Vakantiehuis Le Moulin d'Eoux

43 reviews over Vakantiehuis Le Moulin d'Eoux

• 2019
    9Laas & Trijn22-09-2019

Een pareltje

Twee weken mochten wij genieten in Le Moulin. Een heerlijke rustige plek,met een zee van ruimte. Waar het nog niet overspoelt is met toeristen en prachtige wandelingen kunt maken. Voor een boodschapje moet je even in de auto maar dat is op vakantie prettig tijdverdrijf. We voelden ons zeer welkom, Alexander en Margot doen er alles aan om het je naar de zin te maken. Een prima plek om te onthaasten.

Gereisd met partner in september 2019

• 9Dick Sikkes07-07-2019

Gelegen in een mooi landschap een histories huis

Na een bezoek aan Bordeaux een week in dit heerlijke huis in de Midi Pyrenees verbleven. Dit gebied is verrassend mooi gebleven door de kleinschalige landbouw en met uitzicht op de besneeuwde toppen van de Pyrenees. We verbleven met het huis in een paradijs; werkelijk heel mooi! De eigenaren wonen en werken nabij wat een gezellige bedrijvigheid geeft zonder dat het ten koste gaat van je privacy.

Gereisd met partner in juni 2019

• 10Roos01-07-2019

Volgend jaar weer!

Heerlijke vakantie gehad met onze twee kinderen van 3 en 6 jaar. Elke ochtend met boer Alex mee om de dieren te verzorgen, eieren rapen, hooi van de hooizolder te halen en de kleine biggetjes aaien. Spelen bij de beek, zwemmen in het zwembad, sla plukken uit de moestuin of een markt bezoeken in de buurt. De molen is ruim, familiaal, gezellig en er is een fantastische buitenkeuken met een prachtig uitzicht. Toulouse is niet ver voor een dagje shoppen of cultuur. Wij hebben ons heel goed vermaakt!

Gereisd met jonge kinderen in mei 2019

• 2018
    8Gerald Van Tienen15-09-2018

Gaaf hoor daar, verrassend mooi!

Fantastische vakantie gehad, in een zeer welkome sfeer, goed gedaan Margot en Alexander!! Bijzonder ook door de dieren rondom. Molen en bakkershuis zien er leuk uit!

Gereisd met partner in september 2018

• 9Linda en Maurice23-07-2018

Ook in het voorjaar een fijne locatie

Voor de vierde keer op rij op bezoek bij Margot en (boer) Alex. De kinderen voelen zich helemaal thuis tussen de dieren en op het erf. Het liefst elke ochtend en avond het vaste ritueel van eten geven en verzorgen. Dit jaar ook op de fiets naar de bakker geweest en dat is nog een hele uitdaging! Een bezoek in het voorjaar is ook zeker de moeite waard. De natuur is nog in volle bloei en in deze tijd wordt vlak in de buurt, langs de kant van de weg pruimenlikeur gestookt. Bovendien heb je bij helder weer boven aan de heuvel een fantastisch uitzicht op de nog volop met sneeuw bedekte toppen van de Pyreneeën. En..., sinds dit jaar is er een heus zwembad om in af te koelen. Maar uiteraard kan dat ook nog steeds op de vaste stek bij de dam in het riviertje de Nère.

Gereisd met jonge kinderen in mei 2018

• 10Ingeborg en Ruud07-07-2018

Heerlijke vakantie.

Wij hebben de eerste drie weken in het Bakkershuisje gezeten met onze twee honden. De honden konden heerlijk door de grote tuin rennen en met elkaar spelen, de tuin is omheind. Het huisje zelf is gezellig ingericht met nog authentieke details van vroeger en van alle gemakken voorzien. Wij hebben genoten van het zwembad , de hartelijke eigenaren en de boerderijdieren. De geboorte van het stierkalfje was een mooie ervaring om mee te maken. De omgeving is fantastisch mooi en binnen het uur zit je midden in de Pyreneeën. Wat zeker een bezoekje waard is in de Pyreneeën is Hospice de France, een mooi en uitgestrekt wandelgebied. De Pic Du Midi bezoeken is echt een aanrader. Is niet goedkoop maar bij goed weer heb je een fenomenaal uitzicht. Bij minder mooi weer kan je uitwijken naar de grote shopping Malls bij Toulouse. Wij gaan in september nog een keer terug.

Gereisd met partner in juni 2018

• 9Erik en Aeltke13-05-2018

Echt Frans midden in natuur met veel ruimte!

