Géén boekingskosten

Meer camping info

56 Reviews over Le Coursavy

• 9Mariëtte15-08-2022

Een parel aan De Lot

We hebben twee weken genoten van de prachtige camping van Bart en Michelle. Wat een lieve, gastvrije mensen! Het was erg warm, maar de rivier gaf genoeg afkoeling. Er zijn hangmatten en ligstoelen bij de rivier. Ruimte genoeg om heerlijk rustig te genieten van schaduw en zon. De plekken zijn erg ruim. ‘s Nachts koelde het heerlijk af. We hebben de tips van de site voor bezienswaardigheden opgevolgd. Het was even rijden, maar zeer de moeite waard. Het sanitair is heel schoon. Het is fijn dat er geen auto’s op de camping rijden. Er zijn veelal Nederlandse gasten. Eigenlijk gaan we nooit terug naar dezelfde camping, maar deze staat wel bovenaan om nog eens te bezoeken. Er is geen animatie op de camping, maar we hebben genoten van de creativiteit van de kinderen: vlotten bouwen van bamboe, potje voetballen en volleyballen, zitten rond het kampvuur. Michelle en Bart, bedankt voor deze prachtige weken!

• 8Kees&Hiltsje04-07-2022

Gastvrijheid in praktijk gebracht!

Heerlijke plek aan de Lot, waar ontspannen, natuurbeleving in de praktijk samen komen. En waar eigenaren Bart en Michelle je met hun persoonlijke aandacht je het gevoel geven dat je echt welkom bent.

• 9Imca vd heuvel05-01-2022

Fantastische camping

We hebben heerlijke week gehad op deze fijne camping. Lieve beheerders. Keurig sanitair. Rivier de Lot is geweldig. Mooie plaatsen. Rust en gezelligheid. In omgeving kun je goed wandelen. Vanaf camping starten al leuke wandelingen. Conques is bezoek waard.

• 9Annelies11-09-2021

Een van de mooiste campings waar we ooit waren!

De camping ligt prachtig aan rivier De Lot waarin je heerlijk kunt zwemmen, kanoën of afdrijven in een band. De omgeving is rustig, maar er is meer dan genoeg te doen. Breng een bezoek aan Conques of een van de vele andere mooie middeleeuwse stadjes, trek de natuur in of blijf gewoon lekker op de camping. Het sanitair wordt goed schoongehouden en je kunt een diepvrieslade huren. We hebben deze zomer drie weken op deze camping gestaan, maar ik had er eigenlijk nog wel langer willen blijven.

• 9tineke steggerda07-07-2020

Geweldige leuke goed verzorgde camping, TOP!!!!!!

Wij hebben hier een week gestaan. Prachtige grote plaats. Ons uitstekend vermaakt. Heerlijk pizza gegeten, op maandagavond komt de pizzawagen langs. Zwembad heerlijk met het warme weer en natuurlijk de rivier. Helemaal TOP. Wij bevelen deze camping ten zeerste aan.

• 10VWfans15-09-2019

Fenomenaal!!

We hebben deze camping meerdere malen bezocht vanwege de toplocatie, de gastvrijheid van de eigenaren, het schone sanitair en de enorm goede en ongedwongen sfeer op de camping.

De plaatsen zijn ruim en beschut, het sanitair altijd schoon en in goede staat en de eigenaren zijn gastvrij, uiterst behulpzaam en vriendelijk.

De bakker komt regelmatig op de camping en anders kun je je bestelling doorgeven aan de eigenaar, zodat het brood 's morgens voor je klaarlicht in het huisje. Grote supermarkt op zo'n 10 km en een kleine buurtsupermarkt op zo'n 5 km van de camping.

De omgeving is enorm divers. Prachtige natuur en oude dorpjes, goed onderhouden rustige wegen (fietsen en wandelen is een genot). Gunstige ligging direct aan de river de Lot, waar je kunt zwemmen, kanoën en vissen.

Kortom, een camping voor jong en oud voor een actieve vakantie én om helemaal tot rust te komen!

