Camping Domaine de Vacances Papillon

Meer camping info

55 reviews over Camping Domaine de Vacances Papillon

• 10RH06-08-2016

Volgend jaar weer!

Waar moeten we beginnen! Het was in 1 woord genieten op Domaine Papillon.

De camping is mooi aangelegd op en onderaan een heuvel. Wij hebben een huisje gehuurd dat prima in orde en compleet was. Fijn dat er horren voor de ramen zaten, en dat de huisjes wat privacy hebben.

De sfeer op de camping is gemoedelijk en gezellig. Absoluut geen 'ons kent ons' sfeer zoals in een eerdere review stond. Een leuke mix van Nederlanders, Belgen en Fransen; geen Nederlandse enclave. Alle kinderen speelden met elkaar, in het (fijne, verwarmde) zwembad, in het speeltuintje, bij de voetbaltafel en de sjoelbak. Op dinsdagavond gezellig marshmallows en worstjes roosteren boven het kampvuur, met een wijntje voor de ouders. Geen drukke animatieprogramma's, maar dat is absoluut niet nodig, mede omdat er in de prachtige omgeving meer dan genoeg leuks te ondernemen is. De dieren op de camping zijn geweldig: Nala de hond, de varkens Tom en Jerry en een enthousiaste geit!

Wat zeker een vermelding waard is, is het restaurant op de camping. Heerlijk eten voor een goede prijs, met de pizza papillon als absolute favoriet.

Het echtpaar dat de camping leidt is vriendelijk en servicegericht. Shaoze spreekt goed Engels.

Gil en Shaoze, bedankt en hopelijk tot volgend jaar!

• 10Eetgelegenheden

• 8Fam02-08-2016

Heerlijke camping

Heerlijke camping. Klein, rustig, gemoedelijk, gastvrij. Mooie omgeving met genoeg te zien en te doen. Kinderen (11 en 9) speelden volop met andere kinderen: zwembad, trampoline, tafelvoetbal, hut bouwen. Chalet was ruim, gerenoveerd en voorzien van alles wat we nodig hadden.

• 7Eetgelegenheden

• 9Marieke15-07-2016

Prachtig gelegen camping, heerlijke sfeer en rust.

Wij hebben erg genoten van de rust, prachtige ligging en goede sfeer op deze leuke kleine camping. De Franse eigenaren (2 jaar geleden overgenomen van een Nederlands stel) zijn bijzonder gastvrij en vriendelijk. Bijzonder is dat de camping klein is, maar prima faciliteiten heeft: het ligt op een mooi uitgestrekt natuurlijk terrein, er is voldoende vertier voor kinderen (in ons geval 6 en 8 jaar), er is een lekker zwembad, een klein gezellig barretje annex restaurantje. De omgeving is mooi en er zijn heel veel leuke uitstapjes te maken. De camoingplekken zijn ruim en schaduwrijk. Kortom; een aangename verrassing!

• 8Agnes Hogendorp21-03-2014

Heerlijk genoten op deze mooie camping

Wij zijn hier twee weken geweest en hebben het ontzettend naar ons zin gehad. De kinderen konden zich prima vermaken in het zwembad en de speeltuin en er werd genoeg georganiseerd voor de kleintjes. Maar ook de rust op de camping en de omgeving is heerlijk. Dagjes weg zijn er genoeg te ondernemen en terug op de camping kan je genieten van een goede maaltijd in het restaurant of een heerlijke afhaal pizza voor bij de tent. We gaan hier zeker nog een keer terugkomen.

Gereisd met jonge kinderen in januari 2014

• 10Lisa Hogendorp21-03-2014

Helemaal tot rust komen

Samen met mijn vriend heb ik hier heerlijk kunnen vertoeven. Door de ideale ligging is het heerlijk rustig en zit je midden in de natuur. De huisjes zijn prettig en ruim en liggen op een fijne afstand van elkaar zodat je niet bij je buren naar binnen kijkt!

Het zwembad ligt heerlijk in de zon en er zijn genoeg ligbedden aanwezig. De eigenaren doen heel erg hun best om het iedereen naar ze zin te maken en zijn erg betrokken bij hun gasten. Wij komen zeker weten weer terug!

Gereisd met partner in augustus 2013

• 9Nathalie31-01-2014

Goed vertoeven op een mooie plek

Afgelopen zomer hebben wij hier in twee weken gekampeerd. Het is een mooie rustige camping, beetje parkachtig met veel begroeiing en een dierenweide (schaapjes, geitjes, varkentjes). Lekker zwembad en goed sanitair, altijd warm water zonder muntjes. Er hangt een gemoedelijke sfeer en iedereen maakt een praatje met elkaar. Dat komt ook mede door de activiteiten die de eigenaren vrijblijvend organiseren zoals kampvuur, etentjes in restaurant en excursies. Er zijn genoeg leuke dingen te doen in de omgeving. Wij hebben ons hier uitstekend vermaakt en komen zeker nog eens terug.

• 8Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in januari 2013

• 95m19-08-2013

Perfect vakantieadres!

Deze zomer voor de tweede keer een huisje gehuurd. Wederom niet teleurgesteld, ondanks dat we vanwege een enorme storm twee dagen zonder stroom zaten (net als rest van omgeving). De huisjes zijn niet groot, maar dat is met het mooie weer in deze regio geen probleem. Je leeft vooral buiten. Verder zijn huisjes compleet ingericht en schoon. De ligging op een heuvel met fraai uitzicht en veel privacy is perfect. Er wordt door Nederlandse eigenaars veel georganiseerd voor de gasten, zoals kajakken, kampvuur en diner. meedoen niet verplicht. Welkomstpakketje met afwasmiddel, lucifers, wc-papier etc heel attent. Op minder dan een uur rijden veel leuke stadjes, grotten en bezienswaardigheden.

