Vakantiehuis Le Moulin d'Eoux

Vakantiehuis
Weer vandaag12°-1°
Vakantiehuis Le Moulin d'Eoux

40 reviews over Vakantiehuis Le Moulin d'Eoux in het Nederlands

Gaaf hoor daar, verrassend mooi!

Gerald Van Tienen,
15-9-2018

Fantastische vakantie gehad, in een zeer welkome sfeer, goed gedaan Margot en Alexander!!

Bijzonder ook door de dieren rondom.

Molen en bakkershuis zien er leuk uit!

Ook in het voorjaar een fijne locatie

Linda en Maurice,
23-7-2018

Voor de vierde keer op rij op bezoek bij Margot en (boer) Alex. De kinderen voelen zich helemaal thuis tussen de dieren en op het erf. Het liefst elke ochtend en avond het vaste ritueel van eten geven en verzorgen. Dit jaar ook op de fiets naar de bakker geweest en dat is nog een hele uitdaging! Een bezoek in het voorjaar is ook zeker de moeite waard. De natuur is nog in volle bloei en in deze tijd wordt vlak in de buurt, langs de kant van de weg pruimenlikeur gestookt. Bovendien heb je bij helder weer boven aan de heuvel een fantastisch uitzicht op de nog volop met sneeuw bedekte toppen van de Pyreneeën. En..., sinds dit jaar is er een heus zwembad om in af te koelen. Maar uiteraard kan dat ook nog steeds op de vaste stek bij de dam in het riviertje de Nère.

Heerlijke vakantie.

Ingeborg en Ruud,
7-7-2018

Wij hebben de eerste drie weken in het Bakkershuisje gezeten met onze twee honden.

De honden konden heerlijk door de grote tuin rennen en met elkaar spelen, de tuin is omheind. Het huisje zelf is gezellig ingericht met nog authentieke details van vroeger en van alle gemakken voorzien.

Wij hebben genoten van het zwembad , de hartelijke eigenaren en de boerderijdieren. De geboorte van het stierkalfje was een mooie ervaring om mee te maken. De omgeving is fantastisch mooi en binnen het uur zit je midden in de Pyreneeën. Wat zeker een bezoekje waard is in de Pyreneeën is Hospice de France, een mooi en uitgestrekt wandelgebied. De Pic Du Midi bezoeken is echt een aanrader. Is niet goedkoop maar bij goed weer heb je een fenomenaal uitzicht.

Bij minder mooi weer kan je uitwijken naar de grote shopping Malls bij Toulouse.

Wij gaan in september nog een keer terug.

Echt Frans midden in natuur met veel ruimte!

Erik en Aeltke,
13-5-2018

Alle rust en ruimte in authentiek Frankrijk, onze kinderen van acht genoten erg van alle ruimte, gezellig oud huis, de dieren op het erf, de beek bij het huis en samen met Alex en Margot rondscharrelen bij de beesten, zwembad is in de maak, op de slotdag na BBQ het zwembad gedoopt:-), kortom een fijne rustige plek met weinig toerisme. Omgeving verkennen is wel veel autorijden, maar gebied is mooi, Spanje nabij. Erg leuk met jonge kinderen.

Onvoorstelbaar genieten!

fam. Mak,
29-10-2017

Een week heerlijk genieten! En vooral tijd hebben voor elkaar. Dat is wat we wilden met de (schoon)familie. Meestal vallen de foto's en advertenties in werkelijkheid tegen. Hoe anders was het deze zomer. Verscholen achter een de bomen lag het schitterende "Le Moulin" in Eoux in alle rust op ons te wachten. Achter deze eeuwenoude watermolen, wat tot een aurthentiek frans familiehuis was omgetoverd, lag een grote tuin met uitzicht op een weide. Dat was dan ook de plek waar we bijna niet weg waren te slaan. De kids konden naar hartelust spelen en helpen met de koeien, varkens en kippen voeren, enz. Ze genoten van 's ochtends vroeg tot 's avons laat. Wij, de volwassenen genoten bij de buitenkeuken van de rust en het platteland, uiteraard gepaard met een glaasje Franse wijn. Achter de weide lag een zwemoase verscholen bij een watervalletje. De week is voorbijgevlogen! Alex en Margot: bedankt voor jullie gezelligheid en gastvrijheid. De uitnodiging om op dag voor vertrek (14 juli) in het nabijgelegen dorp de Franse Nationale feestdag mee te vieren was een mooie afsluiting!

Geweldig de riem er af.

Loes en Marc
24-10-2016

Ruimtelijk genieten.

