Camping Le Caussanel Lac le Pareloup

8Fantastisch

Frankrijk, Midi Pyrenees, Canet-de-Salars (Aveyron)

8Fantastisch

• 6Eetgelegenheden
  • 7.6Staat v/h sanitair

Meer camping info

Midden in een groene omgeving ligt Camping Le Caussanel Lac Le Pareloup. De camping is vlakbij een meer gelegen en heeft een speeltuin, een zwembad met glijbanen en schone sanitairgebouwen. Het animatieprogramma bestaat uit o.a. een miniclub en themadagen. Op 25 km afstand vind je Micropolis. Dit is een park waar kinderen over insecten leren.

160 reviews over Camping Le Caussanel Lac le Pareloup

• 9Else29-01-2020

Super

Top camping. Ruim opgezet, schoon, leuk zwembad, super meer met luchtkussens in het water en klein strandje: genoeg te doen voor kids. Directe omgeving is wat saai, vanaf een half uur rijden is er meer te doen. Het restaurant was wel echt slecht en de accomodaties iets verouderd, maar dat geeft ons geen reden om de camping slecht te waarderen.

• 5Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 2019
    9Frederiek19-08-2019

Zalige vakantie gehad, hier komen we nog terug.

Rustige camping, met ruimte plaatsen en prachtig zicht op het meer. Door niet te groot en niet te druk, konden we onze kinderen (8 en 10) ook de nodige "vrijheid" geven. Het zwembad is prima, maar het meer is natuurlijk een extra plus. De camping heeft ook oog voor ecologische voetafdruk.

• 7Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 8A.Voskes22-07-2019

Erg mooie camping we kwamen in juni aan we waren de eerste kampeerders maar alles was al in bedrijf de brood service en ook het restaurant was in bedrijf en wat een mooi uitzicht van af de plek. We hadden i.v.m. het 60 jaar bestaan van de Castel organisatie een week verblijf gekregen op deze camping . Maar hier geen negatieve effecten van gehad maar alleen maar positieve Alleen jammer dat deze zeer mooie camping maar kort open is

• 9Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juni 2019

• 2018
    8De Groot10-08-2018

Goede, prettige camping

Wij kwamen hier aan in de maand juli, 2e week. Rustige camping, mooi zwembad, goed onderhouden sanitair en tevens heel schoon. Schoonmaak doet meerdere malen per dag moeite om alles netjes te houden. Plekken zijn groot. Wel afgekaderd dus qua contact met anderen beduidend minder. Desondanks vonden wij dit prima. Zwembad veel mogelijkheden voor jong en oud. Ook hier wordt aandacht besteedt aan het netjes houden. Receptie goed bereikbaar en goed contact mee. Wij hebben er geen gebruik van gemaakt, maar er is qua animatie genoeg te doen in de avonden in de bar van de camping. Hierdoor soms wel wat meer "lawaai." Wat wij prettig vonden: vrijwel geen muggen! Wel wat meer rode mieren maar verder geen last van gehad. Meer vonden wij niet echt wat om in te zwemmen. Vanaf de camping veel stenen/kiezels/bende om in het water te komen.

• 6Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

• 9Fam Emmink10-08-2018

Aanrader!!

Een fantastische camping. De eigenaar inderdaad wat nors, maar alle anderen erg vriendelijk en behulpzaam. Sanitair uitermate schoon en goed onderhouden, alleen geen wc-brillen. Zwembad voor jonge kinderen (jongste 4 en oudste 10) groot genoeg en vaak rustig ondanks hoogseizoen. Op zondag wat drukker ivm wisselslag van mobilehome op zaterdag. Strak zwemshorts verplicht. Winkeltje goed genoeg. Miniclub was leuk georganiseerd, zowel NL als Franse animatie aanwezig. Een nadeel: het gaat op inschrijving, en dat mag ook voor de hele week. Mensen die niet op komen dagen en daardoor de miniclub “vol” zat en hierdoor kinderen teleurgesteld werden. Ze hebben per dag wel een kleine ruimte gereserveerd voor nieuwkomers maar vol blijft vol als er veel nieuwkomers zijn. Lidl op 30min afstand kleine intermache dichterbij. Voor uitjes moet je wat verder rijden (tussen 30 min en 1,5 uur). Staplaatsen zeer ruim. Prachtig meer met speelkussen. Aanrader

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

• 8Hans04-08-2018

Prachtige rustige camping voor rustvakantie

Prachtige camping met schitterende parkplekken, schaduw, schoon, netjes en rustig aan het meer van Pareloup. Horeca helaas zoals vaak op campings kansloos slecht, daar snappen ze niets van dus neem een goede bbq mee!

