Camping La Diège

96 reviews over Camping La Diège

• 2018
    10Lotte15-08-2018

Super plekje!

Wat een heerlijke plek! Mooie, ruime plekken, heel fijn sanitair, superlieve mensen en geweldige (natuurlijke) plekjes voor de kinderen om te spelen. We hebben genoten.

• 10Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

• 8Emiel02-08-2018

Rustige camping met veel groen

Afgelopen week een tijd lang gekampeerd bij Caspar en José. We genoten van de mooie, rustige camping met veel groen en schaduw. Een zalig riviertje waar de kinderen kunnen in spelen en zwemmen, leuke dorpjes in de buurt en super vriendelijke gastheer en -vrouw. Aan te raden, als je in de buurt bent!

• 7Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

• 8Paul scholten03-02-2018

geweldig lekker rustig lekker eten lieve mensen.

Het ligt wel wat afgelegen.

• 6Eetgelegenheden

Gereisd met partner in augustus 2017

• Oude reviews

9Jeroen Schevers21-10-2017

Gewoon gaan met de familiep

Een gezellige familiecamping met veel bezienswaardigheden in de nabije omgeving. Een ideële plek voor kinderen om lekker los te lopen en te ontdekken, op een manier dat de ouders rustig een glad rosé op het terras kunnen drinken. Een buurtzwembad op een kleine 10 minuten rijden. Kortom, voor de hele familie wat wils. En op zaterdag bbqen met iedereen van de camping, tot in de late uurtjes bij het kampvuur. Gewoon gaan, maar wel even op tijd reserveren (beperkte plekken en vol=vol).

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

• 9Pepijn02-09-2017

Heerlijke plek, rustige ontspannen sfeer en groen!

Heerlijke rustige camping met veel groen en een ongedwongen sfeer. De camping ligt aan een kleine Rivier waar de kinderen heerlijk hebben gespeeld. Er zijn niet veel voorzieningen wat ik een pluspunt vind. De camping is echt een natuurcamping. De kinderen (1,3,4) hebben zich geen moment verveelt. De trampoline, speelveld en Rivier waren top. Het is makkelijk om altijd een ijsje/koffie/friet/wijntje/stokbrood te kunnen kopen. Er is ook de mogelijkheid voor table 'd hote, daar hebben wij geen van gemaakt. Wij hebben ook een aantallen keer kampvuur gemaakt. Er is in de omgeving veel te doen en te zien. Mooie dorpjes, kastelen, grotten en rivieren om lekker te zwemmen. De eigenaren zijn erg vriendelijk en geven veel tips. Een aanrader.

• 9Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

• 10Paul15-08-2017

Gastvrijheid in optima forma

Caspar en José hebben het gastheerschap 'volledig in de vingers'. Je krijgt terug wat je geeft, dus de sfeer op de camping is ontspannen en toch ontbreekt het de gasten aan niets. Met deze camping kies je voor 'even terug in tempo'. Groen, kampvuur, riviertje, kids die veilig hun eigen gang gaan ... verder niets.

De vallei waarin de camping ligt is zeer groen. Het riviertje brengt voor alle leeftijden vermaak. De waterstand was door de droogte wat laag, waardoor het vissen tijdens ons verblijf niet eenvoudig was. Voor de kleine kids was de natuurlijke stroomversnelling 'het einde'. Stroomopwaarts (150 meter) was een zeer avontuurlijke zwemplek.

'La table d'hôtes' (3 avonden per week) kan ik zeer aanbevelen. Binnen 30 auto-minuten is meer dan voldoende te zien, in de sfeer van '11e - 13e eeuwse stadsgezichten'. De streek geeft zeker geen toeristische indruk. Samenvattend: de camping en de streek zijn niet 'gepolijst' en dat bedoel ik als een groot compliment.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

• 8Marjan Wisse30-07-2017

Prachtige camping

Mooie groene camping Heerlijk rustig en lekker schaduw

• 6Eetgelegenheden
    • 5Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juli 2017

• 10Aron en Els19-05-2017

Wat een heerlijke camping!

We vonden de camping in het boek "Rustiek kamperen in Frankrijk". En dat is het, kamperen zoals kamperen bedoeld is!!! Geen glamping, een verademing! Fijne grote plekken in een hele mooie omgeving, met een heerlijk stromende rivier, la Diège, waar je lekker in kunt zwemmen. En de eigenaren, José en Casper en hun kinderen . . . wat een lieve, hardwerkende mensen! We werden hartelijk ontvangen en we voelden ons direct thuis! De omgeving was ook een ontdekking voor ons, Casper gaf ons tips en we ontdekten dat de Aveyron hartstikke leuk is met veel plaatsen waar de middeleeuwse sfeer nog hangt, alsof Anton Pieck hier inspiratie opgedaan heeft voor de Efteling. Maar de omgeving heeft ook veel prachtig groen. Weggaan deed een beetje zeer! We gaan zeker aan onze vrienden vertellen dat we een pareltje hebben ontdekt!

• 10Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in mei 2017

• 8Trix van den Bosch07-01-2017

Prachtige plek, vriendelijke ontvangst. niets negatiefs over deze camping

Gereisd met partner in mei 2016

• 10Mariëlle04-09-2016

Geweldig

Mooie natuurlijke en gezellige camping. Een groene camping met veel plekken gelegen in de schaduw. Het beekje de la diege stroomt langs de camping en biedt gelegenheid tot zwemmen. Sanitair is schoon en goed verzorgd. In de omgeving is genoeg te beleven.

• 9Eetgelegenheden

Gereisd met partner in augustus 2016

5 tips over Camping La Diège

• Charlotte, 21-09-2013

Peyrusse le Roc Manège Les Chevauchees de Gailhaguet Grottes de Foissac

• Dick Ursinus, 09-09-2013

Mooie omgeving om te routes voor geoefende fietsers, oppassen voor sommige grindwegen. Capdenac le Haut en Peyrusse le Roc zijn aanraders!

• Marlies Rijkers, 18-06-2013

Omgeving is prachtig, veel interessante dingen te bekijken.

1 vraag over Camping La Diège

• barbara rovers, 04-03-2019

zwembad

Hallo, Er is natuur water op de camping, maar is er ook een zwembad in de buurt? Groetjes, Barbara Rovers

Caspar, 05-04-2019

Ja hoor op ca. 5 min een leuk gemeente zwembad en op ongeveer 10 min. een zonneweide met golfslagbad, kortom voor ieder wat wils.

Camping La Diège info

• Aantal sterrenster