Vakantiepark La Taillade de Montsegur

Meer vakantiepark info
Tonen op kaart

13 reviews over Vakantiepark La Taillade de Montsegur

• 8alex ruijs16-09-2013

Mooie chalets in een ingeslapen Frans dorpje

Ons chaletin La Taillade de Montsegur was erg mooi en goed onderhouden. Standaard voorzieningen aanwezig, geen luxe zoals airco/ vaatwasser. Ligging van chalets in het park is mooi, er is voldoende afstand en parkeergelegenheid. Mooi zwembad, soms wel een beetje vol. In de chalets is geen WiFi bereik en meestal ook geen UMTS. Je kunt in de buurt van de receptie wel Wifi gebruiken maar dat is duur en onbetrouwbaar; je kunt natuurlijk ook gewoon zonder in de vakantie. De omgeving is erg mooi en kun je zowel wandelend, per fiets als met de auto verkennen. Het dorpje Fougax stelt weinig voor; er zit wel een leuk bio-winkeltje vlak bij het park, maar er zijn geen restaurants in het dorp. Supermarkt op ca. 6km, grotere stad Foix (40km) of Ax les Thermes (50km).

• 5Activiteiten
    • 3Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in juli 2013

• 8Wendy19-08-2012

Prima plek voor een leuke vakantie!!

Wij zijn net terug en hebben een prima vakantie gehad. Bedden zijn wat hard maar huisje was schoon en uitstekend ingericht. Veel privacy en heerlijk terras. Er is een speelveld en een zwembad en dat is het, dus met 2 pubers gewoon niet zo leuk, daarom een minder cijfer voor activiteiten want die zijn er niet. Je moet iedere keer voor vertier met de auto dat is wat jammer, maar de omgeving heeft voldoende te bieden. Het park is gewoon prima. Enthousiast stel die het runt, zijn er net 3 jaar mee bezig, alles goed verzorgt. Pizzas die ze zelf maken zijn uitstekend, boodschappen deden wij in Lavelanet, daar is ook een Lidl, Aldi en Carifour en leuke markt op vrijdag. Zwembad is heerlijk verfrissend en super schoon net als de toiletten. Al met al een leuk park voor een weekje relaxen.

• 9Onderkomen
    • 3Activiteiten
    • 6Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2012

• 2Rudi13-07-2012

Nooit, nooit, nooit meer!!!

Wat geboekt was via touroperator is totaal niet wat we gekregen hebben. We zijn dan zo snel mogelijk vertrokken naar een ander domein om een 'echte' vakantie te hebben. Minpunten: - zwembad: veel te klein en enkel toegankelijk bij mooi weer - speeltuin was tuin om in te spelen met een gevaarlijke en aftandse schommel - badmintonterrein ZONDER net - petanqueterrein naast de vuilbakken en niet verlicht - rivier om te spelen was gevaarlijk en zeer ondiep, vissen erin lukt zeker niet - alle sport-en spelaccommodatie was betalend, niets gratis, en speelruimte was nog in volle opbouw - restaurant enkel pizzeria en enkel open op vrijdag / zaterdag - geen broodservice eerste week en zeker geen superette op domein aanwezig - bedlinnen was te kopen (6 euro) voor 'papieren' wegwerplakens waarin slapen zeer onaangenaam was - geen animatie 'die moest je zelf maken', andere gasten waren ook niet tevreden

• 5Onderkomen
    • 1Activiteiten
    • 2Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juni 2012

• 8Inge08-07-2012

Prima huisjes

Prima huisjes met prettige keuken en douche. Wel kleine harde bedden (maar wie heeft ooit een fijn bed gehad in Frankrijk?) Parkje ziet er erg netjes uit. Zwembad is klein maar netjes. In het dorp Fougax is niets behalve een klein winkeltje. Wel handig om stokbrood te halen. Supermarkt in Belesta op 5 kilometer. Reken niet te veel op het restaurant (alleen pizza en salade). Dit is alleen open bij voldoende bezetting. (In juni 2012 pas vanaf de 16de op vrijdag en zaterdag.) Huidige eigenaren spreken ook Engels.

• 6Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juni 2012

• 8Familie uit het Westland20-07-2011

Erg mooi park, prachtige omgeving, een aanrader.

Een prachtig park in een prachtige omgeving. Het huisje was erg ruim en nog splinternieuw (80C). Een mooi ruim overdekt terras. Heerlijke douche, alleen erge harde en kleine bedden (daardoor rug en nekklachten). De kastelen, de vlindertuin, het dino-museum, de waterval en het klimpark waren erge leuke uitstapjes. Het restaurantje op het park was uitstekend. De service was erg goed. Leuk zwembad (wel erg koud). Het speelriviertje was ook een groot succes. Een heerlijke relaxte omgeving. Veel te zien en te doen. Een aanrader dus!

