Camping Val en Thèze

Camping Val en Thèze
8,2

74 reviews over Camping Val en Thèze in het Nederlands

Met jonge kinderen

Erg fijne ervaring, "thuiskomen" in Frankrijk!

Romke Mooiweer
4-8-2018

Mooie safaritenten, heerlijke gemoedelijke sfeer, veel rust. Verwacht dus geen animatieprogramma, hoewel er best wat spelletjes en kleine activiteiten werden georganiseerd. Voornamelijk gezinnen met jonge kinderen, ons gezien viel nogal uit de toon (3 kinderen, 14, 18 en 19 haar), maar wij zoeken altijd naar rustige campings in een omgeving die voldoende variatie biedt en dat is hier zeker het geval! Wandelen, fietsen, leuke plaatsjes, markten, kastelen, etc.

Direct bij aankomst het gevoel van "thuiskomen" door de persoonlijke benadering.

Gezellige bar/terras, waar je in de avond heerlijk onder de wijnranken kunt zitten onder het genot van een hapje of drankje.

Marc, Tijn en Sem hebben een moeilijke tijd achter de rug, wij hebben veel respect voor de wijze waarop ze de draad weer oppakken! Zeker een aanrader voor diegenen die net als ij, zoeken naar rust!

Minder geschikt voor gezin met oudere kinderen

Gezin met 2 pubers
9-9-2017

Veel positieve reacties gelezen over deze camping, waar wij ons niet altijd in kunnen vinden. De plaatsen op deze camping zijn inderdaad zeer groot. Dat is positief. Het sanitair is niet meer van deze tijd en zeker als de camping vol staat niet voldoende. Slechts 3 douches en 4 WC's. Het is duidelijk niet de bedoeling dat je al te lang doucht, straal is niet echt warm en te zacht. Accent van de eigenaar ligt duidelijk meer bij het restaurant (met forse Horeca prijzen) dan het sanitair. We zijn overigens niet wezen eten in restaurant dus daar hebben we geen oordeel over. Ook het zwembad vonden we veel te klein, groot genoeg in het voor- en naseizoen te klein voor het hoogseizoen. Camping is vooral geschikt voor gezinnen met jongere kinderen, onder de 10 jaar.

Zeer ruime plaatsen

Marjan
30-8-2017

De titel zegt het al, zeer ruime plaatsen, erg prettig.

Zit een klein eenvoudig speeltuintje bij voor kleine kinderen, de jongste ging daar zelf heen.

We hebben diverse malen gegeten in de kantine, dit was echt heel lekker.

Zwembad is prima, staan wat stoelen en ligbedden. Wij hadden altijd wel een stoel of een bedje.

Kan iedere dag ook brood bestellen op de camping, vers van de bakker.

Het enige puntje dat ik heb is dat ik een kinderbadkamer miste, een ruimte met een badje erin om de jongste te kunnen wassen.

Het is ca. een kwartier rijden naar een grote supermarkt.

Lopen kippen los rond op de camping, erg grappig.

Werd alleen vaak vroeg wakker van de haan...

Vriendelijke eigenaren, kon altijd iets vragen.

Omgeving is erg mooi, veel te zien.

Prachtige kleinschalige camping

Evelien
8-8-2017

kleine camping met prachtige plaatsen. Fijn kleinschalig zwembad groot genoeg voor de camping. Onze dochter van 7 heeft zich er heerlijk vermaakt. Genoeg kinderen om mee te spelen. Aardige campingeigenaren erg prettig dat het Nederlanders zijn. Je kunt lekker eten bij het restaurant, per dag verschilt het ( eten wat de pot schaft, erg lekker) en donderdags lekker eten in het naburig dorpje. Wij hadden een hond mee en deze kun je net buiten de camping prima uitlaten en even laten zwemmen in het beekje. Het was voor haar wel even wennen dat er kippen vrj rondliepen maar ze sloot er al snel vrede mee. Wij stonden prachtig en hebben een fijne rustige vakantie gehad. Echt een aanrader deze camping!

kinderparadijs

Suus
31-7-2017

Een week in een safaritent doorgebracht. Het was nog relatief rustig, eerste week van de zomervakantie.

Prachtig groene camping, veel ruimte om de tenten heen. Restaurantje is prima, wel flinke horecaprijzen maar dat snap ik wel. Zwembad is mooi en met dit aantal kinderen goed te doen. Beekje was heel leuk om kreeftjes in te vangen. Wat vooral leuk was, was hoe de kinderen met elkaar speelden. En hoe de zoons van de camping spelletjes met ze deden (vooral 's avonds). Weerwolven,vlaggenspel, tikkertje, ze deden het echt heel goed, iedereen kon meedoen.

De wc in de tent had van mij niet gehoeven. Staat in de tent zelf met een kamerscherm erom heen. Alleen voor 's nachts handig. Tent was heel compleet en groot, wel jammer dat alle kookspullen en servies niet in een dichte kast stonden vanwege de muizen. Het sanitair van de camping is verouderd maar voldoet.

Omgeving is mooi, niet te toeristisch. Leuk kasteel in de buurt, grotten, paardrijden. En vooral de avondmarkt op donderdag vlakbij de camping, geweldig.

Paradijsje op aarde!

Sam
9-10-2016

We hebben een heerlijke tijd gehad in de gîte op camping Valentheze. Een typisch Frans knus huisje, van alle gemakken voorzien, op een prachtig plekje.

