Camping Val de Saures

Meer camping info

12 reviews over Camping Val de Saures

• 2018
    8Willeke14-07-2018

Heerlijk onthaasten aan de rivier!

Als je een lieflijk dorp zoekt, fijne zomertemperatuur, de stromende rivier en naast rust enkele gezellige terrasjes dan is dit je plek!

• 8Staat v/h sanitair
    • 8Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juli 2016

• Oude reviews

7Ellie19-06-2017

weggevlucht

Wij dachten toen wij hier 25 mei arriveerden op een rustige camping te komen, echter vanaf 2 tm 5 juni was er in het dorp aansluitend op de camping een jaarlijks reggae festival. Dit hield in dat bijna alle camping gasten vertrokken, er vanaf 19 tot 3 uur in de nacht loeiharde muziek met harde bas dreunen continu te horen was. Onze caravan trilde ervan en onze trommelvliezen ook. Ook kwamen de festival bezoekers op de camping(maakten ongevraagd gebruik van het sanitair) en liepen na 3 uur in de nacht ook over de camping naar de achter uitgang, waar buiten ze naast geparkeerde auto's in een tentje sliepen. Zo wie zo kan iedereen via voetbalveld of achteruitgang in camping opkomen, dus niet bewaakt zoals wel in de acsi gids staat. De beheerster kon ook niets aan lawaai overlast die overdag was doen, ze gaf aan dat er toch niet geluisterd werd. We zijn na 1 nacht lawaai vertrokken(ondanks dat het die dag regende en onze voortent nat ingepakt moest worden, nog 2 dagen en nachten zagen wij niet zitten). Onbegrijpelijk dat dit kan plaats vinden in de bebouwde kom. Jammer, want de 1e dagen hebben wij het leuk gehad. Wij zijn vertrokken naar Camping L'Etang du Camp en hebben het hier heerlijk gehad, wat een verschil.

• 7Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juni 2017

• 10annette12-10-2016

fantastisch !

wij belandden onverwacht in Entraygues en wilden een chalet huren op de camping. het was de donderdag voor de definitieve sluiting seizoen, op zondag. ondanks dat alle chalets al schoongemaakt en nagekeken waren voor de sluiting en ze eigenlijk aan niemand meer wilden verhuren,kregen we uiteindelijk van deze vriendelijke mensen toch toestemming om nog 3 nachten een chalet te huren. Zeer Vriendelijk!! het chalet was nieuw,van alles voorzien,ruim en als een houten huisje met dak gebouwd.aparte inrichting ,weer heel wat anders al de doorsnee chalets. wij volgden de Lot en wilden daar ook nog fietsen. richting Conques is een aanrader.met de kano varen trouwens ook! in het dorp is zelfs een 3 michelinsterren restaurant,op het pleintje.fietsen naar Estaing is de moeite waard,daar staat het kasteel van Giscard dÉstaing-de oud president-en het dorp is supergezellig en een plaatje! de camping is de enige in de verre regio met een eco-label ,dat verdient een compliment! zoals voorgaande reizigers al schreven-een U-supermarkt,klein maar fijn,een voetgangersbruggetje,heel handig,leuke markten en het restaurant aan het water links op de hoek is prima en heeft loungestoelen op het terras.ook lekkere smoothies en notenijs! voor een paar dagen is het daar prima toeven!

• 10Staat v/h sanitair
    • 10Eetgelegenheden

Gereisd met partner in september 2016

• 7kees & henny27-06-2016

was erg goed

Schone toiletten en hele gezellige mensen

• 9Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juni 2015

• 9Willeke08-08-2015

fijen camping!

Deze camping municipal ligt op loopafstand van het middeleeuwse dorp, met een stuk of 6 horeca voorzieningen en enkele winkels. Bij de camping omhoog is op 10 minuten lopen een kleine U supermarkt. De camping is rustig, sfeervol en redelijk netjes, alleen op donderdagavond een op inschrijving maaltijd en muziek tot 24.00 uur. Voor ons geen optie, maar prettig om te weten dat het eens per week was. Goede voorzieningen voor mensen met een handicap. De woensdagavond in het dorp: eten halen bij marktkraampjes en ,aanschuiven was erg gezellig. Het weer: s ochtends en s avonds een fleece jack is fijn maar overdag 35 graden. Wij maakten tijdens koele tijden mooie wandelingen, kaarten te leen bij de camping of te koop bij vvv. Nabijgelegen municipal zwembad gratis toegankelijk. Redelijke wifi.

