Camping La Cazette

Tonen op kaart

61 reviews over Camping La Cazette

• 9Paul31-07-2017

Fijne camping

Gastvrij, prachtig uitzicht, heerlijke rivier vlakbij. Ingerichte tenten heel comfortabel.

• 9Staat v/h sanitair
    • 7Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

• 10Judith29-08-2016

Ydillische kleine camping, prachtige plek

Een charme camping bij uitstek. Wat een mooie en goed onderhouden bloemenzee! De camping is klein en overzichtelijk, maar tegelijkertijd heel avontuurlijk ingericht waarbij je op elke plek veel privacy hebt, maar de kids toch aansluiting vinden met de andere kids. Een kleine, maar groot genoege speeltuin. Lidy en Carly zijn ontzettend lieve en attente mensen die graag mee denken en adviseren over de prachtige omgeving.de table d'haute is een echte aanrader, gezellig met alle gasten aan een lange tafel op z'n Frans lekker tafelen. Kastelen en authentieke dorpjes op korte rij afstand. Alleen al met de auto er op uit gaan levert mooie ver gezichten, avontuurlijke weggetjes en mooie dorpjes op. De afdaling naar de rivier is even een wandelingetje, maar dan teef je ook echt heerlijk zwem water. Onze jongens gingen graag op de opblaas band van de stroming af en de kleintjes zochten graag kreeftjes en visjes. Heerlijk verfrissend water met een prima gras strand! Wij hebben een hele fijne twee weken gehad.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

• 9Marije13-08-2016

Klein en heel fijn!!

We hebben twee heerlijke weken gehad op de camping van Lidy en Carli. Wow wat een grote plek voor onze tent! ook rustig en veel privacy! De kinderen (bijna 3 en 5 jaar) hebben zich prima vermaakt, lekker springen op de trampoline en spelen met de andere kinderen. De camping is mooi, kleinschalig, ligt in een prachtig gebied waar veel te bekijken en te beleven is. Carli en Lidy zijn heel behulpzaam en betrokken. Kortom twee fijne weken gehad.

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

• 10Familie Verheijde07-08-2016

Als God in Frankrijk..

Zie mijn recensie van vorig jaar. Eén toevoeging: 3 weken is beter dan 2. Wij gaan volgend jaar weer.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

• 10Hans en Sandra20-03-2016

Een paradijselijke plek.

Een prachtige plek midden in de natuur vlakbij een charmant vriendelijk dorp. De gastvrije en vriendelijke eigenaren staan altijd voor je klaar. Prachtige wandelmogelijkheden en mooie tochten in de omgeving maken dit tot een veelzijdige bestemming. Een mooi oord voor de vogelliefhebber.

Gereisd met partner in september 2015

• 10Caroline03-09-2015

Klein en heel fijn!

Eigenlijk willen wij geen recensie schrijven.... willen we liever dit prachtig plekje voor onszelf houden. Maar goed, we doen het toch, want we zijn zo hartelijk ontvangen door Lidy en Carli, dit is het minste wat we terug kunnen doen. Geen disco, geen animatieteam, gelukkig :)) desondanks vonden mijn kinderen dat er heel veel te doen was. Eindeloos speelden ze met de andere kinderen op de trampoline. Het plekje bij de rivier was heerlijk. Het water is te doen, zelfs ik heb gezwommen, al was het niet zo vaak als de rest van het gezelschap. En over de inrichting van de tent was duidelijk nagedacht. Heel fijn, kamperen, met net een beetje extra comfort. Wij hebben werkelijk niets gemist. Veel ruimte ook voor de tent, waar je prima kon lezen in lekkere ligstoelen. En dan hebben we ook nog de goede herinneringen aan de woensdagavondmaaltijden. En dat alles in een schitterende omgeving. Kortom, een absolute aanrader voor wie houdt van kleinschalig, comfortabel kamperen in de natuur.

• 10Judith van Dijk23-08-2015

Een ydillisch plekje

En daar waren Lidy en Carli, wat een vriendelijke ontvangst en wat een prachtig, ydillische camping. Wij hebben twee weken gelogeerd in huur tent Le Chene. Een prima tent met voldoende ruimte voor ons vijfjes. Vanuit de tent al prachtig uitzicht. Zowel op de bergen als op de speeltuin. Voor mijn kids (2, 3, 6 en 8 jaar oud) waren er een heleboel speelmaatjes. Omdat de camping klein is heb ik ze met alle vertrouwen "los" kunnen laten. In de nabije omgeving hebben wij drie prachtige kastelen bezocht met echte ridders enzo. Ook over een brocante gestruind, kano gevaren en gewandeld.. heerlijk! De omgeving is romantisch, de kleine Franse dorpjes nog prachtig authentiek. Elke dag zijn we gaan zwemmen in de Tarn, een heerlijke verkoeling. De kids hebben zich daar kostelijk vermaakt met rivierkreeften en visjes vangen en op een opblaasbare krokodil van de stroomversnelling af... De Table d'Hote, verzorgd door Lidy was heerlijk en ontzettend gezellig. Wij komen zeker terug!

