Camping La Prade

• 8.1Staat v/h sanitair
  • 6.9Eetgelegenheden

• Rolstoel toegankelijk
  • Sportfaciliteiten
Meer camping infoTonen op kaart

34 Reviews over La Prade

• 8Fam Hof18-09-2021

Onverwacht genoten!

Wat een fantastische tijd hebben wij hier gehad. Voor ons de eerste keer op een camping, in een huurtent. Even wennen aan de Franse wijze van opzet, maar echt geweldig! Ruime plekken, uitzicht op het speelveld waar alle kinderen samenkomen en met elkaar enorm veel plezier hebben. Het riviertje geeft voor ieder wat wils, meegaan met stroming op een grote band of peddelen op je luchtbed op het rustigere deel. Veel mensen hadden een stoeltje waarmee je heerlijk met je voeten in de rivier een boek kon lezen. Het zwembad is klein, maar voor de kinderen prima. De pizza's waren echt heel lekker en broodjes service is prima. In de omgeving is er binnen maximaal 30min rijden echt heel veel te zien en te doen. Najac heeft een activity center om oa te kayakken (moet je echt wel 8 jaar voor zijn en wat durven, pittig parcours, maar heeeel gaaf!) en boomklimmen. De kinderen willen volgend jaar terug, wie weet laten we ons overhalen.

• 8Manon07-09-2021

Rustige, goed verzorgde camping

Rustige, afgelegen camping, liggend in een dal. Mooi aan een snel stromende rivier, geschikt voor zwemmen en waar je lekker met een bootje of zwemband stroomversnelling af kunt. Sanitair werd 3x per dag gepoetst en was oké. Klein zwembadje en speeltuintje dat aan vernieuwing toe is. Groot grasveld in het midden van de camping, waar lekker gesport en geravot kan worden door de kids. Iedere morgen vers brood op bestelling, ook kunnen pizza's of frites afgehaald worden. Gratis wifi, maar alleen bereik bij de receptie. Goed Pannenkoekrestaurant op loopafstand. Supermarkt ligt op ongeveer 15-20 minuten rijden. Camping is geschikt voor jonge gezinnen of voor mensen die van rust en natuur houden. De camping wisselt eind 2021 van eogenaar.

• 8J. Hesen11-09-2019

Erg fijne vakantie op heerlijk rustige camping!

Erg leuke camping voor kinderen tot een jaar of 10! De camping was nog erg rustig toen wij er waren dus het zwembad dat redelijk klein is was toch voldoende groot. Ook toen het drukker werd bleef het een heerlijk rustige camping, met een mooi groot speelveld/grasveld en grote campingplaatsen. Eenvoudig maar prima en schoon sanitair. Heerlijk zwemmen in de nabijgelegen rivier, zowel op de camping zelf als in de buurt. De campingeigenaren Nadine en Gilles zijn supervriendelijk, enorm gastvrij en helpen je overal mee. Het restaurantje op de camping heeft een beperkte menukaart maar het eten is prima. Ook aan te bevelen is een pannenkoekenrestaurantje op loopafstand van de camping (en de coupe als nagerecht daar!). In de omgeving zijn veel leuke dorpjes, o.a. Najac en Cordes-sur-Ciel. Ook Albi is zeker het bezoeken waard. Vaak wel even rijden want de camping ligt een beetje in een dal. Al met al een prima plek voor een heerlijke vakantie!

• 8Edwin28-07-2018

Superleuke kindercamping

Een echte kindercamping voor kinderen onder de 10 jaar. Leuk (klein) zwembad, superleuke rivier met stroomversnelling waar je vanaf kan, klein speeltuintje en een groot sportveld. De camping is qua oppervlakte niet heel groot, waardoor wat oudere kinderen vrijelijk kunnen spelen en rondlopen. Op de camping kan je friet en pizza's eten en een drankje doen op het terras. In de directe omgeving (o.a.Najac) zijn veel leuke dingen te doen en voor de sporters mooie routes voor zowel hardlopen als fietsen. Halverwege onze vakantie was de camping helemaal vol. Het kleine zwembad en de sanitaire voorzieningen komen ons inziens dan wel te kort. Bij het hoofdveld heb je maar, 4 (+2 voor kinderen)douches en 4 wc's (zonder wc-bril), wat eigenlijk te weinig is als de camping vol is. Er is nog wel een tweede gebouw, maar die ligt gevoelsmatig te ver weg. Dat gezegd hebbende, onze kinderen hebben hier een heerlijke vakantie gehad.

• 7Eetgelegenheden
    • 6Staat v/h sanitair
  • 9Floor van der Elst18-07-2018

Verrukkelijk als je van Franse natuur houdt

Kleine camping met in het hoogseizoen slechts enkele plaatsen bezet (onbegrijpelijk). Groot open veld in het midden, een natuurlijke rivier en beekje waarin het lekker zwemmen en dammen bouwen is. Voor kinderen boven de 10 jaar niet veel te beleven als je ze geen natuurliefhebbers zijn. In de omgeving authentieke Franse dorpjes, echt heel mooi. Op de camping fijne natuurlijke begroeiing. Heerlijk biologisch gegeten bij het restaurantje iets verder aan de weg. De luxe Lodge die we hier gehuurd hebben van touroperator is nieuw en compleet. Wel wat dicht op elkaar wat jammer is. Fijn eigen sanitair en keuken. Bed is wat aan de harde kant. Op minder dan 10 min rijden is een supermarkt. WiFi alleen bij de receptie met persoonlijke code. Wij genieten hier. Het is prachtig, Frankrijk op z'n best. Volgend jaar weer....

