Camping Koawa Le Caussanel Lac le Pareloup

FrankrijkMidi PyreneesCanet-de-Salars (Aveyron)

We hebben een aantal aanbieders voor Camping Koawa Le Caussanel Lac le Pareloup voor je op een rij gezet:

5.5VoldoendeScore uit 162 reviews
+55/fotos?picId=[PLACEHOLDER]-5

5.5VoldoendeScore uit 162 reviews
  • 4.8Staat v/h sanitair
  • 4.5Eetgelegenheden

• Sportfaciliteiten
Meer camping info

Midden in een groene omgeving ligt Camping Le Caussanel Lac Le Pareloup. De camping is vlakbij een meer gelegen en heeft een speeltuin, een zwembad met glijbanen en schone sanitairgebouwen. Het animatieprogramma bestaat uit o.a. een miniclub en themadagen. Op 25 km afstand vind je Micropolis. Dit is een park waar kinderen over insecten leren.

Tonen op kaart

Contact

164 Reviews over Koawa Le Caussanel Lac le Pareloup

• 4Segers Kurt24-08-2021

Een ramp

Het restaurant sluit op maandag. Op maandag wordt gezegd dat men voor de volgende dagen niet hoeft te reserven. Op dinsdag blijkt dat het restaurant evenals de take away volgeboekt is. Het winkeltje sluit tussen 12 en 14 evenals na 19uZoek iets verder in de buurt

• 1Eetgelegenheden
    • 5Staat v/h sanitair
  • 7Humues24-08-2021

Prachtige camping met verbeterpunten

Camping met mooie, ruime staanplaatsen, direct aan het meer, onder loofbomen. Voldoende schaduw en zon op de plekken. Tussen de oever van het meer en de staanplaatsen zit een brede strook gras. Het meer is toegankelijk via een betonnen plaat. In het meer liggen stenen. Het meer is schoon en helder, heeft een prima temperatuur en is geschikt voor watersporten. Op zwemafstand ligt een opblaasglijbaan. Het zwembad is lekker warm en heeft voldoende ligbedden. Restaurant en bar aanwezig maar helaas beperkt open. Er wordt niet efficiënt gewerkt waardoor soms lange wachtrijen. Receptie idem + onvriendelijke mevrouw (de eigenaresse?). Sanitair wordt maar 1x per dag schoongemaakt; tekort aan toiletpapier en vieze wc's. Bij sanitair aan de rand vd camping is niet alles open in hoogseizoen. Kleine kampwinkel aanwezig + vers brood (alleen op bestelling). Geen gekoelde producten. Supermarkt op 8 km. Kids van 14 en 8 hebben zich 3 wk prima vermaakt!

• 4Staat v/h sanitair
  • 5De Boer24-08-2021

Mooie omgeving

Een super mooie omgeving en prachtige camping met veel faciliteiten. Echter zijn er heel veel sta caravans, wordt het sanitair max 1x per dag matig schoongemaakt en zijn de eigenaren niet klantvriendelijk. We stonden er 2 weken, maar na een week was het niet mogelijk om van plaats te wisselen, ondanks dat deze niet gebruikt werden, niet echt klantvriendelijk. Onze kinderen hadden het wel erg naar hun zin: met de waterstormbaan in het meer en de glijbaan in het zwembad. Bootje huren is leuk en er zijn veel rustige strandjes in de omgeving.

• 5Eetgelegenheden
    • 4Staat v/h sanitair
  • 6Verkleij09-08-2020

Niet meer 5 sterren waardig

De camping is prachtig gelegen aan het Lac-de-Pareloup. Wij stonden op een premium plek welke was voorzien van 2 ligbedden, grote stevige houten picknicktafel, parasol, koelkast en BBQ! Helemaal top! Het zwembad wat aan het strand voor de bar van de camping ligt is in goede staat, maar wordt geen toezicht gehouden. Onze kinderen vonden de glijbanen geweldig. Het zwembad is wat aan de kleine kant wanneer de camping vol staat. Maar je kan ook verkoeling in het meer vinden. De sanitaire gebouwen staan ver van de campingplekken tussen de stacaravans. Onlogisch. Sanitair wordt 4 keer per dag schoongemaakt. Brood van te voren bestellen maar geen garantie dat je je bestelling dan ook krijgt. Soms is het al verkocht. Geen Nederlandse animatie. Geen entertainment in de avond. Personeel aan de receptie spreken niets anders dan Frans en waren niet gastvrij. Weinig te bezichtigen in de buurt evenals een supermarkt pas op 30 minuten rijden.

