Camping Huttopia Millau

Camping Huttopia Millau
6,6

33 reviews over Camping Huttopia Millau in het Nederlands

Prima vakantie voor gezinnen met kleine kinderen

Familie Helder,
8-2-2019

Huttopia Milau is een sfeervolle (kleinschalige) camping aan een prachtig kabbelend riviertje. Voor gezinnen met kleine kinderen zul je je hier prima vermaken. Wij verbleven 10 dagen in een vooropgezette safari-tent (begin aug) met 2 kleine kinderen (6 en 4 jaar). Wij hebben hier een heerlijke vakantie gehad.

En ja het is soms druk bij het sanitair. Als iedereen tegelijk wil afwassen, wil douchen of wil poepen dan zul je soms moeten wachten of beter moeten plannen? En complimenten aan het personeel. Die werken hard om alles te poetsen en schoon te maken.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

Prima camping!

Nicole,
16-8-2018

Leuke en kleinschalige en groene camping. Sanitair was in onze tijd prima, echter als diverse gasten er een bende van maken dan is het niet bij te benen qua schoonmaak. Ze zouden er wellicht wat meer zitwc's bij mogen maken.

Leuk pleintje met een barretje en pizzakar. Personeel was allemaal zeer vriendelijk. Mooie omgeving. We komen graag nog een keer terug.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

Smerige toiletten Hutopia Millau

Marcel,
13-8-2018

Het zou een prima camping zijn om een paar nachtjes te verblijven. Voor ons is deze camping geen optie meer omdat de toiletten vreselijk smerig zijn. En dan ook echt smerig

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

Aardige camping, prachtige omgeving

Mariella,
7-8-2018

Camping gemoedelijk. Sanitair aan vernieuwing toe. Doen hun best om het proper te houden maar het is oud en vervallen. Zwembad ook oud en zou ook wat onderhoud mogen hebben. Camping eigenaren super vriendelijk. Spreken alle talen. Rivier aan de camping is geweldig. Al met al prima voor mensen die geen hoge eisen stellen aan sanitair.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

Leuke, kleinschalige camping!

Anoniem,
16-7-2018

Erg leuke kleinschalige camping, verwacht geen 5* camping met veel entertainment want dat is het niet. Het is een kleinere camping, eenvoudig en netjes! Het sanitaire is netjes wat weinig zit toiletten maar prima te doen. Sanitaire wordt ook goed schoongemaakt, je hebt er natuurlijk altijd mensen bijzitten die menen dat ze er een rotzooi van moeten maken maar de camping doet z'n best om alles goed bij te houden. Het zwembad is wel aan onderhoud toe maar wel lekker om af te koelen. Je mag ook als het niet druk is met luchtbed etc. erin.

We hadden een plek aan de rivier, erg ruim echter niet direct aan de rivier! Er stond een grasveld voor ons en dan pas de rivier we hebben dit aangegeven bij de camping dat we hier niet blij mee waren en er werd netjes rekening gehouden met het plaatsen van tenten. Al met al een super vakantie gehad! Ook dichtbij bezienswaardigheden!

Gereisd met partner in juli 2017

Sfeerloze camping.

Anouk,
19-8-2017

Op doorreis drie dagen gestaan op zgn rivierplaats. Sloeg nergens op (#7). Niets te doen op camping. Voor kleuters wel aardig, maar voor kinderen ouder dan 8 zijn er meerdere veel betere campings te vinden in nabije omgeving met grotere staplaatsen en bijvoorbeeld voetbalveldje.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

Prijs-kwaliteit erg scheef

Karin,
14-8-2017

We hebben veel betaald voor een hutje mutje camping, erg kleine plekken en erg veel mensen dicht bij elkaar, terwijl het geen goedkope camping is. Douches en toiletten nieuw maar paar keer echt niet schoon( dat doen de mensen trouwens natuurlijk zelf) er is maar 1 toilet/douchegebouw op veel mensen.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

Vaker op Huttopia geweest, deze de minste tot nu toe.

Krappe plekken voor eigen kampeermiddelen en ook de huuraccommodaties staan toch wel erg dicht op elkaar. De plekken zijn soms zo krap dat je wel dicht tegen je buren aan moet gaan staan. De rivier-pitches zoals aangegeven op de plattegrond liggen helaas niet aan de rivier, er zit nog een strook met andere tenten tussen.

Sanitair is schoon genoeg. Te weinig toiletten om op te zitten (wel voldoende sta-toiletten) en voor het afwassen precies nul keer warm water kunnen tappen!

Zwembad te klein voor het aantal bezoekers.

De rivier is leuk, goed toeven bij warm weer.

Je loopt in een kwartier naar het stadje waar je kunt winkelen, inkopen kunt doen en lekker kunt eten.

Al met al hebben wij een prima week gehad hier maar hadden een ruimer opgezette camping verwacht.

Gereisd met vrienden in augustus 2017

Leuke toffe rustige familiecamping

Hanne,
26-7-2017

We kampeerden met onze eigen tent en 3 kleine kinderen (5, 3 en 2jaar). De kinderen konden de camping rond fietsen zonder dat we bang moesten zijn voor verkeer, drukte, verdwalen...

kleinschalige rustige camping met voldoende schaduw

Zwembad en rivier die ook voldoende afgeschermd waren zodat kinderen zich veilig konden verplaatsen. Zeker riviertje is top voor de kinderen: dammen bouwen, met bootje op de stroming, op strandje met keien kastelen bouwen, ... (denk wel aan waterschoenen want pijnlijke ondergrond bij blote voeten)

Speeltuintje was minder geschikt (zelfs beetje gevaarlijk) voor kleine kinderen en redelijk beperkt.

Vlakbij (wandelafstand) van gezellig stadje Millau

Veel leuke activiteiten in de buurt: wandelen, velorail, gezellig stadje, ...

Wat ons betreft een aanrader!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

Zeer goed verblijf

Nele en jan,
23-7-2017

Mooie camping, zeer veel variatie in staanplaatsen, grote oude bomen en dus voldoende schaduw indien gewenst.

Groot zwembad, heel propere rivier, diep genoeg om te zwemmen.

Zeer goed personeel die echt hun best doen.

Pizza's elke dag te krijgen op de camping, ik vond ze niet top maar smaken kunnen verschillen.

Op wandelafstand van millau waar veel te zien is, marktjes, terrassen, zelfs een shopping mall.

In de nabije omstreek (30km) veel te beleven om met het gezin te doen. De gorges (du tarn, du dourbie & de la jonte) zijn echt schitterend. Fietsen of hiken is pittig maar echt wel mooi!

Wij gaan zeker de streek nog eens bezoeken, mss de andere kant van de cevenne, we zullen zeker opzoeken of daar ook een huttopia in de buurt is.

Tips ter verbetering

- het jaarlijks festival einde juni best vermelden bij reservatie zodat gezinnen niet schrikken als er veel festivalgangers rondzwalpen

- bbq op houtskool toestaan mits voorwaarden (gebruik van toestel, aanmaakblokjes, emmer water in de buurt)

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

• Aantal campingplaatsen50 tot 200
  • SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig
  • BBQNiet toegestaan

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Huttopia Millau in Millau (Aveyron), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Huttopia Millau zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.