2012

Wandeling (2 uur) in La Vinzelle Bakkertje in Moulin d'olt ( op houtvuur gebakken brood) ieder donderdag Lokale marktje in Grand Vabre Markt in Maurs Wandenling naar chateau Le Gironde

4 vragen over Camping La Plaine

• Nico , 18-01-2017

Temperatuur

Hallo hoe warm en zonnige is het overdag en wat zijn de nachttempreraturen? Kan vanuit de camping makkelijk een eind wandelen om de hond uitgelaten te worden.

• Familie Britstra, 22-02-2013

Vissen

Wat is de meest effectieve manier van vissen in de Lot? Voorgaande jaren vierden we onze vakantie aan de Dordogne en daar viste ik gericht met de feeder op barbeel. Vorig jaar zijn we naar de Ardèche geweest en dat is wel een andere rivier dan de Dordogne. Om verassingen voor te zijn zou ik graag wat ervaringen van andere vissers krijgen.

C1000, 09-02-2014

Dan denk ik dat het gewoon een stevige feeder hengel gaat worden. Had u nog bijzonder aas gebruikt of gewoon een blokje kaas of pellets? Succes met de forel.

Wobbe, 19-01-2014

Mark, om privé redenen zijn we vorig zomer niet op vakantie geweest. Dit jaar proberen we het opnieuw. In de Dordogne viste ik met een heavy feeder op de barbeel en over het algemeen niet zonder succes. Ik vis met name op witvis dus over het vangen van snoekbaars weet ik niet veel. Als ik het niet vergeet wil ik ook wat spullen mee nemen om op forel te gaan vissen. Gewoon met de feeder, foreldobber en de juiste onderlijnen. Ben benieuwd of het gaat lukken.

Mark, 19-01-2014

Hallo,

Ik zag uw berichtje over vissen in de Lot. Ik was eigenlijk wel benieuwd of u er nog achter bent gekomen wat in de Lot de meest gangbare manier van vissen is. Is het bijvoorbeeld goed vissen met een feeder op Barbeel of juist snoekbaars?

Vriendelijke groet, Mark

wobbebritstra, 09-02-2014

In de Dordogne en de Ardèche heb ik altijd op de hair gevist. Als aas gebruik ik dan 8-10 mm boillies of mais. Een haak zonder weerhaak maat 8 of 10 is prima. Als jullie dit jaar jullie vakantie bij La Plaine vieren treffen we elkaar misschien nog.

• JvdK, 12-02-2013

Ligging/omgeving

Hallo,

Graag zou ik deze zomer samen met mijn vriend gaan kamperen op de camping La Plaine. Ik vraag me af hoe de ligging van de camping is. Is er om de camping heen voldoende te doen? Zijn er gezellige dorpjes/terrasjes waar je s'avonds gezellig kunt zitten? En is dit lopend te doen? Of is het vooral de natuur wat de camping aantrekkelijk maakt?

Dehuizer, 12-08-2014

Er zijn in de omgeving van de camping geen mogelijkheden om terrasjes of dorpjes te bezoeken.

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • BBQToegestaan