• 10Eetgelegenheden
    • 10Staat v/h sanitair
  • 9Esther20-08-2017

Mooie groene camping!

In the middle of nowhere, aan een riviertje ligt deze mooie groene en rustige camping. Ruime plaatsen aan laantjes of aan een groot veld. Huurrechten en stacaravans liggen ook mooi en beschut. Vriendelijke en zeer behulpzame Franse eigenaren. Voornamelijk nl gezinnen met kleine kinderen. De kinderen (4 en 6) konden vrijuit op de camping spelen. Hebben geen animatie nodig. Stroomversnellingkje in de rivier was heel leuk. Stroomopwaarts kon je zo een paarhonderd meter zwemmen. De omgeving biedt voor enkele dagjes vermaak (kasteeltje, markt, klimmen, mountainbikepad, dorpjes, etc.). Ook in het hoogseizoen was het rustig. Aanrader voor wie zichzelf kan vermaken en van natuur houdt!

• 7Staat v/h sanitair
  • 8Dorszon20-08-2017

Heerlijke vakantie op kleine gezellige camping

Heerlijke relaxte camping, gelegen aan een riviertje waar door de kinderen heerlijk in gespeeld kan worden, veel uitzicht heb je vanaf de camping niet. De camping heeft een simpel maar prima zwembad, een kleine speeltuin en een groot sportveld. De eigenaars zijn aardig en behulpzaam. In de omgeving is voldoende te zien om je er drie weken te vermaken. Sanitair is prima, de campeerplaatsen voldoende groot. Broodjes service is heerlijk. We hebben er drie top weken gehad.

• 6Van L07-06-2017

Leuke camping, erg rustig gelegen

• Vriendelijke ontvangst
    • Grote kampeerplekken, ev aan de rivier
    • Wifi prima, maar bij de receptie
    • sanitair netjes, afwassen niet overdekt, goed heet water
    • cultureel mooie omgeving

• winkels op min. 10 km
    • zwembad under construction, geen compensatie ( wel twee dagen 25 +)
    • 5Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair
  • 10Marieke27-08-2016

tweede keer: opnieuw super!

Voorgaande positieve beschrijvingen kunnen wij alleen maar beamen! Ruime camping met heel veel extra groene ruimte, midden in de natuur aan een leuke rivier! Sanitair beste van heel Frankrijk ;-) Heel vriendelijke eigenaars. Dit jaar bijna uitsluitend Nederlanders met jonge kinderen. Wij waren er met pubers. Beetje zoeken naar activiteiten voor hun leeftijd maar Base de Loisirs in Najac biedt veel. Via Ferrata gedaan op wandelafstand van de camping. Super camping voor wie rust en natuur kan appreciëren en geen animatie nodig heeft! O ja, pannenkoekenrestaurant op wandelafstand met deels biologische/vegetarische keuken en met live-muziek!

• 10Eetgelegenheden
    • 10Staat v/h sanitair
  • 7Vitesse7416-08-2016

Mooie camping, gedateerde stacaravan

Camping is prachtig gelegen in een groen dal aan een leuke rivier met stroomversnelling. De camping is zeer ruim opgezet. De plekken zijn groot met voldoende schaduw en privacy. De eigenaren zijn vriendelijk en hulpvaardig, eigenaresse spreekt redelijk goed Engels. Dagelijks kan brood worden besteld voor de volgende ochtend, wij vonden het brood van uitstekende kwaliteit. Er is een beperkte menukaart. Eten is van redelijke kwaliteit, maar relatief duur.

Het zwembad is aan de kleine kant in verhouding tot de capaciteit van de camping. Voor kinderen ouder dan 10/11 jaar is er behalve zwemmen niet zoveel te doen, maar in Najac (20 min. rijden) is een camping waar je kunt klimmen, kanovaren en mountainbiken.

De stacaravan die wij geboekt hadden viel erg tegen. Op de website wordt de stacaravan (IRM Supervenus) gepresenteerd met een moderner interieur en een andere indeling dan wat er daadwerkelijk staat: een gedateerde, bedompte en afgeschreven mobilhome met lekkende kranen, vieze rolgordijntjes in wc en badkamer, lamme raamsluitingen, gammele bedden en aan elkaar gekit sanitair. Daar bovenop een mierenplaag, waarbij de mieren door kieren in het dak naar binnen kwamen. Gelukkig was het doorgaans goed weer en verbleven we voornamelijk op de mooie houten veranda voor de caravan.

Camping La Prade info

• SchaduwplaatsenAanwezig