Camping La Diège

Tonen op kaart

96 reviews over Camping La Diège

• 2019
    9Gwen14-02-2019

Wij komen terug, dit is echt puur natuur!

Wij komen hier zeker terug voor de gastvrije campingbeheerders, de rust, het heerlijke beekje en om te ontspannen! Zelfs de hond heeft genoten van alle vrijheid.

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in mei 2018

• 10Ida de jong10-02-2019

Heerlijke plek om te "ont-moeten"!!!

Heerlijke plek, rust, ruimte en veel groen! Geen glamping gedoe, maar heerlijk back to basic. José en Caspar zijn super aardig en hebben ontzettend veel tips om dingen te ondernemen en te gaan bekijken in de omgeving. Mooie omgeving met prachtige wandelroutes, gezellige marktjes, je kan in de buurt paardrijden, schattige plaatsjes om te bewonderen en nog zoveel meer! Op de camping spelende kinderen, heerlijke rivier om in te vertoeven en rust genoeg om een boek te lezen of een dutje te doen. Gezelligheid bij het barretje, waar op het terras een ijsje of drankje genuttigd kan worden. Ook de mogelijkheid om wat te eten of mee te eten is er een paar maal per week. Wij zijn hier aankomende zomer zeker weer te vinden!

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

• 10Eva07-02-2019

Heerlijke familiecamping voor elk jaar!

Als je naar camping la Diege rijdt, rijd je door de beboste bergen naar boven en merk je direct dat het hier prachtig is, overal rotsen, veel bomen en begroeiing, als een plaatje. De camping ligt op het terrein van een oude watermolen, die de eigenaren in oude staat proberen te herstellen. In de rivier kan je lekker afkoelen, zwemmen of vissen. De rivier en begroeiing zorgen voor voldoende verkoeling in de warme zomermaanden. De eigenaren verzorgen regelmatig kampvuren en verzorgen elke week een groot diner waar je (tegen betaling) aan kan deelnemen. Wat een fijne en gezellige wijze om je camping buren te leren kennen. De dochter en zoon van de eigenaren helpen ook goed mee en organiseren o.a. paardrijtochten door de bergen voor jong & oud. Het sanitair voldoet en wordt goed schoon gehouden, maar is niet luxe. Wij komen hier al 5 jaar op rij met veel plezier.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

• 9Lotte07-02-2019

Ik kom terug!

Een camping van een uitstervend soort: geen glamping, geen animatie, geen thema. Wel een volleybalnet, gevoel van vrijheid en gezelligheid (als je daar behoefte aan hebt, niets moet). Met wat een camping voor mij moet hebben: midden in het groen, grote plekken, familiaire sfeer, schoon sanitair. Een barretje waar je een ijsje kunt halen, een terras aan het watertje. Superaardige en relaxte eigenaren, die alles voor je willen doen. Een paar keer per week kun je 's avonds aanschuiven aan de grote tafel voor een menuutje, bbq of pizza. In de omgeving is genoeg te doen: kanoën, mooie stadjes, markten, wandeltochten, paardrijden... Gewoon voor de tent een boekje lezen vond ik ook gewoon heel fijn. Een aanrader deze camping!

• 10Annemarie, Andy, Yara07-02-2019

Gemoedelijk/Rustiek/Groen/ Natuurcamping

Het is heerlijk verblijven op het groene paradijs aan de Diege. Het is een camping waar alles kan en niets moet. Kinderen kunnen er vrijuit spelen in de rivier of op het terrein. Als er gasten zijn met een instrument is er gezellig zingen bij het kampvuur. Wij zijn zeer tevreden gasten en komen er vanaf het moment dat Cas & José begonnen zijn elk jaar met heel veel plezier. In de omgeving is veel te zien. Dus voor cultuur liefhebbers is het geweldig. Je zit er werkelijk midden tussen zeer historische dorpen/stadjes en steden in. Je jebt wel een auto nodig dus, tenzij je een geoefend fietser bent. Tot ziens komende zomer op camping la Diége.