• 2Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

• Oude reviews

9Danielle28-08-2017

Mooie en schone camping

Wij waren met een grote tent en hadden een zeer ruime plek vlakbij meer, speeltuin en sanitair gebouw. Schoon sanitair gebouw, ze waren er vaak aan het schoonmaken. Leuke speeltuin voor de jongere kinderen. Zwembad niet groot, maar onze kinderen vonden vooral de glijbanen geweldig. Het meer is op de camping maar op 1 plek goed begaanbaar, op die plek is ook een luchtklim- en klauterkussen in het water en verhuur van waterfietsen. Voor ons was dit een klein stukjs lopen, maar prima te doen. Op de overige plekken zijn er veel kiezels. Goede mix van nationaliteiten. Fransen, nederlanders en Engelsen. Campingwinkel is prima. Restaurant vonden wij wat minder. Nadeel dat je een stukje moet rijden voor een supermarkt. Wat wij erg jammer vonden, was dat de nachten erg koud waren en je s avonds eigenlijk niet lekker kan buiten zitten. Tip neem ook wat warme kleding en extra deken mee.

• 7Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

• 9Erik De Rouck25-08-2017

Rustige 5* camping

Wij kwamen hier voor een 2de keer. Aan te raden als je wil uitrusten met alle comfort. Er is veel te doen : avonturen park open 2x/week voor kinderen, meer met springkasteel, bootverhuur, leuk zwembad (3 glijbanen),... Sanitair zeer netjes, camping winkel met goed aanbod (nadeel je kon geen broodjes reserveren, dus als je wat langer slaapt geen koffiekoeken meer). Goed restaurant met beperkte kaart maar el vers. Natuurlijk ook Pizza. Af en toe animatie maar niet overdreven en behoorlijk kwalitatief. Gaan zeker nog eens terug om te genieten van het prachtige zicht. Min punt voor alles heb je de auto nodig en behalve de prachtige natuur geen grote bezienswaardigheden in de ruime omgeving. Als je wil tot rust komen !

• 8Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

• 9Familie Berth20-08-2017

We gaan zeker terug

Mooie verzorgde camping. Ideaal voor wie van rust houdt. Wifi gebruik zou gratis mogen zijn over de hele camping. Voor grote boodschappen moet je 30-45min. rijden... Mooie wandelingen die vanuit camping vertrekken. Tof zwembad met glijbanen, goed onderhouden. Camping was goed druk maar toch niet het gevoel dat je tussen een massa volk loopt bv. aan het zwembad. Minpunten: - Bij donker te weinig verlichte paden bv. naar het sanitair blok. - Onze pitch plaats was aan de kleine kant ondanks het feit dat we voor een premiumplaats hadden betaald, in vergelijking met andere premiumstukken. We hadden op ons stuk nog een rij bomen staan die de plaats verdeelde in 2 stukken zodat onze tent er maar net tussen paste... We hebben onze tent daardoor met de rug naar het meer moeten zetten, daar waar het zicht op het meer was was een watervoorziening voor 3 pitches waardoor er weinig privacy was. We hadden bij reservering de oppervlakte doorgegeven dat we zeker nodig hadden voor de tent.

• 9Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

• 8Mark17-08-2017

Mooie camping maar voor ons niet nog een keer

De ontvangst door de eigenaar was uitermate onvriendelijk. Niet eens een welkom en ook niet de vraag of we een goede reis hadden gehad, maar direct onze naam opgeven en het gehele openstaande bedrag betalen. De camping zelf is mooi gelegen aan het meer. De camping bestaat uit 2 delen (links en rechts van de receptie) als je de camping op komt. Het rechter gedeelte is wat meer geordend qua plaatsen. De camping biedt met name ruime plaatsen en is in zijn geheel netjes onderhouden. Het personeel is vriendelijk. Aan de rand van het meer is er weinig gedaan voor wat betreft toegankelijkheid. Een zandstrand zou welkom zijn. Het speelkussen in het meer is wel erg leuk, maar ligt wat van de camping af. Animatie is erg gericht op Franstalige kinderen, ondanks dat er een Nederlands sprekend meisje aanwezig is. De avond acitiviteiten als clown, karaoke is Frans gericht. Een maximaal aantal kinderen van 24 voor de miniclub komt niet overeen met het aantal kinderen wat op de camping aanwezig is, die ook mee willen doen.(Iedereen zou mee moeten kunnen doen naar onze mening). Het klimpark is mooi en erg leuk om te doen van jong tot oud. Het sanitair is keurig verzorgd; netjes en altijd schoon en heerlijke douches. Om wat te zien van de omgeving moet je toch telkens wat verder weg (1 uur rijden is niet overdreven) 1 supermarkt op 12 km van de camping, andere supermarkten op 40 km. 's Avonds is het minimaal verlicht op de camping (eigenlijk net iets te weinig). Restaurant op de camping is prima, alsmede de afhaalmogelijkheden, zoals frietjes, frikandel en pizza. Het zwembad is prima, maar niet al te groot. 1 zwembad is verwarmd en de glijbanen zijn leuk. Al met al een prima vakantie, maar voor de omgeving hoeven we niet terug. We hebben in deze periode wisselend weer gehad, van de 3,5 weken hebben we overdag van 13 graden tot 36 graden gehad. In de avond koelt het flink af tot onder de 10 graden. Je kunt dus niet lekker lang buiten zitten, maar je kunt dan wel lekker slapen.

• 8Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017