Camping Le Clapas (+ Gîte & Chalet)

Camping Le Clapas (+ Gîte & Chalet)
8,9

39 reviews over Camping Le Clapas (+ Gîte & Chalet) in het Nederlands

De perfecte familiecamping !

Barbara, 14-11-2017

Na één dag op de camping wisten we het zeker: hier komen we volgend jaar terug voor een nog langer verblijf. Onze twee jonge meisjes moesten we ook niet meer overtuigen, mijn oudste dochter spreekt nog elke dag over 'de beste vakantie ooit'. Voor Ineke en Piet is er werkelijk geen enkele vraag te veel om je te helpen in alle aspecten van je verblijf en dat was voor ons 'kampeer leken' zeer welkom. Daar tegenover staat dat er op de camping wel duidelijke regels zijn, die ons inziens enkel bijdragen aan een aangename sfeer voor iedereen.

De vele leuke extra's aan een verblijf bij Ineke en Piet:

- Sanitair is perfect in orde

- Zeer leuk speelbos en klimparcours voor kids

- Geweldig leuke picknick aan het water

- Boekje met heel veel tips

- Uitstekend restaurant en vers brood elke ochtend

Een heerlijke vakantie!

familie huijzer, 12-10-2017

Afgelopen zomer 2,5 weken op le clapas gestaan met onze eigen tent.

We zijn een gezin met 2 kids, 5 en 14 jaar oud.

Van te voren een hoop verhalen gelezen, dus met hoge verwachtingen er naar toe. We kwamen aan op de finale avond van de circus week, dus meteen vol in de gezelligheid, zelfs een hapje eten werd nog tussen alle drukte door geregeld!

Voor onze beide kids waren er genoeg leeftijdsgenootjes om mee te spelen. Alle leeftijden gingen gezellig met elkaar om en er werd niemand buitengesloten, dit hebben we wel eens anders gezien op de grotere campings.

De wifi deed het meer niet dan wel dus heerlijk met z'n allen aan de spelletjes.

Het zwembad is klein, maar prima om af te koelen. Voor meer ruimte kun je naar het stuwmeer of de leuke riviertjes.

Op de camping is het schoon en netjes, ook het sanitair is prima in orde!

Piet en Ineke zijn duidelijk in de regels, maar er kan en mag een hoop!

S'nachts is het er heerlijk rustig, soms wel erg koud!

De broodjesservice is prima, en de bbq bij de rivier was erg leuk.

De maaltijden in het restaurant zijn lekker en worden als je dat wil, bij de tent bezorgd. Ook de wijn is heerlijk!

Er is genoeg te doen in de omgeving voor alle leeftijden, je moet er wel een stukje voor rijden. Ook voor de supermarkt!

Wij hebben echt een heerlijke vakantie gehad, en gaan zeker nog eens terug!

Zeer gastvrij en hulpvaardig

Joke en DirkJan Broekhuizen, 22-5-2017

Als klusser aan m'n caravan was Piet zeer bereidwillig en mochten we zelfs van zijn gereedschap gebruik maken. Hij stelde zelfs zijn werkplaats beschikbaar, indien nodig.

Wij hebben samen met vrienden hier 2 heel fijne weken gehad. De rust (we waren maar met z'n vieren) het uitzicht en de voorzieningen stonden garant voor een prettige tijd. Piet en Ina deden erg hun best het je naar de zin te maken. De grote tenten vonden we erg bepalend in het beeld van de camping maar snappen dat het voor sommige mensen ideaal is om in te verblijven.

Supervriendelijke en gastvrije ontvangst door Piet en Ineke. We zaten in de zeer mooie modern ingerichte en ruime gite. Geweldig uitzicht over het dal. Heerlijk zwembad waar de kinderen veel plezier aan beleefd hebben. Gezellig en lekker restaurant. Mooie omgeving waar veel te zien en doen is. Piet en Ineke zijn geweldig leuke en relaxte eigenaren van de camping. Je pizza of flesje rosé wordt bij de tent bezorgd!

Heerlijk rustig, zeer gastvrij

Fam. Mast, 20-10-2016

Kleine en daardoor rustige camping, prachtig gelegen in een niet-toeristisch gebied, maar er zijn wel voldoende leuke dingen te doen in de omgeving. Wel altijd met de auto eropuit. Het zwembad is klein, maar voor onze kleine kinderen prima. Eigenaren Piet en Ineke maken het iedereen naar de zin. De kinderen willen volgend jaar weer; mijn zoon voor de klimbaan en mijn dochter voor de ezels.

Een gastvrije, schone en gezellige camping

Eline en Jaap van der Sman, 11-9-2016

Je hebt hier op de camping ook een klein restaurantje. Lekker en niet duur. Heel fijn als je een keer geen zin hebt om te koken.

Jammer dat de dichtstbijzijnde supermarkt 20 minuten rijden is met de auto.

Gastvrijheid op en top in een mooie omgeving

Michael, 8-9-2016

Leuke kleine camping in een prachtige omgeving. De camping heeft een fantastisch uitzicht. Piet en Ineke zijn erg gastvrij, helpen graag mee en dat zonder echt nadrukkelijk aanwezig te zijn. Voor de kinderen is er enorm veel te doen. Aanrader is de BBQ bij het riviertje.

