Camping Val en Thèze

8.3Fantastisch

Frankrijk, Midi Pyrenees, Montcabrier (Lot)

8.3Fantastisch

• 8.3Eetgelegenheden
  • 7.8Staat v/h sanitair

Meer camping info

77 reviews over Camping Val en Thèze

• 9Miranda22-01-2020

Fantastisch!

Hele gezellige, kleinschalige camping. Echt een aanrader als je met jonge kinderen gaat. Ze kunnen heerlijk zelf spelen op de camping en het riviertje geeft heel veel plezier voor de kids en is heel ondiep. Je kunt er heerlijk eten, lekker koffie drinken, borrelen of ijsje halen op een sfeervol terras. De safari tenten waren ook van alle gemakken voorzien, echt vakantie!

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 2019
    8familie jansen14-04-2019

Prachtige groene familiecamping

zeer kindvriendelijke, gezellige familiecamping. Wij gaan al jaren maar deze camping en het blijft er heerlijk. Mooie grote plaatsen, diertjes die gezellig rondlopen. De camping is erg overzichtelijk dus ook jonge kinderen kunnen zelf lekker rondlopen. Meer dan genoeg te doen in de buurt, de avondmarkt op donderdagavond is een aanrader, en ook de plaatsen Cahors en Montcabrier zijn erg mooi om te bezoeken. Leuke kastelen in de buurt.

• 8Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

• 2018
    7Romke Mooiweer04-08-2018

Erg fijne ervaring, "thuiskomen" in Frankrijk!

Mooie safaritenten, heerlijke gemoedelijke sfeer, veel rust. Verwacht dus geen animatieprogramma, hoewel er best wat spelletjes en kleine activiteiten werden georganiseerd. Voornamelijk gezinnen met jonge kinderen, ons gezien viel nogal uit de toon (3 kinderen, 14, 18 en 19 haar), maar wij zoeken altijd naar rustige campings in een omgeving die voldoende variatie biedt en dat is hier zeker het geval! Wandelen, fietsen, leuke plaatsjes, markten, kastelen, etc. Direct bij aankomst het gevoel van "thuiskomen" door de persoonlijke benadering. Gezellige bar/terras, waar je in de avond heerlijk onder de wijnranken kunt zitten onder het genot van een hapje of drankje. Marc, Tijn en Sem hebben een moeilijke tijd achter de rug, wij hebben veel respect voor de wijze waarop ze de draad weer oppakken! Zeker een aanrader voor diegenen die net als ij, zoeken naar rust!

• 7Eetgelegenheden
    • 6Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

• Oude reviews

7Gezin met 2 pubers09-09-2017

Minder geschikt voor gezin met oudere kinderen

Veel positieve reacties gelezen over deze camping, waar wij ons niet altijd in kunnen vinden. De plaatsen op deze camping zijn inderdaad zeer groot. Dat is positief. Het sanitair is niet meer van deze tijd en zeker als de camping vol staat niet voldoende. Slechts 3 douches en 4 WC's. Het is duidelijk niet de bedoeling dat je al te lang doucht, straal is niet echt warm en te zacht. Accent van de eigenaar ligt duidelijk meer bij het restaurant (met forse Horeca prijzen) dan het sanitair. We zijn overigens niet wezen eten in restaurant dus daar hebben we geen oordeel over. Ook het zwembad vonden we veel te klein, groot genoeg in het voor- en naseizoen te klein voor het hoogseizoen. Camping is vooral geschikt voor gezinnen met jongere kinderen, onder de 10 jaar.

• 5Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

• 8Marjan30-08-2017

Zeer ruime plaatsen

De titel zegt het al, zeer ruime plaatsen, erg prettig.

Zit een klein eenvoudig speeltuintje bij voor kleine kinderen, de jongste ging daar zelf heen.

We hebben diverse malen gegeten in de kantine, dit was echt heel lekker.

Zwembad is prima, staan wat stoelen en ligbedden. Wij hadden altijd wel een stoel of een bedje.

Kan iedere dag ook brood bestellen op de camping, vers van de bakker.

Het enige puntje dat ik heb is dat ik een kinderbadkamer miste, een ruimte met een badje erin om de jongste te kunnen wassen.

Het is ca. een kwartier rijden naar een grote supermarkt.

Lopen kippen los rond op de camping, erg grappig. Werd alleen vaak vroeg wakker van de haan...

Vriendelijke eigenaren, kon altijd iets vragen.

Omgeving is erg mooi, veel te zien.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

• 8Evelien08-08-2017

Prachtige kleinschalige camping

kleine camping met prachtige plaatsen. Fijn kleinschalig zwembad groot genoeg voor de camping. Onze dochter van 7 heeft zich er heerlijk vermaakt. Genoeg kinderen om mee te spelen. Aardige campingeigenaren erg prettig dat het Nederlanders zijn. Je kunt lekker eten bij het restaurant, per dag verschilt het ( eten wat de pot schaft, erg lekker) en donderdags lekker eten in het naburig dorpje. Wij hadden een hond mee en deze kun je net buiten de camping prima uitlaten en even laten zwemmen in het beekje. Het was voor haar wel even wennen dat er kippen vrj rondliepen maar ze sloot er al snel vrede mee. Wij stonden prachtig en hebben een fijne rustige vakantie gehad. Echt een aanrader deze camping!

