Camping Lac de l'Uby

39 reviews over Camping Lac de l'Uby

• 2018
    8Jo14-09-2018

Geweldig

De caravans zijn heel goed, het zwembad ook. Het meer is heel mooi. Het eten kan iets beter.

• 6Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in juni 2016

• Oude reviews

7Pim & Margo04-09-2015

Leuke camping.

Prima camping wel heel Frans georienteerd, geen nederlandse animatie. Wel Nederlands sprekende dame aan de receptie. Zwembad goed en voor de kleintste twee glijbanen. Camping is erg gericht op karpervissers dat was ook een van de redenen waarom wij er waren. Wij hadden een cottage direct aan het meer, inrichting goed en o.a voorzien van tv, airco en diepvries, verder nette badkamer en slaapkamers, voor drie personen goed te doen, meer mensen is duidelijk te klein, ondanks dat het tot 6 personen aangeboden wordt. Omgeving redelijk saai en niet veel te doen.Supermarkten in de directe omgeving. Tegenvaller waren de achteraf onterecht berekende schoonmaakkosten, we hebben het zeer netjes achtergelaten en zijn s'morgens vroeg zonder controle vertrokken. De correspondentie erna was niet juist over het schoon maken. Ook de buren vertelde ons dat de schoonmaakploeg nog geen 15 minuten is binnen geweest, de mail deed anders vertellen? Verder leuk gehad. Volgende keer weer wat anders.

• 4Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2015

• 9Erwin Berends12-08-2015

topplek voor jong en oud.

Topcamping. We zouden 3 nachtjes blijven. We hebben drie keer bijgeboekt en zijn een week gebleven. De eigenaar is een gepassioneerde ondernemer met hart voor zijn gasten. Animatie team is top. Ook voor volwassenen is er een gevarieerd aanbod om van te genieten 's avonds. Van dansavond, band, karaoke tot cabatet. Iedere avond iets leuks. Na 12-en is het stil. Mooi zwembad, ruime plekken. Sanitair is schoon, maar wel verouderd. Helaas mag je in het meer zelf niet zwemmen. Je kunt wel bij de recreatie plas gebruik maken van kano's, peddle boards en waterfietsen. Alles is daar inbegrepen voor een paar eurovintree op 200m van de camping. De Camping is voornamelijk Frans, maar zou voor Nederlanders ideaal zijn, als je de overtoeristische Campings rond Biaritz bijvoorbeeld zat bent. Heel vriendelijk perdoneel, wat probeert u te begrijpen. Op d receptie zit vaak een NL sprekende dame. Dit is echt een aanrader

• 9Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2015

• 8Alex en Eva20-07-2015

Heerlijke camping gesitueerd aan een groot meer.

Heerlijk camping voor jong en oud. Wij hadden plek 16 aan het meer. Een prachtige plek. half zon, half schaduw. Een plek onder grote eiken. Ook een prima plek om vanaf te vissen. Sanitair (max 300m), receptie en het zwembad zijn op een goede afstand te lopen, max 5 min. Vriendelijk personeel. Bij de receptie spreken ze Engels en er is zelfs 1 Nederlandse receptioniste. Andere sportmogelijkheden zijn er ook, waaronder surfen, kanoën en waterfietsen, dit op het recreatieterrein naast de camping (niet gratis voor volwassenen) Op 15 km van de camping zit een Nederlander manege. Ze geeft geen lessen, maar maakt trektochten van min. 2 uur tot een paar dagen. Zeker de moeite waard. Animatie start vanaf het hoogseizoen, in ons geval was dat vanaf 05-07-2015. Dit gebeurt weliswaar wel in het Frans.

• 8Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juni 2015

• 9dimon_121-09-2014

altijd weer thuis komen

Mijn man houd van karper vissen en om het jaar komen we weer terug op deze camping. Het is wel voornamelijk een Franse camping maar door alle nieuwe voorzieningen komen er ook steeds meer Nederlanders. Wij staan altijd tussen de Franse campinggasten in aan het meer en worden opgevangen door ze alsof we bij familie op bezoek komen. Het is altijd weer een thuis komen als we op deze camping aankomen.

voordelen: Mooi vis meer (wel veel meerval). Het zwembad, supermarktje en activiteiten programma is zeker een pluspunt

nadelen: dat je niet ergens (gratis) het meer in kan met strandje

• 9Staat v/h sanitair
    • 9Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2014

