Camping Tohapi Domaine desTours

4.1Onvoldoende

Frankrijk, Midi Pyrenees, St. Amans-des-Cots (Aveyron)

4.1Onvoldoende

• 3.1Eetgelegenheden
  • 3.4Staat v/h sanitair

Camping Info

Meer campinginfo

We hebben een aantal aanbieders voor Tohapi Domaine desTours voor je op een rij gezet:

337 reviews over Camping Tohapi Domaine desTours

• 4Bert06-06-2019

Nooit weer

Afgelegen camping,geen winkels in de buurt,campingwinkel niet in gebruik. Mobil home niet schoon,riool stank,niet weg te krijgen. Krijg de indruk dat je afhankelijk bent van het schoonmaken van de gasten die voor jou in de caravan hebben verbleven.

• 4Staat v/h sanitair

• 2018
    6saskia25-08-2018

Voor ons geen 2 de keer

camping ligt prachtig aan het meer. Zwembad is mooi maar in hoogseizoen enorm vol en druk. Waterbaan was wel elke middag open. Elke avond lawaaierige animatie die pas om 22.00 begint en lang doorgaat. Overdag ook animatie in het zwembad waardoor er nog minder ruimte in vol zwembad is. Speeltuintje had 1 mini glijbaantje en 1 wipkip. Kids animatie alleen in frans en voor onze bijna 5 jarige niet geschikt. Omgeving prachtig maar wel afgelegen. Sanitair kan beter schoongemaakt worden.

• 5Eetgelegenheden
    • 5Staat v/h sanitair

• Oude reviews

7Janssen30-08-2016

Mooi, maar.....

Ligt echt ver weg van alles. Sanitair prima, regelmatig schoonmaak. Receptie 100% franstalig. Wij waren zeer ontevreden met onze campeer plaats en daar werd verder niet over meegedacht. Er zijn maar een paar kampeerplaatsen (bijna alles stacaravan, huurtent) en het is wel erg bepalend waar je staat! Eerste plaats was bijna km lopen va zwembad (niet te doen met jonge kinderen) en volledig in de schaduw. Later aan het meer, waar we enorm genoten hebben. Advies: plek uitkiezen obv plattegrond.

Supermeer om lekker in te varen met een boot-luchtbed & zwemmen!

• 4Eetgelegenheden
    • 6Staat v/h sanitair

• 9Patrick25-08-2016

Laat je niet afschrikken. Heerlijke dagen gehad!

Met enige angst aangekomen op de camping en als eerste gekeken naar de staat van het sanitair, zoals eerder al bij de reviews besproken een hekel punt blijkbaar. Wat we daar aantroffen echter was een zeer aangename verrassing. Niks mis mee. Het weer was op twee dagen na uitstekend, maar ook die twee mindere dagen uitstekend vermaakt. In de buurt veel kasteeltjes wat voor jongere kinderen al snel tot de verbeelding spreekt. De enige twee "nadeeltjes" zoals we die konden noemen waren de afstand naar een beetje supermarkt en het ontbreken van een lichtje voor de tent, maar zoals gezegd mag dit geen naam hebben. Al met al en kort samengevat een aanrader van de bovenste plank!!!

• 9Staat v/h sanitair
    • 9Eetgelegenheden

• 7Anouk22-08-2016

Een fijne twee weken.

Prima camping! Nette, moderne stacaravans, schaduwrijk voornamelijk (maar is ook maar net waar je staat). In een mooie omgeving, waar je van te voren van weet waar je terecht komt, toch? Supermarkt in het dorpje wel duur, Super U in Espalion op half uurtje-drie kwartier rijden en ook best prijzig. Enige matige wat ik kan benoemen zijn de wc's bij het zwembad.

Do's: - 2uurs wandeling rondom waterval in St Gervais - Conques - Estaing en Sainte-Eulalie-d'Olt.

