Vakantiepark

Heerlijke vakantie

peter verbogt,
19-9-2018
  • Activiteiten8

Een kleinschalig park met een zwembad en een fantastisch uitzicht op het meer en de pyreneeen het huisje is netjes en ruim alleen de keuken is niet optimaal goede bedden en redelijke badkamer heerlijke tuinstoelen en een ruim terras we wereden goed ontvangen en alles werd goed uitgelegd tv met een aantal Nederlandse zenders

Gereisd met partner in september 2018

nooit weer

Jos uit Leiden,
1-1-2018
  • Onderkomen6
  • Onderkomen6
  • Activiteiten8

Vriendelijke Belgische beheerders. Pierre Bayle museum in dorp aardig wegens connectie met Rotterdam.

Maar: geen privacy: 90% Nederlanders, hutje mutje: terras is ook rijbaan voor auto's, geen afscheiding met buren, inkijk, winderig, zwemmen in meer verboden door gemeente wegens afwezigheid toezicht, zwembadje mooi maar veel te klein, alle bezienswaardigheden op meer dan een uur rijden.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017
FranceComfort Vakantieparken, medewerkster, 2-2-2018

Beste Jos,

Bedankt voor je review. Jammer dat het park blijkbaar niet geheel aansloot bij jouw verwachtingen. Gezien andere reacties wordt het park als erg positief ervaren.

Inderdaad liggen de huizen direct aan het recreatiemeer waardoor er bij de huizen en op het strandje wat minder privacy is. Maar deze ligging is juist uniek: direct aan het recreatiemeer en prachtig zicht op de Pyreneeën!

Overigens mag je gewoon zwemmen, varen etc. in en op het meer. Waarschijnlijk heb je het bordje gelezen waarop staat dat zwemmen voor eigen risico is omdat er geen toezicht is.

Het terras is zeker geen rijbaan voor auto's, alleen bij aankomst en vertrek mag je de auto uiteraard voor de deur zetten om in- en uit te laden.

Op onze site staan veel toeristische tips die bereikbaar zijn tussen 1 en 3 kwartier rijden.

Dit alles neemt niet weg dat jullie gevoel niet ronduit positief is. Jullie willen graag privacy tijdens de vakantie. Neem even contact met ons op als jullie weer naar Frankrijk gaan, we zoeken dan op een ander park van ons een mooi huis uit met optimale privacy!

Een aanrader !

Mark en Ingrid,
13-9-2017
  • Activiteiten9

Heel mooie locatie, rustig gelegen met mooi uitzicht op de Pyreneeën en het meer van Carla Bayle. Huisjes zijn ruim ingericht, en netjes onderhouden. Slaapkamers zijn voorzien van nieuwe box-springs. De beheerders van het park, het jonge koppel Fleur en Quinten staan steeds ter beschikking, en hebben ons een aantal mooie suggesties gedaan om de omgeving te bezoeken.

Het ruime, verwarmde zwembad, heeft een mooi uitzicht op het meer.

Iedere avond hebben we vanop het terras van het huisje genoten van een mooie zonsondergang. Dit park is zeker een aanrader voor wie van een rustige vakantie wil genieten !

Gereisd met partner in september 2017

Fijne uitvalsbasis

Mirjam Flantua,
7-9-2017
  • Activiteiten7
  • Activiteiten7

Wij vonden het een mooi park met leuke huisjes, die perfect schoon waren. Vriendelijke beheerders, Fleur en Quinten, die alles keurig regelden. Ben je met meerdere personen, vraag dan om een woonkamer op de begane grond, zodat je lekker buiten kunt eten! Als de woonkamer op de eerste verdieping is, beschikken de woningen soms over een balkon, dat niet erg groot is, maar wel een mooi uitzicht heeft.

Wij waren eind augustus/begin september op dit park en dan is er nauwelijks tot geen horecagelegenheid in de nabijheid. We hebben uitstapjes gemaakt naar Foix, Mirepoix, Carcasonne, Mas d'Azil, de bric-a-brac van Lezet s/Lezere en het skigebied van Ax-les-Thermes. De kabelbanen waren daar vanaf 4 september gesloten, dus informeer goed naar de openingstijden als je naar boven wilt, wat trouwens wel de moeite waard is!

Gereisd met partner in augustus 2017

Echt vakantie

Annemarie,
1-9-2017
  • Activiteiten9

Huisje was goed met opgemaakte bedden bij aankomst, alleen koken is ip niet mogelijk ivm 2 kleine kookplaten waar maar 1 pan per keer op kan staan. Ook service goed is aan de karige kant. Huidige gastheer en - vrouw verdienen beide een dikke 10!!!