• 7Onderkomen
    • 7Activiteiten
    • 8Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2011

• 9Hilde26-07-2010

Schitterende vakantieplaats

Voor ons de beste vakantie die we tot op heden in gezinsverband hadden. Accomodatie subliem. Zeer verzorgd, klein, maar alles erop en eraan (zelfs airco). Het is een rustig vakantiedomein, ideaal voor gezinnen met kinderen. Gelegen in een mooie omgeving, met zwembad, riviertje achter het domein, restaurant, biljart, petanque, badminton, tafeltennis. Een ideale uitvalsbasis voor heel wat wandelingen. In de ruime omgeving kan je ook gaan cano-varen, ook mountainbikers komen er aan hun trekken. Mensen die houden van een fikse natuurwandeling moeten zeker de gorge de la Frau aandoen. Adembenemend mooi ! De regio ademt ook geschiedenis (de katharen weet je wel). Vooraf er iets over lezen en dan een bezoekje aan Montségur en je waant je terug in de 13 de eeuw.

• 9Onderkomen
    • 9Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in juli 2010

• 8Ivan Martin02-09-2009

Fantastische, rustige vakantie

Wij verbleven hier de derde week van augustus met onze 3 kinderen (8, 5, 3). Ze konden hier naar hartelust spelen in het zwembad, op het speelpleintje, in de straatjes of bij het riviertje. Onze chalet was voldoende ruim en comfortabel. De bedden zijn wel aan de kleine kant. Mooi weer (+/- 37°) maar met gesloten ramen en luiken overdag, bleef de temperatuur binnen toch redelijk.
    Bomen en bergen zover je zien kan ... Prachtige omgeving om te wandelen of te fietsen. Aanrader voor wie houdt van een rustige, groene vakantie !

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2008

• 7Familie Van den Bos26-07-2009

Groen, gezellig en vriendelijk vakantieparkje

La Taillade de Montségur maakt zijn 3 sterren zeker waar, ondanks de Franse (harde en korte) bedden. De huisjes zijn klein, maar zijn goed ingericht en voorzien (alleen geen waterkoker). Genoeg uitstapjes in de mooie, groene en bergachtige omgeving te maken. Uitermate geschikt voor wandelaars en kinderen (die van ons vonden het chateau de Foix en Carcassonne zeer de moeite waard). Weer was grillig, dan weer benauwd en erg warm (vochtige warmte), dan weer storm of een hele dag regen. Conclusie: prima vakantie.

• 7Onderkomen
    • 7Activiteiten

Gereisd met jonge kinderen in juli 2009

• 8fam. Ruitenberg04-08-2008

Mooi park aan de rand van de bergen

Net terug van een weekje in Fougax. Mooi park in een rustige omgeving. Goede locatie voor diverse uitstapjes in omgeving (Foix, Montségur en eventueel wat verder Lourdes op 150 km).Service is prima, alleen spreken de eigenaren geen andere taal dan Frans. Wel is er iemand parttime in dienst, die engels spreekt. Kortom prima vakantie gehad.

Gereisd met familie in augustus 2008

2 tips over Vakantiepark La Taillade de Montsegur

• alex ruijs, 16-09-2013

Bezoek aan Andorra; alleen de reis erheen is al erg mooi en alles is er erg goedkoop. Het Chateau de Montsegur is ook erg mooi, vooral met helder weer erg mooi vergezicht.

• Rudi, 13-07-2012

Wil je een geanimeerde ontspannende vakantie, dan ga je zeker niet naar dit domein. Of het aan Neckermann ligt die alles veel rooskleuriger voorstelt, of aan het domein laat ik in het midden. De triestigste start van mijn vakantie ooit. Het beste wat we konden doen, en ook gedaan hebben, is naar een ander domein 80 km verder verhuizen.

2 vragen over Vakantiepark La Taillade de Montsegur

• Monica, 09-07-2014

Wie weet wat er te doen is in de directe omgeving

Heeft u tips voor leuke activiteiten met onze puberkinderen? Al vast bedankt!

• F. Schols, 23-07-2011

prijzen electriciteit

Wij zijn benieuwd naar de prijzen van de electriciteit. Deze komen er ter plaatse nog bij. Hoeveel betaal je ongeveer per week aan electriciteit bij normaal verbruik met regelmatig koken. We willen dat 2 huisjes. 1 voor 4 volwassenen en 1 voor 2 volwassenen en 3 kinderen.

Bij voorbaat dank, F.Schols

Astrid, 25-07-2011

Wij zijn hier 1 week geweest (9 - 16 juli). We hebben ongeveer 8 a 9 euro voor electriciteit betaald. We hebben verder geen airco nodig gehad, maar hebben wel normaal gekookt en zelfs ´s nachts een lichtje laten branden voor de kinderen. Er kwam nog wel een tientje toeristenbelasting bij. Dus geen zorgen verder.

Vakantiepark info

• BBQToegestaan