38 tips over Camping RCN Val de Cantobre

• A.H. Van der Zee, 03-08-2019

Velorail; superleuk! Lunchen in Cantobre. Wandelroute vanaf camping over de berg naar Cantobre. Zwemmen in de rivier onder de brug bij La Rozier. Kanoën in Tarn of Doubrie. Toeristische autoroute naar Millau (staat in campingboekje). Heerlijke pizza's eten bij Atomic pizza. Grotten van Dargilan.

• Frank , 02-01-2014

Parc Micropolis (prachtig interactief insectenmuseum/park, leuk voor de kinderen)

• H. van den Bosch, 06-10-2013

Lees het boekje met tips dat je opde camping krijgt goed door. Het voert je naar de mooiste plekjes in de omgeving.

• Marco Reichwein, 03-08-2013

Aangezien de grote supermarkten zich in Millau bevinden is het huren van een koelkast aan te raden.

We hebben een aantal aanbieders voor RCN Val de Cantobre voor je op een rij gezet:

• Wendy, 07-07-2013

De druipsteengrotten in de buurt zijn een aanrader.

• c.s., 19-07-2013

Waterschoenen mee om in de riviertjes te spelen.

• Tonya Tolmeijer, 22-08-2013

Definately go canoeing! We did the 8km with our two kids of 9 and 6 and they loved it.

• Rolf Langeweg, 23-08-2013

Laat je caravan naar boven trekken met de tractor (gratis) Niet zelf proberen !!

• Fam. Willems, 31-07-2013

Zeker aan te raden om te doen: bezoek aann Millau en viaduct, Montpellier le vieux (mooie wandeltocht), La Couvertoirade, grotten Aven Armand en Abime de Bramabiau. En natuurlijk een kanotocht op de Dourbie.

• Frank, 21-04-2013

Twee kilometer verderop, onder een oude brug, is een mooie gelegenheid bij de rivier om te spelen, dammen te bouwen, kreeften te vangen en zelfs slangen te bekijken.

• Alex, 04-07-2013

Pizza eten in nant. Super goed bij rode stoeltjes naast de geldautomaat.

• gerard en truus, 12-10-2012

bekijk het filmpje van Cirqe de navacelles.

• gerard en truus, 08-10-2012

bekijk onze video over La Couvertoirade (mooie vestingsstad)

• gerard en truus, 26-09-2012

bekijk ons filmpje van deze camping (even link kopieren) http://www.youtube.com/watch?v=FZ-tptOLu_g&feature=g-all-c

• P.Weima, 16-10-2012

Winkels zijn er natuurlijk in Millau. Maar ook in Nant is een kleine supermarkt, bakker, regionale producten en in Cavalier is een nieuwe goed gesorteerde supermarkt, direct na de afrit vanaf de snelweg.

• Hopmans, fam, 29-07-2012

Parapente bij Airzone Parapente in Millau, Golf Cafe atterrissage. Ontvangst door zeer vriendelijke Engels talige dame. SUPER!!! Mooie foto's gemaakt door Patrick

• ingridvanhulst, 23-07-2012

Velo rail en kanoeën bij Canoe 2000 is erg mooi.

• Xandra, 23-07-2012

Trek je er graag op uit dan hier enkele tips: velorail, chaos de Montpellier le vieux, wandelroute vanaf de camping naar Cantobre, markt in Millau, met de kano over de Dourbie, paardrijden tussen de buffels, bezoek aan middeleeuws stadje La Couvatoirade. Je krijgt bij aankomst een handig boekje met tal van uitjes.

• Fam. Nienhuys, 12-07-2012

Toen we aankwamen rijden op het smalle weggetje naar de camping zag mijn man het bordje met hobbels niet, dus we stuiterden behoorlijk met de caravan. Hierdoor is een beugel v.h fietsenrek afgebroken. Dus de waarschuwing voor hobbels mag wel iets groter! Of eerder aangegeven worden.

• Carola Delfgou, 08-07-2012

De tocht naar Novacelles uit het boekje dat wij kregen is een echte aanrader, evenals een tocht door de Alpilles.

• Mieke , 12-07-2012

Vergeet zeker niet een bezoekje te brengen aan het kleine dorpje Cantobre, op het kleine pleintje kan je heerlijk eten voor geen geld bij 'Chez Yves'. Abime de Bramabiau en Cirque de Navacelles zijn meer dan de moeite waard om te bezoeken!

