Vakantiehuis Le Moulin d'Eoux

37 reviews over Vakantiehuis Le Moulin d'Eoux in het Nederlands

• Fantastisch / fenomenaal: 8+
  • Goed: 7 - 8
  • Onvoldoende: 1 - 5

Echt Frans midden in natuur met veel ruimte!

Erik en Aeltke
13-5-2018

Alle rust en ruimte in authentiek Frankrijk, onze kinderen van acht genoten erg van alle ruimte, gezellig oud huis, de dieren op het erf, de beek bij het huis en samen met Alex en Margot rondscharrelen bij de beesten, zwembad is in de maak, op de slotdag na BBQ het zwembad gedoopt:-), kortom een fijne rustige plek met weinig toerisme. Omgeving verkennen is wel veel autorijden, maar gebied is mooi, Spanje nabij. Erg leuk met jonge kinderen.

Onvoorstelbaar genieten!

fam. Mak
29-10-2017

Een week heerlijk genieten! En vooral tijd hebben voor elkaar. Dat is wat we wilden met de (schoon)familie. Meestal vallen de foto's en advertenties in werkelijkheid tegen. Hoe anders was het deze zomer. Verscholen achter een de bomen lag het schitterende "Le Moulin" in Eoux in alle rust op ons te wachten. Achter deze eeuwenoude watermolen, wat tot een aurthentiek frans familiehuis was omgetoverd, lag een grote tuin met uitzicht op een weide. Dat was dan ook de plek waar we bijna niet weg waren te slaan. De kids konden naar hartelust spelen en helpen met de koeien, varkens en kippen voeren, enz. Ze genoten van 's ochtends vroeg tot 's avons laat. Wij, de volwassenen genoten bij de buitenkeuken van de rust en het platteland, uiteraard gepaard met een glaasje Franse wijn. Achter de weide lag een zwemoase verscholen bij een watervalletje. De week is voorbijgevlogen! Alex en Margot: bedankt voor jullie gezelligheid en gastvrijheid. De uitnodiging om op dag voor vertrek (14 juli) in het nabijgelegen dorp de Franse Nationale feestdag mee te vieren was een mooie afsluiting!

Oude reviews (archief)

Geweldig de riem er af.

Loes en Marc
24-10-2016

Ruimtelijk genieten.

We huurden de moulin, en waren met zijn tweeën en een hond van 9 maanden.

We zijn beiden zelfstandig ondernemer en wilden echt er even uit zijn.

Ik kan u vertellen, dat is gelukt :)

Vooral het "hondenzwembad" (de waterval) was geweldig voor onze Labradoodle..

Wederom geweldig (het voelt als thuis komen)

Linda en Maurice
17-9-2016

Houd je van rust en ruimte? Dan ben je hier aan het goede adres! Le Moulin heeft ons voor de tweede keer aangenaam verrast. Het huis is van alle gemakken voorzien, de kinderen kunnen zich er prima vermaken en op de omgeving zijn we nog steeds niet uitgekeken. Het vaste dagelijkse ritueel van dieren voeren en/of op stal zetten hebben we afgewisseld met mooie (berg)wandelingen en bezoekjes aan plaatselijke markten. Bovendien weten Alex en Margot voor de kids mooie uitdagingen te verzinnen, zoals het schilderen van een naambord voor het kippenhok. Kortom, wat ons betreft de ideale vakantiebestemming.

Smoor verliefd op Le Moulin d'Eoux.

Carla & Fred,
3-7-2016

In 2015, op doorreis, verbleven wij 2 dagen op Le Moulin d'Eoux. Je kunt wel stellen dat het liefde op het eerste gezicht was. De gigantische rust die deze locatie uitstraalt heeft ons doen besluiten om in 2016 voor 2 weken terug te keren.

Beide hebben we het getal 60 in onze leeftijd staan, maar dat deed ons niet aarzelen om mee te doen met eieren rapen, kippen voeren, koeien melken, koeien van en naar de wei brengen tot tractor rijden. Dit alles op geheel vrijwillige basis.

Margo en Alex, een geweldig koppel, vriendelijk, belangstellend zonder zich op te dringen en altijd bereid om je nuttige informatie te geven over het gebied van de Midi Pyrenees. Wij verbleven in de Bakkerij, wat een heerlijke verblijf is waar alles aanwezig is waar een mens behoefte aan kan hebben. De tuin aan de achterzijde geeft je het gevoel van vrijheid en privacy en een prachtig uitzicht op de heuvel waar het dorpje Eoux gelegen is. Vanuit deze locatie is het heerlijk wandelen, fietsen en als daar behoefte aan is, dan is de prachtige stad Toulouse binnen 1 uur bereikbaar.

