Vakantiepark Le Mas de Pinquie

Vakantiepark Le Mas de Pinquie

7.6Goed

Frankrijk, Midi Pyrenees, Durbans (Lot)

7.6Goed

• 7.5Onderkomen
  • 4.8Activiteiten

Vakantiepark info

Meer vakantiepark info

15 reviews over Vakantiepark Le Mas de Pinquie

• 9Julie28-08-2016

Heerlijke vakantie, mooi weer en fijne locatie

De rustige omgeving, veel en prachtige natuur, een lekker zwembad om in af te koelen, ... kortom, de ideale vakantie met vrienden.

• 8Activiteiten

Gereisd met vrienden in juli 2015

• 8Danielle07-06-2014

Rustig, prachtige natuur, mooie dorpjes

Het vakantiepark is kleinschalig en dus super rustig. De woningen zijn met alle comfort en mooi ingericht, het zwembad is groot genoeg en wordt dagelijks gecontroleerd.Ter plaatse kan je niet eten, maar in de omgeving vind je lekkere restaurants met heel aantrekkelijke prijzen. Elk ritje brengt je in pittoreske dorpjes, her ene nog mooier dan het andere, het is een boeiende streek. O.a. Rocamadour ligt op 15km. In Gramat kan je op dinsdag- en donderdagmorgen naar het boerenmarktje aan de Halles. De markt op zaterdag in Figeac mag je echt niet missen ( 25km).

• 6Activiteiten

Gereisd met vrienden in juli 2013

• 9Ronny 16-04-2013

Op slechts 900 km van antwerpen

De ideale vertrekplaats voor prachtige MOTOR rondritten, FIETS toeren en WANDEL uitstappen of om gewoon te genieten van de prachtige natuur en de stilte.

Gereisd met partner in januari 2013

• 8jan en linda31-07-2012

Fantastisch rustig plaatsje

Het is een rustig parkje in een prachtige omgeving van weiden , heuvels en bossen. Op 14 km van het stadje Gramat waar je alle inkopen kan doen. De nieuwe conciërge is vriendelijk en behulpzaam. In de buurt zijn talrijke gezellige auberges waar je voor weinig geld van de streekgerechten kan genieten. De paar huisjes zijn gezellig en goed onderhouden en bieden de nodige privacy en rust, precies wat we zochten. Er is een zwembad en een speeltuintje.

• 8Onderkomen

Gereisd met oudere kinderen in juli 2012

• 8Rian en Toine10-07-2012

goede stek om te onthaasten

Op deze parkachtig aangelegde Mas zijn we lekker tot rust gekomen. Heerlijk gezwommen, gelezen en genoten van de natuur. Hazen, een hertje of marter, het zijn zomaar wat 'medebewoners" die we hier hebben gezien. De verschillende vakantiewoningen zijn zodanig over het park verspreid, dat ieder over de nodige privacy kan beschikken. Voor de kinderen is er voldoende speelgelegenheid en ruimte om zich goed te kunnen vermaken.

• 8Onderkomen

Gereisd met jonge kinderen in januari 2012

• 9Monique27-10-2009

Wat een rust en natuur

Een heerlijke vakantie voor zowel ons als ouders als de kinderen. Geen bomvol gepropt park maar nog de rust en gezelligheid van een kleinschalig park. Geen animatie maar genoeg te beleven.

