Vakantiehuis Le Moulin d'Eoux

• 10Ruimte
  • 9Waardering

Vakantiehuis info

• Sportfaciliteiten
Meer vakantiehuis infoTonen op kaart

47 Reviews over Le Moulin d'Eoux

• 9Nynke de Jong27-10-2021

Genieten van het Franse boerenleven

Na een week in een wat drukker gebied van Frankrijk, kwamen wij heerlijk tot rust bij Le Moulin. Eigenaren Alex en Margot hebben zeer veel zorg besteed aan de woningen en het erf. Het ziet er allemaal prachtig uit. Onze kinderen hebben kennis gemaakt met het boerenleven: ze mochten helpen met het voeren van de varkens en de kippen en meehelpen als de koeien hun dagelijkse rondje maakten. Wij verbleven in de bakkerswoning, met een goed uitgeruste keuken en een weelderige tuin, met uitzicht op het idyllische kerkje van Eoux. Hoewel de streek redelijk rustig en onontdekt is (waardoor authentiek), is er genoeg te doen. Schroom niet om Margot en Alex om tips te vragen - ze hebben er genoeg! Wat ons betreft een absolute aanrader!

• 10Richard en Esther05-10-2021

Fantastisch!

Meteen bij aankomst waren we enthousiast! De moulin en de bakkerij zijn prachtig gerenoveerd met respect voor de oude details. Wij zaten in de bakkerij. Veel ruimte, veel comfort en een prachtige grote privétuin waar de eekhoorntjes in de bomen klommen en het uitzicht fenomenaal was. Alex en Margot zijn behalve super attent ook heel gezellige verhuurders, die een goede balans vinden tussen aandacht en privacy. De omgeving is prachtig, leuke wandelroutes en dorpjes (tripje naar Toulouse, Aurignac en restaurant "chez Jeanne ook zeer de moeite waard), maar je moet wel bereid zijn overal een stukje voor te rijden. Ideale vakantie voor mensen die rust en ontspanning zoeken, of voor gezinnen met kleine kinderen (riviertje, zwembad, dieren, ruimte). Dank Alex en Margot, en bewondering voor al het werk dat jullie hebben verricht om de panden zo mooi in ere te herstellen!

• 9Annegien Boogaert10-08-2021

Genieten van het buitenleven!

Afgelopen week op deze heerlijke stek verbleven. Alexander en Margot zijn mega gastvrij. We hebben genoten van de rust, het buitenleven, het boerenleven en de bourgondische omgeving. De kinderen gaan elke ochtend op pad met Boer Alex. Koeien in de wei, varkens uitlaten etc. Een top plekje!

• 9Familie Berteloot04-09-2020

Liefde op het eerste zicht

Fantastische reis achter de rug. Door het corona virus was er twijfel of we al dan niet zouden vertrekken. Gezien de prachtige en rustige omgeving besloten we toch te vertrekken en wat zijn we hier blij om.
    Al van bij de aankomst waren we overdonderd door al de pracht en rust dat het vakantiehuis uitstraalt. Ook de kinderen waren onmiddellijk op hun gemak. Alles is zoals op de site vermeld staat. Alex en Margot zijn fantastische huiseigenaren, ze zijn er wanneer je ze nodig hebt en verder houden ze zich vooral op de achtergrond, het perfecte evenwicht dus. We hebben op en top genoten van het ontbijt klaarmaken in de geweldige buitenkeuken, spelen en dam bouwen in het riviertje met strandje, 't zwembad, de dieren eten geven, chillen in de hangmat, bbq'en, .... Eoux is ook een goede uitvalsbasis voor uitstapjes. Wij gingen naar carcasonne, village de gaulois, Luchon, de grotten van medous, ... Herinneringen voor het leven!!!!!

• 9Laas & Trijn22-09-2019

Een pareltje

Twee weken mochten wij genieten in Le Moulin. Een heerlijke rustige plek,met een zee van ruimte. Waar het nog niet overspoelt is met toeristen en prachtige wandelingen kunt maken. Voor een boodschapje moet je even in de auto maar dat is op vakantie prettig tijdverdrijf. We voelden ons zeer welkom, Alexander en Margot doen er alles aan om het je naar de zin te maken. Een prima plek om te onthaasten.