Dont's: - Saint Come d'Olt (op zich wel oké) - Espalion

• 6Staat v/h sanitair
    • 5Eetgelegenheden

• 3Simon stevin08-08-2016

Ver weg van alles

Caravans die veel te dicht op elkaar staan, overcrowded zwembad waarvan om 11 uur alle bedjes zijn afgelegd en zo de rest van de dag er zo bij staan. Daarnaast een desolate ligging met een half uur rijden naar een supermarkt en een uur naar interessantere dorpen. De wildwaterbaan is maximaal vier uur per dag open en heeft slechts vier of vijf banden waardoor er een eindeloze rij staat van wachtende kinderen. Enige echt positieve punt was de aanwezigheid van Engelstalige animation van i2action van de touroperator organisatie. Deze was er echter slechts als experiment voor de maand augustus in 2016 en het is dus de vraag of dit wordt doorgezet.

• 3Staat v/h sanitair
    • 3Eetgelegenheden

• 9Nico07-08-2016

mooie camping

alle nare recensies kan ik ontkrachten, alle toiletten zijn in 2016 recent opgeknapt en gerenoveerd. alle dagen twee keer werden de toiletten schoongemaakt. zwembad perfect voor de kids, en perfecte locatie aan t stuwmeer. kortom een mooie camping op een mooie locatie. het enige is dat je nogal afgelegen zit dus moet je naar espallion voor de boodschappen en dat ligt een half uur verder. maar dat vind ik persoonlijk niet erg om even lekker de bergen door te rijden. wij hebben een fijne twee weken vakantie gehad.

• 8Staat v/h sanitair
    • 6Eetgelegenheden

• 8Fam. Krist29-07-2016

Mooie camping voor weinig geld!

Ik lees veel negatieve reviews over deze camping. Onze ervaring is juist erg positief!

We boekten via touroperator een stacaravan. De caravan was netjes, schoon en compleet ingericht. We hadden een mooi terras in de schaduw. Wij stonden op 10minuten lopen van de receptie, winkeltje, zwembaden etc. Ik kan mij wel voorstellen dat mensen die achterin de camping stonden minder blij met hun ligging waren, zij zouden stukken verder moeten lopen.

De ligging van de camping is prachtig aan een mooi meer. Doordat de camping midden in de bergen ligt is het een stukje rijden naar een stad/ groter dorp. Wel is er een prima supermarkt (Spar) in een leuk dorpje op 7km rijden vanaf de camping. Het winkeltje op de camping was ook vrij compleet, misschien iets duur voor Nederlandse begrippen.

Omdat wij in een stacaravan verbleven hadden wij onze eigen toilet en douche, hier was ik wel erg blij mee. Het sanitair was namelijk niet altijd even schoon, maar dit is in heel Frankrijk een probleem.

Het grote zwembad, het kinderbadje, de glijbanen en de wildwaterbaan waren naar onze mening prima onderhouden. Er was overdag veel toezicht. Wij en ons zoontje (4) hebben hier veel plezier aan beleefd.

Het speeltuintje stelde helaas weinig voor (een klimtoestel en een wipkip), ik vermoed dat ze deze nog gaan uitbouwen. Toch vermaakten de kinderen zich er prima op de ligweide en met elkaar.

Het restaurant op de camping verkoopt prima pizza’s. De rest van de maaltijden moet je van te voren reserveren op de specialiteit van het huis na. Deze was niet heel bijzonder (aardappelpuree met een worstje, geen groenten).

De medewerkers zijn erg vriendelijk en de meesten spreken prima engels. Het animatieteam is volop aanwezig, maar enkel in het Frans (sommigen spreken wel engels). Wij hebben er daarom geen gebruik van gemaakt, maar toch werd ons zoontje geweldig leuk ontvangen als hij even mee wilde spelen met de groep. De mensen in de bar proberen zelfs wat Nederlands te spreken.

Al met al hebben wij hier 2 weken lang een topvakantie gehad!