• Fokke, 14-05-2012

Gorges du Tarn, Dourbie, Viaduct van Millau, Mont Aguial (Berg/weerstation),Abîme de Bramabiau (Grot met rivier)

• Barrie, 23-06-2012

Bij slechter weer, even een uurtje in de auto naar Montpellier. Parkeren bijn Corum. En dan lekker door deze verrassend leuke stad heen.

• Familie De Man, 27-07-2012

Mooie streek, als je van (ruige) natuur houdt. Prachtige uitzichten over bergen, valleien, afgronden, snelstromende watertjes. Kanoen, klimmen, canyoning, parapenten, abseilen, hiken, wandelen, sportfietsen. Er zijn 10-tallen aanbieders. Goedkoop is het niet. Qua geschiedenis en cultuur is er minder te beleven. Links en rechts een kerk en klooster en een nederzetting van de Tempeliers in La Cavalerie. Het weerstation op Mont Aigoual is apart en de rit ernaartoe is een belevenis op zich.

• Familie Verkerk, 05-08-2012

Er zijn voldoende activiteiten in de buurt, zoals kanoën op de Tarn (onder de brug van Millau door) klimmen in hoge bomen, en daarnaast Canyoning op punten waar de rivier op zijn mooist is. De markten zijn leuk, maar de wegen er naartoe (voor sommigen) te smal om zelfstandig op pad te gaan. Er is voldoende te doen, maar je moet er vaak even voor rijden. Val de Cantobre is een te gekke camping om de Midi-Pyreneeën te bezoeken

• M.van der Dussen, 30-08-2014

Ook in de zeer directe omgeving van Nant zijn zeer mooie wandeltochten te maken. Prachtige gehuchtjes in de buurt! Wat verder weg,dan is een bezoek aan het weerstation zeker een absolute aanrader!

• Theo, 06-09-2014

Grote supermarkten in Millau zijn bijna 3 kwartier rijden. Echter in La Cavalerie (afrit rijksweg A75) is een prima supermarktje (La Coccinelle) waar voldoende te krijgen is.

• Reinier, 05-08-2014

De pizzeria "Arenal Pizza" (dagelijks open vanaf 18.00) vlakbij de kerk in Nant

• Louise62, 24-09-2014

Is het weer een dagje wat minder, ga dan naar Montpellier. Prachtstad en mooi weer.

• Jo en Henny, 12-06-2017

Een aanrader is om eens mee te gaan met een excursie, onder leiding van Jan of Keith. Die vertellen je wat er zoal groeit en vliegt, op de camping en omgeving.

• Deetje76, 12-12-2014

VeloRail du Larzac (www.veloraildularzac.com): fietsen op een treinrails met mooie uitzichten. Verschillende opties mogelijk.

• Groothuis, 31-07-2014

Een dagje naar het strand bij Montpellier is prima te doen en in de omgeving is heel veel moois te zien als je het niet erg vindt om een uurtje te rijden. In de ongelooflijk mooie cevennes is het zeker geen straf om een dagje te toeren.

• p_klaasen5, 05-08-2014

Lopen naar het dorpje Cantobre en daar eten wij het restaurant met een fabelachtig uitzicht.

• dschijndel, 02-08-2014

Millau zelf met op de vrijdagochtend een markt. Kanoën op de Dourbie. Grotten o.a. Even Armand. Ongeveer een uurtje rijden van de middellandse zee. Gorges du Tarn zijn prachtig.

• Jacqueline_kooistra, 13-08-2014

De dichtstbijzijnde grote supermarkten zijn te vinden in Millau, 40 autominuten vanaf de camping; verstandig dus om voor meerder dagen in te slaan. Om 23:00 uur was het iedere dag stil op de camping, dit was erg fijn. In de omgeving zijn erg leuke Tempeliersstadjes te bezoeken. Toen wij er waren was er een echte Tempeliersdag in La Couvertoirade, een aanrader. Een bezoek aan Roquefort met rondleiding in de grotten is ook leuk om te doen.

• fam. Post, 05-08-2014

Huis van de Gieren. La Couvertoirade. Kanoën op de Dourbie. Pizzeria Nant.

• Haar, 18-08-2014

Pizza Arenal Nant is top en zeker een aanrader. Verder is er in de regio voldoende te doen, maar het middeleeuwse festival in La Cavalerie zou ik overslaan. Het is het geld niet waard. Slaat nergens op. Voor Euro 20 zie je twee zwaardvechtende ridders.... De Roquefortgrot is ook erg leuk en zeker een bezoekje waard.

• anneke_dankers, 30-07-2015

Aanrader: eten in Cantobre, prachtig uitzicht! Tip: Montpellier le Vieux, je kunt daar heel leuk wandelen met prachtige vergezichten.