Camping Le Hounta

Meer campinginfo

8 reviews over Camping Le Hounta

• 9Michiel en Margriet03-08-2016

Rustige camping vlakbij Luz

Dit is een rustige camping, de ene helft met uitsluitend huisjes is gescheiden van het andere deel van de camping, op het andere deel (ook achter een slagboom) een paar huisjes, maar verder vooral tenten, caravans en campers. Grote plaatsen, op het lagere deel van de camping met de nodige schaduw. Goed schoon sanitair. Er is geen zwembad, geen animatie, geen winkel (wel kun je brood bestellen). Wel een jeu-de-boulebaan, en een op zich heel vriendelijke uitbaatster die helaas alleen Frans spreekt (soms is er iemand die een paar woorden Engels kent). In het sanitairgebouw zijn beneden toiletten, en in ruimte ernaast was- en afwasplek, in het bovengedeelte douches (gratis) en (deels afgescheiden) wastafels. Naast de camping een elektricteitscentrale (waterkracht) die je ietsje hoort ruisen, aan de achterkant een verhoogd in een betonnen bak liggende waterafvoer (niet echt mooi te noemen) en de camping oogt nogal 'omhekt'. Aan het begin van Luz een zwembad waar je als campinggast voor een paar Euro in kunt, leuk voor een dag waterpret met kinderen. De camping ligt op een kwartier lopen van Luz, bruisend stadje met twee Carrefours, een in het centrum, een grote aan de rand van het stadje (met bv uitgebreide broodkeuze). Tópomgeving, in Luz begint de beklimming van de Tourmalet, Spanje op 3 uur rijden via nog enkele cols en heel veel bochten, Gavarnie (Cirque met waterval, de col de Tentes), Cirque Troumousse beide op een half uurtje rijden, de col d'Aubisque, de Pont d' Espagne, heel veel wandelingen, je raakt niet uitgekeken. De Pont Napoleon, voor Eugenie, vrouw van Napoleon, gebouwd om bij wat nu Luzea (wateroord) is te komen, hier moet je even overheen. In Luz de ommuurde oude kerk, en ruime keuze aan eetgelegenheden.

• 8corina_wolfert07-08-2013

perfecte plek tussen de mooie bergpassen

Le Hounta is een kleinschalige camping. Wij hadden een caravan gehuurd voor 3 wkn. Caravan was schoon en heerlijk ruim en voorzien van een grote koelkast, tv. We hadden overdekte veranda, waardoor we altijd buiten konden zitten. De camping is centraal gelegen tussen de mooie bergpassen (Tourmelet, Cirque du Troumouse, Cirque d'Estabe, Houtacam etc). Ideaal voor de bergwandelaar en racefietser. Daarnaast ligt de camping 45 min rijden van Lourdes. Het campingpersoneel is vriendelijk en behulpzaam. De camping heeft geen kampwinkel maar wel brood en een paar producten. Er is ook geen restaurant maar via de receptie kan er afhaalpizza bezorgd worden die echt (Italiaans) goed zijn. De camping heeft geen zwembad maar verblijf je langer dan 5 dgn dan mag je gratis gebruik maken van het gemeente buitenbad dat op 1 km afstand ligt (met ligweide en restaurantje). Wij hebben een heerlijke tijd gehad met onze tweeling van 10 jr (helaas waren er weinig kinderen van hun leeftijd).

Met jonge kinderen

• 9Renée Vercouter06-05-2012

Prachtige ligging

Wij verbleven er 3 nachten en hadden er liever langer gebleven, maar het rotslechte weer heeft ons tot opstappen gedwongen. Vriendelijke eigenaresse, die ons uitgebreid informeerde over de mogelijke uitstapjes. Het uitzicht vanaf de kampeerplaatsen is heel mooi, overal besneeuwde bergtoppen. Het sanitair wordt zeer goed onderhouden en is heel netjes. Grote staanplaatsen en goed gedraineerd veld (wij kunnen het weten want het heeft er constant geregend. De camping ligt vlakbij Luz St. Sauveur waar alles te verkrijgen is en waar genoeg eetgelegendheden zijn. De omgeving is zeer mooi en indrukwekkend (Tourmalet, Col d'Aspin, die niet open waren wegens nog te veel sneeuw en dus lawinegevaar).Jammer dat wij er niet langer konden blijven want het was er zeer aangenaam.

• 8Staat v/h sanitair

Met vrienden

• 7judith21-09-2011

leuke camping

Deze camping midden in de pyreneeen, ligt op een hele mooie lokatie. Aan de rand van luz st sauveur. Een hele goede plek om vanuit hier uitstapjes en wandelingen te maken. Camping is niet heel groot. Veel chaletjes om te huren. Camping heeft grote plaatsen. Onze vouwwagen met luifel kon er makkelijk staan en dan kun je ook nog ruim je auto kwijt. sanitair is schoon alleen mochten er wel wat meer toiletten zijn. Aan de andere kant zijn ook toiletten maar die zijn wel verouderd. Er isd een klein speeltuintje voor de kinderen, en een pingpong tafel. Alleen jammer dat die helemaal voor bij de slagboom zit.
    Vriendelijk personeel, die er moeite voor doen om zich verstaanbaar te maken en jou te verstaan. Wij komen zeker een keer terug

• 7Staat v/h sanitair

Met jonge kinderen

• 9Klaasen03-08-2011

Fantastische plek komen zeker terug

Vriendelijke beheerders. Schoon toilet gebouw. Zeer rustige camping vooral geschikt voor stellen met jonge kinderen of senioren. Luz Saint Saveur met zijn winkels en restaurants op een steenworp afstand. Mooie omgeving.

0 tips over Camping Le Hounta

0 vragen over Camping Le Hounta