Montcabrier (Lot)

We hebben een aantal aanbieders voor Montcabrier (Lot) voor je op een rij gezet:

Reviews over Montcabrier (Lot)

Omgeving is mooi

Fam. B.
    4-8-2014

Het dorpje Montcabrier heeft niet zoveel om het lijf. Op vrijdagavond in juli en augustus is het er heel gezellig met de markt en het gezamenlijke eten. De omgeving is erg mooi. Bosrijk, met vele mooie huizen, kleine dorpjes, maar ook wat grotere plaatsjes, zoals Cahors, Puy l' Eveque en Fumel. Er zijn verscheidene kastelen in de buurt. Er zijn fiets- en wandelmogelijkheden. Op de rivier de Lot kan gekanood worden. Op ongeveer een uur rijden liggen de rivier de Dordogne met allerlei toeristische dorpen, steden, kastelen, grotten en andere attracties in de buurt.

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2014

Mooi maar niet super

Dave Nauwelaerts
    27-8-2013

De omgeving van Montcabrier, meer bepaald de vallei van de rivier de Lot, heeft mooie kanten.
    Kasteel Bonaguil is een absolute aanrader om te bezoeken. Er is zelfs een Nederlandstalige gids. Super kasteel, met super info. Er zijn zeer veel wijnboeren die allemaal vin de Cahors produceren, een miskende wijn die wij met veel plezier ontdekt hebben. Uiteraard heb je veel wandelroutes al zijn die niet allemaal even interessant. Na een week heb je streek dan wel zowat gezien. Niet dat we ons in onze 2 weken verveeld hebben, maar we hebben al wel idyllischere streken in Frankrijk bezocht. Maar dit is natuurlijk ook kwestie van smaak.
    We zijn blij dat we in deze regio geweest zijn, maar we gaan er wellicht niet snel terugkomen.

Gereisd Met jonge kinderen in januari 2013

Mooi rustig plaatsje

marcel veenstra
    8-10-2012

Montcabrier was vroeger heel belangrijk en heeft een kerkje uit de periode van Phillip de Schone. Verder alleen een bakkertje en in de zomer elke vrijdagavond een marché nocturne met plaatselijke produkteurs en heerlijke streekgerechten. De direkte omgeving (Lotvallei) heeft veel wijnhuizen en oude gebouwen, gezellige marktjes en brocantes en richting de Dordogne en Lot-en-Garonne vind je de bastidedorpjes en kastelen. Fantastische omgeving voor mensen die nog het "echte" Frankrijk zoeken en kunnen genieten van kleine sfeerdetails en rust

Gereisd Met partner in juni 2012
Montcabrier (Lot) scoort een 8,1 uit 10, op basis van 17 reviews