Camping La Dourbie

Meer campinginfo

6 reviews over Camping La Dourbie

• 8Gerrie Menting26-08-2019

Fijn om hier te zijn!

Schone, goed onderhouden camping met grote kampeerplekken en goede mobiel homes. Enthousiaste en zeer behulpzame eigenaars. In hoogseizoen lijkt het zwembad wat te klein, maar in de omgeving is een prima zwemgelegenheid bij St. Jean de Bruel. Fantastische omgeving

• 6Eetgelegenheden
    • 10Staat v/h sanitair

• 9Erna17-08-2016

Een fantastische camping!!

Een heerlijke rustige en goed onderhouden camping in een prachtige omgeving waar je veel kunt zien!! Leuk zwembad en speeltuin. De 4 sterren waard! Op de camping aangekomen mochten we zelf onze plek kiezen. De eigenaren hebben echt passie voor hun camping, zijn altijd vriendelijk en meedenkend. De gasten zijn overwegend Frans, maar er waren ook Nederlandse en Vlaamse gezinnen. Het sanitair was schoon. De camping bestaat nog niet zo lang en was maar voor ongeveer 70% gevuld, plekken groot en goed onderhouden. De camping verdient absoluut meer gasten!

Nadelen zijn dat er aan het eind van de middag snel te weinig bedjes bij het zwembad zijn en dat de nachten ook in de zomer behoorlijk koud kunnen zijn (8 graden), in de avond zijn vest en lange broek een must. Een grotere supermarkt is op 45 minuten rijden, een koelkast huren is voor tentkampeerders daarom aan te raden.

Voor mensen met kinderen die houden van rust in een mooie omgeving, een aanrader!!

• 9Staat v/h sanitair

Met jonge kinderen

• 9Linda25-08-2015

schitterende camping

Hele mooie camping met hele vriendelijke eigenaren. Voor ons persoonlijk was het iets te rustig, zeker voor de kinderen, maar als je van rust houd, dan is het een perfecte camping op een schitterende locatie. Mooi en schoon zwembad, wel een beetje koud. Leuk riviertje, maar een beetje dobberen is bij de camping niet echt mogelijk. Maar, sttt. ga aan het eind vande camping links het weiland in, volg het paadje en je vind een stukje rivier waar het wat dieper is en waar je lekker kunt zitten en zwemmen.

Al met al een hele mooie camping met heel schoon sanitair.

• 10Staat v/h sanitair
    • 10Eetgelegenheden

Met oudere kinderen

• 9Jan-Willem de Vreeze19-08-2014

Mooie Franse camping in schitterende streek

Een heerlijke rustige camping met ruime plaatsen, goed sanitair maar bovenal gastvrij en zeer behulpzaam. Te midden van allemaal Fransen: heerlijk. Een uitstekende uitvalsbasis voor mooie wandelingen en fietstochten. Wij mochten het geluk van een privé-gids meemaken die nauw verbonden bleek te zijn met de camping.

• 8Staat v/h sanitair
    • 9Eetgelegenheden

• 9kundike Versleijen14-08-2013

Lekker ouderwets op vakantie

Een kleine camping zonder poespas, maar met precies dat wat wij nodig hebben om vakantie te vieren. Mooie ruime plekken met zon en schaduw en heg, prima schoon sanitair met babyruimte. Er is een fijn zwembad met een mooi peuterbad en ligstoelen. Je kunt bij de bar een heerlijk drankje drinken en er zijn ijsjes voor de kinderen. Ook kun je er een hapje eten of en pizza oid afhalen. Er is ook een trampoline. Langs een pad bij de camping loop je zo naar het iets lager gelegen riviertje. Daar is het zoals vroeger geweldig dammetjes bouwen. Het plaatsje Saint Jean du Bruel ligt op 3 minuten rijden (lopen kan, maar moet wel langs de weg...) en heeft 2 kleine supermarktjes, een apotheek en nog een paar winkeltjes, restaurantjes en barretjes. Voor een grote supermarche moet je naar Millau (prachtige stad!) op 30 minuten rijden. Erg vriendelijke en behulpzame eigenaar. Mooie wandel/fiets omgeving. De campinggasten zijn een mengelmoes van Fransen, Nederlanders, Belgen en engelse. Een aanrader!

• 8Staat v/h sanitair
    • 8Eetgelegenheden

Met jonge kinderen

2 tips over Camping La Dourbie

• kundike Versleijen, 14-08-2013

Saint Jean du Bruel, Nant en natuurlijk Milau zijn het bezoeken waard.

• kundike Versleijen, 14-08-2013

Voor kleine kinderen is er in het dorpje een leuke speeltuin met veel houten speelattributen. Achter het kerkje ligt een supermarktje en daar het weggetje volgen naar een gebouw waar exposities gehouden worden (vlakbij de begravenplaats). Natuurlijk de brug bij Millau (zeer indrukwekkend!) Als je vanaf de camping het dorpje in rijdt en vervolgens door rijdt tot een rotonde en daar rechts gaat, rijd je een dorpje in en daar is links een soort zandstrandje aan het riviertje.

1 vraag over Camping La Dourbie

• van til, 11-05-2014

terrassen ?

is de camping vlak ? en zijn er in juni al gasten of is het dan nog erg stil ?

Jan-Willem de Vreeze, 19-08-2014

De camping is vlak. Het is bij mijn weten een typisch Franse camping, nog niet ontdekt door Nederlanders. Daarom in juni vrij stil denk ik. Bij ons werd het gezellig druk toen de Fransen vakantie kregen. Bij Cantobre zit een meer Nederlands georiënteerde camping. Wellicht is het daar in juni drukker.

• Aantal campingplaatsen50 tot 200
  • SchaduwplaatsenAanwezig