• 8Staat v/h sanitair
    • 6Eetgelegenheden

Gereisd met partner in augustus 2015

• 9Jan 08-08-2014

Voldoet aan de verwachtingen !

Alle positieve punten zoals gemeld in vorige reviews zijn waar!! Schoon en ruim voldoende sanitair (met papier), ruime plekken, naast het dorp, gezellig donderdag repas, enz. enz. Ligging perfect tov dorp, rivier jammergenoeg in onze vakantie alleen om te vissen. Personeel vriendelijk, voorkomend en betrokken. Prijs/kwaliteit is uitstekend. De omgeving is echt een bezoek waard, zeer goed onderhouden, bloemrijk en leuke dorpjes.

Gereisd met partner in juli 2014

• 9Frans11-08-2012

Verrassend mooie camping

We dachten met uitzicht op de Lot te staan, maar de vele stuiken en bomen belemmerde dat. We hadden een diepe, maar enigszins smalle plek. De camping lijkt buiten het dorp te liggen, maar door een voetgangersbrug over het water is de camping min of meer opgenomen in het dorp. Heerlijk 's ochtends even een wandeling naar een van de vele kleine middenstanders om vers ontbijt samen te stellen. Het sanitair is goed en schoon. Gratis toegang tot het nabij gelegen gemeentelijke zwembad, dus niet zo'n klein camping badje en het water is lekker warm. Mooie omgeving en het dorp heeft meerdere markten per week. Kanoën kan bijna vanaf de camping, leuke route van 10 km en je wordt weer teruggebracht. Campinggasten krijgen korting. Wij hadden gereserveerd, en dat was maar goed ook want ondanks dat er 's ochtends best wel weer wat lege plekken ontstonden, was 's avonds de camping weer helemaal vol.

• 9Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2012

• 9Broeks21-08-2011

Fijne rustige camping zelfs in het hoogseizoen

Fijn voor de sportieve vakantie zoeker die houdt van wandelen, fietsen , zwemmen. En of gewoon lekker rustig bij zijn kampeerplek wil zitten. Fietsen dan wel met een mountainbike of zoals ons racefietsen. Bij de vvv hebben ze volop routes liggen. Kinderanimatie, is niet zo luxe als we gewend zijn, maar dit mag de pret niet drukken. Melody deed erg haar best en ze sprak ook nog Engels, zodat mijn dochter gewoon mee kon doen. Ook is er iedere week een diner dansant, hier moet je van te voren inschrijven, dit zag er erg goed uit, vooral het varken aan het spit. Ook in het kleine dorpje hadden ze bijv. iedere week een boerenmarkt, waarbij boeren uit de omgeving hun producten verkopen en wij die dan direct konden eten aan lange tafels, waarbij ook de wijnboeren goede zaken deden. Onder het genot van live muziek. Echt heel leuk, voor ons stadse mensen.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2011

• 9Fam. Dewaele09-12-2010

Ideaal gelegen camping om de streek te verkennen

Mooie camping die centraal gelegen is in het Noorden van de Aveyron. Prijs/kwaliteit zeer goed. Alhoewel geen zwembad op de campiing aanwezig is, kunnen campinggasten terecht in de (mooie) gemeentelijk zwembaden vlakbij (100m); inbegrepen in de prijs. Camping is heel geschikt voor bezoeken en wandelingen in de omgeving (Estaing, Espalion, Conques, valleien van Lot en Truyeres enz.) Behulpzame beheerders. Aanrader

• 8Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2010

• 9E.Jonkman10-10-2009

Fraai gelegen camping

De camping is niet al te groot ca 100 plaatsen en er is een naast de camping gelegen gitepark( Le Bastie )met 11 woningen. Alles ziet er prima uit. Er is animatie voor kinderen en volwassenen, het is heel leuk, maar je moet wel de franse taal machtig zijn. Het dorp is te bereiken via een loopbrug over de Lot, je kan er voor je dagelijkse boodschappen terecht, maar een echte supermarkt is er niet en die mis je niet ook. Het zwembad is net als de camping en gites eigendom van de gemeente en ligt naast de camping. Het zier er ook goed uit, maar de ligweiden zijn veelal glooiend. Tussen camping en gites is de kanoverhuur. Je kunt tochten van 10 of 20 km maken en het is bijzonder goed georganiseerd. Receptiemensen zijn best aardig. Onze zoon van 11 vond het er geweldig, we gaan misschien volgend jaar terug.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2009

Camping Val de Saures info