• 8Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair

• 10Ron Herdink04-02-2019

..een paradijsje met lieve, eerlijke mensen..

..een heerlijke camping zonder pretenties !! Prachtig gelegen aan een riviertje, waarin je kunt zwemmen, en proberen om vissen te vangen, hele ruime plekken en daardoor alle privacy. Cas en José zijn de enthousiaste eigenaren van deze fijne camping. De omgeving is ook bijzonder mooi en heeft een rijke historie. Ook is er de mogelijkheid om, voor een eerlijke prijs, met een beperkte groep mee te eten.. (..Cas, de eend in portsaus is werkelijk goddelijk !! ) Kortom, een heerlijke plek om tot rust te komen, en zeker een aanrader.

Alleen gereisd in september 2018

• 9Gerrit25-01-2019

Unieke plek in een fantastische omgeving!

Wat een heerlijk plekje is dit! Omdat we een dochter van 5 maanden hadden, twijfelden of we wel wilden gaan kamperen. Op advies van de eigenaren hebben we een ingerichte bungalowtent gehuurd en dat advies bleek een schot in roos! Deze tent was van alle gemakken voorzien en er was gezorgd voor een babybedje naast onze heerlijke boxspring voor de jongste en een apart tentje voor de twee oudsten van 14 en 12 jaar. Er was een koelkast, kooksetje picknicktafel en ruim voldoende bergruimte. Ik houd van kamperen maar vind het belangrijk dat het sanitair netjes is, dat was dik in orde, inclusief prima babybadje!

De eigenaren zijn behulpzaam in alles en hadden fantastische tips; zo bleek er op 10 minuten rijden een heerlijk rustig zwembad te zijn voor als de kinderen een keer niet in de rivier wilden spelen.

Dit alles, in combinatie met de geweldige omgeving, maakt deze plek voor ons uniek! Oh ja, en de keuken is prima! 2019 is al geboekt!

• 6anneloes08-01-2019

Voor ons niet voor herhaling vatbaar.

De werkelijkheid was minder mooi dan geschetst. In deze zomer enorm veel vliegen, maar dan ook echt enorm veel. Geen idee of dit ieder jaar zo is, maar het was voor ons zeker een domper. Door de droogte was er in het riviertje niet veel beleven. Verderop kon er wel redelijk gezwommen worden. Het sanitair is inderdaad verouderd, stroomde met douchen over, maar was zeker wel schoon. De plekken wel groot, ruim met veel privacy. De hangmatten, schommel zagen er enorm leuk uit, maar zaten onder de schimmel. Van een kampvuurtje in de avond was geen sprake. De eigenaren zeker wel erg aardig en gastvrij !

• 6Eetgelegenheden
    • 4Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

• 2018
    6Sanne25-08-2018

Heel veel vliegen

Heel veel vliegen! We zijn wel wat gewend, maar vonden dit niet relaxt meer. We hadden een week geboekt en vooruitbetaald, maar zijn na drie nachten weggegaan. We hebben aan de campingeigenaren gevraagd of we wellicht nog iets konden terugkrijgen van de kosten. Zij gaven als reactie dat het niet hun schuld was dat er vliegen waren en dat we volgens de voorwaarden niks terug hoefden te verwachten. We vonden de reactie van hen teleurstellender dan de vliegen zelf. We hadden op een stukje empathie of een vriendelijk gebaar gehoopt. Je zorgt er toch voor dat je klanten zich gehoord voelen en hoe dan ook tevreden zijn over hoe ze te woord zijn gestaan? Met een andere reactie hadden we op een andere manier teruggekeken op ons afgebroken verblijf. N.B. Het sanitair is echt aan modernisering toe. Wij vonden het smoezelig, slecht verlicht en niet hygiënisch. Deuren waren kapot, warm water was meestal op en 2x2 douches is weinig. Kan echt beter!

• 6Eetgelegenheden
    • 5Staat v/h sanitair

Caspar en José van Camping la Diège, Directeur, 15-01-2019

Enorm jammer als gasten het bij ons niet naar hun zin hebben, want daarvoor doen we juist ons best zie div. reviews. Deze negatieve review was ons al aangekondigd en dus geen verrasing. We hebben zoals de collega’s reserveringsvoorwaarden om mensen een plek te garanderen. Met juist deze mevrouw is tevoren zeer uitgebreid gecommuniceerd over de voorwaarden en wij hebben herhaaldelijk aangeboden dat zij ook van harte welkom zou zijn op de bonnefooi. Zij heeft er uiteindelijk zelf voor gekozen om toch te reserveren. De uiteindelijke reden om deze mevrouw niet tegemoet te komen was vooral de toon waarop zij ons benaderde en de vrijwel directe mededeling (toen wij er even over na wilden denken) dat er zeker geen reclame voor ons gemaakt zou worden als wij het verzoek niet zouden honoreren. Wij zijn te allen tijde bereid naar mensen te luisteren, maar wij laten ons niet leiden door de dreiging van slechte publiciteit. Het geeft dan ook geen pas om op deze basis een negatieve review te schrijven. Er waren enkele dagen heel veel vliegen en dat was erg vervelend, maar gelukkig tijdelijk. Het zal te maken hebben gehad met de zeer warme temp. en dat de buurman zijn schapen, tegen de gewoonte in, vlak bij ons in de wei had gezet. We zullen hem vragen ze komende zomer elders te zetten. Jammer is dat deze mevrouw hier een aantal negatieve punten noemt van ons sanitair terwijl ze ons daarover niets heeft gezegd ! Wij vragen gasten hierover juist zaken te melden, omdat we daar wél wat aan kunnen doen. In 2013 hebben de camping overgenomen in achterstallige staat en een nieuw sanitair bieden kan niet direct, maar wat wel kan is alles stap voor stap verbeteren (2018 nieuw dak) en het vooral goed schoonmaken. In 2018 werd het warme water aan de dameskant s’avond soms koud. Het optimaliseren hiervan, de deuren en de verlichting staan in 2019 gepland. met 5 douches voldoen we aan de criteria voor 1. Misschien is deze mevrouw 4 gewend. La Diège is eenvoudig en dat houden we graag zo

Gereisd met partner in juli 2018

• 10Bas17-08-2018

Een paradijs met gastvrijheid en layed back sfeer

Caspar en José zijn ware gastheer en -vrouw! Wat een paradijsje. Dit is nou zo'n camping waar je ontstresst. Geen gedoe, kinderen ben je uren 'kwijt', niet door animatie maar door vriendjes waarmee ze avonturen gaan beleven. SPELEN, SPELEN EN NOG EENS SPELEN. En wij dus heerlijk kunnen lezen, hangmat over het riviertje La Diege gespannen.... bbq'en,etc. Zwemmen, dammen (sinds aug. 2018 een werkwoord inons gezin). Plus is dat er voldoende, maar niet te veel faciliteiten zijn. Sanitair is schoon maar niet nieuw... Sfeer is net als vorig jaar top.

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

5 tips over Camping La Diège

• Charlotte, 21-09-2013

Peyrusse le Roc Manège Les Chevauchees de Gailhaguet Grottes de Foissac

• Dick Ursinus, 09-09-2013

Mooie omgeving om te routes voor geoefende fietsers, oppassen voor sommige grindwegen. Capdenac le Haut en Peyrusse le Roc zijn aanraders!

• Marlies Rijkers, 18-06-2013

Omgeving is prachtig, veel interessante dingen te bekijken.

1 vraag over Camping La Diège

• barbara rovers, 04-03-2019

zwembad

Hallo, Er is natuur water op de camping, maar is er ook een zwembad in de buurt? Groetjes, Barbara Rovers

Caspar, 05-04-2019

Ja hoor op ca. 5 min een leuk gemeente zwembad en op ongeveer 10 min. een zonneweide met golfslagbad, kortom voor ieder wat wils.

Camping La Diège info

• Aantal sterrenster