Montcabrier (Lot)

Vakantie in Montcabrier (Lot)

We hebben een aantal aanbieders voor Montcabrier (Lot) voor je op een rij gezet:

Reviews over Montcabrier (Lot)

• 10Henk Nugteren29-09-2015

Leuk

Als je van rust houd en in het naseizoen wilt gaan kan je hier je rustig naar toe gaan mooie omgeving

• 8Uitgaanslevenn
    • 10Cultuur
    • 10Omgeving
    • 10Sfeer in stad
    • 10Zorg voor natuur

Gereisd met partner in september 2015

• 6wyk18-08-2014

doorsnee stadje

doorsnee stadje. Er was een mairie met een wel aardige tuin met uitzicht op de Lot

• 6Cultuur
    • 6Omgeving
    • 6Sfeer in stad

juli 2014

• 8Fam. B.04-08-2014

Omgeving is mooi

Het dorpje Montcabrier heeft niet zoveel om het lijf. Op vrijdagavond in juli en augustus is het er heel gezellig met de markt en het gezamenlijke eten. De omgeving is erg mooi. Bosrijk, met vele mooie huizen, kleine dorpjes, maar ook wat grotere plaatsjes, zoals Cahors, Puy l' Eveque en Fumel. Er zijn verscheidene kastelen in de buurt. Er zijn fiets- en wandelmogelijkheden. Op de rivier de Lot kan gekanood worden. Op ongeveer een uur rijden liggen de rivier de Dordogne met allerlei toeristische dorpen, steden, kastelen, grotten en andere attracties in de buurt.

• 6Uitgaanslevenn
    • 6Sfeer in stad
    • 8Zorg voor natuur

juli 2014

• 7Dave Nauwelaerts27-08-2013

Mooi maar niet super

De omgeving van Montcabrier, meer bepaald de vallei van de rivier de Lot, heeft mooie kanten.
    Kasteel Bonaguil is een absolute aanrader om te bezoeken. Er is zelfs een Nederlandstalige gids. Super kasteel, met super info. Er zijn zeer veel wijnboeren die allemaal vin de Cahors produceren, een miskende wijn die wij met veel plezier ontdekt hebben. Uiteraard heb je veel wandelroutes al zijn die niet allemaal even interessant. Na een week heb je streek dan wel zowat gezien. Niet dat we ons in onze 2 weken verveeld hebben, maar we hebben al wel idyllischere streken in Frankrijk bezocht. Maar dit is natuurlijk ook kwestie van smaak.
    We zijn blij dat we in deze regio geweest zijn, maar we gaan er wellicht niet snel terugkomen.

• 7Uitgaanslevenn
    • 7Omgeving
    • 7Sfeer in stad

januari 2013

• 7Desa19-08-2013

De eetmarkt van Montcabrier is erg gezellig!

Montcabrier stelt op zich niets voor. De eetmarkt op vrijdagavond is gezellig met heerlijke wijntjes! Omgeving is mooi.

• 6Uitgaanslevenn

juli 2013

• 7Peter glerum11-08-2013

klein dorpje

zeer klein dorpje bovenop een heuvel met bakker vanaf de camping loopt er een voetpad naar Montcabrier (ca 20 minuten lopen)

juli 2013

• 9marcel veenstra08-10-2012

Mooi rustig plaatsje

Montcabrier was vroeger heel belangrijk en heeft een kerkje uit de periode van Phillip de Schone. Verder alleen een bakkertje en in de zomer elke vrijdagavond een marché nocturne met plaatselijke produkteurs en heerlijke streekgerechten. De direkte omgeving (Lotvallei) heeft veel wijnhuizen en oude gebouwen, gezellige marktjes en brocantes en richting de Dordogne en Lot-en-Garonne vind je de bastidedorpjes en kastelen. Fantastische omgeving voor mensen die nog het "echte" Frankrijk zoeken en kunnen genieten van kleine sfeerdetails en rust

• 5Uitgaanslevenn
    • 8Cultuur
    • 9Omgeving
    • 9Sfeer in stad

Gereisd met partner in juni 2012

• 8E.03-10-2012

Rustig dorpje

400 inwoners, een bakker en een kerk! Maar Prayssac ligt op 10 minuten met een grote Carrefour.

• 2Uitgaanslevenn

Alleen gereisd in augustus 2012

• 7Familie04-09-2012

Leuk gehuchtje

Leuk gehuchtje met in juli en augustus eetmarkt op vrijdagavond.

augustus 2012

• 9Emma21-08-2012

Hele mooie omgeving.

Veel te zien en te doen. Heerlijk fietsen en wandelen.

• 7Uitgaanslevenn
    • 9Cultuur