We huurden de moulin, en waren met zijn tweeën en een hond van 9 maanden.

We zijn beiden zelfstandig ondernemer en wilden echt er even uit zijn.

Ik kan u vertellen, dat is gelukt :)

Vooral het "hondenzwembad" (de waterval) was geweldig voor onze Labradoodle..

Wederom geweldig (het voelt als thuis komen)

Linda en Maurice
17-9-2016

Houd je van rust en ruimte? Dan ben je hier aan het goede adres! Le Moulin heeft ons voor de tweede keer aangenaam verrast. Het huis is van alle gemakken voorzien, de kinderen kunnen zich er prima vermaken en op de omgeving zijn we nog steeds niet uitgekeken. Het vaste dagelijkse ritueel van dieren voeren en/of op stal zetten hebben we afgewisseld met mooie (berg)wandelingen en bezoekjes aan plaatselijke markten. Bovendien weten Alex en Margot voor de kids mooie uitdagingen te verzinnen, zoals het schilderen van een naambord voor het kippenhok. Kortom, wat ons betreft de ideale vakantiebestemming.

Smoor verliefd op Le Moulin d'Eoux.

Carla & Fred,
3-7-2016

In 2015, op doorreis, verbleven wij 2 dagen op Le Moulin d'Eoux. Je kunt wel stellen dat het liefde op het eerste gezicht was. De gigantische rust die deze locatie uitstraalt heeft ons doen besluiten om in 2016 voor 2 weken terug te keren.

Beide hebben we het getal 60 in onze leeftijd staan, maar dat deed ons niet aarzelen om mee te doen met eieren rapen, kippen voeren, koeien melken, koeien van en naar de wei brengen tot tractor rijden. Dit alles op geheel vrijwillige basis.

Margo en Alex, een geweldig koppel, vriendelijk, belangstellend zonder zich op te dringen en altijd bereid om je nuttige informatie te geven over het gebied van de Midi Pyrenees. Wij verbleven in de Bakkerij, wat een heerlijke verblijf is waar alles aanwezig is waar een mens behoefte aan kan hebben. De tuin aan de achterzijde geeft je het gevoel van vrijheid en privacy en een prachtig uitzicht op de heuvel waar het dorpje Eoux gelegen is. Vanuit deze locatie is het heerlijk wandelen, fietsen en als daar behoefte aan is, dan is de prachtige stad Toulouse binnen 1 uur bereikbaar.

Wij hebben genoten en komen zeker terug.

Margot & Alexander bedankt.

Groetjes, Carla & Fred

Super maanden!

Cees en Erica Vredeveld / Trampen
12-8-2015

Cees en ik (min of meer pensionados) hadden dit voorjaar, met onze rwee honden, gelegenheid om nu eens langer van het Franse leven te genieten en vonden met t Bakkershuis de perfecte woning om de maanden april t/m juni de lente in dit prachtig glooiende gebied te zien en voelen komen. Wat een zorgvuldig en smaakvol ingericht en verzorgd huis! Wat een mooi rustig uitzicht op Eoux! De houtkachel zorgde voor gezellige warmte, Margot en Alex voor inspirerende gesprekken en een paar fijne gezamenlijke etentjes, waaronder bij de buitenkeuken van de Molen. Bijzondere mensen! Makkelijk in het hart te sluiten...kortom het leventje rond dit erf is vooral buiten het hoogseizoen voor langere tijd mooi om te be-leven voor 60/65+ers (prima met logees!) We komen graag nog eens terug in september en oktober. Kleinkinderen welkom!

Een onvergetelijke vakantie!

Linda en Maurice
5-8-2015

Le Moulin heeft de hoge verwachtingen die we van tevoren hadden meer dan waar gemaakt! Eigenaren Alex en Margot zijn lieve, geduldige mensen die het ons en de kids helemaal naar het zin hebben gemaakt. De kinderen konden altijd helpen met voeren van de beesten, koeien op stal zetten, graan oogsten, etc. Hoogtepunt was natuurlijk het ritje met de tractor en op de maai/dorsmachine! Le Moulin ligt heerlijk rustig met (vanuit de tuin van het bakkershuis) een mooi uitzicht op het kerkje van Eoux in de verte op de heuvel. De directe omgeving is mooi (prima op te racefietsen) en nog redelijk onontdekt door de toeristen en daardoor nog vrij authentiek Frans. Wat ons betreft echt een aanrader!

Overweeg je om een verblijf te boeken in Vakantiehuis Le Moulin d'Eoux in Eoux, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Vakantiehuis Le Moulin d'Eoux zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.