• 8Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

• 8Suus31-07-2017

kinderparadijs

Een week in een safaritent doorgebracht. Het was nog relatief rustig, eerste week van de zomervakantie. Prachtig groene camping, veel ruimte om de tenten heen. Restaurantje is prima, wel flinke horecaprijzen maar dat snap ik wel. Zwembad is mooi en met dit aantal kinderen goed te doen. Beekje was heel leuk om kreeftjes in te vangen. Wat vooral leuk was, was hoe de kinderen met elkaar speelden. En hoe de zoons van de camping spelletjes met ze deden (vooral 's avonds). Weerwolven,vlaggenspel, tikkertje, ze deden het echt heel goed, iedereen kon meedoen. De wc in de tent had van mij niet gehoeven. Staat in de tent zelf met een kamerscherm erom heen. Alleen voor 's nachts handig. Tent was heel compleet en groot, wel jammer dat alle kookspullen en servies niet in een dichte kast stonden vanwege de muizen. Het sanitair van de camping is verouderd maar voldoet. Omgeving is mooi, niet te toeristisch. Leuk kasteel in de buurt, grotten, paardrijden. En vooral de avondmarkt op donderdag vlakbij de camping, geweldig.

• 7Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

• 9Sam09-10-2016

Paradijsje op aarde!

We hebben een heerlijke tijd gehad in de gîte op camping Valentheze. Een typisch Frans knus huisje, van alle gemakken voorzien, op een prachtig plekje.

Als je zin hebt om op het terras van de camping een drankje of een hapje te gebruiken loop je even de hoek om, maar heb je behoefte aan rust, dan blijf je lekker op je eigen terrasje, dat door de slimme indeling met hoge heg veel privacy biedt.

De combinatie van ons eigen stekkie met de gezelligheid van een kleine gemoedelijke camping met enthousiaste, gastvrije eigenaren en medewerkers, een gezellig terras en restaurant, in een mooie omgeving met leuke dorpjes, kastelen, grotten en meer, maakt dat wij enorm hebben genoten en zeker nog eens terug gaan komen!

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in augustus 2016

• 8Sanne04-09-2016

Heerlijk, rustige vakantieplek!

Voor het eerste met onze zoon van 10 maanden op vakantie. De eerste week zaten we in een van de luxe safaritenten, dit is ons prima bevallen! Douchen in de tent... bijzondere beleving! Einde van de middag werd het heel erg warm in de tent, maar gelukkig koelde het 's avonds vrij snel af. Slapen was dan voor ons allen geen probleem. De veranda van de tent kon met een hekje worden afgesloten, waardoor onze zoon vrij kon kruipen.

De tweede week verbleven wij met vrienden in de gite. Een leuk klein huisje voor ons zelf, van alle gemakken voorzien. Helaas lag er voor de gite alleen grind, waardoor onze kleine man buiten alleen in de kinderstoel kon zitten. Vrij kruipen buiten ging hier niet. Het zwembad was heerlijk, geen kinderbadje, maar samen in het grote bad was ook leuk genoeg.

In de omgeving is het een en ander te doen en te bekijken, je moet er wel steeds een eindje voor rijden over de bochtige wegen.

Emilie en Marc hebben ons goed ontvangen en hebben op elke vraag wel een antwoord of oplossing. Kortom; deze locatie is een aanrader als je het leuk vindt om met Nederlanders omringd te zijn, van een kleinschalige camping houdt en eventueel op zoek bent naar een luxe manier van kamperen!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

• 9Marleen24-08-2016

relaxed plekje met heel veel ruimte

Het eerste wat ons opviel toen we de camping opreden, waren de enorm grote kampeerplaatsen. Onze plaats, nr. 11, was 200 m2 groot (veel privacy). Daarnaast hing er een heerlijk relaxte sfeer, de kinderen maakten gemakkelijk contact. Ze bouwden met een aantal jongens hutten in het bamboebosje, speelden het spel 'weerwolven' overdag, vingen kreeftjes in de Thèze of gingen lekker zwemmen. De avond werd bepaald door het avondspel om 21.00. Tot ongeveer 22.00 deden alle kids van 4-18 jaar mee aan het spel 'Capture the flag' of bijentikkertje. Daarna werd het dan ook rustig op de camping. De tieners gingen dan 'weerwolven' op een plek waar verder niemand op de camping het kon horen. De temperatuur was prima, overdag van 23-35 graden, 's avonds koelde het flink af. De omgeving van de camping vonden wij bijzonder mooi, met prachtige kleine dorpjes, strandje bij de Lot in Castelfranc, kastelen en natuurlijk de avondmarktjes.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

Camping Val en Thèze info