Wij hebben genoten en komen zeker terug.

Margot & Alexander bedankt.

Groetjes, Carla & Fred

Super maanden!

Cees en Erica Vredeveld / Trampen
12-8-2015

Cees en ik (min of meer pensionados) hadden dit voorjaar, met onze rwee honden, gelegenheid om nu eens langer van het Franse leven te genieten en vonden met t Bakkershuis de perfecte woning om de maanden april t/m juni de lente in dit prachtig glooiende gebied te zien en voelen komen. Wat een zorgvuldig en smaakvol ingericht en verzorgd huis! Wat een mooi rustig uitzicht op Eoux! De houtkachel zorgde voor gezellige warmte, Margot en Alex voor inspirerende gesprekken en een paar fijne gezamenlijke etentjes, waaronder bij de buitenkeuken van de Molen. Bijzondere mensen! Makkelijk in het hart te sluiten...kortom het leventje rond dit erf is vooral buiten het hoogseizoen voor langere tijd mooi om te be-leven voor 60/65+ers (prima met logees!) We komen graag nog eens terug in september en oktober. Kleinkinderen welkom!

Een onvergetelijke vakantie!

Linda en Maurice
5-8-2015

Le Moulin heeft de hoge verwachtingen die we van tevoren hadden meer dan waar gemaakt! Eigenaren Alex en Margot zijn lieve, geduldige mensen die het ons en de kids helemaal naar het zin hebben gemaakt. De kinderen konden altijd helpen met voeren van de beesten, koeien op stal zetten, graan oogsten, etc. Hoogtepunt was natuurlijk het ritje met de tractor en op de maai/dorsmachine! Le Moulin ligt heerlijk rustig met (vanuit de tuin van het bakkershuis) een mooi uitzicht op het kerkje van Eoux in de verte op de heuvel. De directe omgeving is mooi (prima op te racefietsen) en nog redelijk onontdekt door de toeristen en daardoor nog vrij authentiek Frans. Wat ons betreft echt een aanrader!

Genieten van het boeren landleven, zowel actief (de jongste telg van 12) als passief, van de intense rust in en rond Le Moulin, van het rustgevende geklater van het riviertje dat onder de molen doorstroomt, het poedelen in het privé-minimeertje in de rivier niet ver van het huis, waar je een verkoelende duik kunt nemen en lui kunt hangen in de hangmat. Het is heerlijk om - zelfs als het regent - aan de tafel onder het afdak bij de buitenkeuken te kunnen zitten, of op een van de luie stoelen onder de grote boom. Zelfs de 'nadenkbank' in het kleine tuinhuisje werd regelmatig gebruikt.

Margot en Alexander zijn fijne mensen met een gezellige dosis humor met wie het goed toeven is. Ze dringen zich niet op, maar zijn er als je ze nodig hebt.

Spijt hadden we dat we voor slechts twee weken hadden geboekt, we vertrokken met pijn in ons hart. Le Moulin is een vakantie waard!

Het bestaat nog. Een plek waar je midden in de natuur alle comfort hebt, de bakker zijn brood aan de deur komt brengen en waar je bij een kletterende waterval kunt barbecuen.

Prachtige accomodaties, zowel de watermolen, waar wij verbleven (met ontelbaar veel kamers en faciliteiten, vooral de buitenkeuken was briljant) als het sprookjesachtige Bakkershuis waar je met je gezin en/ of gezelschap kunt verblijven.

Eigenaren Alex&Margot zijn erg betrokken en doen er alles aan om het verblijf zo goed en relaxed mogelijk te maken. Onze zoon van 3,5 keek er elke dag naar uit om Alex te helpen met het voeren van de dieren, het rijden op de tractor en het op stal zetten van de koeien.

Moulin Eoux is 1 van de accomodaties waar je met zowel gezinnen, als vrienden en stellen terecht kunt. Voor elke leeftijd is er iets. De omgeving is prachtig, ongerept en authentiek.

Wij hebben een heerlijke tijd gehad en hopen nog eens terug te keren. Die zoover Award is meer dan verdiend!!!

Een fantastsiche plek

Chantal
29-9-2014

Een fantastische plek om te vertoeven. Een echte aanrader voor iedereen die van rust en authenticiteit houdt. De molen ... een plek om nooit meer te vergeten.

Ook kinderen zullen hier de tijd van hun leven hebben!

Overweeg je om een verblijf te boeken in Vakantiehuis Le Moulin d'Eoux in Eoux, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Vakantiehuis Le Moulin d'Eoux zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Vakantiehuis Le Moulin d'Eoux scoort een 9.22 uit 10 op basis van 37 reviews.