Franse valleientocht

8.9Fantastisch

• 9Annemarie20-11-2019

Dat is nog eens vakantie vieren!

's Middags ontvangen worden met een drankje, 's avonds een heerlijk 3-gangen diner. De volgende dag een rondwandeling in de buurt en 's avonds op dezelfde plek weer heerlijk eten. De dag erop een wandeling naar het volgende huis. En daar ging het eigenlijk telkens hetzelfde: hartelijke ontvangst, heerlijk eten, de ene keer alleen met de eigenaren, de andere keer met een grotere groep mensen. Zo hebben we in 10 dagen 5 van de 6 huizen bezocht. Allemaal fantastische locaties met comfortabele kamers/huisjes en zeer gastvrije mensen! Omdat iedereen zijn eigen route volgt langs de verschillende adressen, kwam je later in de week soms weer mensen tegen die je eerder ook al ontmoet had. Erg leuk! Voor de wandelroutes was het wel goed om de GPS in de gaten te houden, want af en toe was het pad nauwelijks meer te herkennen. (We zaten aan het eind van het wandelseizoen en het was zéér groeizaam weer.) We kijken terug op een prachtige vakantie!

Gereisd met partner in juni 2019

• 10Luc, Lut, Leen11-11-2019

Heerlijk

Zeer toffe week doorgebracht, prachtige streek, goed georganiseerd, zeer vriendelijke ontvangst, lekker eten. Een "plezante" ontmoeting tussen Nederlanders en Vlamingen. Als ge graag wandelt in een ongerepte natuur, dit is the place to be

Gereisd met vrienden in mei 2019

• 9Theo en Agniet01-10-2016

een week als god in Frankrijk

zes dagen met z'n tweeën gewandeld over kleine paadjes door prachtige natuur met af en toe een gehuchtje. Alle wandelingen prima gedocumenteerd met kaart, beschrijving en ook met GPS. Na een welverdiend koud biertje 's avonds heerlijk eten, vaak uit eigen tuin en met de andere gasten ervaringen delen. We werden overal verwend met veel persoonlijke aandacht en service: zes heerlijke dagen.

Gereisd met partner in september 2016

• 10Frans Raiglot07-06-2016

Zeer mooie en originele vakantie

Mooie wandelingen, prachtige en rustige streek, zeer mooie huizen om te overnachten met stuk voor stuk een supervriendelijke ontvangst en lekker eten.

Gereisd met partner in juni 2016

• 10Rik, Gerda, Frank, Marijke26-04-2016

Nu zijn we ook in de ban van de Aveyron !

Als je wilt genieten van wandelen door natuurschoon dan doe je dit best in de lente of de herfst. De zomermaanden zijn er gewoonweg te warm om te genieten van de wandeling. We hadden het boek 'in de ban van de Aveyron' vooraf gelezen. Dit geeft een groot voordeel omdat je zo heel wat weet van de voorgeschiedenis van de eigenaars. En het moet gezegd: het boek is heel krachtig geschreven. Ieder verhaal is een pareltje op zich. Wij hebben het boek tijdens de winter gelezen bij de haard, om dan in de prille lente de tocht aan te vatten. En dan ontmoet je al die inspirerende mensen in het echt. Mooie verhalen, rijke ontmoetingen gelardeerd met de nodige humor. Bij terugkomst blijft de ervaring nazinderen. En.... jawel... wat we steeds wilden doen gebeurt... vanuit de opgedane creatieve bezielde projecten die we zagen zijn we ook beginnen mozaïeken in de tuin. Een beetje Aveyron in België.

Gereisd met vrienden in maart 2016

• 9Allegria's08-10-2015

Ontdekking van formaat

Zeer aangename ontvangst, en prima uitgestippelde wandelingen met de nodige uitleg van de bb eigenaars. Verrassend lekker gegeten en ongelofelijk gastvrij. We werden in de watten gelegd na enkele uren stevig klimmen en dalen in prachtige natuur We wandelden de zomer uit , en de herfst in.

Gereisd met vrienden in oktober 2015

• 9els aerts05-10-2015

smaakt naar meer!

met vier vriendinnen wandelden we de zomer uit, de herfst in. Zeer goed begeleid door de eigenaars van de BB's die hun uiterste beste deden om ons te verwennen met een top ontbijt, lunchpakket en diner. We kregen soms het gevoel speciale gasten te zijn op een feestmaal, met prachtig gedekte tafel . De zorgvuldigheid waarmee de wandelingen uitgezocht en besproken werd, scoorde bij ons heel hoog. Geen enkele moeite was teveel om ons een onbezorgde wandelvakantie te bezorgen. We kochten het boek dat ze samen schreven en lieten het signeren door de gastvrouwen en heren van de BB's die we bezochten. Allegria!

Gereisd met vrienden in oktober 2015

• 9Corry Sparenburg26-06-2012

Doen

Een schitternd concept. Prachtige, afwisselende wandelingen, leuke ontmoetingen met medewandelaars. Bij alle huizen een hartelijke ontvangst. Heerlijke maaltijden, alles perfect verzorgd, mooie kamers. We zijn enorm verwend door al die aardige gastvrouwen en -heren, ieder op z'n eigen manier. Dank jullie wel.

Marcelle en Corry

Gereisd met vrienden in juni 2012

• 8Marijke16-06-2012

Prachtige wandeltocht Aveyron

Heel leuk format, erg van genoten om een aantal dagen door dit prachtige gebied te wandelen en iedere avond op een ander adres weer gastvrij te worden ontvangen

Gereisd met vrienden in mei 2012

• 9A Vuurboom09-06-2012

dwars door de natuur wandeltrektocht

Het waren prachtige wandelingen,soms waren de omschrijvingen voor ons niet helemaal duidelijk,waardoor we soms nog wat extra kilometers gelopen hebben,maar de warme, vriendelijke ontvangsten in de Chambres d'Hotes maakten alles weer goed,er werd telkens heerlijk voor ons gekookt,en de kamers waren zonder uitzondering uitstekend.

Gereisd met partner in mei 2012

10 van de 18 reviews gezien