Binnen 30 - 45 minuten rijafstand genoeg leuke steden/dorpen en te bezoeken. Ook een wandeling in de omgeving is zeker de moeite waard.

Ineke blijkt een goede chefkok en de huiswijnen een aanrader.

Heerlijk!

Marielle, 4-9-2016

We hebben met onze dochters van 4 en 6 jaar een heerlijke week gehad op ' le Clapas'. Wij waren op zoek naar kleinschaligheid, kindvriendelijkheid en rust. Omdat de camping klein en overzichtelijk is, konden onze kinderen naar hartenlust rondscharrelen zonder dat wij ons zorgen hoefden te maken. De activiteiten waren leuk en laagdrempelig; af en toe een kampvuurtje, broodjes bakken en een speurtocht. Wat ons betreft leuke activiteiten voor kleine kinderen. Ook het klimbos en het zwembad zijn uitstekend in de smaak gevallen. Bovendien waren er genoeg vriendjes en vriendinnetjes te vinden op de camping. Verder is het uitzicht vanaf de camping prachtig en het sanitair heerlijk schoon! Wat wij daarbij erg prettig vonden, is dat er mogelijkheden zijn om in het restaurant te eten en dat er eten bij de tent bezorgd kan worden. Persoonlijk hebben wij niet echt minpuntjes, behalve dat de wifiverbinding slecht was, hoewel dat misschien niet eens zo erg is tijdens de vakantie ;-)
Ineke, eigenaar, 1-11-2016
Tja de WIFI. Ik roep alijd "Onze de wifi is prima, maar het internet is zo traag". Dat is een van de nadelen van het Franse platteland. de telefoondraad hangt bovengronds en wij zitten aan het einde van de lijn. Wij hebben er mee leren leven. Even snel een mailtje sturen lukt echt wel, maar met bijlages wordt het alweer een stuk ingewikkelder. Gelukkig is het elektriciteitsnet twee jaar geleden wel verbeterd. Eerder ging bij ons het licht uit als de buurman de melkmachine voor zijn koeien aanzette. En we hebben ook al 3G als je aan de goede kant van het huis staat. Dus wie weet komt het met snel internet via de telefoondraad ook wel een keer goed. De meeste kampeerders moeten even wennen, maar al snel blijkt het eigenlijk helemaal niet zo verkeerd om wat minder met de smartphone bezig te zijn. SOmmige gasten hebben internet voor hun werk nodig , maar de ervaring leert dat die dat mobiel doen. En met die 3G gaat dat best goed.

We komen graag nog een keer terug!

Diana, 31-8-2016

Onze oudste dochter van 8 vond Le Clapas echt fan-tas-tisch! Samen met haar zushe van 6 hebben ze 3 topweken beleefd. Het liefst gingen ze camping niet af om dorpjes, markten of kastelen te bezoeken. Maar als we er eenmaal waren vonden ze dat ook wel leuk. Piet en Ineke zijn zeer gastvrij en behulpzaam. Wij ervaarden regels als niet voor 7 uur gillend over de camping rennen niet als betuttelend maar als zeer welkom!

De bbq en het kampvuur leuk en gezellig. Heel veel tips voor dingen in de omgeving. Het zwembad is klein, vooral als bijna alle plaatsen bezet zijn, maar dat vonden we geen probleem. Met kleine kinderen is dat wel overzichtelijk. Het klimbos vonden de meiden ook erg leuk.

We sliepen in de Marakech en de Pompier. Ook die laatste is zeker een aanrader! Mooi plekje en comfortabel genoeg.

We hebben ook de week met het circus meegemaakt. Het was wel een drukke week qua mensen en activiteiten maar zeker heel erg leuk!

Ik denk dat we zeker nog een keer terugkomen!

Rust,ruimte en sfeer

Disbergen, 31-8-2016

Een fantastische camping met Ineke en Piet als beheerders. Een kleinschalig camping die erg veel te bieden heeft voor zowel degene die van rust houden als voor een gezin met kleine kinderen. Het kampvuur 's avonds eerst voor de kinderen, daarna gezellig voor de volwassenen die zich met een wijntje of fris lekker om het vuur kunnen scharen. De picknick op een uniek plekje, volledig verzorgd is super om mee te maken! Het klimbos voor de kinderen is goed verzorgd en wordt veelvuldig gebruikt! Zo ook de speurtocht in het bos. Het kleine zwembad is goed overzichtelijk en bied ook verfrissing voor de volwassenen. De omgeving is erg mooi, rustig, maar er is genoeg te doen. Op de camping wordt goed aangegeven wat je allemaal kunt doen, waar de markt is en waar je goed kunt fietsen. Piet heeft zelfs hele route's voor je klaar liggen, die hij aangepast heeft voor ons,omdat er een weg afgesloten was 's morgens! Elke ochtend verse broodjes en 's avond in Le Clapasta, het camping restaurant, kun je genieten van een heerlijk diner verzorgd door Ineke! Zoveel service voor een "kleine"camping! Zeker een aanrader om naar toe te gaan.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Le Clapas (+ Gîte & Chalet) in Castelmary, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Le Clapas (+ Gîte & Chalet) zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Le Clapas (+ Gîte & Chalet) scoort een 8.87 uit 10 op basis van 40 reviews.