• 6Staat v/h sanitair
  • 9Else29-01-2020

Super

Top camping. Ruim opgezet, schoon, leuk zwembad, super meer met luchtkussens in het water en klein strandje: genoeg te doen voor kids. Directe omgeving is wat saai, vanaf een half uur rijden is er meer te doen. Het restaurant was wel echt slecht en de accomodaties iets verouderd, maar dat geeft ons geen reden om de camping slecht te waarderen.

• 5Eetgelegenheden
  • 9Frederiek19-08-2019

Zalige vakantie gehad, hier komen we nog terug.

Rustige camping, met ruimte plaatsen en prachtig zicht op het meer. Door niet te groot en niet te druk, konden we onze kinderen (8 en 10) ook de nodige "vrijheid" geven. Het zwembad is prima, maar het meer is natuurlijk een extra plus. De camping heeft ook oog voor ecologische voetafdruk.

• 7Eetgelegenheden
    • 8Staat v/h sanitair
  • 8A.Voskes22-07-2019

Erg mooie camping we kwamen in juni aan we waren de eerste kampeerders maar alles was al in bedrijf de brood service en ook het restaurant was in bedrijf en wat een mooi uitzicht van af de plek. We hadden i.v.m. het 60 jaar bestaan van de Castel organisatie een week verblijf gekregen op deze camping . Maar hier geen negatieve effecten van gehad maar alleen maar positieve Alleen jammer dat deze zeer mooie camping maar kort open is

• 9Eetgelegenheden
    • 9Staat v/h sanitair
  • 3Stephanie05-09-2018

Decu calme triste les activites

Notre emplacement super propre camping repossant plus pour famille avec des ptis et personnes agees 23 h plus de bruit les animateurs ont du mal a dire bonjour il y a un seul avec des cheveux long qui fesait tout tres bien . Le directeur sest pas presenter la danse du camping mdr on a fait des camping en avez 5 la a peine 1 m hihihi le restaurent triste a mourir et bof ppur les pizzas salade manque vraiment dambiance pas daqua gym pas de zumba le matin triste a la piscine souvent pas mettre najeur personne surveille les enfants qui devraient pas venir seule soiree dj nen parlons pas le loto pareil lacrobranche 1 fois pas semaine je pense que beaucoup de choses sont a refaire triste comme camping aucune ambiance la journee tres decu

• 1Eetgelegenheden
    • 1Staat v/h sanitair
  • 8De Groot10-08-2018

Goede, prettige camping

Wij kwamen hier aan in de maand juli, 2e week. Rustige camping, mooi zwembad, goed onderhouden sanitair en tevens heel schoon. Schoonmaak doet meerdere malen per dag moeite om alles netjes te houden. Plekken zijn groot. Wel afgekaderd dus qua contact met anderen beduidend minder. Desondanks vonden wij dit prima. Zwembad veel mogelijkheden voor jong en oud. Ook hier wordt aandacht besteedt aan het netjes houden. Receptie goed bereikbaar en goed contact mee. Wij hebben er geen gebruik van gemaakt, maar er is qua animatie genoeg te doen in de avonden in de bar van de camping. Hierdoor soms wel wat meer "lawaai." Wat wij prettig vonden: vrijwel geen muggen! Wel wat meer rode mieren maar verder geen last van gehad. Meer vonden wij niet echt wat om in te zwemmen. Vanaf de camping veel stenen/kiezels/bende om in het water te komen.

• 8Staat v/h sanitair
  • 9Fam Emmink10-08-2018

Aanrader!!

Een fantastische camping. De eigenaar inderdaad wat nors, maar alle anderen erg vriendelijk en behulpzaam. Sanitair uitermate schoon en goed onderhouden, alleen geen wc-brillen. Zwembad voor jonge kinderen (jongste 4 en oudste 10) groot genoeg en vaak rustig ondanks hoogseizoen. Op zondag wat drukker ivm wisselslag van mobilehome op zaterdag. Strak zwemshorts verplicht. Winkeltje goed genoeg. Miniclub was leuk georganiseerd, zowel NL als Franse animatie aanwezig. Een nadeel: het gaat op inschrijving, en dat mag ook voor de hele week. Mensen die niet op komen dagen en daardoor de miniclub “vol” zat en hierdoor kinderen teleurgesteld werden. Ze hebben per dag wel een kleine ruimte gereserveerd voor nieuwkomers maar vol blijft vol als er veel nieuwkomers zijn. Lidl op 30min afstand kleine intermache dichterbij. Voor uitjes moet je wat verder rijden (tussen 30 min en 1,5 uur). Staplaatsen zeer ruim. Prachtig meer met speelkussen. Aanrader

• 9Staat v/h sanitair

Sport entertainment

• SaunaNiet beschikbaar
  • SportschoolNiet beschikbaar
  • TennisBeschikbaar (1)
  • Aantal zwembadenBeschikbaar (1)

Hygiene

• Prive sanitair mogelijkNiet beschikbaar