• 7Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2013

• 9Nelleke09-08-2013

Mooie en gastvrije camping, voor herhaling vatbaar

Wij zijn net terug van een leuke vakantie op dit mooie park. We hadden een gezellig huisje met veel ruimte er omheen. Wij voelden ons hier direct thuis, de eigenaren zijn behulpzaam en nemen de tijd voor je als je vragen hebt. We hebben leuke excursies gedaan, de kinderen vonden het kampvuur geweldig en wij zelf de gezamelijke maaltijden in het restaurant! Er hangt een relaxte sfeer en iedereen maakt snel contact met elkaar. Ook was het dorpsfeest een leuke ervaring om mee te maken. We komen hier zeker nog eens terug!

• 8Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2013

• 7lidwien cremers08-08-2013

prachtige omgeving maar niet meer op deze camping

Wij ( twee volwassenen en twee kinderen ) zijn hier begin augustus 2012 geweest. We zaten in een huisje dat sober maar prima was. Het was heel heet maar dankzij de vele bomen was het goed uit te houden. We hebben veel bijzondere dieren gezien. Wat ons erg tegen is gevallen is dat de eigenaar niet meer speciaal voor de gasten kookte dit hadden wij wel gelezen. We konden wel bestellen maar de gezelligheid van aanschuiven aan tafel was er niet meer bij. Ook werden er geen excursies meer georganiseerd. Dit terwijl het nog maar begin augustus was. Het brood was heel erg duur. Op de camping heerst een enorm ons kent ons sfeertje. Onze kinderen die op de camping waar we vandaan kwamen veel contacten hadden vonden geen aansluiting. Ze werden buiten gesloten door de aanwezige andere Nederlandse kinderen. Ook de eigenaar had een duidelijke voorkeur voor de kinderen die er vaker kwamen. Dit is ons erg tegen gevallen. Wij vinden deze camping daarom geen aanrader.

• 6Eetgelegenheden

het team van Domaine Papillon, Gérant, 14-02-2014

Wij vinden het jammer dat onze camping nadelig als 'ons kent ons' wordt ervaren. Op basis van de afgelopen 6 jaar zijn er in het hoogseizoen wekelijks 7 op de 35 gezinnen (20%) die jaarlijks terugkomen. Onze ervaring is dat de ''nieuwe'' gasten ook makkelijk contact maken met elkaar, mede door de kleinschaligheid van het park, waardoor wellicht de indruk ontstaat dat iedereen elkaar reed langere tijd kent. Wij organiseren (vrijblijvende) activiteiten als kampvuur, volleybal, diners en excursies voor al onze gasten zodat zij de mogelijkheid hebben om gezamenlijk iets te ondernemen als ze dat leuk vinden.

Gereisd met jonge kinderen in januari 2012

• 7gert_mallegrom05-08-2013

Mooie camping, wel veel vliegen

Deze camping heeft mooie, ruime, schaduwrijke staanplaatsen. Het sanitair is klein, maar we hebben maar 1x moeten wachten. Wel doet het sanitair (mn de douches) wat verouderd aan. Het zwembad is perfect! Activiteiten zoals kampvuur zijn er leuk. Een nadeel van deze camping is dat er een ons-kent-ons sfeertje hangt. Met name in de eerste week toen er ook een dorpsfeest was, was dat het geval. Hierdoor heb je als soms het gevoel dat je 'er niet bij hoort'. Gratis wifi is prettig, alleen was er vaak geen verbinding.
    Om de een of andere reden waren er dit jaar erg veel vliegen, dat was wel vervelend. De camping is kindvriendelijk.

• 6Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2013

3 tips over Camping Domaine de Vacances Papillon

• Merel, 03-01-2013 Rapporteren

Kanotocht die georganiseerd word en het klimpark

• sandrine_1, 29-07-2012 Rapporteren

Figeac is een leuke plaats om te winkelen, slechts 15 minuten rijden. Ook Rocamadour is mooi, wel erg toeristisch.

• R, 07-08-2016 Rapporteren

Een kanotocht bij kanobedrijf Kalapca is erg leuk om te doen, prachtige omgeving! De grot bij Padirac is ook een 'must-see'. Mooie oude stadjes zoals Rocamadour en St. Cirq Lapopie, en voor de kleintjes La Foret des Singes en het dinopark vlakbij Rocamadour. Ook leuk: je picknickkleedje langs de rivier bij Corn leggen om lekker te poedelen en dammen te bouwen. En als je iets meer tijd hebt: Chateau Castelnaud in Castelnaud-La Chapelle. Een echt ridderkasteel met het mooiste uitzicht!

3 vragen over Camping Domaine de Vacances Papillon

• KGT80, 25-02-2018 Rapporteren

Foto's chalets

Zijn er nog meer foto's beschikbaar van de chalets?

• Ed Kruit, 12-12-2014 Rapporteren

Aanrijroute

G middag,ik heb ergens ooit gelezen dat er wat problemen zijn betreffende de aanrijroute met de Caravan naar u Camping Gaarne u advies. Mvrgr E kruit

• Caroliene, 03-10-2013 Rapporteren

zwembad

Heeft er iemand wat meer foto's van het zwembad (met name het pierebadje) ? Alvast bedankt !

Camping Domaine de Vacances Papillon info

• SchaduwplaatsenAanwezig