• 9Dick Sikkes07-07-2019

Gelegen in een mooi landschap een histories huis

Na een bezoek aan Bordeaux een week in dit heerlijke huis in de Midi Pyrenees verbleven. Dit gebied is verrassend mooi gebleven door de kleinschalige landbouw en met uitzicht op de besneeuwde toppen van de Pyrenees. We verbleven met het huis in een paradijs; werkelijk heel mooi! De eigenaren wonen en werken nabij wat een gezellige bedrijvigheid geeft zonder dat het ten koste gaat van je privacy.

• 10Roos01-07-2019

Volgend jaar weer!

Heerlijke vakantie gehad met onze twee kinderen van 3 en 6 jaar. Elke ochtend met boer Alex mee om de dieren te verzorgen, eieren rapen, hooi van de hooizolder te halen en de kleine biggetjes aaien. Spelen bij de beek, zwemmen in het zwembad, sla plukken uit de moestuin of een markt bezoeken in de buurt. De molen is ruim, familiaal, gezellig en er is een fantastische buitenkeuken met een prachtig uitzicht. Toulouse is niet ver voor een dagje shoppen of cultuur. Wij hebben ons heel goed vermaakt!

• 8Gerald Van Tienen15-09-2018

Gaaf hoor daar, verrassend mooi!

Fantastische vakantie gehad, in een zeer welkome sfeer, goed gedaan Margot en Alexander!! Bijzonder ook door de dieren rondom. Molen en bakkershuis zien er leuk uit!

• 9Linda en Maurice23-07-2018

Ook in het voorjaar een fijne locatie

Voor de vierde keer op rij op bezoek bij Margot en (boer) Alex. De kinderen voelen zich helemaal thuis tussen de dieren en op het erf. Het liefst elke ochtend en avond het vaste ritueel van eten geven en verzorgen. Dit jaar ook op de fiets naar de bakker geweest en dat is nog een hele uitdaging! Een bezoek in het voorjaar is ook zeker de moeite waard. De natuur is nog in volle bloei en in deze tijd wordt vlak in de buurt, langs de kant van de weg pruimenlikeur gestookt. Bovendien heb je bij helder weer boven aan de heuvel een fantastisch uitzicht op de nog volop met sneeuw bedekte toppen van de Pyreneeën. En..., sinds dit jaar is er een heus zwembad om in af te koelen. Maar uiteraard kan dat ook nog steeds op de vaste stek bij de dam in het riviertje de Nère.

• 10Ingeborg en Ruud07-07-2018

Heerlijke vakantie.

Wij hebben de eerste drie weken in het Bakkershuisje gezeten met onze twee honden. De honden konden heerlijk door de grote tuin rennen en met elkaar spelen, de tuin is omheind. Het huisje zelf is gezellig ingericht met nog authentieke details van vroeger en van alle gemakken voorzien. Wij hebben genoten van het zwembad , de hartelijke eigenaren en de boerderijdieren. De geboorte van het stierkalfje was een mooie ervaring om mee te maken. De omgeving is fantastisch mooi en binnen het uur zit je midden in de Pyreneeën. Wat zeker een bezoekje waard is in de Pyreneeën is Hospice de France, een mooi en uitgestrekt wandelgebied. De Pic Du Midi bezoeken is echt een aanrader. Is niet goedkoop maar bij goed weer heb je een fenomenaal uitzicht. Bij minder mooi weer kan je uitwijken naar de grote shopping Malls bij Toulouse. Wij gaan in september nog een keer terug.

Vakantiehuis Le Moulin d'Eoux info

Sport entertainment

• SaunaNiet beschikbaar
  • SportschoolNiet beschikbaar
  • TennisNiet beschikbaar
  • Aantal zwembadenBeschikbaar (1)

Veilig betalen met
Wij zijn aangesloten bij