• 10Staat v/h sanitair
  • 10Lonneke10-08-2019

Top camping!

We gingen tot 2012 nooit naar dezelfde camping terug, maar dit jaar zijn we alweer voor de 8e keer op camping de Coursavy geweest met onze zoons van 15 en 19 jaar. Wat een heerlijke plek... het feit dat er ‘niets’ is, maar toch heel veel; de rivier, het afdrijven, het vlot, mooie natuur, prachtige dorpjes met inkijkjes, fijne wandel mogelijkheden vanaf de camping, het kampvuur, het altijd schone sanitair met wc papier, de bibliotheek met boeken/tijdschriften/spelletjes, de gebrekkige WiFi in het hoogseizoen (dit biedt ruimte om de sleur van Social Media te doorbreken; wat een rust! 😇), de kloof voor de oudere jeugd waar ze herinneringen maken en vrienden maken voor het leven en veel meer ‘niets’! Top camping! 💚

• 10E&B05-09-2018

Fantastische gemoedelijke camping, gelegen in een prachtige omgeving met veel bezienswaardigheden, natuur en aan de rivier de Lot. Hier kom je echt tot rust, of het nu druk of rustig bezet is. Het sanitair is zeer schoon, zo zal je het zelden aantreffen in Frankrijk. Bakker komt op de camping en tevens is er dagelijks brood bij de eigenaar te bestellen. Hans en Bert zijn zeer gastvrij, behulpzaam en vriendelijk. Ouderwets kamperen, kanoën op de rivier en prachtige (dag)tochten. Totaal geen minpunten, in tegenstelling tot eerdere recencies, mensen die klachten hebben over deze camping zijn beter af in een 5 sterrenhotel... Wij komen zeker weer terug naar dit kleine paradijs!!

• 10Staat v/h sanitair
  • 8Annelies24-10-2017

een plek om verliefd op te worden!

Mooie camping met grote plekken die uitzien op de rivier de Lot. Er is voldoende schaduw en iedere plek heeft zijn eigen picknick bank waar iedereen dankbaar gebruik van maakt (koken e.d.) Uitzicht op beboste heuvels. Vriendelijke, behulpzame, Nederlandse eigenaren. Gemoedelijke sfeer en prachtige omgeving. Prima wandelomgeving. Fijn voor honden. Oude dorpjes. Dit is nog ouderwets kamperen!

• 8Visser25-09-2017

Heerlijke plek om tot rust te komen

• Ligging aan rivier, mooie groene omgeving, vriendelijke zeer behulpzame eigenaren (!), gemoedelijke sfeer, pizza's 1 x per week, broodbus elke ochtend, mogelijkheid tot maken kampvuur, schoon sanitair. Voor het hoogseizoen lijkt het wat aan de krappe kant qua hoeveelheid . Wij waren in een iets rustigere periode en toen ruim voldoende, hebben niet hoeven wachten. Verder werd het sanitair + afwasgelegenheid goed schoon gehouden.

• Eigenlijk weinig...De enige puntjes:
    • De bakker die 's morgens om 08.30 uur luid toeterend de campig op komt rijden. Je zat dan rechtop in je bed...Daar zagen wij het nut niet zo van in. Als je weet dat hij elke ochtend om 08.30 ur komt, kun je ook je wekker zetten, dan laat je een ieder de keuze om al dan niet uit te slapen.

• Erg lauw afwaswater met een heel traag stroompje water, waar je iom beureten je teil mee moest vullen. Gelukkig was het bij ons wat rustiger, waardoor we het water uit de douche konenden gebruiken. Ging een stuk sneller en was warmer.

Onze kinderen van 12 en 14 hebben zich prima vermaakt. De eerste week nog aansluiting met de groep jeugd, de 2e week veel rustiger, maar evengoed erg genoten.

• 7Staat v/h sanitair

Entertainment

• SaunaNiet beschikbaar
  • SportschoolNiet beschikbaar
  • TennisNiet beschikbaar
  • Aantal zwembadenBeschikbaar (1)

Hygiëne

• Prive sanitair mogelijkNiet beschikbaar