• 10Familie Piot17-08-2015

kleinschalig warm natuurlijk aangenaam verblijf

Rustige camping met geweldige eigenaars die mooi de juiste sfeer weten te vinden.

Ieder heeft zijn privacy op zijn terras van de oude wijngaard. Maar je komt elkaar onderhoudend tegen op de leuke binnen en buiten speelruimte en op de lekkere gezellige woensdagavondkookwonders.

De Tarne bereik je via een lieflijk avontuurlijk padje in 7 minuten waar je heerlijk kan zwemmen of dammetjes bouwen. De stroming in het midden is soms sterk, dus wel even opletten. Dit maakt het onder andere voor ons zo'n leuk verblijf, niet glad toeristisch superveilig en gemakkelijk gepolijst, maar ruw met kans op eigen invulling.

Dit geldt ook voor de betoverende omgeving met al zijn burchten, attractieve dorpen en hun feesten, ... .

We gaan zeker nog eens terug.

• 10AWS12-08-2015

Fijne, rustige gezinscamping

Wat een heerlijke plek om helemaal tot rust te komen. Wij waren hier in juli in het fijne huisje "Le Figuier" met onze drie kinderen van 11, 8 en 5 jaar oud. Het huisje was bijzonder ruim en gezellig en is ons heel goed bevallen. De speeltuin viel bij onze kinderen enorm in de smaak en door de kleinschaligheid van de camping hadden ze al snel contact met de andere kinderen op de camping. Lidy en Carli zijn enorm gastvrij en vriendelijk. Het strandje aan de rivier de Tarn is heerlijk, veel schaduwplekken. In de rivier hebben onze kinderen gezwommen, dammen gebouwd, gespeeld..... leuker en meer spectaculair dan een openluchtzwembad met glijbanen wat ons betreft!

De omgeving is betoverend mooi en nog heel ongerept vergeleken met andere delen van Frankrijk. Voor ons echt een plek om terug te komen en wat voelden we ons al uitgerust na slechts één weekje!

• 8Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2015

• 7JCH08-08-2015

Voor- en nadelen

De ligging van de camping heeft zowel voor-als nadelen. Het voordeel; het ligt erg rustig. Het terrein heeft voldoende bomen om op warme dagen de schaduw op te zoeken. Nadeel; zowel de (korte) weg naar de tent of de weg naar de rivier kosten nogal wat lichamelijke inspanning. Zeker het geitenpaadje wat naar de rivier leidt is voor erg kleine kinderen gevaarlijk. Voor volwassenen die niet al te fit zijn een uitdaging! We hebben dan ook een aantal keren de camping verruild voor het meer in Villefranche de panat. Daar was het heerlijk! Het sanitair is schoon, erg basic. Voor erg kleine kinderen is er een klein speelplaatsje, voor grotere kinderen (>10) is er niets te doen. Onze huurtent (Le Chene) lekte aan alle kanten en was echt aan vervanging toe. Broquies is klein en van weinig betekenis. Het gebied echter is prachtig! middeleeuwse dorpjes, prachtige kerkjes en de gorges hebben ons verleidt. Heel rustiek, je krijgt het idee honderden jaren terug in de tijd te gaan.

• 8Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2015

8 tips over Camping La Cazette

• Rene Franken, 15-12-2013

Een dagtrip naar Albi is zeker de moeite waard. Op ongeveer een uur rijden langs een prachtige route stroomafwaarts ligt de prachtige middeleeuwse stad Albi. Zeker zo mooi als het veel beroemdere Avignon.

• Leonieke, 29-10-2013

Het is natuurlijk wel warm, dus is het handig als je met je eigen tent komt om aankomst en vertrek niet midden op de dag te doen...

• Harold, 09-08-2014

Neem je racefiets of hybride fiets mee op vakantie vooral wanneer je jongere kinderen die best wel een hele middag zichzelf met anderen kinderen kunnen vermaken.

0 vragen over Camping La Cazette

Camping La Cazette info