Vakantiehuis Le Moulin d'Eoux

Vakantiehuis Le Moulin d'Eoux
9,1

40 reviews over Vakantiehuis Le Moulin d'Eoux in het Nederlands

Met jonge kinderen

Met 2 gezinnen waaronder 2 pubers van 15 en 16 naar een plek waar rust, sterren en natuur de kernwoorden voor zijn is een gok. Maar wat is deze gok goed uitgepakt. Badmintonnen, dam bouwen, spelletjes doen, lezen, biggen voeren en af en toe iets in de omgeving doen, maar gelukkig ook Internet dus contact met vrienden verzekerd!

Verder een heel groot en heel sfeervol huis met een fantastische buitenkeuken. De inrichting is zoals het bij een verbouwd Frans huis op het platteland hoort: Authentiek en sfeervol troef en de bedden zijn prima. Hartelijke ontvangst, verse melk, courgettes, helpen bij het melken, biggetjes voeren, sterren kijken en oneindig boeken lezen uit de collectie van de Nederlandse eigenaren.

Volgens dochter van 15 was de vakantie 'precies goed' en ze had nog wel een week willen blijven. Wel waterschoenen meenemen voor bij de waterval en kleinere kinderen niet zonder toezicht laten spelen, maar dat spreekt voor zich.

En .... voor 't eerst weer 'stilte' gehoord!!!

Verlaten

Mathijs
14-8-2011

Prachtige foto's en een shitterende website. De werkelijkheid is helaas iets anders. De oude bakkerij ligt vast aan de watermolen, dus geen echte privacy. De inrichting van de woning is nogal studentikoos. Een echte doorgezakte bank met een kleed erover, een piepklein t.v'tje met nog echte VHS-videobanden! Gelukkig zijn er weinig ramen zodat je dat niet goed kan zien. De 'tuin' is niet aagelegd en omdat er hoge bomen omheen staan zie je niets van de omgeving. Het watervalletje is een kwartiertje lopen door het weiland. Daar aangekomen moet je een modderig paadje naar beneden. Niet geschikt voor kleine kinderen en mensen die wat slechter ter been zijn. Bovendien moet je deze attraktie delen met de mede-huurders van de watermolen (of andersom). Binnen 30 autominuten is er weinig te beleven. Voor wandelaars zou het een aardig uitgangsunt zijn geweest, maar het is daarvoor (veel) te duur.

La nostalgie pour Le Moulin

Fam. Tellings
8-8-2011

Wij hebben 2 weken zeer genoten van onze vakantie in Le Moulin bij Alex en Margot. Zoals eerder beschreven; het lijkt zo uit een franse film. Het bakkershuis is gezellig authentiek en de tuin is prachtig en oneindig. De eigenaars zijn zeer hartelijk en hebben alle tijd voor iedereen en betrekken de kinderen bij de activiteiten op de boerderij. Onze meiden van 10 en 13 jaar hebben zich uitstekend geamuseerd met de 2 lieve (knuffel)honden, de poezen, de kleine varkentjes, de koeien, het kalfje en de kuikentjes. Ook aan 't water was 't aangenaam afkoelen tijdens de warme dagen.

Kortom een heerlijke ontspannen vakantie en een aanrader voor mensen die rust, een prachtige natuur en 't authentieke franse leven kunnen waarderen!

Niet geschikt voor ons

fam van Egmond
14-7-2011

Een vrij sober/donker huis. Wel netjes en schoon. De tuin is groot maar zonder uitzicht op de mooie omgeving. Het erf vinden wij vrij rommelig en niet gechikt voor hele kleine kinderen. Het watervalletje is misschien leuker voor wat oudere kinderen. Er is wel een wasmaschine aanwezig, maar je kunt je was dan laten wassen voor 4 euro. Vriendelijke eigenaren.

Heimwee naar Eoux

Sandra Winterswijk
5-10-2010

Een stukje paradijs dat op aarde is gevallen! Alles wat wij, beginnende ouders met twee honden uit het drukke Amsterdam, kunnen wensen is aanwezig: een prachtig en ruim huis, een oneindige tuin (letterlijk) waar de honden naar hartelust kunnen rondsnuffelen, eten uit de moestuin, melk van de koeien en twee badmintonrackets! En dat allemaal op een weldadig groene locatie. En dan hebben we het nog niet eens gehad over de twee eigenaren die aan het einde van de dag verse tomaten of basilicum of iets anders smaakvol op de keukentafel zetten. Overal waar we aten hebben we gesmuld en de prijzen zijn er meer dan vriendelijk; met als hoogtepunt het charmante bistrot de pays, waar je voor 12 euro vier gangen inclusief wijn krijgt! Het was een ervaring om te zien hoe goed de Nederlandse eigenaren zijn ingeburgerd in het goede Franse leven, waarin ze zichzelf helemaal kunnen voorzien. Melk, kaas, vlees, eieren, groente, fruit: alles komt van hun land. Behalve het brood, dat komt van de bakker!

Het lijkt wel een franse film...