• 7betty02-09-2013

leuke camping

Bij aankomst werd ons gevraagd hoe lang we wilden blijven. Dat weten we van te voren niet, vinden we het leuk blijven we langer en anders gaan we weer naar een andere camping.Maar hier moet je direct bij aankomst voor de dagen dat je denkt te blijven betalen. Als je een dag langer blijft ligt er een briefje op je campingtafel met het verzoek naar de receptie te komen. Weer de vraag hoe lang je wilt blijven.. En als het nu erg vol is op de camping kan ik me hier nog iets bij voorstellen maar het was in augustus heel erg rustig en overal lege plekken Dit komt beslist niet gastvrij over.. In de advertentie in het Acsi-Boek 2013 staat dat je gratis kunt internetten maar helaas je mag 20 euro per week betalen. Ook voor de toegang naar het strandje moet je betalen.

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in augustus 2013

• 9Tom20-08-2013

Met recht een Camping Qualité

De camping biedt veel activiteiten: bijna iedere dag disco (wel wat geluidsoverlast tot 0:30), sporttoernooien (pétanque/voetbal/volleybal/tafeltennis etc.), aquagym etc. Het zwembad is daarbij heerlijk 's zomers, groot genoeg en zowaar krijg je geen eeltvoeten als je er met blote voeten loopt. Sowieso is alles schoon en netjes, al viel wel op dat het sanitair en de stacaravan wc-papier ontbeerden. Wifi is duur en werkt maar op één apparaat per code, maar werkt dan wel goed. Op de camping zelf hebben we niet gegeten, wel in de buurt en dat is vaak goed en goedkoop. Fijne camping hoe dan ook. De omgeving is vooral landelijk, met kleine dorpjes, wijnranken, bossen en lage heuvels. Toulouse en Bordeaux zijn fijne afwisselingen, maar wel vrij ver. Pau is iets dichterbij en misschien wel mooier, maar ook duidelijk kleiner. Pyreneeën zijn prachtig, zeker als de zon schijnt, maar wel vrij ver. Zorgen wel voor de nodige verkoeling. Voornamelijk Fransen op de camping, een paar Nederlanders.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2013

• 9susan 05-08-2013

om nooit genoeg van te krijgen

Dit is wat ons betreft echt een topcamping! We hebben al heel wat campings bezocht in Frankrijk maar als we hier weer terug komen dan voelen we ons thuis. Het nieuwe zwembad is prachtig. Niet te groot, niet te klein, precies goed. Je kunt natuurlijk ook altijd nog een bezoekje brengen aan het meer met zandstrandje en het andere zwembad. Je betaald hiervoor rond de 3 euro maar je mag blijven zolang je wilt en gratis gebruik maken van de kano's en waterfietsen. De plekken zijn ruim, het sanitair is eenvoudig maar schoon. Brood kun je 's ochtends halen bij de kleine superette. In Cazaubon een Intermarche (5 min) en in Eauze een Le Clerc, Lidl en een leuke markt op dinsdag (15 min). Bij het office du Tourisme in Barbotan zijn folders met legio tips te krijgen voor leuke uitstapjes. Bij de receptie van de camping liggen ook genoeg folders en ideeen. Nederlands sprekende receptie (om de dag).

• 7Staat v/h sanitair
    • 6Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in juli 2013

• 8Eddy de Wit05-08-2013

Prachtige plek met fantastisch uitzicht

Wij kregen een zeer fraaie plaats toegewezen met een werkelijk fantastisch uitzicht over het meer

• 6Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in mei 2013

• 10Frans Hermans13-05-2012

Leven als God in Frankrijk

Op de vlucht voor de op massatoerisme ingerichte Noord Spaanse en west Franse kust belanden wij op camping Lac de L' Uby in Barbotan les thermes. Het is de bedoeling om hier enkele dagen te blijven op doorreis naar Bretagne en Normandie. Er heerst een paradijselijke sfeer door de rust van naar de dobber turende vissers aan het meer, de achter elkaar waggelende eenden en de zonnebadende hagedissen. De camping is schoon, de plekken ruim het sanitair proper en de receptie vriendelijk. Onderga je het in het milde klimaat badende glooiende landschap, de intieme dorpjes met betaalbare bourgondische menu's en wijn dan voel je je als een God in Frankrijk. `a Propos: de Wifi ontvangst in de caravan is uitstekend en wij bleven hier de verdere rest van de vakantie. Wij komen zeker terug.

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in mei 2012