Alle rust en ruimte in authentiek Frankrijk, onze kinderen van acht genoten erg van alle ruimte, gezellig oud huis, de dieren op het erf, de beek bij het huis en samen met Alex en Margot rondscharrelen bij de beesten, zwembad is in de maak, op de slotdag na BBQ het zwembad gedoopt:-), kortom een fijne rustige plek met weinig toerisme. Omgeving verkennen is wel veel autorijden, maar gebied is mooi, Spanje nabij. Erg leuk met jonge kinderen.

Gereisd met jonge kinderen in mei 2018

• Oude reviews

9fam. Mak29-10-2017

Onvoorstelbaar genieten!

Een week heerlijk genieten! En vooral tijd hebben voor elkaar. Dat is wat we wilden met de (schoon)familie. Meestal vallen de foto's en advertenties in werkelijkheid tegen. Hoe anders was het deze zomer. Verscholen achter een de bomen lag het schitterende "Le Moulin" in Eoux in alle rust op ons te wachten. Achter deze eeuwenoude watermolen, wat tot een aurthentiek frans familiehuis was omgetoverd, lag een grote tuin met uitzicht op een weide. Dat was dan ook de plek waar we bijna niet weg waren te slaan. De kids konden naar hartelust spelen en helpen met de koeien, varkens en kippen voeren, enz. Ze genoten van 's ochtends vroeg tot 's avons laat. Wij, de volwassenen genoten bij de buitenkeuken van de rust en het platteland, uiteraard gepaard met een glaasje Franse wijn. Achter de weide lag een zwemoase verscholen bij een watervalletje. De week is voorbijgevlogen! Alex en Margot: bedankt voor jullie gezelligheid en gastvrijheid. De uitnodiging om op dag voor vertrek (14 juli) in het nabijgelegen dorp de Franse Nationale feestdag mee te vieren was een mooie afsluiting!

Gereisd met vrienden in juli 2017

• 9Loes en Marc24-10-2016

Geweldig de riem er af.

Ruimtelijk genieten. We huurden de moulin, en waren met zijn tweeën en een hond van 9 maanden. We zijn beiden zelfstandig ondernemer en wilden echt er even uit zijn. Ik kan u vertellen, dat is gelukt :) Vooral het "hondenzwembad" (de waterval) was geweldig voor onze Labradoodle..

Gereisd met partner in oktober 2016

• 9Linda en Maurice17-09-2016

Wederom geweldig (het voelt als thuis komen)

Houd je van rust en ruimte? Dan ben je hier aan het goede adres! Le Moulin heeft ons voor de tweede keer aangenaam verrast. Het huis is van alle gemakken voorzien, de kinderen kunnen zich er prima vermaken en op de omgeving zijn we nog steeds niet uitgekeken. Het vaste dagelijkse ritueel van dieren voeren en/of op stal zetten hebben we afgewisseld met mooie (berg)wandelingen en bezoekjes aan plaatselijke markten. Bovendien weten Alex en Margot voor de kids mooie uitdagingen te verzinnen, zoals het schilderen van een naambord voor het kippenhok. Kortom, wat ons betreft de ideale vakantiebestemming.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

6 tips over Vakantiehuis Le Moulin d'Eoux

• sandra , 23-12-2010

Van alle markten die ik heb gezien in Frankrijk is die van St. Girons één van de leukste. Bezocht naar aanleiding van een tip in de excursiemap die in het Bakkershuis ligt. Veelzijdig en in een prachtig stadje aan de voet van de bergen. Hippies komen uit de bergdorpjes om hun honing en handwerk te verkopen, ze staan naast de matrassen- en klokkenboeren en je kunt bij de visboer de levende forel die je graag wilt hebben in zijn aquarium aanwijzen.

• Sandra, 22-12-2010

In het naastgelegen dorp St'. André is de herberg van Marise, een vlotte veertiger die in het familierestaurant een 4 gangen-menu serveert van lokale gerechten en produkten. Voor € 12,- inclusief wijn. Er lunchen oude mannetjes, de postbode en een verdwaalde toerist. Heel bijzonder.

• Ralf, 23-12-2010

Voor een leuke wandeling hoef je niet ver te gaan. Loop met je hond, of eventueel met wat oudere kinderen, de tuin uit en de velden door, tot de beek en doe daar je schoenen uit. Oversteken en de beek blijven volgen tot je bij een akker komt. Daar een pad links naar boven. Totaan een weggetje. De weg linksaf volgen, langs een paar huizen totaan het hoogste punt. Vrij steil pad naar beneden. Dan zie je de watermolen weer liggen. In dik een uur loop je door een heel gevarieerd landschap.

0 vragen over Vakantiehuis Le Moulin d'Eoux

Vakantiehuis info