Gereisd met jonge kinderen in oktober 2009

• 9Monique Wessels04-09-2009

Een fantastiche vakantie

Le Mas de Pinquie is precies wat de omschrijving aangeeft. Het is een rustig park midden in de natuur met stijlvolle accomodaties. Wij waren echt geschrokken van de negatieve recensies die geschreven waren. Wij hebben dit ook aangegeven bij verhuurorg. en misschien daardoor (dat weten we niet) was ons huisje de Malawi Royal perfect in orde en schoon.Vanaf het moment dat wij aankwamen waren wij verkocht. Animatie is er niet maar dat weet je als je dit parkt boekt. Wij wilden dit ook niet. Onze kinderen van 7,8 en 10 vonden dit park geweldig. Het zwembad is super en de speeltuin prima. Juist de ruimte en de rust en alle dieren die hier wonen (slakken, schapen, honderden vlinders, egels etc etc maken dit park zo bijzonder. De beheerder is erg behulpzaam en doet alles wat er binnen zijn macht ligt om je vakantie zo goed mogelijk te laten verlopen. Wij hebben erg genoten en willen hier zeker nog een keer terugkomen. Toen wij er waren zat het park goed vol en waren er ook veel kinderen.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2009

• 5Paul09-08-2009

Vergane glorie

Toen wij kwamen was ons huisje niet schoongemaakt, we hoefden vervolgens de schoonmaak niet te betalen, maar erg prettig aankomen is het natuurlijk niet. Het eten van de vorige bewoners lag nog in de koelkast en vriezer, er was nog geen wc rolletje in de wc's. De wc borstels waren echt smerig. Het huisje (een atelierwoning) was erg donker. Er waren twee douches, 1 hebben we niet gebruikt, liep slecht door. Buiten eten was niet prettig vanwege de vele vliegen en wespen. Twee kinderen zijn gestoken door een wesp. Het zwembad was nog wel lekker, alleen heeft mijn man hier 's avonds een keer met het schepnet vele dode vliegen en wespen uitgehaald. De beheerder sprak van een paradijsje, ik heb daar een andere voorstelling van.

• 5Onderkomen

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2009

• 0wil03-08-2009

Nooit meer deel II

En voor peuters zijn er geen speel toestellen. Een glijbaan(tje) ontbreekt sowieso. Het beach karakter is verdwenen, het zand is weg en vervangen door grind. De gebruikte park en zwembad entourage is echt versleten, gevaarlijk priemen de roestige spijkers in de lucht op zoek naar blote voeten handen en benen!

Actuele foto's ontbreken (foto's zijn van minstens 14 jaar geleden!!) Bij aankomst bleek het park bijna falliet !! Geen snackbar en geen gezellige receptie.

Le Mas de Pinquie In 20 jaar tijd is hier nooit meer iets echt goed vervangen. Alles is uit de tijd dat het park net open was. En dat merk je. Bijv. aan het blijven doorlopen van het toilet, het vliegenhor was geheel versleten. Bestek en pannen vies en oud. Broodkorsten etc in de broodrooster. Schilderwerk uit de jaren '70! Het was net een verlaten commune.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2009

• 8tinne29-12-2008

rust en stilte

wij zijn in juni 2007 geweest. Het was er zeer stil, voor de kindjes misschien net iets te. Mooi zwembad, speeltuin ging men een week later een nieuwe plaatsen. Zeer mooie omgeving. Van de eigenaar hebben we niet veel gezien. We gaan wel zeker terug als de kleinste wat ouder is. Mooi park voor kinderen van 4 tot 12 jaar vind ik.

Gereisd met jonge kinderen in december 2008

4 tips over Vakantiepark Le Mas de Pinquie

• Danielle, 07-06-2014 Rapporteren

Ook in september is het daar nog goed weer, alleen is het dan vroeger donker.

• Ronny , 16-04-2013 Rapporteren

Nieuwe website www.dordogne-vakantie.be

• jan en linda, 31-07-2012 Rapporteren

De Lot is voor mij de prachtigste streek van Frankrijk omwille van zijn authenticiteit. In een straal van 50 km. vind ja ca. 150 geklasseerde dorpjes. Rocamadour en St-Cir Lapopie zijn pareltjes van dorpjes. Het is een streek voor wie houdt van rust, cultuur, gastronomie, natuur en sporten...

0 vragen over Vakantiepark Le Mas de Pinquie

Vakantiepark Le Mas de Pinquie info