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017
  • Activiteiten9

De omgeving is afwisselend en we hebben dan ook veel gezien en gedaan. Van wandelen (neem goede wandelschoenen mee), tot kastelen bezoeken en van markten afstruinen tot grotten bekijken of shoppen in Toulouse en Andorra. We hebben een geweldige tijd gehad, mede dankzij de beheerders van het park, Quinten en Fleur. Wat een ontzettend aardige en gastvrije mensen zijn dat! Ze hadden leuke tips voor activiteiten en waren behulpzaam bij vragen.

Het huisje kan alleen wat beter uitgerust worden. Voor een gezin met 4 kinderen tussen 5 en 17 is de eettafel te klein (geschikt voor 4 personen), het terras om buiten te kunnen eten te klein en te weinig tuinstoelen voor 6 personen, er was geen opbergruimte in de woonkamer en in de ouderslaapkamer, de kookgelegenheid was te minimaal (2 pitten met een beperkt vermogen). Koken voor 6 personen was daardoor een uitdaging. 2 grote pannen passen niet op de kookplaat. De koelkast koelde moeizaam en de kookvoorzieningen als opscheplepels, kinderbestek of spatels waren er niet. Huisjes zijn wel voldoende ruim voor 6 personen. Wij hadden een huisje met de woonkamer boven. Voor het buiten eten was dat niet praktisch. Om naar buiten te komen, moesten borden e.d. door de ouderslaapkamer naar buiten worden gebracht, maar dan zaten de deuren helaas in de weg. Dan dus óf kiezen voor een ander huisje óf gewoon binnen eten met de openslaande deuren. Wel fijne (opgemaakte!) bedden. Voor ons is de conclusie: mooi park, hele vriendelijke beheerders, afwisselende omgeving, mooi huisje met ruimte voor verbetering.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Fantastisch!

Brigitte,
9-8-2017
  • Activiteiten9

Heerlijk rustig, kleinschalig en toch voldoende mensen om je heen voor een praatje. Aan het zwembad hangen en genieten van het uitzicht. Zat activiteiten voor de kinderen (voetbalveld etc) Mooie omgeving. Huisjes verrassend groot en schoon voor Frankrijk begrippen. Misschien door het hoogte verschil op park (trappen) niet zo geschikt voor de aller kleintjes.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Schitterend uitzicht op de Pyreneeën.

Ingrid van Ewijk,
26-7-2017
  • Activiteiten8

Zeer comfortabele villa's met adembenemend uitzicht. Vriendelijke service en iedere ochtend heerlijke verse broodjes. Ook zijn er vaste barbecues aanwezig. Een verwarmd zwembad en een groot meer op loopafstand. Veel interessante en mooie dingen om te bekijken zoals hele mooie grotten.

Gereisd met partner in september 2016

Aanrader!

Mareljo,
18-7-2017
  • Activiteiten8

Leuke plek, huisjes creatief gebouwd en voldoende ruim (wij hadden een 6-persoons-huisje). Inventaris tikje minimaal dus wat vaker de vaatwasser aan, maar met 2 douches, een bad en goede bedden heb je niet meer nodig. En ca. 10 Nederlandse zenders op TV is ook fijn.

Zwembad op het park is groot genoeg voor plezier, en de omgeving is fraai; een zwem-meer, heuvels met zonnebloemen (juli), mooie vergezichten richting de Pyreneeën. Carla Bayle is een mooi gelegen plaatsje met kunstateliers, echter weinig horeca. Boodschappen doen in Le Fossat (4 km) of Lèzat sur Léze (17 km). Uitstapjes genoeg, grotten, kano-varen, de plaats Foix, de Pyreneen in de buurt, prima.

Een speciaal compliment voor de Belgische beheerders Fleur en Quinten, die echt hun best doen om het hun gasten naar de zin te maken. Een actief en ook Nederlands sprekend stel, doen brood- en ijsverkoop, ze regelden in de periode dat wij er waren een BBQ op de woensdag, een pizzabakker op de vrijdag, en zijn gaarne bereid je even te helpen met een (Franse) reservering.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Inderdaad een fantastisch plaats

Henk van Nunen,
17-7-2017
  • Activiteiten6
  • Activiteiten6

Mooie locatie aan een meer.

Een fijn zwembad en heerlijke huisjes

Gereisd met partner in juni 2017

Vakantiepark info

• RokenToegestaan
  • BBQToegestaan

Overweeg je om een verblijf te boeken in Vakantiepark Résidence L'Oustal Del Carlat in Carla-Bayle, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Vakantiepark Résidence L'Oustal Del Carlat zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.