• 5Staat v/h sanitair
    • 7Eetgelegenheden

• 5M vd Kaa28-07-2016

Schitterend gelegen, slecht onderhouden.

De ligging van de camping aan het meer is schitterend. We boekten ons verblijf via touroperator, maar de organisatie van de camping is in handen van een andere touroperator . De stacaravan was schoon en voorzien van een terras. Bij aankomst kregen we bandjes die nodig zijn in het zwembad (lijkt mij gezien de locatie in the middle of nowhere niet nodig) Vervolgens tot 20.00 uur lange rij bij de receptie om dat formulier af te geven, borg van € 200 te betalen en sleutel op te halen. Erg jammer dat de camping zo slecht wordt onderhouden (glijbaan in speeltuin kapot, zwembad wordt slecht schoongemaakt, ramen bij de bar zijn heel vies, speeltoestellen in de openbare ruimte zijn stoffig, matten bij de glijbaan zijn kapot en zo kan ik nog wel even doorgaan). Ik ben ben benieuwd hoe de camping er over 2 jaar uitziet en of de touroperator deze camping nog aan durft te bieden (vind ik eigenlijk nu ook al "op het randje"). Een eigenaar/management met visie zouden er een topcamping van kunnen maken!

• 1Eetgelegenheden

• 5Majadebij23-06-2016

Voor ons geen tweede keer...

Camping waar wij niet terug komen. Sanitair erg vies, stroompaaltjes die omver liggen, caravans van Touroperators onder de bomen en groen aangeslagen. Winkels ver weg Super U 35 kn en Lidl 69 km (dit wisten we van te voren). Directe omgeving mooi en groen maar niks te doen. Zwembad is okay!!

• 1Staat v/h sanitair
    • 3Eetgelegenheden

Met oudere kinderen

9 tips over Camping Tohapi Domaine desTours

• f_bergsma, 08-07-2013

Kano varen op het meer vanaf de camping , 6 euro per uur. Chateau de Valon , mooie route ernaar toe en geweldig mooi dorpje om het kasteel heen.

• Van Spaandonk, 05-08-2012

Les Tours ligt afgelegen maar in een half uurtje zit je in Espallion, een leuk stadje met op vrijdag morgen een grote markt en een super U, onze meiden hebben er flink kunnen schoppen! Voor mensen die van drukte houden is deze regio niet aan te raden.

• Louwers, 04-08-2013

Kanovaren op de Lot nabij Entraygues is een aanrader. Zeker de eerste 10 kilometers zijn prachtig met enkele serieuze stroomversnellingen (voor kinderen ouder dan 8). Verder zijn mooie oude plaatsen als Espalion (met Super U supermarkt), Estaing, Conques, Rodez (hoofdstad Aveyron), Laguiole en Bozouls aan te bevelen voor een bezoek.

6 vragen over Camping Tohapi Domaine desTours

• maikel, 15-01-2014

visplekken

Zijn er goede visplekken bij de camping?( het meer) En wat voor vissen kun je daar vangen?

Femke, 12-09-2014

Het meer is vooral voor vissen en varen met bootjes

• nick oude luttikhuis, 13-12-2013

boot

mag je met een rubberboot met 20 pk op het meer varen en mag je er meet een tube achter? is het er stijl kun je rustig met de caravan de bult op komen met een auto met een motor van100 pk ????? en ik zie allerlei plaatjes met vieze dingen zijn die nog aanwezig of zijn die plekken weggehaald is er ook elke avond animatie rong augustig en juli??? al vast bedenkt voor je reactie groet nick.

• Hanneke, 11-11-2013

Zwemshort

Hallo wie weet of je een zwemshort mag dragen in het zwembad. Op de foto's zag ik wel mensen met een zwemshort aan.

Peeters, 09-08-2014

Het mag tot boven de knie!

Hanneke, 09-08-2014

Dank je voor je reactie, geldt dit voor een " strakke"zwemshort of gewoon een " korte" zwemshort

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig