Vakantiepark Le Balcon des Raspes

• Activiteiten8,9
  • Onderkomen8,5

86 reviews over Vakantiepark Le Balcon des Raspes in het Nederlands

Met jonge kinderen

Ontspannen in mooie groene omgeving

Lies Willem
4-9-2018
  • Onderkomen7

Zalig genieten. Veilige plaats voor de kinderen . In de buurt veel uitstapwaardige plaatsen.

Heerlijke camping in een prachtige omgeving.

Familie van der Linden
29-8-2018
  • Onderkomen8

Heerlijk rustige camping in een prachtige omgeving. De gastheer en -vrouw zijn het visitekaartje van de camping. Ze doen er alles aan om het de gasten naar hun zin te maken. Ook voor de kinderen worden er leuke activiteiten georganiseerd.

• Onderkomen7

Mooi en natuurlijk gelegen park, keurige chalets, mooi zwembad, goede horeca met een breed assortiment en niet onbelangrijk: attente en enthousiaste eigenaren.

Zeker een aanrader

Kevin
3-8-2018
  • Onderkomen8

Prachtige mooie propere mini camping.

De Nederlandse eigenaars geven je een echt thuis gevoel, niets is de veel voor hen.

Broodjes kunnen besteld worden. Ook kan je héérlijke genieten van een ontbijt of snack en dagelijks word er ook een suggestie vermeld. Activiteiten voor kids zijn super leuk, kanotocht met aansluitend BBQ, kidsdisco, speurtocht, voetballen.Onze zoon van 9 heeft zich prima vermaakt.In de buurt vele leuke uitstapjes gedaan roquefort, Couvertoirade, marktje Saint Affrique. Tour de France reed hier langs ook daarvoor nog eens dank aan Richard en Marrielle om een lunch te voorzien.

Maar we hebben vooral genoten van de rust en het mooie uitzicht met een glaasje.

Super

Michel Tol
1-8-2018
  • Onderkomen9

Echt een super gezellige en leuke camping. Richard en Mariëlle doen er echt alles aan om er een onvergetelijke vakantie van te maken! Voor rust en ruimte moet je hier wezen, de drukte kun je opzoeken op ongeveer 20 min rijden. Wat echt uniek is om te kanoën op de tarn onder de burg van Milau door! Huisjes zijn ruim genoeg en zeer schoon.

Fantastische familie camping

Danielle De jong
  • Onderkomen8

Fantastische familie camping, waar je thuis gevoel bij krijg. Sinds een aantal maanden heeft de camping nieuwe eigenaren die al veel veranderingen op de camping heeft gedaan, o.a. het opknappen van de chalets, een volledig nieuwe bar met terras waar je heerlijk buiten kan zitten onder het genot van een drankje terwijl de kinderen ongestoord kunnen spelen in de speeltuin of zwembad. Je kunt er heerlijk eten van een kleine kaart. Oftewel een perfecte plek voor een ongestoorde vakantie !!!

Zeer ontspannen genieten van er even tussen uit

B. de Raad
  • Onderkomen8

Super gezellige mini camping. Als je wilt genieten van een rustige vakantie maar toch ook af en toe iets wilt ondernemen is dit de ideale plek. Nieuwe eigenaars Richard en Mariëlle weten hoe het werkt. Hoe je het mensen naar de zin moet maken. Ook de kinderen helpen hierbij. Ze hebben alles opgeknapt en zijn nog steeds bezig. Ziet er heel sfeervol uit. Je kan ook een heerlijke duik nemen in het ( verwarmde) zwembad. Ook een kids club en filmavondjes ook mogelijk. Op loop afstand een schitterende omgeving. Is alles mooi en koeke en ei...... Nee, het weer werkte even niet mee 😂 en ik heb helaas niet meer vakantie dagen.

Wil je niet met en bij de grote massa op vakantie....... Ga dan naar deze camping

Geweldig!

Willem de Jong
  • Activiteiten10
  • Onderkomen10

Wat een geweldige metamorfose. De camping en park is onherkenbaar opgeknapt. Met de nieuwe eigenaren is er een fantastische vakantie bestemming in Frankrijk bijgekomen. Wij volgden op afstand de verrichtingen van deze wederopbouw (via Facebook en Instagram) maar verbaasden ons van het (voorlopige) resultaat. Nu al een prachtige locatie en het wordt met de dag mooier en beter. Wij gaan er volgend jaar weer heen. Wat een ontvangst. Wij waren voelden ons direct thuis ondanks dat we nog een rit van 10 uur moesten. De Complimenten en veel succes.

Het had zo mooi kunnen zijn!

m.p.g.jacobs
25-8-2017
  • Activiteiten4
  • Onderkomen2

Op basis van recensies op Zoover en na een leuk contact met Joost, de eigenaar, boven talloze andere leuke locaties om hier onze zomervakantie door te brengen.

De ontvangst was bijzonder. De eigenaar was zeer vriendelijk, zijn vrouw gaf aan dat haar man inderdaad heel gastvrij en vriendelijk is, wat onze wenkbrauwen deed fronsen.

We hadden expliciet verzocht om een huisje in de schaduw in verband met mijn hitte allergie. Het huisje was helaas niet waar de meeste schaduw was en, naar later bleek, ook niet het meest recent gerenoveerde en verouderd. Aan de overkant stonden netjes gerenoveerde huisjes. We hadden in oktober 2016 al gereserveerd, maar mensen die later gereserveerd hadden werd de gerenoveerde huisjes toebedeeld. Vreemd.

Huisje zelf is eenvoudig, bedoeld voor 5-7 mensen, heeft echter maar 2 slaapkamers. Een heel klein terras, knap als je daar met 7 mensen zou kunnen gaan zitten. Er zitten horren in een aantal ramen, maar dan kan het raam niet dicht.

De nachten waren redelijk koel, dat was wel prettig. Het park ligt wat hoger in de bergen. Wel 4 dagen ronduit koude dagen gehad, rond de 16 graden.

Op het park zelf voornamelijk Vlamingen die waarschijnlijk vaker waren geweest, we hadden het idee dat er een kliekvorming was. Daar waar op Zoover stond dat er de hele dag gevoetbald werd en kinderen het park niet af wilden en wat ons dus zo aantrok, daar hebben we niets van gemerkt. Met name onze oudste vond in de 1e week geen aansluiting met andere kindjes die alleen met elkaar speelden.

Op het park is een zwembad (favoriete sport: wespen zien te ontwijken en ze uit het zwembad vissen) en er kan gesport worden (tafeltennis, jeu de boules, badminton, voetbalveldje). Er is catering, maar let op: je moet minimaal een dag reserveren voor de speciale gerechten. Ook was de menukaart niet geheel duidelijk. Hadden we zin in crêpes, bleek dat toch niet mogelijk te zijn. De wafels en de BBQ waren top! We voelden ons zeer ongemakkelijk wanneer het hele gezin van de eigenaren ging eten we durfden dan niet te storen om iets te bestellen.

Ook was het vreemd en niet bepaald klantvriendelijk dat er op zaterdagmiddag ineens werd aangegeven dat er op zondag geen brood zou zijn omdat de oudste zoon naar de trein gebracht moest worden. Een alternatief geven was er niet bij. Jammer dan, regel je eigen brood maar, zo werd dat door ons ervaren.

Wifi is er alleen in de bar en de verbinding is niet geweldig. Als je 3G ontvangst heb op je mobiel, dan is het al veel.

Voor bezienswaardigheden moet je een eind rijden door de bergen. De dichtstbijzijnde supermarkten bevinden zich op zo'n 20 minuten rijden en je moet haakse bochten, waarin je Fransen tegenkomt die lekker door de bocht knallen, geen bezwaar vinden :)

Wat ons vooral verbaasde en zwaar tegenviel was dat er in de 2e week besloten werd alle georganiseerde activiteiten te staken. De bar ging ineens tussen 13.00 en 16.00 dicht (wel fijn als je wat wilt eten in de bar). Zelfs al zijn er nog maar 4 mensen, het zijn je klanten en je zou verwachten dat deze het ook naar hun zin wordt gemaakt. We kregen hier een naar gevoel over, alsof ze er geen zin meer in hadden. Daardoor kregen we soms het gevoel dat we niet echt welkom meer waren. Zeg dan: hier is je geld terug voor de 2e week, je mag gebruik maken van de faciliteiten, maar verwacht niets meer van ons.

Was het dan helemaal niet leuk? Jawel hoor, we hebben er ons prima vermaakt, maar dit was met name dankzij hele leuke Nederlanders en Vlamingen die we de 2e week ontmoet hebben! We hebben er gewoon zelf wat van gemaakt :)

joske
29-7-2017
  • Activiteiten10
  • Onderkomen10

Prachtig zwembad, bar met restaurant en groot terras, speelplein voor de kinderen. Verder pétanque velden, voetbalveld, tafeltennis,badmington en enorme barbecue. Zeer mooie en volledig uitgeruste chalets en bijhorende mini-camping.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Vakantiepark Le Balcon des Raspes in Saint Victor et Melvieu, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Vakantiepark Le Balcon des Raspes zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.