S. Besten
1-8-2010

Het verblijf lijkt wel een film... We hebben een week genoten van het tot gîte verbouwde bakkershuis. Het prieeltje, de tuin, het huis, het erf, de koeien, katten en honden, de waterval...het zou zo uit een franse film kunnen komen. Ik kan me niet heugen dat ik ooit z'n ontspannen vakantie heb gehad. De kinderen (2 en 4) hebben zich moeiteloos vermaakt op het erf en in het (zeer ruime) huis. 's Ochtends of 's avonds de koeien binnenhalen samen met de gastvrije eigenaren Alex en Margot, melken en zelf nog een avondje hooibalen van het land gehaald, 's ochtends stond daarna vaak een fles 'echte' melk of zelfgemaakte boter of kaas op het aanrecht...zo moet het leven zijn. Liefhebbers van natuur, rust en het echte leven moeten dit ervaren hebben. Het is een eindje rijden vanuit NL, maar zeeeeer de moeite waard!!!!

Prachtig, zowel binnen als buiten

Simon Warmerdam
13-8-2009

Zeer orginele bestemming in rustige streek. Charmante landelijke lokatie waar wij ons direct thuis voelen. Sfeervol authentiek gerestaureerd met het comfort van deze tijd. Privé als je wilt en volop de ruimte voor volwassenen en kinderen. Goede uitvalsbasis voor een aantrekkelijke streek met verrassende mogelijkheden voor alle leeftijden. Maar thuis blijven is ook erg verleidelijk

Daar gaan we zeker nog een keer naar toe !!

Menno de Jonge
7-8-2009

De website van Le Moulin d’Eoux sprak ons aan, maar het is altijd spannend hoe het er echt is. Wij hebben een week in het Bakkershuis doorgebracht en onze verwachtingen zijn ruim overtroffen. Door de natuurlijke cadans van het leven op de “boerderij” in een nog niet door toeristen overspoelt deel van Frankrijk, zijn wij geheel tot rust gekomen. Dankzij de gastvrije eigenaren Margot en Alexander hebben wij van dichtbij kunnen ervaren wat er komt kijken bij het runnen van een ecologisch boerenbedrijf in Frankrijk. We weten nu hoe verse melk, roomboter, kaas, slagroom, eieren, enz. smaken.

Een allesbehalve saaie tijd: er was altijd wel een koe te melken, kalfje te borstelen, hond of poes te aaien, kippen te voeren, kip met kuikens te vangen of achter Arie de haan aan te zitten. Via de achtertuin is het een korte wandeling naar een waterval met een privé strandje, waar we ook dammetjes gebouwd hebben.

Al met al een heerlijke tijd, jammer dat we niet een paar weekjes langer konden blijven

al wat nodig is voor een superleuke vakantie!

Fam. Lorent
6-8-2009

onze vakantie in een notedop: idyllisch oud bakkershuis, gezellige leefkeuken, authentieke bakkersoven in de woonkamer, “coole” kinderkamer mét verkleedkoffer - ontbijt in de grote, wilde tuin - leuk erf bewoond door Tulipe de koe, haar vriendin & het kalf, de haan & zijn gevolg, Choupette & Patois (de 2 kindvriendelijke honden) én … Alex & Margot, de behulpzame en humoristische gastheer en gastvrouw - uitjes, courgetten en paarse artisjokbloemen uit de moestuin - stokbrood, chocoladebroodjes en pains aux raisins aan huis geleverd - zonnebloemen in het veld - groen, rust … en stilte - turquoise libellen en honderden vlinders - zwemmen en spelen in het riviertje, luieren in de hangmat, relaxstoelen, rubberbootje en zwembanden bij het privéstrand - Aurignac, het dichtstbijzijnde stadje met warme bakkers, vier kappers en vriendelijke locals in het café - het roze Toulouse aan de Garonne met pleintjes, fonteintjes, kerken en kloosters – streekproducten en gezelligheid op lokale marktjes...

Authentiek bakkershuis in prachtige omgeving

Gaby van Oers
23-7-2009

In juni zijn we voor het eerst op vakantie geweest in Eoux, le Moulin. We gingen af op de website, deze sprak ons erg aan. Bij aankomst werden onze verwachtingen overtroffen. Het huis met authentieke bakkersoven, de rust, de fantastische tuin met de beste tuinmeubelen die we ooit gehad hebben en bovenal een prachtige natuur. De Pyreneeën met hun besneeuwde toppen als contrast met het mooie glooiende voorland. Dit gebied wordt nog niet overspoeld door toeristen, de mensen zijn aardig , de dorpjes leuk met gezellige markten en als je toch even wilt winkelen dan is Toulouse een absolute aanrader. De bakker komt 3xper week aan de deur met heerlijke croissantjes en lekker vers brood. Alex en Margot , de huiseigenaren hebben ons verwend met eieren van hun eigen kippen en kersen uit de tuin. Wij hebben een fantastische vakantie gehad en komen zeker terug.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Vakantiehuis Le Moulin d'Eoux in Eoux, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Vakantiehuis Le Moulin d'Eoux zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.