Als je zin hebt om op het terras van de camping een drankje of een hapje te gebruiken loop je even de hoek om, maar heb je behoefte aan rust, dan blijf je lekker op je eigen terrasje, dat door de slimme indeling met hoge heg veel privacy biedt.

De combinatie van ons eigen stekkie met de gezelligheid van een kleine gemoedelijke camping met enthousiaste, gastvrije eigenaren en medewerkers, een gezellig terras en restaurant, in een mooie omgeving met leuke dorpjes, kastelen, grotten en meer, maakt dat wij enorm hebben genoten en zeker nog eens terug gaan komen!

Heerlijk, rustige vakantieplek!

Sanne
4-9-2016

Voor het eerste met onze zoon van 10 maanden op vakantie. De eerste week zaten we in een van de luxe safaritenten, dit is ons prima bevallen! Douchen in de tent... bijzondere beleving! Einde van de middag werd het heel erg warm in de tent, maar gelukkig koelde het 's avonds vrij snel af. Slapen was dan voor ons allen geen probleem. De veranda van de tent kon met een hekje worden afgesloten, waardoor onze zoon vrij kon kruipen.

De tweede week verbleven wij met vrienden in de gite. Een leuk klein huisje voor ons zelf, van alle gemakken voorzien. Helaas lag er voor de gite alleen grind, waardoor onze kleine man buiten alleen in de kinderstoel kon zitten. Vrij kruipen buiten ging hier niet. Het zwembad was heerlijk, geen kinderbadje, maar samen in het grote bad was ook leuk genoeg.

In de omgeving is het een en ander te doen en te bekijken, je moet er wel steeds een eindje voor rijden over de bochtige wegen.

Emilie en Marc hebben ons goed ontvangen en hebben op elke vraag wel een antwoord of oplossing. Kortom; deze locatie is een aanrader als je het leuk vindt om met Nederlanders omringd te zijn, van een kleinschalige camping houdt en eventueel op zoek bent naar een luxe manier van kamperen!

relaxed plekje met heel veel ruimte

Marleen
24-8-2016

Het eerste wat ons opviel toen we de camping opreden, waren de enorm grote kampeerplaatsen. Onze plaats, nr. 11, was 200 m2 groot (veel privacy). Daarnaast hing er een heerlijk relaxte sfeer, de kinderen maakten gemakkelijk contact. Ze bouwden met een aantal jongens hutten in het bamboebosje, speelden het spel 'weerwolven' overdag, vingen kreeftjes in de Thèze of gingen lekker zwemmen. De avond werd bepaald door het avondspel om 21.00. Tot ongeveer 22.00 deden alle kids van 4-18 jaar mee aan het spel 'Capture the flag' of bijentikkertje. Daarna werd het dan ook rustig op de camping. De tieners gingen dan 'weerwolven' op een plek waar verder niemand op de camping het kon horen.

De temperatuur was prima, overdag van 23-35 graden, 's avonds koelde het flink af. De omgeving van de camping vonden wij bijzonder mooi, met prachtige kleine dorpjes, strandje bij de Lot in Castelfranc, kastelen en natuurlijk de avondmarktjes.

fantastische plek!

Familie Jansen
8-8-2016

Dit jaar zijn we voor de 2e keer met onze 3 kinderen naar deze camping geweest.

Het is een heerlijke plek, waar de kinderen de hele dag met elkaar spelen bij het riviertje waar kreeftjes gevangen kunnen worden, het speeltuintje of het zwembad. Ook het aaien van de beesten, ezels, geiten en kippen, is voor de kindjes erg leuk. Elke dag kan je eten bij het restaurant van de camping. Eigenaar Mark maakt elke avond iets lekkers klaar.

In de omgeving is van alles te zien en te doen, veel mooie kastelen, met leuke rondleidingen voor kinderen, gezellige marktjes, varen op de lot of dordogne. Ook de plaatsen Cahor, Sarlat en Monzapier vonden wij erg de moeite waard. De grotten van het plaatsje Domme zijn erg leuk om met wat jongere kinderen te bezoeken.

Wij verbleven overigens in een safaritent wat ons heel goed bevallen is. Fijn met stromend water en een toilet.

Deze camping is echt prachtig gelegen en omdat het een kleine camping is voelt het snel vertrouwd. De kinderen konden er zonder problemen alleen op pad. Zelfs de jongste van bijna 3 was aan het einde van de vakantie regelmatig even "schommelen mama".

Het spel "capture the flag" dat elke avond wordt georganiseerd door de zonen van de camping eigenaren is voor bijna alle kinderen het hoogtepunt van de dag. Ze zitten een half uur van te voren vaak al te wachten op de verzamelplaats. Tijn en Sem jullie zijn geweldig met de kids!

Zeker een aanrader, wij gaan volgend jaar weer terug.

Hele fijne vakantie

Mirjam
8-8-2016

We hebben twee weken genoten in een safarie-tent op camping Valentheze. De tent was van alle gemak voorzien.

Onze kinderen van 6 en 7 jaar hebben zich prima vermaakt. De kinderen op de camping raken snel bevriend en spelen veel samen.

In de prachtige omgeving is ook van alles te zien en te doen (zie tips), maar vaak wel een stukje rijden.

Boodschappen kun je op nog geen 10 minuten rijden halen, maar op 20 minuten is er een mega-supermarkt.

Wij hebben genoten van de rust en de mogelijkheden van de camping.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Val en Thèze in Montcabrier (Lot), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Val en Thèze zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.